През 2017 г. българските военни въздухоплавателни средства бяха свързани с 36 авиационни произшествия, от които един сериозен инцидент.
Това се посочва в Доклада за състоянието на отбраната и въоръжените сили през 2017 г.
Общият брой на авиационните произшествия през 2017 г. е със седем повече спрямо 2016 г. Приблизително 70 % от авиационните произшествия са в следствие откази на авиационната техника, по-голямата част от която е съветско производство – 58 %, произведена през 80-те години на миналия ХХ век и на предела на назначения технически ресурс по време.
Допуснати са и шест авиационни инцидента с чуждестранни военни въздухоплавателни средства, които са разследвани от страната-оператор, съгласно STANAG 3531.
Вследствие на задълбочаващите се проблеми с поддръжката на авиационната техника и ограниченото ресурсно осигуряване, продължи тенденцията за намаляване на броя летателни часове на летателния състав.
Това продължаващо противоречие с изискванията на съюзническите стандарти и политики, създава реална заплаха за необходимото ниво на безопасност на полетите, способностите за изпълнение на поетите съюзнически ангажименти и ограничава възможностите за приучване на млад летателен състав за изпълнение на дежурството по охрана на въздушното пространство на Алианса и на другите типове авиационна техника.
Това се признава в доклада от министерството на отбраната.
Изпълнението по отношение на броя на летателните часове на сертифицираните декларирани формирования през годината е както следва: „Авиационни сили с нарастваща степен на готовност” - изпълнени са 77 % от планираните; „Сили за развръщане с нарастваща степен на готовност” - изпълнени са 96 % от планираните.
Едно от приоритетните направления за работа на Военновъздушните сили остава осигуряването на приемственост между поколенията летателен състав.
Съгласно предварително поставените цели, през учебната 2017 г. успешно продължи летателната подготовка на пилоти, определени за провеждане на интензивна летателна подготовка и достигане на изискванията за приучване на нов тип боен самолет.
Продължава интензивната летателна подготовка на други пилоти, които преминаха към приучване на учебно-боен самолет за усвояване и усъвършенстване на сложни видове подготовки.
За подготовка на формированията за изпълнение на целия спектър от мисии и задачи през 2017 г. във Военновъздушните сили бяха планирани и проведени 35 международни и национални учения и тренировки, припомнят от министерството на отбраната.
Безопасността на полетите продължи да бъде приоритет на военновъздушните сили на България.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванов
08:22 30.05.2018
2 123
08:34 30.05.2018
3 КАНДИЛОТО
09:06 30.05.2018
4 джи пи
09:11 30.05.2018
5 ПЕДАЛ на танк
09:12 30.05.2018
6 Расулюлах
09:42 30.05.2018
7 Бай хой
10:35 30.05.2018
8 Orthodox
Че ние нямаме толкова самолети, значи се падат повече от едно произшествие на самолет. Ега ти и авиацията...
10:51 30.05.2018
9 Townboy
Коментиран от #10
11:34 30.05.2018
10 Oldsteel
До коментар #9 от "Townboy":
БЪЛГАРИЯ започна да загнива от 1990 г. и загина след 1997 г.. По време на "съветската окупация" имахме ок. 250 бойни самолета, без да броим останалата авиационна техника, а за бронетанковата техника, ЗРК и артилерия да не говорим. Сега ако има мераклии ще ни избият само с тояги.12:19 30.05.2018
11 Джудже
12:53 30.05.2018
12 гост
21:54 30.05.2018