21 Септември, 2024 08:37 1 730 15

Volkswagen съкращава работни места в Китай

  • volkswagen-
  • китай-
  • съкращения-
  • работни места

Причината е спад в продажбите

Volkswagen съкращава работни места в Китай - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Германският автомобилен концерн Volkswagen ще съкрати няколкостотин работни места във фабрики в Китай през следващите 3 години поради спад на продажбите, съобщи аг. Bloomberg, позовавайки се на свои неназовани източници.

Според тяхната информация, продължаващият спад в продажбите е довел до значителни разходи за компанията, които тя се стреми да намали чрез подобни мерки. Намаляването на работните места в Китай се вписва в стратегията, в рамките на която ръководството на концерна си е поставило за цел да намали глобалните разходи с 20% до 2026 г. В същото време съкращенията на работни места в китайското подразделение на Volkswagen ще „се случват на етапи“, като някои служители, включително средни и висши мениджъри, ще бъдат информирани за намеренията на компанията още тази седмица.

Според оценките на агенцията, причините за спада на продажбите на Volkswagen в Китай са общият спад на потребителското търсене в страната, както и нарастващата популярност на електрическите превозни средства, включително тези, произведени от местни конкуренти, включително концерна BYD. Източници на аг. Bloomberg отбелязаха, че друг германски автомобилен производител, Audi, също възнамерява да прибегне до съкращения на персонала в своите китайски фабрики.

На 19 септември Manager Magazin съобщи, че Volkswagen планира да съкрати до 30 000 работни места в Германия в средносрочен план. По-рано финансовият директор на VW Арно Антлиц посочи, че два завода може да са застрашени. Самият автомобилен производител не можа да потвърди тази информация. Преговорите между Volkswagen и профсъюза IG Metall, който представлява интересите на работниците, ще започнат на 25 септември.

На 10 септември вестник Bild съобщи, че ръководството на Volkswagen е прекратило гаранциите за работни места за своите служители, които са посочени в техните трудови договори от 1994 г. насам, като по този начин отваря пътя до възможни съкращения на персонал. На 2 септември агенция DPA посочи, че Volkswagen позволява затваряне на заводи и съкращения на служители като част от програмата за спестявания, приета през 2023 г. От гледна точка на борда трябва да се извърши голямо преструктуриране на марките на групата Volkswagen AG. Освен това ръководството смята, че поставените цели за икономия на разходи не могат да бъдат постигнати чрез предварително планирани съкращения на работни места чрез частично пенсиониране на служители и еднократни плащания.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами

    15 8 Отговор
    Даааа, каквото сам си направиш. Чао газпром, чао евтини ресурси, чао ВАГ груп накрая. А краварите потриват доволно ръце и налазват нови пазари.
  • 2 Последния Софиянец

    18 5 Отговор
    За съжаление затварят и заводите в България които правят авточасти за Германия и 5000 българи остават без работа на улицата.Повечето са с големи заеми.

    Коментиран от #7, #9

  • 3 Последния Софиянец

    16 4 Отговор
    Ревете за 300 съкратени китайци а за 5000 съкратени българи не ви пука!

    Коментиран от #6

  • 4 Град Козлодуй

    8 1 Отговор
    Пазарна икономика
  • 5 Kaлпазанин

    12 0 Отговор
    Няма да е само Фолксваген
  • 6 Депутатин

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Последния Софиянец":

    На кой му пука за съкратените българи.
  • 7 Kaлпазанин

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Защо са с големи заеми ,,??да помислим малко

    Коментиран от #8

  • 8 Баце

    10 3 Отговор

    До коментар #7 от "Kaлпазанин":

    Начи да се приеме закон тия с големите заеми да не ги съкращават. Останалите кучета ги яли.

    Коментиран от #13

  • 9 Миризлив пор

    17 1 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Хората си работят добре, просто вече Фолксваген не е "народна кола", взеха се на сериозно и започнаха да "диктуват пазара" и да продават не каквото се търси а каквото им е изгодно да продават. Във случая никой не иска да купи кола която е прекалено и необосновано скъпа, бързо се обезценява и има скъпа поддръжка. Липсват поръчки и фирмата си потъва.

    Коментиран от #10

  • 10 Хмм

    12 2 Отговор

    До коментар #9 от "Миризлив пор":

    На времето всички капиталисти обясняваха как монопола бил много вреден. А сега нещо в световен мащаб всички се обединяват и останаха няколко производителя. Май някой ни е лъгал...

    Коментиран от #12

  • 11 Ротшилд

    9 2 Отговор
    Боли ме фара за бракоделците от ФВ. Сега сме се фокусирали върху Украйна
  • 12 Последния Софиянец

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "Хмм":

    Вреден е за потребителите.За милиардерите е супер.
  • 13 Kaлпазанин

    12 0 Отговор

    До коментар #8 от "Баце":

    Кой каквото прави цял град не може да му го направи ,айфонче ,рожден ден ,нови дрешки ,селфита по дестинации ,колата и тя трябва да е мощна и по скъпа от на съседите ,и за всичко това се теглят кредити
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Умник

    6 0 Отговор
    Да вземат да съкратят умниците мениджъри, които превърнаха автомобилите на Фолксваген в най-овратителните автомобили - скъпи, чупливи и гадни за поддръжка. А те взели да уволняват чистачките, че да спестят някое евро. Мениджмънта да уволнят, щото там е проблема.