Last news in Fakti

5 Юни, 2012 13:27 950 2

Купуваме нови влакове

  • нови влакове-
  • метро-
  • московски

На финалната фаза е изграждането на метрото в отсечката от Обеля до бул. Черни връх

Купуваме нови влакове - 1
Снимка БГНЕС

Нови пътнически влакове ще бъдат купени през 2014 г. с европейско финансиране.  Това става възможно след като министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски предложи БДЖ „Пътнически превози“ да стане бенефициент по приоритетна ос 5 на Оперативна програма „Транспорт“. „Нашата страна трябва да положи усилия да модернизира и извади от тежката криза своя железопътен транспорт“, каза министър Московски по време на Комитета за наблюдение на европейската програма. По думите му един от механизмите за модернизация на БДЖ е закупуването на нов подвижен състав, което може да стане чрез структурните фондове на ЕС.

„Заедно с инвестициите в железопътната инфраструктура, купуването на нови влакове ще даде съвсем нов европейско облик на българската железница“, каза Московски. Компанията започва подготвителни действия, за да може в началото на следващия програмен период 2014-2020 да проведе тръжната процедура за купуване на нови влакове. „Надявам се сроковете да бъдат съкратени и БДЖ да успее да направи търговете още следващата година“, каза министър Московски.

Представителите на Европейската комисия подкрепиха българското предложение за включване на БДЖ „Пътнически превози“ като бенефициент на програмата. „Ще дадем възможност на компанията да се възползва от европейското финансиране и да се превърне в модерна и работеща структура“, каза Йорон Ван Ол от дирекция „Регионална политика“ на Еврокомисията. По думите му този проект ще стабилизира БДЖ.

Екипът на МТИТС работи усилено през последните месеци за проучване на възможностите за получаване на европейско финансиране за нов подвижен състав. Проведени бяха срещи с експерти от инициативата Jaspers, които дадоха препоръки и изразиха готовност за дългосрочна техническа помощ на министерството. В процес е проучването и на европейския опит при подготовката и изпълнението на подобни проекти.

По време на Комитета за наблюдение беше решено да започне и строежа на столичното метро до от Младост 1 до Бизнес парка. “Това става  възможно благодарение на спестените средства от проведени тръжни процедури“, каза министър Московски. По думите му до сега са спестени около 55 млн. евро, които могат да бъдат инвестирани в новата линия. Отсечката ще има 3 станции, дължината й е около 2,8 км и ще бъде изградена до края на програмния период“, допълни министърът. От „Метрополитен“ ЕАД съобщиха, че вече са във финална фаза по изграждането на отсечката от Обеля до бул. Черни връх, а пусната в експлоатациия линия между кв. Младост и Цариградско шосе надхвърля прогнозите за превозени пътници. „През последния месец са били доставени и първите 2 метровлака, които бяха закупени със средства от програмата, като предстои останалите да бъдат поетапно приемани“, каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“.  

От европейската комисия изказаха задоволство от добрия темп на усвояване на средствата от Оперативна програма „Транспорт“. Договорени са 92% от бюджета на програмата или над 1.843 млрд. евро. „Изплатени са близо 590 млн. евро или около 30% от целия бюджет, а около една четвърт от бюджета е сертифициран“, каза министър Московски. По думите му в процес на изпълнение са 11 инфраструктурни проекта, както и проекта за изграждане на Речна информационна система в българската част на р. Дунав. От тях 8 са „големи” проекти, като Европейската комисия е одобрила 7 от тях, а формулярът за кандидатстване на проекта за изграждане на АМ „Струма” лотове 1, 2 и 4 е в процес на оценка от ЕК.

По време на заседанието на Комитета за наблюдение стана ясно, че в обхвата на приоритетна ос 2 ще бъдат включени дейности по създаване на интегрирани системи за информация и управление на транспорта по Транс-европейската транспортна мрежа, а като бенефициент бе включена Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти”. Обхватът на приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари” бе допълнена с дейности по рехабилитация на железопътни гарови комплекси по протежение на Транс-европейската транспортна мрежа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ma6inist

    0 0 Отговор
    nikoi ne im vqrva, tezi dvamata moskovski i direktora na bdj sa politi4esko nazna4enie na gerb s cel uni6tojavane na jeleznicata. texnite reformi sa samo sukra6teniq na rabotnici i namalqvane na zaplati, kakvo ozna4ava ot 2014 do 2020 nqkoga vuv vremeto, a parite za jeleznicata otivat za metroto.EDINSTVENOTO HUBAVO E 4E DOGODINA IDVAT IZBORI i nqkoi xora ste si otidat za6toto naroda jivee sus 150lv pensia i raboti za 300lv i ne qde asfalt ot magistralite
  • 2 железничар

    0 0 Отговор
    Единственото което ще направи Московски е да съсипе железницата.Мислех че по-голям б...к в тая област от Краус няма но тоя м...л му е конкуренция и то голяма.Изобщо повече на влак няма и да се кача след като ми вземат картата за пътуване.По-добре да пътувам с личния си автомобил или с автобус отколкото да гоня връзки и влакове които имат по 1 час че и нагоре закъснение.Аз съм от Свищов и пътувайки до София примерно с кола и двама трима човека ще ми излезе по-евтино от колкото с тая убита железница.