20 Септември, 2024 15:31 2 076 17

Германският министър на икономиката се обяви против затварянето на заводите на Volkswagen

  • volkswagen-
  • германия-
  • правителство-
  • роберт хабек

Правителството е с ограничени възможности да подпомогне Volkswagen

Германският министър на икономиката се обяви против затварянето на заводите на Volkswagen - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Вицеканцлерът и министър на икономиката и опазването на климата на Германия Роберт Хабек призова ръководството на германския автомобилен гигант Volkswagen (VW) да се въздържа от затваряне на заводи. „Производствените обекти трябва да бъдат запазени“, цитира агенция DPA Хабек. Намаляването на разходната структура според министъра не означава, че може „хладнокръвно“ да игнорирайте работната сила. В същото време той отбеляза, че иска да помогне на Volkswagen да оцелее през този период на намаляване на разходите, без да затваря заводи.

Ръководителят на Министерството на икономиката обаче посочи, че способността на правителството да подкрепя Volkswagen е ограничена. „Значителна част от задачите трябва да бъдат решени от самия Volkswagen“, обясни Хабек. „Това е работа на компанията“, каза той по време на посещение в завода на VW в Емден.

Освен това Хабек каза, че германското правителство планира да въведе данъчни стимули за потребителите на електрически превозни средства, използвани за бизнес цели. Той също така покани представители на индустрията на т.нар. автомобилна среща на върха на 23 септември.

На 19 септември Manager Magazin съобщи, че Volkswagen планира да съкрати до 30 000 работни места в Германия в средносрочен план. По-рано финансовият директор на VW Арно Антлиц посочи, че два завода може да са застрашени. Самият автомобилен производител не можа да потвърди тази информация. Преговорите между Volkswagen и профсъюза IG Metall, който представлява интересите на работниците, ще започнат на 25 септември.

На 10 септември вестник Bild съобщи, че ръководството на Volkswagen е прекратило гаранциите за работа на своите служители, които са били записани в трудовите им договори от 1994 г. насам, като по този начин е отворил пътя за възможни съкращения на персонал. На 2 септември DPA посочи, че Volkswagen ще позволи затваряне на заводи и съкращения на служители като част от програма за спестяване на разходи, приета през 2023 г. От гледна точка на борда трябва да се извърши голямо преструктуриране на марките на групата Volkswagen AG. Освен това ръководството смята, че поставените цели за икономия на разходи не могат да бъдат постигнати чрез предварително планирани съкращения на работни места чрез частично пенсиониране на служители и еднократни плащания.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бен Ходжа

    41 1 Отговор
    Първо ще затвори, а после ще го купят китайците, заедно с цялата група VAG.
  • 2 Европа няма място за свои автомобили

    3 30 Отговор
    Трябва да се спре вноса на неевропейски автомобили
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Селянин

    27 1 Отговор
    Така става, като продаваш боклуци на цената на нормални автомобили. Продаваш Урус, под ламарините Туарег.
  • 5 Последния Софиянец

    35 4 Отговор
    С милиардите които дават на Украйна можеха да спасят заводите.

    Коментиран от #10

  • 6 Правилна позиция на министъра

    15 2 Отговор
    Както върви за сега Шолца ще ги затвори и не само тях.
  • 7 На Украйна дайте още пари,

    19 3 Отговор
    малко давате, затова е така.
  • 8 иво

    21 3 Отговор
    Същият лицемерен предател който поддържаше и беше за въвеждане на още санкции срещу Русия. Една от основните причини са--- Високите енергийни затрати . Всеки нормален човек знае увеличава се себестойностtа на продукцията и от там естествено се отразява на цената( спрямо Америка 3.5 пъти електроенергията и 4 пъти природният газ в Германия е по скъп --Чао Газпром викаха предателите мало..умници ) губи си конкурентно способността и Китайският фактор като добавим ,че Немците никога не са имали добра електроника крайният резултат е естествен.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Трътлю

    16 3 Отговор

    До коментар #5 от "Последния Софиянец":

    С трилионите от евтин руски газ изобщо криза нямаше да има.
  • 11 бою циганина

    11 0 Отговор
    их бин германише проект, яя яя шприцми
  • 12 хаха

    19 2 Отговор
    Да вдигат още данъците и да мислят зелени щуротии, да правят невъзможно да се почне и върти бизнес с регулации, пък после да са против да се затварят заводи... Фолксваген има проблеми заради зелените соц кратуни. Търсене на коли има, но ДВГ. В същото време има квота да се произвеждат ЕВ, които не се продават. От там цените скачат да покрият загубите поне малко, а за ДВГ се чака с месеци въпреки налични бройки отдавна произведени. Пример- в ютуб англичанин показва оферта на Порше да купи 3 ЕВта, за да му дадат бензин. И това не е за друго, а защото не са покрили квотите за процент продадени електрокари и ще бъдат яко глобени от ЕС. Да сложим и купищата НПОта, безумно скъпата енергия от ВЕИ, санкциите и парите за Украйна... Политиците харчат като за последно и изцеждат хората и бизнеса, после реват що икономиката умирала.
  • 13 🍋🍊😁

    18 3 Отговор
    По големи “полезни €диоти” от Германците са единствено Българите но да караме под ред:
    Защо Германците са “полезни €диоти”
    1. Затвориха си всички АЕЦове.
    2. Решиха да забранят Дизеловите Автомобили и Тирове до 2030та.
    3. Сега вече евтини Природен Газ и Петрол (Руски) няма.
    4. Скапаните Германци се хванаха да правят Нов “Дранг нах Остен” и това ще ги довърши официално, но понеже сега Европа е обединена (Четвъртият Германски Райх) и Европейският Съюз е “полезният €диот” на Германия, а ние (Българите) ще платим всички германски и украински сметки.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 долу ЕС

    4 1 Отговор
    абе и ние бяхме против затварянето ма 4 реактора, И още 5000 завода ами субсидията била лошо нещо.....
  • 16 ЕЙ СЕГА ЧЕ РЕКЪЛ МИНИСТЪРА

    1 0 Отговор
    ЕЙ СЕГА ЧЕ РЕКЪЛ МИНИСТЪРА НЯМА ДА ЗАТВАРЯ ХАХАХА !!!!
  • 17 Хаха

    0 0 Отговор
    Голфщайген умря😁🤣🥳🥳