Новини

Защо заводите за автомобили заобикалят България

Прогноза за сектора

Публикувана: 15 Октомври, 2019 23:29
38 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5832
Защо заводите за автомобили заобикалят България
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.2 от 21 гласа.

Един от най-динамично развиващите се сектори в българската промишленост е автомобилостроенето. За съжаление, все още не става въпрос за производството на крайни продукти като автомобили или мотоциклети, а за компоненти, които се вграждат в тях, пише в. „Труд“.

Популярно е мнението, че за изработването на почти всеки нов автомобил в Европейския съюз през последните години са използвани части, произведени в България. В тази статия ще се опитам да представя актуалната ситуация за този сектор в страната. Вече в почти всяка област е налице завод, свързан с производството на автомобилни компоненти, като най-важните центрове са в индустриалните зони около София и Пловдив, но също така Стара Загора, Кърджали, Хасково, Русе и др. В тях се произвеждат глави за двигатели, стъкла, седалки, климатици, заключващи системи, сензори, акумулатори, кабели за електрически системи, уплътнения. Освен това в страната действат научноизследователски центрове за разработки в областта на подпомагащите водачите системи и автономното управление.

Според информация от Автомобилен клъстер България при създаването на организацията през 2012 г. общият оборот е бил 2 млрд. лв„ които са генерирани от 30 компании с около 9 хил. работници. Понастоящем фирмите са 230, оборотът им е приблизително 10 млрд. лв„ а заетите в сектора са около 60 хил. души, включително около 3000 инженери, занимаващи се с научноизследователска дейност.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.2 от 21 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гост
1 Отговор
Те емигрантите ни задминават, та заводите ли няма. Нищо не става от българетата.

Оценка:
-28 +80

Grotto
2 Отговор
Като видят пътищата и разбират, че само военна техника могат да продават тука, а работниците ще са чалгари от 80-те % и няма как да обезпечат качество, защото психологическия профил е: корумпиран, безсъвестен, чалгар-въздухар, набеден за балкагски Лъв!

Оценка:
-21 +82

Новичок
3 Отговор
Защото няма кой да работи вече...

Оценка:
-6 +77

животновъд
4 Отговор
И какво научно изследват тези 3000 инженери? Публикувайте поне малка част от резултатите от научноизследователската им дейност?

Оценка:
-4 +56

Коментар📝
5 Отговор
ЗАЩОТО НИКОЙ НЕ ИСКА ДА СИ РАБОТИ С МАФИЯТА.

Оценка:
-5 +71

Я виж
6 Отговор
Та я да помислим, а еврика открих КОРУПЦИЯТА джурналисте КОРУПЦИЯТА.

Оценка:
-4 +42

Patriot
7 Отговор
Кой ще работи?

Оценка:
-4 +28

Най добрия
8 Отговор
Много ясно само като видят инфраструктурата и край а българина отдавна си е намерил работа в Европа и е добре

Оценка:
-2 +28

Хайл
9 Отговор
И по добре да не идват,особено ваг-с тези скандали с дизела им кой ли не беше виновен-китайците че им "дали"такъв софтуер,че турците не им направили качествени дюзи...да си стоят там-милиарди за глобите им НЯМАМЕ

Оценка:
-17 +10

Заобикалят я
10 Отговор
Защото стои на пътя им между тях и Турция.

Оценка:
-4 +9

Хаджи хаджи Българин
11 Отговор
В България и гредарски пирон не може да се произведе, те за автомобилна индустрия се канят! Защо в подобни заводи в Словакия, работят българи? Просто! Защото там получават по 4-6 евро на час, което прави по 800- 1000€ на месец! А в Германия, минималната часова ставка е 8,50 € на час! В автомобилната индустрия е 13- 18€ на час! Бруто! Когато отмине системата на Мутрите в България, ако все още има народ в Територията, може да се мисли за индустрия!

Коментиран от #21, #32


Оценка:
-4 +58

Боко Тиквата
12 Отговор
Като видят кой управлява държавата, и бягат надалече!

Оценка:
-2 +44

Дайте първо да почнем
13 Отговор
Да си правим мартениците вместо да ги внасяме от китай. Не е сложно мисля, два усукани конеца са в края на краищата. Все някой ще знае как се прави и ще научи и други по-окомуш българе....

Коментиран от #27


Оценка:
-1 +43

Тръмп
14 Отговор
От изнесените данни и факти личи точно обратното,не ни заобикалят а тепърва тази индустрия ще се развива в България!!!:):):)ФВ и Хюндай не случайно вкупом имат интерес към по-сериозни производства в България,явно искат да инвестират в развиващ се пазар,показващ постоянен ръст!!!:):):) България прави продукция и за космоса,та не е проблем да произвежда всичко!!!:):):)

Коментиран от #24


Оценка:
-24 +12

Случаен
15 Отговор
То затова новите коли са толко чупливи...

Оценка:
-1 +17

Тръмп
16 Отговор
Индустрията ни беше умишлено разрушена и разграбена от Номенклатурата,а сега е ред за възстановяването и!!!:):):)Знаем имената на всички грабители и унищожители,те вече не са фактор който да спира развитието на България!!!:):):)

Коментиран от #17


Оценка:
-8 +25

Ахмат Сила
17 Отговор

До коментар #16 от "Тръмп":


Ко рече,за развитие на какво???От къдя накъдя...

Оценка:
-4 +12

Патриот
18 Отговор
Може и да работят инженери, но не по специалността - си. Виж портиери, чистачи, на производствената линия, пласьори може, но да работят като инженери - изключено.
И кои са тия 230 филми. Аз освен Язаки не знам. В Сливен или Ямбол беше. Някой знае ли други?

Коментиран от #19


Оценка:
-5 +15

onq s konq
19 Отговор

До коментар #18 от "Патриот":


И за ЧИЙ ти е да ги знаеш - мислиш че ще станеш по-умен ли?Има и нещо друго - че ти НЕ ИСКАШ ДА ГИ ЗНАЕШ,защото си не "Патриот",а ПАТРИОТ-МЕНТЕ - китайско,но с табелка "Маде ин Булгария".

Оценка:
-10 +12

Митьо
20 Отговор
Защото няма да намерят необходимите им обучени и квалифицирани кадри. А желаещите да работят съвестно и качествено са още по-малко. Тука само кафера с цигарка и чалга на макс.....

Оценка:
-2 +21

Atilla
21 Отговор

До коментар #11 от "Хаджи хаджи Българин":


В грешка си имам приятел, който работи в заводите на БМВ в Дегендорф, ставката е 35 евро на час, по миналата година в Унгария имаше стачка в заводите на Мерцедес и Ауди и им повишиха заплащането на 15-20 евро на час, нощният труд е по 2

Оценка:
-2 +23

Гифонович
22 Отговор
С мутри не се работи лесно.

Оценка:
-3 +14

защо кой
23 Отговор
Никой не иска да инвестира в държавата на мафията! Тук управляващите без далавера и до тоалетната не ходят....

Оценка:
-3 +14

Никой
24 Отговор

До коментар #14 от "Тръмп":


Абе, рибата мирише от главата

Коментиран от #36


Оценка:
-2 +5

Боцко
25 Отговор
ОТГОВОРА Е ЗАРАДИ б.б. тиквата !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Оценка:
-2 +16

Стига глупости
26 Отговор
Това, че нямало кой да работи, са пълни простотии. Напротив има. Въпреки, че има много разхайтени чалгари, има и образовани, умни хора, не забравяйте това....а виновни за заобиколите, са шуробаджанашкото поведение на управниците на статуквото

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +17

Булгар
27 Отговор

До коментар #13 от "Дайте първо да почнем":


Да бе как ще прави булгар мартеници това му е под достойнството китайчетата какво ще бачкат дай му да оплюва другите зад клавиатурата там е номер едно лъва за това от 8млн. се сви на 5,5млн.

Оценка:
-1 +6

потребител
28 Отговор
Защото тук е пълно с 15-годишни коли нов внос на 150 х.км. Новите коли просто няма да се продават.

Оценка:
-2 +3

потребител
29 Отговор
Защото тук е пълно с 15-годишни коли нов внос на 150 х.км. Новите коли просто няма да се продават.

Оценка:
-0 +1

мани мани
30 Отговор
защото сме умни и няма да идем да им бачкаме за жълти стинки както те искат! ще идем из европата за повече пари! или ще побачкаме на морето 2-3-4-5 месеца и после ще си лежим няколко месеца, после 3 мес. на балкана пак из хотелите... после пак малко почивка :) или няколко месеца из европа и после почивка у нас на топлото и красивото! много добре знаят, че няма да могат да ни впрегнат да им работим и затова ходят в разни тъпи страни, пълни с глупендъри! инак на немците много им се иска да заграбят наша земя, но много добре знаят, че няма да намерят бачкатори и ще трябва да внасят жълтури, негри и резняци, обаче ние няма да ги пуснем понеже те не са в ес! и номерът им може да мине само в анадола при тъпаците! оттам продукцията заминава из мала азия и за тъпаците в сащ!

Оценка:
-4 +6

Мартин
31 Отговор
Защото европейските фирми не могат да бюджетират подкупите, всеки викай ДАЙ. Кой по-напред на подкуш... Работих няколко години в един голям световен бранд за бързооборотни стоки и си нямате на представа колко жалка е ситуацията за големият бизнес в България. Така се бяха оплели горките, че няма оправия.

Оценка:
-0 +5

32
Този коментар е премахнат от модератор
33
Този коментар е премахнат от модератор
Nyakoj
34 Отговор
Защото не искат рушветчии кожите от гърбовете им да дерат.

Оценка:
-1 +1

35
Този коментар е премахнат от модератор
Като домакин
36 Отговор

До коментар #24 от "Никой":


Да, но се почиства откъм опашката.

Оценка:
-0 +1

ареулево
37 Отговор
Не че нещо ама, износът на България в сектор автомобили и части е три пъти по-голям от руския, а на глава от населението е 2,5 пъти по-голям от турския, при все че това е основният им експортен отрасъл. При това без да включваме "софтуеър за автомобили" с което разликите стават много по-фрапиращи. Това са данни от официалните статистически служби на трите страни и можете да си ги проверите. Не знам какъв е зора тук да се извършва и най-неблагодарната част - сглобяването, която има най-ниска добавена стойност.

Оценка:
-0 +0

takeaway
38 Отговор
Чакат Боко да падне от власт и гледай наплив от автомобилни заводи.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери