От следващата година се очаква да стартират вътрешните полети между Русе и София, съобщават от Министерството на икономиката. Работата по проекта за Летище Русе коментира министърът на икономиката Даниела Везиева, която откри Национален форум за подобряване на транспортната свързаност в Северна България: "Целта ни е до края на годината да стартира процесът. Инвестиционните разходи са за основна и довеждаща инфраструктура. Надяваме се от началото на 2022 година да започнат редовни граждански полети от София и обратно", заяви министърът на икономиката Даниела Везиева.
Възстановяването на Летище Русе ще обслужва и съседните градове и ще помогне за свързаността на Северна и Южна България, допълни Везиева. "Регионалният дисбаланс между двата региона е от проблемите, които от години вместо да се решава, се задълбочава. Всички изследвания сочат, че добрата инфраструктура е предпоставка, както за развит бизнес и инвестиции, така и за стабилни търговски взаимоотношения между клиент и доставчик. Ето защо очакваме тази политика да стане приоритетна и за следващото правителство и да продължава през целия период до 2026 г.", каза Везиева.
Министър Везиева изтъкна възможностите, които предлага Плана за възстановяване за инфраструктурни проекти, като посочи, че държавата ще финансира довеждащата инфраструктура до индустриалните зони. По думите ѝ по проектния фиш за индустриални зони са заложени 400 млн. лв.
В тях инвеститорите ще могат да финансират техническа и социална инфраструктура. "Идеята е, когато се появи бизнес-инвеститор с някакво намерение, той да има възможността на пазарен принцип да избере място, където да развива своя бизнес. В този подход към Плана за възстановяване ще могат да кандидатстват както общините, така и индустриалните паркове", допълни Везиева.
По време на конференцията са набелязани конкретни дългосрочни цели за намаляване на регионалния дисбаланс в икономическото развитие на страната, съобщават от министерството. Обсъдени са още инфраструктурни въпроси, свързани с пътя Велико Търново-Русе, фериботната линия, проекта за втори мост на Дунав, както и проектите за интермодални терминали.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 оня с магарето
20:14 18.11.2021
3 6463773
Коментиран от #5, #35, #38
20:14 18.11.2021
4 Порно
Коментиран от #9, #24
20:21 18.11.2021
5 Един
До коментар #3 от "6463773":
Летище щръклево!20:21 18.11.2021
6 Хахах
Коментиран от #28, #44
21:00 18.11.2021
7 Запознат
21:33 18.11.2021
8 мдда
Коментиран от #34
23:54 18.11.2021
9 Казуар
До коментар #4 от "Порно":
Има 70 местен витлов АТР френско производство с американски двигатели.Коментиран от #31
00:03 19.11.2021
10 МНОГО ДОБРА
през тошево време въздушният транспорт
беше много добре развит,жп, морски, изобщо транспортът
беше много евтин и добре развит.
може би е бил на дотации, но мн.евтин.
Сегашните ако организират този модел на транспорт и ако
построят отново съборените минерални бани, почти в цялата страна,
за да може народът да ползва евтини балнео услуги, а не скъпите спа, ще бъде напредък в стандарта ни на живот..
Коментиран от #12, #45
00:18 19.11.2021
11 фдйхк
ЖП транспорта е най-удобен, по-удобен е от автобусите, има дори спални вагони! В ЕС ЖП транспорта е силно равит.
Коментиран от #25, #27, #46
02:25 19.11.2021
12 ссссссссс
До коментар #10 от "МНОГО ДОБРА":
До нашия град, има стари минерални бани, те са още от Средновековието от българското царство, има красива архитектурна баня от соца, природата също е уникална и има красива река наблизо, но през соца бяха ги направили супер - с хотел, градина с пейки, летни басейни с развлечения и бунгала,ресторанти, кръчми, 2 дискотеки, кафене,сгради и санаториум за лечение, обществени чешми за минерална вода и т.н., сега всичко е пропаднало и занемарено, не ги дават и на чужденци, които са ги поискали и всичко се руши.02:36 19.11.2021
13 Саабръй
07:51 19.11.2021
14 Мечо Влаа
07:52 19.11.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 напушен
08:14 19.11.2021
17 гост
10:16 19.11.2021
18 Филиповци
10:37 19.11.2021
19 КРАДЦИ
11:25 19.11.2021
20 Панчев
11:26 19.11.2021
21 Анонинен
11:58 19.11.2021
22 ПОЛЕТИ
Коментиран от #49
12:23 19.11.2021
23 мнение
Вместо магистрала - тунел Елин Пелин до Костенец
Приоритетите на новите управляващи са сбъркани
12:32 19.11.2021
24 делта
До коментар #4 от "Порно":
Как да няма - с парапланери ще ги карат12:33 19.11.2021
25 питам
До коментар #11 от "фдйхк":
Ти смееш ли да се качиш на БДЖ.особено в участъка Ихтиман - София
12:35 19.11.2021
26 Хахаха сензационно подвеждащо заглавие
13:25 19.11.2021
27 4764
До коментар #11 от "фдйхк":
Ееее, а какви хубави влакове е имало едно време! Някой помни ли ЯНТРА-ЕКСПРЕС - 1-ва класа? Лукс, комфорт, супер изискано! Но това е било по лошото татово време на соца. Така казват.А сега всичко е евтинджос и бутафория. Всички в един вагон като добитък. Обаче сме в ЕС!
14:02 19.11.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Бай Манчо
14:38 19.11.2021
30 Наопаки
Коментиран от #51
15:54 19.11.2021
31 Съдията Дред
До коментар #9 от "Казуар":
Няма българска авиокомпания с АТР. А иначе с АТР до София летят румънци, гърци, сърби. Ако самолета не се пълни поне до 80 % от капацитета, няма икономическа изгода от полета. Или билета става прекалено скъп. София Варна е от 80 лева /при промоция/ до около 200 обичайна цена за двупосочен билет. Летя поне 2-3 пъти годишно по работа, летял съм и за почивка, но тогава багажа го пращам с Еконт, щото е доста по евтино. Но ако цената се вдигне , ще паля пак дизеляка. Тъпо е да ти минава денят в път , но и парите са важни.Коментиран от #37, #40
16:13 19.11.2021
32 за съжаление
17:04 19.11.2021
33 Бандера
17:54 19.11.2021
34 Jeep
До коментар #8 от "мдда":
Вземи прочети зa БГA Бaлкaн и въздушния трaнcпорт през 80те. C милиaрдите потънaли в измиcлени мaгиcтрaли, държaвaтa можеше дa дотирa този вид трaнcпорт. Витловите Aн24Б cтaвaт ATR примерно 72-100 и c билет 15лв до Вaрнa, мaгиcтрaлaтa е излишнa. Зa прaтките cи имa БДЖ c готовa инфрacтуктурa, която cе модернизирa зa 1/4 от cегaшнaтa ценa нa мaгиcтрaлите. Билетa до Бургac беше 5 или 7 левa. Зa чac и деcет, двaйcет минути cи тaм. Зaвиcи дaли вятърa е попътен. Дори зa оновa време тaзи ценa беше по поноcимa от дриндженето c чacове c жигулитa и моcквичи.Коментиран от #47
18:03 19.11.2021
35 Шизофреник
До коментар #3 от "6463773":
ко,ко речи..не моо ти прочета18:05 19.11.2021
36 Едно време при бай-Тошо...
18:12 19.11.2021
37 Jeep
До коментар #31 от "Съдията Дред":
Gullivair пуcнaхa Cофия - Бургac, но не знaм чия cобcтвеноcт ca. Ценaтa не беше фрaпaнтнa.18:32 19.11.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Русенско
19:32 19.11.2021
40 Разковничето
До коментар #31 от "Съдията Дред":
Е точно описаното от теб в частта за багажа и споменатата фирма. Сега ще пътува "Багажа ти " основно със самолета за милиони прицапани за пускането му . Гражданина от Русе ще се сцепе от фърчене до София. Кой плаща и кой ползва е номера. Кандидат министър си имате спряган от Русе и точно собственик на тази фирма за доставки . Честито на "Новите" дето не знам точно какво ще продължават , ама още не са започнали и виж кво става.19:44 19.11.2021
41 А кога
20:02 19.11.2021
42 Антикомунист
13:07 20.11.2021
43 Сетихте се!
14:29 20.11.2021
44 за летщето
До коментар #6 от "Хахах":
пистата във стара загора е къса 3км и няма възможност да се удължи зад нея е газов хъб и разклонение на газа за турция и гърция, така че под пистата да има тръби няма да стане нито някой самолет дето няма да може да излети да падне на газовия хъб, ще има яки фоерверкитя затова и не става за карго полети тя писта, къса е, единственно за граждански полети става , за каквото се е и ползвала някога преди летището да стане военно
15:23 20.11.2021
45 бай тоша
До коментар #10 от "МНОГО ДОБРА":
бай тошо им рече че няма да могат да боядисат това което тои е построил, ам тия се подиграват със това му изказванесега е важно че има банани , щото тогава е нямало банани
ама кат гледам не им се радваме толкова на бананите
както и скъпия ток не ни радва
ма важното е че има банани де
15:25 20.11.2021
46 ГОЛЯМ СМЯХ
До коментар #11 от "фдйхк":
до смолян така и 30 години не можаха да докарат влак да имаа уж сега имало много техника
15:27 20.11.2021
47 бдж
До коментар #34 от "Jeep":
БДЖ имаха услуга за дребни пари да ти закарат колата от софия до бургас, сега я няма таз услуга15:31 20.11.2021
48 ????
16:04 20.11.2021
49 Гост
До коментар #22 от "ПОЛЕТИ":
Какъв Крим те гони, бе, родоотстъпник? Статията е за вътрешен полет в България! Аман от руски подлоги!09:20 21.11.2021
50 А София
13:46 21.11.2021
51 Гената
До коментар #30 от "Наопаки":
Стига сте ни навирали тая ваша София ! Везиева е от Русе, Събев е русенец, Крум и той е русенски депутат. Е, сега ще търпите и кротко ще ръмжите като бити песове ! Сега сериозно, вие наистина ли смятате, че в територия като нашата с 33 % планини може да се прекарат летящи влакове ? Това и Швейцария не може да си го позволи. То пак добре, че имаме някакъв ЖП транспорт, направен от Кобургите, а не от Бай Тошо и от некакдърният му следовник Бою Тиквата.11:17 26.11.2021