Само два от общо шестте кандидата за изграждането на тол-системата са допуснати да продължат в конкурса - "Капш трафик солюшънс" и "Тол България", а останалите четири участника са отстранени. Това става ясно от публикувано решение на оценителната комисия в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) с дата 29 септември. Така почти година и половина след началото на процедурата, която дълго бе блокирана от непрекъснати обжалвания, ценовите оферти на двете компании ще бъдат отворени в сряда. Прогнозната цена на поръчката е 200 млн. лв., пише "Капитал".
Надеждите на регионалното министерство са, ако няма нови обжалвания, до края на октомври да има избран изпълнител и да бъде подписан договор с него, а системата да заработи до края на 2018 г.
Kapsch е с техническо предимство
Австрийската Kapsch е представена като консорциума "Капш трафик солюшънс", който включва българското, полското, италианското и испанското подразделение на компанията. Дружеството специализира в технологии, решения и услуги за пазара на интелигентни транспортни системи. Kapsch са внедрили тол-системи в Австрия, Полша, Чехия и Австралия. Компанията е основана през 1892 г. и за нея работят над 6800 души. Българският й клон е открит през 2005 г.
В консорциум "Тол България" влизат изцяло български участници: "Телелинк" като водещ партньор в консорциум с българските "Сирма груп" и "Сиенсис". "Телелинк" е основана от Спас Русев и Любомир Минчев, като след това вторият откупи дела на Русев. В телеком сектора се говори за близост на компанията с депутата от ДПС Делян Пеевски, но формална връзка няма.
Интересен факт е, че преди седмици беше разпространена фалшива новина за избран изпълнител за тол-системата, в която се посочваше точно Kapsch. Случаят беше предаден на ДАНС, а поелите тогава отговорност анонимни хакери твърдяха, че става дума за реалното класиране, което е било известно още преди отварянето на офертите. В него обаче не беше отстранен нито един участник и точките силно се различават от сегашните.
От протокола се вижда, че Kapsch е получила максималните 100 точки за техническото си предложение, докато българското обединение има техническа оценка от 66.67 точки. Тежестта на техническата оценка обаче е само 30%, а на ценовото предложение - 70%. Така е напълно възможно за победител да бъде посочено обединението "Тол България", ако са предложили достатъчно по-ниска цена от австрийската компания. По неофициални изчисления на един от отпадналите кандидати българският консорциум трябва да е с 14-15% по-ниска оферта, за да победи.
Отстранени са чешката "Толлнет", специализирана в сегмента на таксите за ползване на пътища; "Контракс", която участваше в консорциум с унгарската I-Cell, доставчик на унгарската тол-система; обединението "Телетол" с участници контролираната от Спас Русев БТК, "Нованор" и Icom, производител на GPS устройства; и "Сиела" на Веселин Тодоров, която кандидатстваше самостоятелно.
В протокола не се посочват причините за отстраняването, но предвид че при последното подновяване на процедурата по обществената поръчка компаниите имаха само 24 часа, за да кандидатстват, напълно възможно е да става дума за пропуски в документите. Така слабата конкуренция в търга и на финала му е отговорност на държавата.
3 Октомври, 2017 08:22 2 809 15
Останаха само двама кандидати за ТОЛ системата
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хасан
08:34 03.10.2017
2 tost
08:55 03.10.2017
3 Гоуст
09:02 03.10.2017
4 Гостун
Коментиран от #6
09:08 03.10.2017
5 Глупчо
09:29 03.10.2017
6 Гоуст
До коментар #4 от "Гостун":
Тези автоматични броячи - 320 на брой не са ефективни и ще трябва да се изгражда нова конструкция. Отделно участника трябва да предложи къде да бъдат разположени, за да обхванат максимално голям периметър. Реално той може да реши да ги разположи на съвсем различни местаКоментиран от #9, #10
09:44 03.10.2017
7 СтарТИРаджия
10:55 03.10.2017
8 Никанор
11:13 03.10.2017
9 Гоуст
До коментар #6 от "Гоуст":
Гледам лепите ми минуси и явно има големи "разбирачи" или просто сте най-обикновенни хейтъри. Я изкажете компетентно мнение тогава13:09 03.10.2017
10 Ай сиктир бе
До коментар #6 от "Гоуст":
Ето ти компетентно мнение: Ако една работа е свършена на 80% и държавата е платила, значи е за наш човек.Сам каза 320 са готови трябват ощр 50 и работата е готова.
Дори и да трябва да се оборудват тези 320 с нещо ново, то повечето работа пак е свършена. Ток, интернет, конструкция и т.н.
Коментиран от #11, #12
13:36 03.10.2017
11 Гоуст
До коментар #10 от "Ай сиктир бе":
Ток - да, но не на всички, защото има някои електронни броячи, които са на слънчева енергия,а има и такива, които са закачени на мостове.Отделно трябва да се построят още и да се предвиди най-оптимално разположение, за да обхване 16 000 км, които се предвиждат.
Реално тези 320, които се построиха - 2015 беше последния етап, са напълно безполезни и напразно е хвърлено милиони за тях.
14:33 03.10.2017
12 Гоуст
До коментар #10 от "Ай сиктир бе":
Конструкцията е непригодна за тол системата!!! АматьорКоментиран от #13
14:35 03.10.2017
13 Ай сиктир бе
До коментар #12 от "Гоуст":
Профи, са' аз да питам.Я кажи защо не е подходяща конструкцията?(на 4" тръба мога да оакча за краката 10 дебутата и няма да мръдне)
"Кише" за лелката ли ти трябва?
Идиеята за електронна без бариери ТОЛ система ми се чинеше работата, а лелката в "бутката" за автоматчик ли ще да е?
На възловите места са монтирани сензорите в Хасвалта, и те ли не биват?
За слънчева енергия даже няма да питам, че съвсем ще я оплескаме и да не излелзе че работи само лятото по светло.
Коментиран от #14
16:22 03.10.2017
14 Гоуст
До коментар #13 от "Ай сиктир бе":
Пиши на български, че не ти разбирам писанията!Да, непригодна е и трябва да се изгражда нова. Не става въпрос да висят 20 маймуни и какво усилие може да понесе.
Какви лелки в бутки???
Тези неща в хасфалта се наричат индуктивни рамки. Еми да и тях голяма част ще бъде подменена.
Относо слънчевата енергия - неефективна е. Малко на брой са електронните броячи на сл. енергия и са сложени за проба. Прашасали са и не поемат слънчева енергия.
Една камара коментари отгоре и всеки "разбирач". Нормално е за нашата Държава всеки да разбира от всичко, особено зад компютъра.
Друг е писал била изградена системата, трябвало само да прибере парата 200 млн...тцтцтцт
Чети документацията. Всеки има свободен достъп до нея.
Добре, че не сте с имената си, че тотално ще се изложите.
И да... и тази както и всяка друга обществена поръкча - малка или голяма е нагласена за някой... то кое ли не е нагласено в България?
Коментиран от #15
17:10 03.10.2017
15 Ай сиктир бе
До коментар #14 от "Гоуст":
Това че слънчевата енергия е неефективна го кажи на "Булгаргаз” ЕАД да ти се посмеят звучно. Да не забравиш да си кажеш имената когато им обясняваш, че слънцето не го бива(преди да се изложиш направи справка колко масови разходомери за метан имат монтирани без достъп до ЕРП, че и на сървър качват, че и към ИКУНК пращат). Масово всичко вече е с батерия издържаща поне 5 години преди нужда за подмяна(разгледай бюджетно решение за автоматизация на www.m2mselect.eu ). Индуктивните датчици в асвалта, какво не им харесваш ?(сигурно цвета не е по вкуса ти)Почти съм сигурен, че си търговец без практически опит в решаване на инженерни задачи.
Пишман майсторите имат една обща максима: "То това така не може да стане и трябва ново", защото те друго освен своето не могат да възприемат.
10:25 05.10.2017