Съюзът на българските автомобилисти (СБА) стои твърдо на позицията, че трябва да бъде забранена дейността на фирми, предлагащи услуги за намаляване на показанията на километражите и манипулиране на реалния пробег на колите. Тази дейност трябва да се криминализира.
От СБА предлагат в най-кратък срок тази мярка да бъде разписана и предложена в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание.
Трябва да се има предвид, че през май 2018 година влиза в сила директива на Европейския парламент, която дава решение на посочения проблем. Смятаме, че същата трябва да бъде транспонирана и в българското законодателство.
Манипулираните километражи на автомобили втора ръка в България не са непознат феномен. Всички знаем, че автотърговците често прибягват до тази практика. Трябва да имаме предвид, че над 70% от регистрираните МПС в България са на възраст от 10 до 20-годишни, като дялът на закупените нови автомобили е много малък, твърдят от СБА.
В България няма изследване, което да покаже реално какъв процент от автопарка е с манипулирани километражи. В Германия обаче такова проучване е правено. По данни на тяхната полиция и на най-големия автомобилен клуб в страната ADAC всеки трети автомобил на пазара е с подправени данни за пробега. Това е проблем на полицията, защото в Германия превъртането на километражи е криминално престъпления и се наказва с до 1 година затвор.
Във федералната република още се помни едно журналистическо разследване на AUTO BILD със скрита камера, което преди няколко години показа истинските мащаби на тази престъпна дейност и печалбите, които се генерират от нея.
Според немската полиция икономическите щети на тази мафия са огромни. Те са изчислили, че цената на колите с манипулирани километражи се повишана средно с 3400 евро. Aко се умножи тази сума по 2 млн. – броя на продаваните автомобили втора ръка в Германия, излиза, че купувачите им са ощетени с около 6,8 млрд. евро.
В България рядко може да се видят автомобили по автокъщите с над 160 000 км пробег. В този смисъл българските автомобилисти са сред най-потърпевшите, тъй като сме сред най-големите клиенти на употребявани автомобили, твърдят от СБА. От Съюза се надяват, че в най-скоро време и у нас ще започне публичен дебат за контрола над масовите автоизмами, които освен че бъркат в джоба на българина, оказват негативно влияние върху безопасността на движението.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата. Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!
*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 оооооох
10:55 18.08.2016
2 onq s konq
11:05 18.08.2016
3 Георги
11:12 18.08.2016
4 ХХХ
Само идиот би повярвал, че германец ще използва служебна лимузина с трилитров дизел по 10 хил. километра годишно.......
11:33 18.08.2016
5 xxx
Особено като видиш дизелов автомобил на 10 години и пробега е 130 000км. Смях, смях...
Ако се разходите по автокъщите и видите автомобил под 3 години вскички, ама всички са под 100 000. Правил съм си майтап да питам колко още има до края на гаранцията на колата и се почва едно хъкъне-мъкане, то такова-онокова, тя всъщност вече е извън гаранция...
11:35 18.08.2016
6 Тошибиян
11:36 18.08.2016
7 Тошибиян
11:38 18.08.2016
8 7777777
11:46 18.08.2016
9 иван
11:53 18.08.2016
10 Nik
11:56 18.08.2016
11 йоци
11:58 18.08.2016
12 Ивочо
12:06 18.08.2016
13 Кофата
12:10 18.08.2016
14 Волен Сидеров
Иван е много прав -дано всички успеем да си купуваме нови коли без значение от марката с малко оскъпяване и да ги видим джамбазите ко ще правят
12:18 18.08.2016
15 той
13:11 18.08.2016
16 Jack Bauer
13:14 18.08.2016
17 Тинки Уинки
13:17 18.08.2016
18 comerciante
Коментиран от #23
13:57 18.08.2016
19 дАА
14:10 18.08.2016
20 гост
14:24 18.08.2016
21 гост
- стумулите за нови коли: най-новите плащат най-много данъци, такси, а на Запад са най-евтини
- обща система за следене и събиране на глоби между МВР и общини, трябва да се върне запора за продажба на автомобил при неплатени глоби
- коли с десен волан: масово се карат вече и няма никакъв контрол, а те са опасни за нашите пътища: техническите изисквания въобще не се спазват, всеки левак трябва да сменя фарове, за да има право да е с бг табели, ама на кой му пука, нали някой друг ще бъде ранен или убит
-ГП пълна подигравка за проверка з изправност, особенно при отработените газове: дишаме непречистена дизелова смрад, всеки втори е с дизел, и веднага се маха ЕГР и филтър понеже на никой не му пука, никой не проверява, никой не санкционира, а резултата е в химиотерапиите, но простотията не позволява да се помисли в тази насока и да дадем шанс на децата ни.
Въобще у нас е пълна анархия и обратното на развитите страни, което е жалко.
14:35 18.08.2016
22 Koj4o
Защо ли, ами кой манилупира километрите, дали немеца който си оставил вече колата, или джамбазина!?
С каква цел е манипулирано? Да може да прибере колкото може повече пари и от кой, от този който цял ден превива гръб.
Че за тва де......
14:54 18.08.2016
23 Пешо
До коментар #18 от "comerciante":
То няма такива коли, но ти искаш да ни убедиш, че има, не си ли за трепане?14:56 18.08.2016
24 Гост
Коментиран от #26
14:56 18.08.2016
25 Госттт
Коментиран от #27
15:00 18.08.2016
26 Киро
До коментар #24 от "Гост":
Значи държавата да ви остави да си правите каквото си искате, да ама не можете да платите толкова!Гадно нали?
15:01 18.08.2016
27 Шофьор
До коментар #25 от "Госттт":
На теб какво ще стане ако не превърташ километрите?Слагай си цената, ако ми е изгодно ще купя, ако нямам в момента толкова ще събирам.
Защо непремено с лъжа, то българина така е свикнал, но който лъже нали знаеш, че тъпкано му се връща?
15:06 18.08.2016
28 Гошо
Коментиран от #33
15:09 18.08.2016
29 Шофьор
Точно затова трябва закон, такива мишки като вас да бъдат натикани в л..ната където им е мястото.
На теб като не ти оттърва ходи и копай картофи!
15:12 18.08.2016
30 До Шофьора
15:14 18.08.2016
31 Шофьор
Мислиш,че само ти си лъжеца. Докато няма закони за такива престъпници като вас и да бъдете пребивани с камъни, няма да има оправия.
15:17 18.08.2016
32 До Шофьора
Коментиран от #34
15:18 18.08.2016
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Шофьор
До коментар #32 от "До Шофьора":
Аз с такава като теб работа нямам. Карам ново, напук на авто мошениците.15:22 18.08.2016
35 Край
15:39 18.08.2016
36 Венеция Ауто
16:49 18.08.2016
37 търговец
Коментиран от #48
17:10 18.08.2016
38 Иво
17:22 18.08.2016
39 ДОЛУ КОМУНЯРИ
оставете бизнеса на мира
Щом СБА иска повече регулиране да си подаде оставката шефа на СБА защото е комунист.
Толкова бедна държава ми пишат какви закони имало в Германия, а какви закони има в Люксембург а ?
България е африканска държава по доходи и трябва да се съобразяват с обстановката.
В Гана няма винетки махнете ги и у нас. В Камерун няма еко такси а доходите им са х3 , махнете ги и у нас !
Най-бедната страна в ЕС има комунистическа "регулаторна икономика" няма и бегъл помен от капитализъм. Затова сме бедни. Заради руския икономически модел въведен от службите на Русия и протежетата им ДС.
СБА да поиска падането на екотаксите, винетки и намалянето на акцизите на горивата. Бизинес в условия на руски антикапитализъма, който вирее в ултра-про-руска България е MISSION IMPOSSIBLE.
17:28 18.08.2016
40 Джими
17:30 18.08.2016
41 Иво
17:36 18.08.2016
42 Специалист
Коментиран от #71
17:41 18.08.2016
43 Иво
1.Купува се тотал щета от Италия за 200 евро, скалъпва се от към километри и ламарини и се продава в БГ "нов внос" за 3 500лв. на 150К километра.И така на джамбазина му излиза всичко 500 евро и другото е густо. Да, ама ако я вкара същата позакърпена "кола" и я пусне на 450 000 км, на колкото си е , ще трябва не да му е печалбицата 250% , а 50%. А на бай Ганя не му се ще...
17:46 18.08.2016
44 САЩ
Как може да се говори за допълнително затягане, а не за облекчаване на правилата за бизнеса не е ясно.
Насърчават бизнеса с глоби и затвори и бумащина.
Същото направиха комунистите когато регулираха шистовия газ и сега Бъгария не произвежда нищо, а Румъния произвежда шистов газ.
Изгонете комунистите иначе НЯМА ДА СЕ ОПРАВИТЕ точка.
17:47 18.08.2016
45 Иво
18:18 18.08.2016
46 Иво
http://imageban.ru/show/2016/08/18/c49f139a335f9f62d50fe64fc8a299e5/jpg
18:21 18.08.2016
47 Андрей Николов
18:21 18.08.2016
48 Андрей Николов
До коментар #37 от "търговец":
Най-важното е пробега на автомобила! Колко е експлоатиран /амортизиран/ Панимаиш? Ако ти продам една пералня, която е въртяна 100 000пъти и една на същите години но въртяна 1 000 пъти коя е в по-добро състояние? Така че пич сделката смърди още преди да е станал сделка, защото си започнал да лъжеш още преди да я е видял някой! Нали знаеш значението на думичката ЛЪЖА? Друг е въпроса в експлоатацията, той е вторичен и всеки може да прецени състоянието на колата. А дали е обслужвана добре знае собственика само не и ти! Ти нищо не знаеш, знаеш само да превърташ километражи, да переш седалки по цял ден и да боядисваш волани.. Карат ти ги пакет по 10 морги. Хората ги изхвърлят тези боклуци. Стана ли ти ясно сега?18:27 18.08.2016
49 Иво
18:49 18.08.2016
50 търговец
Коментиран от #53
19:27 18.08.2016
51 Иво
19:30 18.08.2016
52 мъжкар
19:41 18.08.2016
53 гост
До коментар #50 от "търговец":
Търговецо, данъци за всяка продадена кола плащаш ли?Цитираната сума ако е за СУВ е напълно нормално да са морги, много е относително. И аз съм се занимавал с това и знам каква е разликата между цената и състоянието тук и там. Ясно е, че печалбата трябва да дойде отнейде, но повечето познати купили наскоро кола от търговец едвам се прибраха на ход или не успяха да се приберат. Така че генрално, не специално ти, търговците са по-големи измамници от дребните вносители, а оборотите са толкова големи, че не знам защо НАП не ти спят пред вратата.
19:48 18.08.2016
54 Чичо Чарли
19:50 18.08.2016
55 ккк
19:56 18.08.2016
56 AVA BULGARIA
20:02 18.08.2016
57 хонда 1912
20:17 18.08.2016
58 Maschinengewehr
20:42 18.08.2016
59 Търговец
Коментиран от #63, #67
20:47 18.08.2016
60 Никола
20:54 18.08.2016
61 купувач
21:07 18.08.2016
62 jambazina
21:49 18.08.2016
63 хонда 1912
До коментар #59 от "Търговец":
Пич , без да влизам в задочен спор с теб но не мислиш ли , че 90% от търговците са за бой , защото според мен , когато се прохождаше в зората на демокрацията съм продал около 50 автомобила без да им пипам нищо , и когато други колеги почнаха да ходат до Германия веднага почнаха с километрите , точно такива вкараха хората във филма (реални километри , първи собственик , от баба , от дядо , от представителство и прочие ) , а не можеше ли просто да се казва истината пък всеки да си прави сметка . Но когато купиш фирмена запазена кола , карана само по аутобана на 700000 , а тя е в перфектно състояние 99% от вносителите веднага я бутат на 99 000 и слагат безумна цена , та може би трябва да се преосмислят печалбите към днешна дата . Разбира се има огромен риск за търговеца особено ако прави пакет по телефона , но в крайна сметка почти никога не може да влезе така както обикновен човек за турбо и дюза на дизелак , който дава 2бона за ремонт на втория месец , а колата струва 5 хиляди , да търговеца е просто търговец на определен продукт но той(не всички) В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАИ ЛЪЖЕ ПОГОЛОВНО ............21:58 18.08.2016
64 автоджамбаз
22:19 18.08.2016
65 Bmw
22:39 18.08.2016
66 Ники
22:54 18.08.2016
67 Андрей Николов
До коментар #59 от "Търговец":
Защото е факт. Пич ще ти го кажа ясно! Хората са го криминализирали ти ми обясняваш врели некипели.. В нормалните държави. И не ми разправяй, че има честни търговци в този бизнес! Е сигурно има но са фалирали търговци в този бизнес..23:33 18.08.2016
68 Бай Тошо
23:43 18.08.2016
69 Хуенов
23:51 18.08.2016
70 Галин
Коментиран от #72
00:37 19.08.2016
71 Джими
До коментар #42 от "Специалист":
Автомобилите с десен волан трябва да се забранят със закон.Тези коли са опасни за движението.05:27 19.08.2016
72 гост
До коментар #70 от "Галин":
Защо всички очаква всеки да има възможност за кола. Една Дачия ти е под 200лв месечно на лизинг, като това ти премахва разходите за ремонти по старата кола и така си изплащаш обезценяването. Само каране за 200лв, да, бюджетна е, но е нова кола. Но няма стимули за това. Напълно погрешно е мисленето, че всеки трябва да кара кола, заради това мислене е пълно с трошки пред всеки вход и градинките са пълни с коли. Младите не мислят как може да наптрупат опит, квалификация, преживявания, а мислят каква кола да си купят. Промити мозъци.Ако започнат да спазват ЕС норми ще има много повече коли понеже сега решилите да си купят нови коли плащат хиляди левове държавен рекет, противно на чужденците. Стимулира се умишленото каране на лоши, стари и тровещи коли, не разбирам оправданието за това.
09:04 19.08.2016
73 Arkan
10:09 19.08.2016
74 Българин
Коментиран от #76
11:13 19.08.2016
75 манияка
Примерно една Тойота или Мазда дизел, към 180 000-200 000 износва съединител за 2000 лв, това е скъпа част, която при пробег от 250 000 е вече сменена и т.н. по реда на номерата.
В крайна сметка няма никакво значение, колко са километрите, а как е експлоатирана колата и дали е поддържана.
За 100 000 км може да се такова мамата на двигателя поне 2 пъти!
Съвет:
Кола се купува само след оглед на окачването на канал, диагностика със софтуер и тестдрайв, както и палене на студен двигател при което особено внимание се обръща на оборотите, чукане, тракане и други странни звуци от двигателя.
Има ли опит човека, който купува колата и да го излъжат с километрите е все тая, защото купувача ще бъде доволен. За това ако не разбирате от коли взимайте човек, който разбира и всичко ще бъде наред.
А иначе, хубаво и евтино не съществува, хубавите и здрави коли са скъпи и има защо.:)
11:32 19.08.2016
76 манияка
До коментар #74 от "Българин ":
Точно така, в Германия дилърите на нови и върнати от лизинг коли са на загуба, защото разни тъмни субекти, като върнат километрите на по стари коли и Ханс веднага кълве, а Ханс ИМА ПАРИ ЗА НОВА кола, макар, че много германци предпочитат да купуват коли на по 1-2 години.И точно тука някой сърбин, арабин, турчин ги удря в джоба с мита за малко по старата кола, но на много малко километри.
Докато положението в България е много по различно, защото Пешо не може да си купи нова кола за разлика от Ханс, ако няма стари коли Пешо ще трябва да впряга каруца или да се качва на градския транспорт, така, че реално загубите на дилърите на нови автомобили не са никакви, то и печалбите от продажби са на същия хал и ако не печелиха от облсужването, в България нямаше въобще да има тръговци на нови автомобили.
11:40 19.08.2016
77 Иван ИТ
Коментиран от #83
13:54 19.08.2016
78 Ицо
Коментиран от #80
15:13 19.08.2016
79 Рангел
15:23 19.08.2016
80 манияка
До коментар #78 от "Ицо":
Нищо не разбираш от коли, е кво, като една кола е на 6 години??? Абсолютно нищо!Нали за това си има ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕДИ, да си чувал нещо за това?
Сега друг е въпроса, доколко са надежни, нали и камери им сложиха. Има ли контрол всяка кола, която минава преглед е технически годна!
Има си контролни органи и за това им плащат, сега стана ли ясно?
Не знам, имам чувството, че тука коментират хора, които нямат книжки и никога не са карали кола.
И да ти кажа още нещо. Една кола на 6 години може да мине и 1 милион километра и може да е тотален скрап, в сравнение с друга на 10 години, но поддържана и по малко карана, там нещата са относителни, всичко зависи от предишния собственик. И за да не бъдат относителни и неясни, тука се намесва контролният орган, който инспектира автомобила и трябва да гарантира, че МПС -то е годно!
Нали за това плащаме 35 лв, слагат стикери и т.н. Закона предвижда и глоби, ако не минеш преглед.
15:52 19.08.2016
81 ГРАБЧО
Новите коли се прецакват и липсата на качествен сервиз си казва думата.
16:35 19.08.2016
82 TOMA POR KULO
19:01 19.08.2016
83 подкрепям те
До коментар #77 от "Иван ИТ":
Точно това си мислех и аз. Ще стане безпредметно да си корегираш пробега всяка година при такива обстоятелста, като всеки спрял те за проверка ще гледа картончето за прегледа и километража и или пак ще черпиш, или ще си си редовен.19:26 19.08.2016
84 гост
20:10 19.08.2016