Новини

Ето ги новите правила за движение на тротинетките

Санкциите се предвиждат да са същите като при велосипедистите

Публикувана: 17 Септември, 2019 11:11
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3443
Ето ги новите правила за движение на тротинетките
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.7 от 6 гласа.

Понякога хората, за да спестят пари, поставят газови уредби в неоторизирани сервизи или сами. Трябва да осъзнаваме своята отговорност. Трябва да осъзнаем, че една неизправна кола на пътя е опасна. Това коментира председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата” Малина Крумова в ефира на БТВ.

Тя коментира и темата за електрическите тротинетки. По думите ѝ те ще се третират като велосипеди.

„Екологичните транспортни средства ще могат да се придвижват по велоалеи и улици с ограничение до 50 км/ч. Това е едно от предложенията за регулиране на новите превозните средства, заяви Крумова.

„Не искаме да ограничим това екологично транспортно средство – то облекчава трафика и позволява индивидуално придвижване. Тротинетките ще могат да използват велоинфраструктура или зони с успокоено движение”, заяви Крумова.

Тя допълни, че по улиците е-тротинетките ще могат да се движат в най-дясната част на платното, но само по такива, където ограничението за движение е до 50 км/ч.

Санкциите се предвиждат да са същите като при велосипедистите.

Въвежда се и възрастово ограничение – 16 г., а 14 и 15-годишните ще могат да се движат само по велоинфрастуктурата.

„Предизвика дискусия каската, според нас трябва да е задължителна, но срещаме отпор от ползвателите. Постигнахме съгласие за светлоотразителните елементи в тъмната част на денонощието. Важно тротинетките да имат светлини и отпред и отзад”, заяви председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата”.

На този етап тротинетките няма да се регистрират.

От днес предложенията са публикувани за обществено обсъждане.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.7 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ех нема да има рекет и кражбина за кат
1 Отговор
Сега ше плачат

Оценка:
-0 +19

САП
2 Отговор
Честно казано електро тротинетката, ми се вижда повече за забавление, колкото реално средство за предвижване.
С това нещо да влезеш в трафик сред коли с тия малки колела и нашите пътища с дупки и вероятността да паднеш от него заради решетка на шахта(в повечето това малко колело ще се заклини) или дупка в асфалта в трафика, трябва най-малкото да си търсач на силни усещания. А реално за мен инстинктите ти за само съхранение хич ги няма и явно имаш самоубиствени наклонности.

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +21

Коmapak
3 Отговор
Крайно време беше това чудо да се регулира. Чист късмет е че до момента няма жертва!

Оценка:
-5 +13

катю
4 Отговор
На всички велосипедисти и тротонеткаджии им набийте в главите, че не се кара по пешеходни зони , а по пешеходна пътека се бутат ! Иначе аз бутам и мачкам ! И данък както за всяко превозно средство !

Оценка:
-23 +12

плевен
5 Отговор
Това е еколудост. Преди минути минах с колата на тръни, покрай едно 7-8 годишно хлапе. Движи се между бюрдура и колата ми, и се опитва да се състезава с мен. Накрая спрях и го оставих щастливо от победата.Какво ще обяснявам на тъпия му баща ако го сгазя? Едно камъче, и е под колелата.

Оценка:
-1 +24

6
Този коментар е премахнат от модератор
7
Този коментар е премахнат от модератор
Мартин
8 Отговор
Сещам се за нещо което ще облекчи трафика и ще позволи индивидуално придвижване на хората. Ако погледнете на долу от кръста си ще видите 2 или 3 дълги органа излизащи директно от тялото ви, крайните 2-ва се наричат крака и без проблем може да ги ползвате ДОРИ И ЗА ПРЕДВИЖВАНЕ. Науката е доказала, че за да сме във някаква минимална физическа форма е нужно да ги ползваме поне 10 километра на ден, добрата новината е, че с едно зареждане може да изминете над 30 километра(капацитета варира според начина на употреба).

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +10

Мартин
9 Отговор

До коментар #7 от "Румяна Костова":


Имам новина за теб - мразим ви безплатно!

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +2

Ивайло
10 Отговор
Е измислиха го най-накрая!!!

Оценка:
-0 +1

Мартин
11 Отговор

До коментар #9 от "Мартин":


И Кремъл мразим безплатно, и Истанбул мразим безплатно, и Техеран мразим безплатно, и Вашингтон мразим безплатно, и Лондон мразим безплатно! Плоски сте като Андреа преди операциите, според вас единствената причина някой да не ви харесва е ако му се плаща? Толкова ли сте хубави бе? Толкова ли сте кадърни? Къде са ми приятелите, защо половината ми град работи в чужбина, щото сте готини или щото Русия им плаща за да напускат страната?

Оценка:
-0 +8

Гост
12 Отговор

До коментар #2 от "САП":


Може и да си прав колега,но сигурно живееш в голям град(като мен),където и ходенето пеша е опасно.Но в някое по малко градче или село,където няма толкова голям трафик мисля няма да е проблем,иначе и аз карам колело но само в морската градина за удоволствие,по улиците ме е страх...

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +4

13
Този коментар е премахнат от модератор
гост
14 Отговор
То пък и една вело-инфраструктура има та се е запиляло. Сложили две линии блажна боя насред прахта и дупките и викат, ей ви на, алея. Малко по-западно от нас велоалеите са в други цветове, ясно проектирани и свързващи важни места с жилищните зони така, че да може да стигнеш с велосипед от квартирата до университета или работата си за 20тина мин или два пъти по-бързо отколкото с кола, да не говорим за разходи и паркиране. Как за 5г. в Германия не ми потрябва веднъж кола и не съм слизал от велосипед, а тук е ужас?

Оценка:
-0 +7

Хистори
15 Отговор

До коментар #8 от "Мартин":


Решението е разумно. Байкър съм и често карам байк. В града не ми е нужен ДВГ. Но в дъждовни дни покфив трябва. Най-екологичния превоз е ел влакове и мотриси. Също и морския, речния. Автомобила е необходимост по селата, защото рейсовете са рядкост. Но най-практично ел. двуколесно е ел. селозипед 500-1000 вата. Защото скутера е тежък и бър,з, не е за града, а има и малки гуми. Тротинетката е опасна поради риска малкитд гуми да се спрат или отклонят от дупки, бордюри. Мощните мотори са риск за нашите пътища. За междуградско ел. двигател е добре да е над 2киловата, и скутерите са практични. До 70 км на нашите пътища се живее. Самите тротинетки са неудобни, нямат седалка и рязко усукване би те съборило. Общинарите са виновни, че направиха висока цена на билета. Така този транспофт стана неатрактивен. Летящите коли не са практични за град, риска от сблъсък и падане е висок. Практични са ел. велосипед от 350до 750 вата, въртят се педалитд, а двигателя подпомага. Добър избор е 500 вата 48 волта.

Оценка:
-1 +8

Bingo
16 Отговор
На който му е неудобна тротинетката да не кара. Въпросът за каската е интересен, до колкото разбрах не ползвателите са толкова против, а собствениците на фирми за споделено ползване, щото видите ли щели да им объркат далаверата. Никой не коментира дали е по-безопасно или не. След като е задължително за велосипедистите защо да не е и за тротинеткаджиите.

Оценка:
-2 +3

Кой68
17 Отговор
В тая държава България единствения екоТранспорт със биоОтпадък е -конска каруца-,а може и катър с каруца........Какви са тия елАвтомобили и някакви си елТротинетки?Със използването на каруци/карети или двуколки рязко ще спаднат жертвите на пътя при ПТП.....

Оценка:
-1 +1

САП
18 Отговор

До коментар #12 от "Гост":


За трафика си прав в селата е слаб, но пътищата там са такива, че обикновено изобщо не стават за подобен транспорт. А и в селата повечето са възрастни хора как ги виждаш на подобно нещо.
Подобни устройства се ползват от сводни сравнително млади хора, които по често го правят за забавление, да са модерни, да са модни, да са оригинални и др. подобни.
Като функционалност ел. тротинетката е много зле. Може да ги караш само в сравнително хубаво време. В лошо време една локва с дупка в нея и си хванал тротоарна екзема. Представи си, че отиваш на работа нея - ок. На връщане от работа трябва да купиш нещо за ядене или др. за вкъщи по обемисто. И ще караш тая тротинетка и ще балансираш на нея с багаж. Ми, където и да е подобно движение е проблемно за трафик да не говорим.
За колелото не споря много по функционално и безопасно е. При него само едно не разбирам това, че твърдят "Карам го за здраве".
Е ми на някой път с много платна на него или велоалея до него за, какво здраве ми говорите, така се захлебвате с изгорели газове че думи нямам.

Оценка:
-1 +3

james
19 Отговор
Никой не може да ми каже дали искам да се пребия с тротинетка, колело, ролери, скейтборд или нещо подобно. Отговорноста си е моя, стига да не намесвам друи хора.

Оценка:
-3 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери