Last news in Fakti

7 Юни, 2024 14:05 1 175 8

Има лек спад на руски газ от Европа

  • газпром-
  • владимир путин-
  • алексей милер-
  • европа-
  • потребление

Понижението е едва 3,2%

Има лек спад на руски газ от Европа  - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Световното потребление на газ през първото тримесечие на 2024 г. се е увеличило с повече от 40 милиарда кубически метра, основно благодарение на страните от Азиатско-тихоокеанския регион (АТР), а в Европа е спаднал с още 3,2%, се казва в изявление на газовия гигант "Газпром". Данните бяха изнесени след срещата между ръководителя на компанията Алексей Милер и президента на азербайджанската SOCAR Ровшан Наджаф в рамките на Международния икономически форум в Санкт Петербург.

„Алексей Милер отбеляза, че според оценките на Газпром, Въз основа на официалната статистика през 2023 г. потреблението на газ в света се е увеличило с 15 милиарда кубически метра, а от началото на 2024 г. ръстът на потреблението се ускорява. В края на първото тримесечие на 2024 г. световното потребление на газ се е увеличило с над 40 милиарда кубически метра или с 3,5% спрямо същия период на миналата година“, се казва в доклада.

В същото време най-голямото увеличение от 20 милиарда кубически метра падна на страните от Азиатско-тихоокеанския регион. Лидер в потреблението на газ в региона е Китай, който осигурява две трети от увеличението през първото тримесечие. „Обемът на китайския пазар на природен газ вече надвишава общото ниво на потреблението му от всички страни на Европейския съюз“, отбелязва Газпром.

В същото време потреблението на газ в Европа продължава да пада, като през първото тримесечие е намаляло с 5 милиарда кубически метра. м, или с 3,2% спрямо същия период на 2023 г. Най-голям спад бележат най-големите европейски икономики – Германия, Великобритания и Италия.

"Увеличението на обемите на международна търговия с газ през първото тримесечие на 2024 г. възлиза на около 15 милиарда кубически метра. м (+4,8%) спрямо същия период на миналата година. Около 60% от увеличението на световната търговия с газ и повече от 80% от увеличението на търговията с газ по тръбопроводите са осигурени от Газпром, подчерта компанията.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ИНЖ1

    18 12 Отговор
    Газром има да си мечтае за пазара на ЕС. Продаваха по 250млрд. м3 на година.

    Коментиран от #8

  • 3 реру

    12 3 Отговор
    "Има лек спад на руски газ от Европа"


    Може би е по-точно "ЗА", а не "ОТ", но така или иначе това дали зависи от...

  • 4 Минус 14 милиарда

    16 10 Отговор
    Газпром фалира.

    Коментиран от #6

  • 5 СпадДа

    9 9 Отговор
    То се затвориха цели индустрии в Европа, те за 3% говорят. На нас инфлацията ни е 50%, но се радваме че на "противника" сме му направили "3% по-зле" :) Аман от глупаци в управлението на този съюз.... даващи подписи да умират едни хора, че да имаме 3% спад.
  • 6 НиПък

    8 9 Отговор

    До коментар #4 от "Минус 14 милиарда":

    България спечели ли 14 млрд., че толкова се радва на чуждите фалити. Крайно време е да мислим за българския интерес, не за клюкарене на чужди проблеми/.
  • 7 сашо

    3 0 Отговор
    Тези лицемерни предатели веднъж казват ,че Газпром е загубила милиарди друг път ,че за 2024 се е увеличило с 40 милиарда ? на кое да се вярва.
  • 8 гошо

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "ИНЖ1":

    Не проливай крокодилски сълзи на чужд гроб до 2030 година Китай има нужда от 1( Един)трилион м3 газ .Така,че винаги Руският ще е най евтин тръбопроводният имат и обща граница от гледна точка на транспортните разходи и сигурност.