13 Ноември, 2018 08:41 36 516 81

Важно за шофьорите: Промени за автомобилите

  • шофьори-
  • кат

Новост са и пунктовете за идентификация на автомобилите, където внесените в България автомобили ще минават преглед

Важно за шофьорите: Промени за автомобилите - 1

Ако автомобилът не отговаря на минималните норми за отделени газове, не пунктът, а онлайн системата автоматично ще го спира и няма да получи документ за технически преглед. Това е едно от предложенията в проекта за Закон за пътните превозни средства. Това не е добро решение, заяви за „Дарик“ председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков. Според него при надвишаване на екологичните норми, шофьорът трябва да получи възможност в определен срок да отстрани нередностите, каквато е практиката във Франция.

Отпада задължението автомобилите да се пререгистрират по местоживеене при смяна собственика, предвижда още проектът за Закон за пътните превозни средства. Това означава, че ако купим кола с бургаска регистрация, а живеем в Благоевград, например, няма да има нужда от нов регистрационен номер с различни букви.

Новост са и пунктовете за идентификация на автомобилите, където внесените в България автомобили ще минават преглед. Досега това се правеше в КАТ, а бъдещите пунктове ще бъдат частни. Идеята е да има повече пунктове и по-малко опашки. КАТ обаче ще продължи да извършва проверки дали автомобилът не се издирва от Интерпол, или в шенгенската система.

За първи път се въвежда и регистър на автосервизите, който ще включва информация за извършените ремонти и вложените части. Тази информация от своя страна ще отива регистър на „Автомобилна администрация” и в техническия паспорт на автомобила.

И още една новост - ако автомобилът не отговаря на минималните норми за отделени газове, не пунктът, а онлайн системата автоматично ще го спира и няма да получи документ за технически преглед.

Според председателя на Българското обединение на шофьорите Христо Радков обаче, че не е добро решение, а по-скоро трябва да заимстваме опит от Франция.

„Там прегледът е до две години. Прегледът е 45 минути, много обстоен, много неща гледат. Но ако случайно отидете с автомобил, който пуши като комин, няма спирачки, те пак ви дават срок, в който вие да можете да се оправите. Той си знае, че има този проблем и знае, че има разумен срок, за който трябва да оправи“, каза Радков.

Новите предложения с проекта за закон, които вестник „24 часа“ публикува, предвиждат още собствениците на пунктовете за технически прегледи, на автошколи и психолаборатории да не могат по свое желание да прекратяват дейността си, когато е започнала процедура за отнемане на разрешителното им или за заличаването им. Така те няма да могат при такава процедура да отварят нови фирми с ново разрешително, за да продължат да работят.

А на изпитите – по-малко въпроси в листовките, но пък интерактивни клипове, с които ще се проверяват реакциите на кандидатите. Предвижда се и задължително да има обучение на полигон и кормуване извън населено място.

Идеята за полигон, каквато я познаваме, е остаряла и неефективна, смята дългогодишният инструктор по кормуване и член на Българското обединение на шофьорите Йонко Иванов.

„И в момента има обучение на полигон, само че този полигон е една площадка. Първите шест упражнения се дават на тази площадка - дали се казва полигон, или площадка, няма значение. Ние говорим за съвсем различен полигон. А именно полигон, който да даде възможност на кандидатите и на хората, които имат свидетелство за управление да свикнат с поведението на автомобила, когато минава от суха към мокра настилка, от мокра към хлъзгава и от хлъзгава към заледена настилка. Това са европейските стандарти и е нормата за покриване на новите ситуации, заради които имаме толкова загинали по пътя“, посочи Иванов.

Други законодателни предложения са предварително определени маршрути за изпити да се дават на кандидат-шофьора от онлайн система на произволен принцип, за да не знае изпитващият откъде ще мине.

Режимът на учебните центрове вече няма да е разрешителен, а регистрационен. Ще се правят проверки на място – както на самия учебен център, така и на автомобилите.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 чифте тумбак

    253 24 Отговор
    като ми спрат таратайката ще им я паркирам пред министерски съвет, не че нямам желание да карам нова кола, нямам възможност, защото им плащам заплатите и далаверите на господа управляващите

    Коментиран от #5, #54

  • 2 Само питам

    206 13 Отговор
    Абе като спрете от движение 2/3 от автопарка, питахте ли ортака на Боко по белот дали ще има нещо против да намалеят продажбите на боклука, който ни го пробутва за горива? После да пита лицето, което се води финансов министър какво ще стане, като няма приходи от акцизи. Вероятно ще бъде потърсен и от застрахователите, защото и 3000 лв. да станат гражданската и каското, 50-на застрахователни компании ще трябва да се самоизядат. За бизнеса с авточасти и сервизите не отварям дума.
    Вервайте ми - нема как да стане тази работа да се спрат от движение пушещите таралясници. България не е София, а и не искам да бъда разбран грешно - на всеки му се иска нова кола, но нямаме вина, че държавата и т.н. ни работодатели не създават условия за това.

    Коментиран от #7

  • 3 Миризлив Пор

    89 8 Отговор
    За да работи коректно катализатора за да покриваш дадените норми то той трябва да е загрял (не двигателя а катализатора). С други думи казано минимум 5-10 километра иначе и с изправен автомобил може да не минеш.

    Коментиран от #17

  • 4 vesel taliban

    72 4 Отговор
    а ако возилото е historical vehicle или "ретро" както му казваме у нас?
  • 5 123

    40 43 Отговор

    До коментар #1 от "чифте тумбак":

    Е, този проблем вече е решен. Идва паяк, вдига колата и я кара на наказателен паркинг. После глоба, такса репатриране и по няколко лева за всеки час, който е престояла на паркинга. За няколко месеца там ще се натрупа такава сума, че дори за скрап да я предадат няма се покрие. Ти защо мислиш, че в Германия, а и в цяла Европа автомобили над 10 години нашите автоджамбази ги купуват на безценица. Защото, за да могат да вземат ТЮВ за съответната година, данък, гражданска и т.н. германеца трябва да плати такава сума, че по-добре да я подари на някой за да го отърве от нея. Или си купува по-нов автомобил или ходи с градския транспорт. И да не мислиш, че всеки в Германия може да си купи нов автомобил - със заплата 2000-3000 евро е напълно немислимо.

    Коментиран от #25

  • 6 среднощен

    68 5 Отговор
    Решение може да бъде АГУ за бензиновите двигатели..!? Тогава ако има проблем с "емисиите", десет автомобила с газови бутилки паркирани, пред която и да е институционална сграда ще решат много от спорните въпроси...!?

    Коментиран от #11

  • 7 123

    38 32 Отговор

    До коментар #2 от "Само питам":

    Абе по принцип си прав. Трябва да се вдигнат още заплатите и МРЗ да е поне 1000 лева. Ама, това което го предвиждаш няма да стане дори да спрат толкова автомобили. Защото българинът е комплексар - няма да се качи на колело, на автобус или на малолитражка, чиято месечна вноска на лизинг е по-малко от стойността на цигарите, които пуши за същия период. Освен това, като се огледаш - не са толкова тия морги, след които остава мъгла - според мен - не повече от 10 %. Тоест, ще спрат 200-300 хил. автомобила. Голяма работа. Обикновено това са втори и трети коли в семейството, в които не се влага - нито за поддръжка, нито за гуми. По-добре да ги няма.

    Коментиран от #12, #57

  • 8 SAAB

    71 5 Отговор
    Да каже еднокнижният , какви са новите изисквания и данаци за
    "конските сили " на обитателите в княжества Столипиново , Факултета и т.н. ? .....
    Пътник си Вожде с или без " конската тяга " на племената / патлаждан / :)

    Коментиран от #31

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Димов

    19 6 Отговор

    До коментар #6 от "среднощен":

    Решението може да е и етанол. Без бутилки, без газове под налягане, без изпарител, без повечето вредни емисии. Но се сменят други шукарлъци, че не става просто да го сипеш и да караш.

    Коментиран от #46

  • 12 Миризлив Пор

    89 1 Отговор

    До коментар #7 от "123":

    Никой не иска да се вози в някоя стара и пушеща бракма. Проблема в случая е, че София, Варна Бургас и Пловдив не са цяла България. Извън тези градове "градски транспорт" просто няма или е на 1-2 часа, а все някак трябва да отидеш на работа за да изкараш някакви пари да има какво да ядеш и да искаш няма как да отделиш 5-6000 за кола като работиш за 600-700 лева. Така, че ще пострадат основно хората в малките населени места, като им прибереш средството за придвижване ще се набутат и те в по-големите градове.

    Коментиран от #38, #80

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Иванчо l-ви

    12 9 Отговор
    Е това за смяната на регистрацийте не го разбирам...
  • 15 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    34 2 Отговор
    Поредните дивотиии
  • 16 Димов

    71 1 Отговор
    "Досега това се правеше в КАТ, а бъдещите пунктове ще бъдат частни." И разбира се, ще са собственост на бивши служители от МВР, умело ориентирали се от де пада парата.
  • 17 одрана миризлива лисица

    53 1 Отговор

    До коментар #3 от "Миризлив Пор":

    LPG or CNG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Обаче господата не искат и да чуят,защото на никой не му дреме на К*РУ за екологията!!!!!!!!!Всичко се върти около по-скъпа гражданска и ДАЙ Боже едно благо Пълно Автокаско и дето се вика,колкото по-Пълно,толкова по-добре!!На стара кола никой не плаща Автокаско.И когато застрахователите започнат да прибират голямата пара,ще видите как същите тези стари коли вече няма да са проблем,въздухът ще е кристално чист,а всички тия мишки,които тука оревават форума ще се скрият в дупките си.Същите тия дето квичаха и реваха как трябва да каниме,приемаме,храниме и развъждаме бежанци.Как трябвало да приемем Истанбулската конвенция и т.н.Само дето и през ум не им минава колко ще плащат на Горанов за жилищата си.И то много скоро.Около 2000 лв.
  • 18 мимо

    59 2 Отговор
    А КЪДЕ ОТИВАТ ПАРИТЕ ОТ ЕКО ТАКСИТЕ-320ЛВ

    Коментиран от #21, #37

  • 19 решено е

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Sky-blue":

    Лесно е.Те са защитен вид.Точка.
  • 20 Димов

    46 1 Отговор
    "За първи път се въвежда и регистър на автосервизите,...." За чието обслужване ще трябват нови служители. Които пък ще сформират отдел. На който пък ще му трябва мениджър. Който пък ще харчи държавна пара, за ежегодни тиим билдинзи и опреснителни семинари на служителите си. За което пък МВР ще иска увеличение на бюджета. И за това ще ни вдигнат още данъците.
  • 21 аз продължавам да се чудя

    19 0 Отговор

    До коментар #18 от "мимо":

    Много интересен и логичен въпрос.По едно време и аз бях започнал да се чудя и докато се чудех,съвсем случайно засякох едно телевизионно предаване,в което някакъв журналист с микрофон в ръка търчеше нагоре-надолу по всевъзможни институции и на глас задаваше същия въпрос.Никой,абсолютно никой не можа да отговори на въпросът му.Говоря сериозно,жалко че не помня какво беше предаването.
  • 22 bmw

    27 1 Отговор
    Ще си паркирам жигулата в лявата лента на магистралата и ще я зарежа там.Който иска да ходи да я вдига.

    Коментиран от #72

  • 23 Димов

    23 1 Отговор
    "А на изпитите – по-малко въпроси в листовките, но пък интерактивни клипове,...." Направо да махат листовките и да раздават книжки на победителите в NFS контеста.
  • 24 Вас ще променим

    54 5 Отговор
    ЗАВИНАГИ! Да изметем цялата сган от Народното събрание, барабар със свитата им. Да ги затрием всички- дойде време за Народен съд. Да ви видим сега, колко сте велики и недосегаеми, бок.луци долнопробни!

    Коментиран от #50, #58

  • 25 чифте т

    29 3 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    в Германия е друга бира, там лизинга е на 1,5% идържавата ти изкупува старата кола. Иначе няма да спрат само моята таратайка, ще спрат доста автомобили и ако всичките им ги закараме ще им дойде нанагорно

    Коментиран от #69

  • 26 Петкова

    36 0 Отговор
    Граждани мъченици, искам да споделя с вас следното, за да изпълня новитете еко изисквания си закупих бензинова кола с катализатор и тръгнах към КАТ с номерата и талоните на стария дизел да го дерегистрирам и продам в последствие за скрап. Какво бе учудването ми, като ми бе отказано с мотивите, че от скоро е променен законът и дерегистрация става само с всички собственици и наследници на колата. В моя случай някои от тези хора са в чужбина и не подържаме контакти. Кажете ми как да постъпя, напълно съм отчаяна.

    Коментиран от #30

  • 27 Димов

    21 0 Отговор
    "....и от хлъзгава към заледена настилка." Защото заледената настилка въобще не е хлъзгава, нали? Тия статии минават ли през редактор или той идва по към обяд на работа?
  • 28 Бааа

    23 0 Отговор
    Е то по автокъщите надали и половината коли могат да издържат тоя тест, това да го правят вносителите и да не вкарват трошляци и после да се чудим кво да ги правим и с какви пари да ги ремонтираме че да минат тоя преглед измислен
  • 29 Пламен

    25 0 Отговор
    Кой от кой по-глупав закон влиза в сила... Толкова им е потенциала на г-да депутатите. Един не може да чете, друг си няма понятие що са "римски цифри",и поне 170функционално неграмотни. Затова за "книжчицата" няма да четат въпросчета, ще гледат "интерактивни ситуации". Да се смееш ли, да плачеш ли?...
  • 30 До Петкова

    23 0 Отговор

    До коментар #26 от "Петкова":

    Да изпратят пълномощно , заверяваш го в нотариус и с него сама си решаваш задачата
  • 31 Дедо

    26 2 Отговор

    До коментар #8 от "SAAB":

    Еднокнижен ама тритомен!И три папи са го галили по тиквата!И ромската сила ,за разлика от конската е освободена от всякакви данъци!
  • 32 Пламен

    20 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ей тъй са прай":

    Те и ЧЕЗ продават... Бягат от нас като "Дявол от тамян".

    Коментиран от #34

  • 33 ТИР

    45 2 Отговор
    Еееееех, пак същото от доброто старо време. ...за любител шофьор курса беше 3месеца с много листовки , устройството на автомобила, извънградско каране и полигон дори на изпита. Имаше междинен изпит по средата пред инструктори 2-ма на кормуване и листовка !!!! Шофьорите от тогава и до днес са внимателни , а не джигити с високо самочувствие, агресивни и без никакъв опит с 1месец курс !!!!

    Коментиран от #35

  • 34 не смешно

    13 1 Отговор

    До коментар #32 от "Пламен":

    Не,не от нас.Бягат от Ердоган.Аз това от години го приказвам ,но хората само се смеят.България бе продадена мноооого отдавна.Обаче на когото му е весело,няма проблем да продължава да се смее......
  • 35 старите кучета от старата школа

    18 3 Отговор

    До коментар #33 от "ТИР":

    Така беше,даааааа.Направо излизахме като кандидат-майстори на спорта по автомобилизъм.
  • 36 Да не пипат

    10 0 Отговор
    повече ЗДП и ППЗДП, камо ли да приемат нови такива, че не само държавата са на път да счупят, ами почти са счупили и гражданите.
  • 37 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    9 0 Отговор

    До коментар #18 от "мимо":

    По чалготеките да меткат салфетки служителите дето ги прибират тез рекети
  • 38 123

    3 10 Отговор

    До коментар #12 от "Миризлив Пор":

    Не мога да отрека, че по принцип си прав. Но, има доста механизми за преодоляване на тази разлика. Всяка община си определя точните цифри на данъците, които могат да се различават 2-3 пъти. При Гражданската също има значение дали караш в София или в Полски Тръмбеж. Освен това, колкото пъти кривна по малки селца забелязвам, че е пълно с движещи се автомобили без каквито и да е номера, какво остава да са минавали на преглед. Освен това, в по-малките населени места действително транспортът е по-лошо организиран, но това се дължи и факта, че всеки е яхнал по една бракма и няма пътници, които накарат един превозвач да осигури обществен транспорт.
  • 39 LGV

    14 0 Отговор
    И отново нещо тъпо,и отново ще има корупция ама не в КАТ,а частни сервизи който ще бъдат избрани на принципа "на човека-човек".Т.е ако някой отиде до Германия за кола трябва да си замери газовете при закуплуване на автомобила иначе може в прекрасната държава с невероятните закони да изгори или сте му струва още мъничко пари за рушвет!!!А защо не вземете пример от Австрия и Германия където пререгистрацията става във всяка застрахователна компания за 15м.без излишни глупости като сверка на номер и т.н,всичко е измислено да е удобно на хората за разлика от България!!!
  • 40 123

    9 18 Отговор
    А и една последна сметка за тези, които твърдят, че колата била социална придобивка, а не луксозна. Правил съм следната сметка при каране в голям български град. Разходите по среден автомобил от 5-6 хил. лева на година, включващи овехтяване, ГО, Каско, данък, винетка, бензин, гуми, масла, филтри и други консумативи. При много компромиси с доставчик и консумативи излиза около 200 лева месечно. Карта за градски транспорт 40-50 лева. За разликата - за двата пъти, които ще се ходи на почивка през годината са по седмица например може да се вземе кола под наем или от приятел. Тоест, ако човек е наистина беден - няма и да си помисли за кола.

    Коментиран от #51, #81

  • 41 55555

    25 1 Отговор
    Мене като прост и неук мамул навремето ме излъгаха, че като дойдела "демокрацията", на всички прости, неуки и мързеливи селски пияндурници щели да дават по 5000 евро заплати и по един чистак-бърсак нов черен/бял Мерцедес (може и БМВ), щото сме били скачали по площадите..... Е, оказа се малко по-различно. Гледам, че всички коментиращи прости мамули май сте повярвали на тия обещания, а ?? :-))
  • 42 джони ринго

    14 21 Отговор
    хората се опитват да регулират нещата, така както е по белите страни, тука бай Ганя , ако му спрели колата от движение щял да я паркира пред МС...…. нямал пари за нова кола, обаче няма пари и за старата бракма, ама я кара и хич не му дреме. Скъпо било горивото, обаче пак не спира да кара нафтовия дарак...…………
  • 43 66666

    15 34 Отговор
    Абе от 1000 кладенеца вода ще донесете, само и само да си защитите кошниците...

    Откакто всеки третокласен селски мамул може без да има книжка, без да има завършено образование, без никакъв опит, да си купи кошница за 1000 лв. и да изтрепе сума народ с нея, от тогава растат и катастрофите, от тогава ги има и джигитите. Не е нужно всеки цървул да има кола, нека колите да са скъпи и данъците им да са високи. И прегледите да са скъпи, и винетките, и глобите да са космически ! И никакви десни волани ! Накратко - да е разрешен само вноса на коли до 10 години и да могат да се движат само коли до 12-13 години. Всичко друго - на скрап !

    Тая простотия, че годините не били важни, важно било колата да е изправна ги зарежете. Вие що не гледате 30 годишни телевизори, и те са изправни ?!

    И що пак други виновни, че "не вдигали стандарта" ?! Вдигни си го сам !

    Как некой да ти вдигне стандарта като си завършил 8-ми клас, като си неук, полуграмотен, мързелив, неамбициозен, не можеш да правиш нищо с ръцете си, нямаш занаят, и сигурно си пияница ?!
    Ама си мечтаеш за Ламборджини и яка мацка до тебе ?!

    Коментиран от #74

  • 44 guest

    1 1 Отговор
    ама качествено ни плашат :)
  • 45 не че нещо ама е така

    12 0 Отговор
    поредна глупост. Регистрация в частни пунктове. За мен ще има повече инциденти и манипулации само. Както и когато прегледите станаха частни... Дано поне птп-тата не скочат, ама се съмнявам...
  • 46 НАТО ВЕЦ

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Димов":

    Той друго "решение" има предвид човекът ;))))
  • 47 Афганец

    8 24 Отговор
    Да направят ГО поне 1500 лв., данъка към общината още 1000 лв., един свестен техн. преглед още 500 лв., екотакса 500 лв., а за колите над 15 години - всичко това двойно, и по този начин ще отнемете възможността на бедния, неук и неграмотен мамул да кара 20-30 годишна кошница за 600 лв. и да убива хора по пътищата !
    А, забравих най-важното - много кютек и никакви граждански права за виновните !

    Коментиран от #48, #52

  • 48 НАТО ВЕЦ

    13 2 Отговор

    До коментар #47 от "Афганец":

    Това от талибаните ли го научи?!
  • 49 Гост

    30 2 Отговор
    Поредното свличане на кожата от народа, който масово работи за 500-700 лв. на месец и колата не му е лукс, а необходимост за да се придвижва до работното си място, защото извън големите градове градски транспорт масово НЯМА и колата ти е абсолютна необходимост и единствената възможност за придвижване! То не бяха данъци, граждански, горива и каво ли още не! НЕ СЕ ЛИ НАЯДОХТЕ ГОСПОДА НАРОДНИ ИЗЕДНИЦИ??? ПРОТЕСТИ ВСЕКИ ДЕН!!!
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 696969

    7 1 Отговор

    До коментар #40 от "123":

    съгласен съм, но тук идва въпроса за удобния градски транспорт, за адекватни транспортни връзки, за интервалите между две превозни средства по една линия за часовете на първите и последните курсове, за висенето по спирките, защото ако отчетем всичкото "губи време" или разходите за такси, ще излезем на ГОЛЯМА "печалба"
  • 52 Гост

    19 3 Отговор

    До коментар #47 от "Афганец":

    Щото ти сигурно работиш за 3000 на месец и можеш да си позволиш само нови коли да караш и не те брига колко плащаш, а? Ама сигурно и ти висиш някъде по 8 часа за 700 лв и се чудиш как да свържеш двата края, ама дай сега да се покажеш колко си велик и си над нещата! Ако ти нямаш кола, това не значи че за другите трябват яки тесли и да нямат и те! Народът не си само ти, че да говориш такива глупости!!!
  • 53 Bubbles

    11 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Това не е добро решение, заяви за „Дарик“ председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков. Според него при надвишаване на екологичните норми, шофьорът трябва да получи възможност в определен срок да отстрани нередностите, каквато е практиката във Франция.
    _______________________________________________________

    Естествено че не е добро решение, къде по-добре е да бутнеш 50 кинта на преглеждащия и да те пусне да си караш трошката.
    Във Франция се дават срокове и т.н. ама хората са хора, а на Ганьо дай му само далавери да върти и закони да заобикаля.
  • 54 Bubbles

    6 19 Отговор

    До коментар #1 от "чифте тумбак":

    Като не можеш да си купиш нова кола - Има рейс!
  • 55 Bubbles

    10 18 Отговор
    Иииии до тези дето все реват че нямали пари за нова кола, заплатите и т.н.

    След като можете да си позволите постоянно да правите ремонти вкъщи, да пазарувате скъпа техника, да мъкнете телефони за два бона и при всеки ден повече почивка да отпрашвате по курортите, щом като можете вечно да киснете по кръчмите и да хвърляте луди пари всеки месец за нещо толкова ненужно като цигари, значи явн не сте толкова бедни.
    Освен това хората навсякъде ВКЛЮЧИТЕЛНО ТОЛКОВА ДЪВКАНАТА ГЕРМАНИЯ си купуват колите на ЛИЗИНГ, да разбира се има и изключения, но те не са много.
    Така че стига ревахте, ясно че не сте толкова бедни, бедни сте само на хартия щото "ВЕЛИКОТО" шефче ви осигурява върху МРЗ, а получавате пъти отгоре ама на ръка, това й е проблема на държавата, затова се води бедна а реално НЕ Е!
    Има наистина бедни хора, те са основно възрастни и живеещи по селата, не са малко, но те не коментират като вас в интернет, щото повечето от тях даже не знаят от къде се включва компютъра, а ако вашето шефче ви осигуряваше върху реалната ви заплата, хем пенсията ви би се увеличила в бъдеще, хем това би помогнало и тези които наистна са бедни, ама то нестава само с ядене, трябва и акъл!

    Коментиран от #67

  • 56 БАЙ ГАН4О

    15 6 Отговор
    Ей тъпанари не ви ли е ясно ,че има начини да се спат от движение и чисто новите таралясници на самодоволните богаташи пардон крадци и престъпници
  • 57 Валери

    19 4 Отговор

    До коментар #7 от "123":

    Брей виж го ти "германеца" кака знае нещата в Германия. А там случайно знаеш ли какви са доходите бе ахмак? Знаеш ли, че Лидл в Германия е по-евтин бе отворен? Знаеш ли, че нова кола там е по-евтина от същата тука бе "умен"? Знаеш ли колко си тъп, едва ли...

    Коментиран от #62, #63

  • 58 факт

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Вас ще променим":

    Долнопробен си ти, дето ги избираш такива...
  • 59 Прекалихте

    20 1 Отговор
    Ако не спрете със забраните и повишаването на цените си заминавате от властта. До гуша ни дойде от продажни лобисти народни представители на вносителите на нови автомобили. Каквото и да направите и забраните хората пак няма да могат да си купуват нови автомобили защото са бедни. Не могат да си позволят да купуват и на изплащане, защото не знаят колко време ще са на работа. Това не е развита икономически западна държава където дори да загубиш работата си веднага ще намериш друга. Осъзнайте се докато народното негодувание не ви е издухало!!!!!
  • 60 гощо

    12 0 Отговор
    До сега цялото изгубено време поне минаваше на едно място в КАТ. Сега ще има ходи при частника да те прегледа ела после тука ма системата се срина дай документ на хартиен носител ма после ходи завери еди си къде тцтцтцтцтцттц.......
  • 61 Шаран БГ

    6 0 Отговор
    Каква Франция, Англия или пък Германия? Нищо няма да е като в някоя "бяла" държава ! От всичките могат да вземат по нещо и да направят един Тюрлю-гювеч, но с български цени. Нали разбирате - защото са най-ниски в целия свят !!??
  • 62 Bubbles

    9 0 Отговор

    До коментар #57 от "Валери":

    Брееееей виж го ти многознайкото, чул нещо ама недочул...

    А ти знаеше ли че германците пазаруват коли на лизинг, и като им се направи под 10% отстъпка при пръщане на старата кола става скандал?
    Знаеш ли че моя шеф миналата година си смени колата с нова като върна старата и беше бесен че са му направили отстъпка само 10% + разни други преференции...
    Е тук не е Германия, Франция е, шефа ми е французин и т.н. но нещата са същитем защото имам приятели от Германия(Германци, а и Българи живеещи там) и казват че и там хората недоволстват при подобни случаи.
    В България ако си си купил нова кола и след две три години я върнеш в добро състояние за да си купиш нпова от същата марка каква отстъпка ще ти направят?
    Ще ти кажа - Вземат ти старата кола, правят й преглед и дори и да е в отлично състояние казват че има нужда от ремонт на една камара неща който ре монт струва почти колкото самата кола на старо и ти предлагат между 500 и 1000 лева, а ти купуваш чисто нова кола която струва 30-40 000лв.(справка фирмата в която работи баща ми когато мсенят колите с нови, а старите винаги са много добре запазени и в пълна изправност.)
    Айде сега ми кажи е виновния?
    Ще ти кажа - НИЕ сме си виновни БЪЛГАРИТЕ, боклуци сме до един, вместо да си помагаме винаги гледаме да се прецакваме, както казва оня брадат виц - "Аз няма да се кача, но и ти няма да се качиш!".
    Ей това сме ние!

    Коментиран от #70

  • 63 123

    6 5 Отговор

    До коментар #57 от "Валери":

    Като гледам в Германия само в Лидъла си ходил. А като сравняваш дохода на германеца с нашите цени и доходи сигурно ти се струва, че 2-3 000 евро са мноого пари. Да, ама не е съвсем така. Защото, на германеца, англичанина и французина най-малкият им разход е за храна и дрехи - като цените в магазина са почти като нашите. Средният германец с такъв доход не е умрял от глад, ама едва ли може да си позволи кола, почивка или дори редовно да ходи на кино. Защото - наем в среден град, не столица - поне 7-800 евро, данъци и осигуровки - 35-40 % от сумата, такса смет - 1-200 евро, паркиране пред вас - 50-100 евро, транспорт, ток, вода, телефон, телевизия, интернет - като у нас, но в евро/паунд. И всички други услуги са с пъти по-скъпи. На един фризьор да отидеш ще оставиш поне 20 евро, а не 3 лева. Та тоя европеец с космическия за българина доход от 2-3000 евро не може да си позволи да плаща лизинг на автомобил и е по-беден от нашенец с 1150 лева заплата (колкото е средната в момента). А на теб в Германия може да ти се струва много евтино, ама така е като съдиш по промоционалния кен немска бира от 35 евроцента.

    Коментиран от #68

  • 64 Дядото

    14 0 Отговор
    ...абе другари, не знаете ли, че всичко опира до това че се одере кожата на работещия бедняк в милата ни и некорумпирана родина!!! ДОКАТО ИМА БАЛЪЦИ -ТАРИКАТИТЕ ЩЕ СА В РАЗКОШ...!!! велика истина!
  • 65 име

    4 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: И още една новост - ако автомобилът не отговаря на минималните норми за отделени газове, не пунктът, а онлайн системата автоматично ще го спира и няма да получи документ за технически преглед.....ако е колата на газ коя система ще се проверява и засича?

    Коментиран от #76

  • 66 1234

    10 0 Отговор
    Не знам пуши ли,не пушили,но миналата година ми пушеше яко като го настъпя по баира,а тук от месец два изобщо не пуши,особено като смениха имената по колонките.Кой знай с какви боклуци са ми тъпкали резервоара до сега.Така,че на прегледа не се знае с каква нафта карам.Докато не оправите горивата да бъдат качествени,и тогава искайте колите да не пушат.Защото на пазара продавате боклуци,на високи цени.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Цървулчета разни

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "123":

    Абе келеш,я взимай хаповете и си лягай
  • 69 Лимонад

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "чифте т":

    “Държавата ти изкупува старата кола” .... да бе да. Много си се запознал... това и по радиото не си го чул. Някой комшия ти го е казал...
    Човека по-горе си го е описал много вярно. Но споко. Далеч сме много от тая работа. Всичкото е пушилка.... трябва да ти е мега зле колата, пред разпадане,че да трябва да ти я спрат тука. И пак ще намерят вратички... имаме почти 40г Москвич в движение, както е минавал до сега ще минава и за напред
  • 70 Лимонад

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Bubbles":

    Фирмата на баща ти Що не купуват от Германия колите тогава ? Какво му пречи - О , нищо, само са по скъпи....
    а кой си е купил тука кола без 10-15 % само от здравей, някаква отстъпка? О, пак никой...
    Айде стига само възхвалявате на “комшията” кокошката... само една е разликата .. те имат маааалко по-големи пазари от нашите мащаби. Това някой път прави чудеса...

    Коментиран от #71

  • 71 Bubbles

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Лимонад":

    Фирмата на баща ми?
    Ти изобщо прочете ли какво съм написал?
    Баща ми РАБОТИ в ая фирма но тя не е негова.
    После тази фирма купува нови коли от тази марка и от този магазин вече близо 15 години и през около 3 години ги сменя с нови. Сам си направи сметката колко пъти са купувани чисто нови коли.
    ОБАЧЕ въпреки всичко тук нещата се случват както описах горе, фалшив опис, надуване на цените за ремонти които реално няма и да се случат и хоп те ти 5 стотака па ако щеш.
    А колкото до купуване директнпо от страната производител ами не съм запознат дали е възможно нито дали шефовете на баща ми са се интересували от подобна възможност, но факта е, че в България всеки гледа само да те прецака, просто такава си ни е породата.
  • 72 Koko

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "bmw":

    Ти си болен психически! Заради твойта барака да мрат невини ли? Щял паркира във лявата лента на магистралата пр****к ! Дано дати спрат таралясника и да ти шибнат 1000 лв. глоба за неизправна кочина, че си замърсил до сега околната среда.Такива дето си мислят като тебе заради вас няма да се управи тая екология. Извода със скъпите данъци и аз не съм съгласен, но не съм и съгласен да продължи да се замярсява въздуха. Крайно време е да се предприемат мерки! А въпросният болен господин да се лекува, че са му болни мислите. Никой със стара кола да не се засяга!
  • 73 Йкмххн

    3 0 Отговор
    Добре де,купуваш си кола от Германия с ТЮФ което значи ,че всичко й е Ок.Прибираш се сипваш от нашето “супер “гориво отиваш да я регистрираш и се оказва че не покривал еко нормите.Какво правим тогава????
  • 74 Прав

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "66666":

    Точно така избираш един от 6 завода за леки коли в България и си ок. Докторчето след като човека има 8- ми клас означава че е грамотен. Ти като Оксфордски професор намери рецептата. За обикновен работник бакалавър, магистър и на 3 месеца изпитателен срок.
  • 75 Ново 20

    1 0 Отговор
    И с това ли ще ни смучат, който вкарва коли да ги минава през тия пунктове и да си знае да не вкарва трошки
  • 76 Skk

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "име":

    Ако е на газ никоя система няма да я засича. Просто ще си покриваш еко нормите и минаваш. Аз предлагам, да направят таблица отиваш на газ покриваш нормата за евро 5 и ти лепят стикер евро 5.
  • 77 Skk

    2 0 Отговор
    Знаете ли! След някоя и друга година горивото ще стане 1.50, изчакайте малко не бързайте. То сега Горанов ви о омйва, че като влезем в еврозоната и въведем еврото ще взимате заеми с лихви 1%. Те като въведем еврото цените няма да мръднат даже ще стане по евтино. Хляба ще е 0.8, горивоти 1.5, кило сирене 5, ама евро. По голямата секире тепърва предстой не бързайте толкова. А забравих и гражданската ще си върне старата цена от 180. И да вярно е заеми ще има с ниска лихва даже 0,5%, ама не за вас, а за държавата щото колко му е европейската централна банка да пусне печатницата да напечат едни евраци и да ги даде на България с лихва 0,5%. Познайте, кой ще ги връща после?
  • 78 Хасанчо

    1 0 Отговор
    Хайде колеги ,Честито Ви от днес още по-скъпи застраховки. Застрахователите вдигнаха отново цените и да не си мислите ,че в остатъка от България има картели или договорки. Няма ама цените що стават еднакво високи ? Цената на житото падна , ама хляба си остана все така скъп. Не се върна на 90 ст от 1,10 лв. Газта за автомобили скочи заедно с бензина от 80 на 1,10 и сега е паднала до около 1,07 , а виждате къде е бензина. Та защо цената на газта за автомобили изобщо скочи ? Ами да сте ограбени още. Всичко е за това. Колкото по-бедни и угрижени сте ,толкова по-малко ще гледате как крадът онея горе. Децата Ви ще са по-прости и доволни само на това ,че има какво да ядат. Циганизация и геноцид се казва това и ние си ги избрахме сами.
  • 79 Uflaf

    2 0 Отговор
    До 123 №38 - всеки е яхнал една бракма защото цели ЖП отсечки са закрити и селата там се обезлюдиха защото няма транспорт. Ха познай кой ги завзе и кара тези коли без номера . Работа там има само ако си циганин и те са си добре защото ни данъчен ,ни горски ,ни полиция . За нормални хора там препитание няма . Кметове феодали и цигани на помощи които работят на кмета дакато вземат помощи. Ти ще тръгнеш ли на работа с ученическия автобус срещу едно левче в посока за 10 км -половин час и от там на влак който я дойде ,я не до 20 минути закъснение . Друг вариант е да походиш за здраве в студ и пек през гора и поле до най-близкото кръстовище на по-главен път- 4 км. в едната посока. Да виснеш в нищото без спирка и да чакаш някакъв незаконен бус или редовен автобус да ти спре . В колко часа ? Големия град е на 50 км и ти като си се наработил и напечелил / 510 лв брутно / се прибираш когато ? А колко струва автобус 2 лв и ЖП 8лв- 10 на ден . Още ако искаш смятай ,но до сега ,преди поредния грабеж единствено малък автомобил с газова уредба и 3-4 човека оправдаваше ходенето на работа. Сега вече няма смисъл защото частника не го е... Ще си намери друг човек тръгнал от друго село ,който има възможност за транспорт. Или ще му докарат Молдовци. За това и младите са или в трите големи града или в чужбина. А ти наистина само си минавал. Те и управляващите май минават на 10 км от селата и малките градчета.
  • 80 Дядото

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Миризлив Пор":

    Само искам да попитам , каква ще е тая хубава кола за 5-6000 лв?Някаква на 15-20години и над половин милион километра ? И ти си десети собственик! За що годе свястна кола на 4-5год.пробег 150-200 000 ти трябват 15 -20 000лв. И пак ще имаш главоболия с тестовете...На тия с милионите им е лесно, обаче за нас това е голяма хапка....не мисля, че ще стане.
  • 81 Приятел

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "123":

    И да обясняваш до сутринта няма да те разберат. Тия си мислят, че там всичко е приказно .много съм видял такива ,които мислят, че там парите ги събираш по улицата с метлата .
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове