17 Септември, 2019 11:11 4 670 19

Ето ги новите правила за движение на тротинетките

  • тротинетки-
  • правила-
  • движение

Санкциите се предвиждат да са същите като при велосипедистите

Ето ги новите правила за движение на тротинетките - 1
Снимка: shutterstock

Понякога хората, за да спестят пари, поставят газови уредби в неоторизирани сервизи или сами. Трябва да осъзнаваме своята отговорност. Трябва да осъзнаем, че една неизправна кола на пътя е опасна. Това коментира председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата” Малина Крумова в ефира на БТВ.

Тя коментира и темата за електрическите тротинетки. По думите ѝ те ще се третират като велосипеди.

„Екологичните транспортни средства ще могат да се придвижват по велоалеи и улици с ограничение до 50 км/ч. Това е едно от предложенията за регулиране на новите превозните средства, заяви Крумова.

„Не искаме да ограничим това екологично транспортно средство – то облекчава трафика и позволява индивидуално придвижване. Тротинетките ще могат да използват велоинфраструктура или зони с успокоено движение”, заяви Крумова.

Тя допълни, че по улиците е-тротинетките ще могат да се движат в най-дясната част на платното, но само по такива, където ограничението за движение е до 50 км/ч.

Санкциите се предвиждат да са същите като при велосипедистите.

Въвежда се и възрастово ограничение – 16 г., а 14 и 15-годишните ще могат да се движат само по велоинфрастуктурата.

„Предизвика дискусия каската, според нас трябва да е задължителна, но срещаме отпор от ползвателите. Постигнахме съгласие за светлоотразителните елементи в тъмната част на денонощието. Важно тротинетките да имат светлини и отпред и отзад”, заяви председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата”.

На този етап тротинетките няма да се регистрират.

От днес предложенията са публикувани за обществено обсъждане.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ех нема да има рекет и кражбина за кат

    19 0 Отговор
    Сега ше плачат
  • 2 САП

    21 5 Отговор
    Честно казано електро тротинетката, ми се вижда повече за забавление, колкото реално средство за предвижване.
    С това нещо да влезеш в трафик сред коли с тия малки колела и нашите пътища с дупки и вероятността да паднеш от него заради решетка на шахта(в повечето това малко колело ще се заклини) или дупка в асфалта в трафика, трябва най-малкото да си търсач на силни усещания. А реално за мен инстинктите ти за само съхранение хич ги няма и явно имаш самоубиствени наклонности.

    Коментиран от #12

  • 3 Коmapak

    13 5 Отговор
    Крайно време беше това чудо да се регулира. Чист късмет е че до момента няма жертва!
  • 4 катю

    12 23 Отговор
    На всички велосипедисти и тротонеткаджии им набийте в главите, че не се кара по пешеходни зони , а по пешеходна пътека се бутат ! Иначе аз бутам и мачкам ! И данък както за всяко превозно средство !
  • 5 плевен

    24 1 Отговор
    Това е еколудост. Преди минути минах с колата на тръни, покрай едно 7-8 годишно хлапе. Движи се между бюрдура и колата ми, и се опитва да се състезава с мен. Накрая спрях и го оставих щастливо от победата.Какво ще обяснявам на тъпия му баща ако го сгазя? Едно камъче, и е под колелата.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мартин

    11 4 Отговор
    Сещам се за нещо което ще облекчи трафика и ще позволи индивидуално придвижване на хората. Ако погледнете на долу от кръста си ще видите 2 или 3 дълги органа излизащи директно от тялото ви, крайните 2-ва се наричат крака и без проблем може да ги ползвате ДОРИ И ЗА ПРЕДВИЖВАНЕ. Науката е доказала, че за да сме във някаква минимална физическа форма е нужно да ги ползваме поне 10 километра на ден, добрата новината е, че с едно зареждане може да изминете над 30 километра(капацитета варира според начина на употреба).

    Коментиран от #15

  • 9 Мартин

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Румяна Костова":

    Имам новина за теб - мразим ви безплатно!

    Коментиран от #11

  • 10 Ивайло

    1 0 Отговор
    Е измислиха го най-накрая!!!
  • 11 Мартин

    8 0 Отговор

    До коментар #9 от "Мартин":

    И Кремъл мразим безплатно, и Истанбул мразим безплатно, и Техеран мразим безплатно, и Вашингтон мразим безплатно, и Лондон мразим безплатно! Плоски сте като Андреа преди операциите, според вас единствената причина някой да не ви харесва е ако му се плаща? Толкова ли сте хубави бе? Толкова ли сте кадърни? Къде са ми приятелите, защо половината ми град работи в чужбина, щото сте готини или щото Русия им плаща за да напускат страната?
  • 12 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "САП":

    Може и да си прав колега,но сигурно живееш в голям град(като мен),където и ходенето пеша е опасно.Но в някое по малко градче или село,където няма толкова голям трафик мисля няма да е проблем,иначе и аз карам колело но само в морската градина за удоволствие,по улиците ме е страх...

    Коментиран от #18

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 гост

    7 0 Отговор
    То пък и една вело-инфраструктура има та се е запиляло. Сложили две линии блажна боя насред прахта и дупките и викат, ей ви на, алея. Малко по-западно от нас велоалеите са в други цветове, ясно проектирани и свързващи важни места с жилищните зони така, че да може да стигнеш с велосипед от квартирата до университета или работата си за 20тина мин или два пъти по-бързо отколкото с кола, да не говорим за разходи и паркиране. Как за 5г. в Германия не ми потрябва веднъж кола и не съм слизал от велосипед, а тук е ужас?
  • 15 Хистори

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "Мартин":

    Решението е разумно. Байкър съм и често карам байк. В града не ми е нужен ДВГ. Но в дъждовни дни покфив трябва. Най-екологичния превоз е ел влакове и мотриси. Също и морския, речния. Автомобила е необходимост по селата, защото рейсовете са рядкост. Но най-практично ел. двуколесно е ел. селозипед 500-1000 вата. Защото скутера е тежък и бър,з, не е за града, а има и малки гуми. Тротинетката е опасна поради риска малкитд гуми да се спрат или отклонят от дупки, бордюри. Мощните мотори са риск за нашите пътища. За междуградско ел. двигател е добре да е над 2киловата, и скутерите са практични. До 70 км на нашите пътища се живее. Самите тротинетки са неудобни, нямат седалка и рязко усукване би те съборило. Общинарите са виновни, че направиха висока цена на билета. Така този транспофт стана неатрактивен. Летящите коли не са практични за град, риска от сблъсък и падане е висок. Практични са ел. велосипед от 350до 750 вата, въртят се педалитд, а двигателя подпомага. Добър избор е 500 вата 48 волта.
  • 16 Bingo

    3 2 Отговор
    На който му е неудобна тротинетката да не кара. Въпросът за каската е интересен, до колкото разбрах не ползвателите са толкова против, а собствениците на фирми за споделено ползване, щото видите ли щели да им объркат далаверата. Никой не коментира дали е по-безопасно или не. След като е задължително за велосипедистите защо да не е и за тротинеткаджиите.
  • 17 Кой68

    1 1 Отговор
    В тая държава България единствения екоТранспорт със биоОтпадък е -конска каруца-,а може и катър с каруца........Какви са тия елАвтомобили и някакви си елТротинетки?Със използването на каруци/карети или двуколки рязко ще спаднат жертвите на пътя при ПТП.....
  • 18 САП

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    За трафика си прав в селата е слаб, но пътищата там са такива, че обикновено изобщо не стават за подобен транспорт. А и в селата повечето са възрастни хора как ги виждаш на подобно нещо.
    Подобни устройства се ползват от сводни сравнително млади хора, които по често го правят за забавление, да са модерни, да са модни, да са оригинални и др. подобни.
    Като функционалност ел. тротинетката е много зле. Може да ги караш само в сравнително хубаво време. В лошо време една локва с дупка в нея и си хванал тротоарна екзема. Представи си, че отиваш на работа нея - ок. На връщане от работа трябва да купиш нещо за ядене или др. за вкъщи по обемисто. И ще караш тая тротинетка и ще балансираш на нея с багаж. Ми, където и да е подобно движение е проблемно за трафик да не говорим.
    За колелото не споря много по функционално и безопасно е. При него само едно не разбирам това, че твърдят "Карам го за здраве".
    Е ми на някой път с много платна на него или велоалея до него за, какво здраве ми говорите, така се захлебвате с изгорели газове че думи нямам.
  • 19 james

    3 3 Отговор
    Никой не може да ми каже дали искам да се пребия с тротинетка, колело, ролери, скейтборд или нещо подобно. Отговорноста си е моя, стига да не намесвам друи хора.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове