2 Януари, 2020 19:20 2 787 18

БДЖ извади 235 милиона лева за 16 нови мотриси

  • влак-
  • мотриси

Идеята е те да обслужват маршрути на средно разстояние

БДЖ извади 235 милиона лева за 16 нови мотриси - 1
Снимка: БГНЕС

БДЖ-Пътнически превози одобри нова обществена поръчка за закупуване на до 16 нови електрически мотриси, научи OFFNews. Бюджетът на търга е 235 милиона лева, което е около 120 млн. евро.

Новите мотриси трябва да разполагат с удобни, широки седалки и достатъчно място за багаж. Идеята е те да обслужват маршрути на средно разстояние като София - Пловдив, Горна Оряховица - Варна или Пловдив - Бургас, но е много вероятно да бъдат използвани и за пътувания от столицата до морето.

Местата във всяко едно от бъдещите влакчета трябва да са минимум 290.

Новата обществена поръчка е продължение на серията новооткрити процедури на БДЖ, които в компанията вече добиха популярност като "голямото харчене".

Наскоро компанията обяви търгове за доставка на локомотиви за 58 милиона лева, за нови пътнически вагони за 77 милиона лева и подписа сделка за 137 милиона лева за ремонт на мотрисите „Дезиро“ с гиганта „Алстом".


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 El chochone

    10 14 Отговор
    ПРИ бсп БДЖ ИЗПАДНА В ДЪЛГ С 800 000 000 м ДЪЛГ
  • 2 нервен ( разбивача на тролове )

    8 4 Отговор
    И как като от 30 години БДЖ работи на загуба ?? Нямат пари за заплати на персонала а за подръжка на вече съществуващата инфраструктура да не говори и изведнъж четвърт милиард хоп ....и как става така ???
  • 3 Ххх

    11 7 Отговор
    Имаше една приказка - който не храни собствена армия, ще храни чужда. И ако перифразирам малко същата приказка, бих казал - който си е затрил и разсипал собственото производство и ремонтни предприятия, ще налива милионите в чужди. А по Тошово време имахме производство на трамваи, за вагоните не съм сигурен, но ремонти на вагони и локомотиви определено се извършваха. Но, след като всичко се затри и разпродаде, милионите няма да отиват в български предприятия, а ще пълнят джобовете на чуждестранните доставчици. И дали нашата промишленост не беше съвсем съзнателно затрита и разграбена ? На западните ни партньори май им трябваше пазар и територия, а не конкурентна промишленост.

    Коментиран от #4

  • 4 нервен ( разбивача на тролове )

    7 11 Отговор

    До коментар #3 от "Ххх":

    Абе вярно е правеше се ама всичко се оказа лъжа и измама ...всичките заводи до един са работили на загуба не са изкарвали даже заплатите на служителите камо ли за държавната хазна ....то за това рухна цялата система де не е само в България е било така

    Коментиран от #6

  • 5 Голям Слон

    6 3 Отговор
    Нека да наливат. То Илянчо Филипов ПИМК-а скоро ще ги купи за 1 евро.
  • 6 Ххх

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "нервен ( разбивача на тролове )":

    Ами смятам, че определено не си прав. Вярно е, че като цяло моделът беше погрешен. Но за мен положителното от така наречения социализъм трябваше да се запази и развие на пазарен принцип, а не да се разграбва и затрива. Защото сега се плащат баснословни суми за внос и ремонт на техника, която произвеждахме. А и да твърдиш, че всички били на загуба категорично не си прав. Просто защото тогава цените не бяха пазарни, а административно определяни.

    Коментиран от #7

  • 7 нервен ( разбивача на тролове )

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ххх":

    Абсолютно прав съм защото простия пролетариат опита от аграрна държава да създаде индустриална а ние ресурси и залежи нямаме и става пълната дебилщина съюза да ни праща суровина с влакови композиции и фериботни линии тука да се произведе нещото и да го продадем пак тоя същия съюз и то на някаква цена дето логистиката само в едната посока е повече и после вземаме външен финансов заем пак от същия тоя съюз за да може да се платят заплати на държавните работници ....и като се раздруса нерушимия съюз нашите заводи(и съответно цялата държава) останаха в ситуация шах и мат ....нито има кой да ни даде суровина за жълти стотинки нито можем да купим на капиталистическата пазарна цена нито имаме пазар на който да пробутаме готовия продукт .. това е ..толкова е просто ...няма нищо рано или късно ще дойдат по интелигенти хора на върха дето да си дадат сметка че най-голямото ни природно богатство е почвата и та тъкмо си е починала горе долу един век и е свежа ще почнат да излизат домати колко пъпеши и картови големи като зелки и всичко ще се оправи ...само се съмнявам че ще го доживея че вече съм на годинки отдавна не съм първа младост ...

    Коментиран от #8

  • 8 Ххх

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "нервен ( разбивача на тролове )":

    Те и тия, дето затриваха промишлеността у нас излизаха с твоите лафове, а кой го прави от глупост и неразбиране, кой от меркантилни интереси, всеки да преценява с главата си. А ти ако си въобразяваш, че една държава може да е развита и богата само със земята си и развито селско стопанство, много дълбоко се заблуждаваш. Печелят и са богати страни с развита промишленост, които изнасят продукти с висока принадена стойност. От селскостопанската продукция колко ще спечелиш, като приспаднеш разходите - да кажем 30 - 50 процента. Докато от продукт на промишлеността, бил той трамвай, влак, танк или самолет печалбата може да бъде десетки пъти по - голяма от производствените разходи. И ако на село излизаме с мантрата за развитие на селското стопанство, градското население какво да прави, да ходи, да пасе овцете ли, както ни съветваше Борисов ?
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ГосТ

    6 2 Отговор
    Поредното малоумие, като спортните коли по пътищата с дупки. Манталитет. Релсите отпреди 70 години, влакове тръгнали да вкарват. Малоумници.
  • 13 Мъшката коза

    3 1 Отговор
    И отде ги извади тези милиони, доста интересно...!?

    Коментиран от #18

  • 14 Германия=пародия на държава

    7 3 Отговор
    Влаковете трябва да са Алстом.И цялото БДЖ трябва да бъде дадено на Французите Само те знаят как се правят влакове и как се изграждат железници.
  • 15 Машинист

    2 0 Отговор
    Кога ще се купят локомотиви?Сегашните се разпадат и са опасни
  • 16 жепеец

    4 1 Отговор
    Много се краде и сасипва тая железница
  • 17 Ползващ ж.п.транспорт

    2 0 Отговор
    Докато отдаването на поръчките за ремонт става на принципа ”мой човек”,без никаква техника и съоражения за такава дейностжелезницата винаги ще е в това състояние.Това е един от малкото факти за безумието на ж.п.началниците
  • 18 А де

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Мъшката коза":

    Едва ли е от тотото. Примолили са се, на когото трябва и ТОЙ им е ДАЛ. Няма начин да не се похвали.