12 Ноември, 2018 09:28 1 395 20

Председателят на АПИ: Не сме проспали проблемния участък край Своге

  • светослав глосов-
  • апи-
  • своге

Инж. Светослав Глосов се оправдава - комуникацията с "Трейс" била тромава

Председателят на АПИ: Не сме проспали проблемния участък край Своге - 1
Снимка: bTV

Ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура” е било информирано за искането на Община Своге фаталната отсечка край града да бъде ремонтирана заради лошо сцепление, но тромава процедура в комуникацията с „Трейс” е довела до забавянето, което в крайна сметка отне 20 човешки живота при автобусната катастрофа от август тази година. Така председателят на управителния съвет на агенцията инж. Светослав Глосов се оправда в сутрешния блок на bTV. Той беше категоричен, че АПИ не е „проспала” казуса.

По думите му документът от 2017 г. с първо предписание „Пълна подмяна на асфалтовото покритие” и срок за изпълнение „Незабавно” не „нито сензация, нито откритие” на Елена Йончева от БСП и голяма част от другите констатирани дефекти са били отстранени, но точно въпросът със сцеплението се е оказал спорен.

Отправяни са искания към изпълнителя да ремонтира пътя гаранционно, но последвал отказ. От „Трейс” изтъкнали, че твърденията в протокола не отговарят на истината и че общината в Своге не е страна по договора за пътния участък. „След техния отказ е направена оценка от нашата пътна лаборатория, която е констатирала конкретни проблеми”, обясни Глосов.

Такава бил оформен нов протокол с предписания към „Трейс”. Той обаче датира от едва няколко дни преди трагичния инцидент. Глосов подчерта, че единственият начин да бъде „притиснат” изпълнител на пътен проект е в рамките на законово разписаните процедури.

Освен това той отново призова да се изчака следствието преди да говорим за това дали пътят или шофьорът на фаталния автобус има вина за трагедията.

Шефът на агенцията призна, че не може да си обясни как асфалтът се е оказал със състав, различен от утвърдената рецептура. Според него, обаче, тук не говорим за измама, защото разликата би била под 2000 лв. за 350-метров участък.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пешо

    25 1 Отговор
    Ако действително се провери качеството на магистралите и пътищата ще се наложи спешно да се построи нов затвор.
  • 2 Бачо Киро

    17 0 Отговор
    Вярно е, не сте го проспали. Знаели сте. Което е по-лошо.
  • 3 vvvvv

    10 0 Отговор
    Естествено. Те са го създали предварително и осребрили. Няма празно. Всичко е платено.
  • 4 Миризлив Пор

    8 0 Отговор
    Добре де, много ясно че изпълнителя има интерес да будалка институциите за да мине гаранцията. Ако си купиш ютия за 15 кинти и изгори по време на гаранцията и не ти я ремонтират за 30 дни трябва или да ти дадът нова или да ти възстановят парите иначе има разписани според закона глоби. Тук има "незабавно" и е минала година. Просто чака се 30 дни и се възстановява от друга фирма, фактурата за ремонта се дава на ТРЕЙС и после да видите колко бързо всички ще изпълняват ремонти. А и тук не говорим колко са спестили а какво са вложили и че това струва човешки животи.
  • 5 бсфн

    8 0 Отговор
    не сте проспали ама и нищо не правите пътя Сливо поле и Бабовския разклон е обрасъл от години с дървета все едно през гора минаваш ама казвате всичко е точно търтей крадливи.
  • 6 САП

    6 0 Отговор
    Фирмата, АПИ и чиновниците дето са си слагали тенекии на задника трябва да се осъдят яко да плащат обезщетения на всички пострадали в този участък. Не само на тези от инцидента с автобуса, а и на по-рано пострадалите. Не може на път предвиден проектно за скорост миниум 60 км/ч. ти да караш с 53 км/ч и да изгубиш сцепление с пътя. Това ограничение 40 км/ч е сложено щото са си знаели осраното положение.
  • 7 Гошо

    7 0 Отговор
    Да, не го проспахте, неглижирахте го
  • 8 КРИБ

    6 0 Отговор
    Всички фирми които изпълняват общественни поръчки са ГЕРБЕРСКИ и крадът яко пари затова няма нищо качествено направено в България не само пътищата
  • 9 БайГеле

    2 2 Отговор
    Абе Вие всички сте като овце бе какво слушате полуидиоти, не е ли ясно че това е изпълнено по проект! И тогава се запитайте кой одобри проекта ? Всички тея които сега се оправдават не са по-малко виновни! Йерархията е следната - Проектант-Община-Надзор-Изпълнител. Какво само се пишат глуппости и лъжат хората.

    Коментиран от #11

  • 10 варовик

    2 1 Отговор
    В проекта сигурно пише да се изпълни с некачествен асфалт?
  • 11 САП

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "БайГеле":

    Проблема е, че не е изпълнено предписаното по проекта. Иначе до сега да са го изтипосали и проектанта. На проектанта,общината и надзора им представят протокол от акредитирана лаборатория, в която нямат причина да се съмняват. Проектанта, надзора и общината няма как да проверят състава на сместа. Друг е въпроса, чия собственост е лабораторията в случая. Че е на сина на собственика на фирмата изпълнител на пътя. Което за мен си е сериозен проблем. Въобще навързани са, като черва всичките.

    Коментиран от #12

  • 12 Байгеле

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "САП":

    Пак да поясня, явно не се разбира - проекта не е проектиран по надлежните норми, не казвам че не е спазен Пробема е, че ако се прочетат нормите ще стане ясно, че такъв завой какъвто е направн няма как да съществува защото има уширения и наклони и банкети които се изпълняват по норми още в проектна фаза за да осигурят път който да е безопасен! Събудете се - вниманието се отклонява от първоизточника!

    Коментиран от #14

  • 13 Дедо

    1 0 Отговор
    Не сте го проспали а окрали!
  • 14 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Байгеле":

    Проекта не съм го чел и нямам достъп до не го за да преценя.
    Колко пъти съм виждал на проекта написано едно, а изпълнителя направил друго просто не е истина. Това което твърдиш не пречи да го има в проекта и да не е изпълнено от изпълнителя. Или проекта да е във фаза технически проект и тези неща да са от неуточнените. Това значи, че проекта е уточнен в 85% процента на обема на обекта, което в България е масова практика. И да закона позволява да започнеш да изпълняваш обекта със проект на фаза Технически проект(ТП). Задължение на е проектанта, е да извърши нужните допълнителни уточнения, но трябва да му се плати, което у нас в 99% от случаите не се прави. Също и авторски контрол, който също е задължителен и се заплаща. Но пак по български се кара през просото и не се прави. Но щом до сега никъде не са го изтипосали проектанта явно не там е заровено кучето. Има и друг вариант имат толкова нарушения на проекта, че дори и да има проблем в този участък, не смеят да се заядат с проектанта. Да не ги обеси за топките.
  • 15 Един

    2 0 Отговор
    Точно ти си го "проспал" или си го "закопал", защото си вардиш топлото местенце в АПИ!
    След като АПИ не може да контролира фирмите изпълнители - за какъв чеп е ? За чеп за зеле ли ?
  • 16 Асфалтьор

    0 0 Отговор
    Всичко в България е измама . От 20 години работя в тази сфера но като тази порнография която е в момента не съм виждал никога. Асфалт с битум 3 качество без никакъв надзор всеки гледа да вземе едни пари и чао. Всичко се прави под масата. На магистралите кръпки които трябва да са на 5 см се правят на 4,5см почистване няма леко замитане пръскане с битумна емулсия разредена с вода и после асфалт със съмнително качество.
  • 17 Асфалтьор

    1 0 Отговор
    И всичко това е с ваше знание господа от АПИ защото виждаш ли щял да минава Бойко Борисов. Всички знаят как се печелят обществени поръчки как се дават на подизпълнители . Да не говорим как работят хората по 10-12 часа а се водят на 8 защото и инспекцията по труда спи защото и те са взели едни пари и за това скъпи БЪЛГАРИ няма да се оправим никога.
  • 18 Асфалтьор

    0 0 Отговор
    А знаете ли скъпи БЪЛГАРИ прехвалените магистрали на" бащицата" как се правят само един пример ви давам. Магистрала Струма около Дупница през ноща дъжд като из ведро пътната основа като нива кал и вода асфалт се полага яко няма надзор няма никои. На другия ден камионите тръгват по асфалта а от долу всичко плува. Магистрала Струма между Перник и Долна Диканя след бензиностанция лукойл има едни пропадания там трябваше да има подпорна стена някои да я е виждал!? Сега го кърпят всяка година за сметка на данъкоплатеца .А какво да кажем за медиите те се крият защо не направят репортаж как се работи а после само раздухват врели не кипели. Затова скъпи БЪЛГАРИ няма да се оправим НИКОГА!!!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Бай Благой

    0 0 Отговор
    Проспали сте го г-н Глосов....проспалисте го...!!
    АПИ ще трябва да отговаря за смъртта на 20 души както и за много още (заради некачествени пътища, а не заради "несъобразена скорост").
    Всичките пътищари сте "много велики" - от опит го казвам.
    Мислите си че вие сте вся и всьо....ама виновен е бат ви боко, който мисли ( и знае че асфалта се яде (а той всъщност се краде).
    И ВИЕ, КАТ и "Държавата" сте едни МАФИОТИ, като крадете за световно - само не знам какво ще ги правите тия пари в гроба ли ще ги носите.?!
    ВИЕ - защото позволявате да се строят некачествени пътища,
    КАТ - защото пишат "несъобразена скорост в актовете" и
    Държавата защото взима само и единствено административни мерки (напр. ограничаване на скоростта - пример АМ Тракия - Чирпан - СТЗ - 90км/ч ограничение - даже и патрулки пазят внимавайте).
    Да ви е*а майките - "управници" с "управници" !!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове