ФАКТИ.БГ

България няма да иска пари от ЕС за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до общественото мнение

Публикувана: 15 Януари, 2020 15:11
21 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2134
България няма да иска пари от ЕС за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.3 от 6 гласа.

България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него.

Новината съобщиха от транспортното министерство като уточняват, че решението не стопира проекта, а според тях, ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения „тесен участък“ по направлението до границата с Гърция, предава БГНЕС.

Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г. Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт. Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до общественото мнение, което категорично определя довършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност.

От министерството на Росен Желязков се казва, че страната ни винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели.

Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ „Струма“ през Кресненския пролом. На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция „Пътна инфраструктура“ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения.

За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле.

МТИТС припомнят, че по поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ през декември Изследователски център „Тренд“ проведе национално представително социологическо проучване. За 78% от анкетираните „участъкът през Кресненското дефиле е опасен, а изграждането на магистралата ще повиши безопасността на пътуващите“. За 70% от анкетираните построяването на автомагистралата е важно за намаляване времето за пътуване. 18% от българите са на мнение, че АМ „Струма“ трябва да се довърши независимо, че минава през защитена зона, а най-голям процент – 40 на сто считат, че магистралата трябва да се довърши, но при пълна гаранция за опазване на биологичното разнообразие. 13% споделят мнението, че АМ „Струма“ не трябва да се довършва, защото минава през защитени територии. Едва 5% от анкетираните са на мнение, че автомагистралата трябва да се довърши по друг маршрут, дори това да е по-скъпо и за строителството и за поддържането ѝ след това.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.3 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Усмивката
1 Отговор
Защото не че не ги искаме ,но не ги ди дават.

Оценка:
-1 +40

Последния софиянец
2 Отговор
За кво да искаме? Тя си е евтинджос. Само по 300 000 000 на километър.

Коментиран от #5


Оценка:
-1 +32

3
Този коментар е премахнат от модератор
Усмивката
4 Отговор
А къде е сега балканския авторитет да им тропне на тия исмихнатите от ЕС.Заначи и усмивките им фалшиви.Като фалшивите новини в БГ

Оценка:
-2 +23

Усмивката
5 Отговор

До коментар #2 от "Последния софиянец":


Значи това е имал в пред вид Борисов като е казал.....,,милиони магистрали построихме, не като тия крадци от БСП....”

Оценка:
-7 +6

Истината е ,че....
6 Отговор
Сега ще намалеят пенсионерите със стремглаво темпо и пари ще има и за магистралата и даже за един самальот ,за разходки на богопомазаните тикви от бостаня....Още много разходки ще има в посока Дубай и Катар....

Оценка:
-1 +23

Явно
7 Отговор
Явно ще гонят Боко!

Оценка:
-1 +18

München
8 Отговор
Тази “Струма” няма да я завършат никога! Ако искаха, вече трябваше да са я построили. Видяха, че не могат да влязат в сроковете и си измислят оправдания, даже допитване до населението. Не познавам някой, който е попитан дали иска магистрала. Не познавам и някой да не иска. Познавам някой, дето НЕ МОЖЕ!

Оценка:
-0 +34

хаха
9 Отговор
Изпълнението е толкова скъпо, че на Европа и писна от крадене. Ще крадем народа. Той си мълчи и трае!

Оценка:
-0 +32

Ventura
10 Отговор
Споко, бате Боко ще я построи от собствения си джоб. Откраднал е доста от другите магистрали, така ще запази поста си , до другия мандат.
Блаженни са вярващите!

Оценка:
-1 +12

Българина
11 Отговор
Истината е че в момента герб са под особен надзор заради корупция от ЕС И ЕК и с цената която са предложили на 1км няма да мине! Ще поредния скандал и ше има отказ.герб са пътници. Ананиев е следващия

Оценка:
-1 +18

пак
12 Отговор
ще правим проекти/пак мангизи/на хартия!?....

Оценка:
-2 +6

Behemoth
13 Отговор
Да закопаем БАЦЕ под магистралата и да жулим отгоре с новия фнос....

Оценка:
-1 +8

Наглостта на един охлюв
14 Отговор
Преди около половин година един коментираше по медиите, че се обсъждат 3 варианта единият от които е да не се вземат пари от ЕС, защото няма да се спазят сроковете и контрола по изпълнението от ЕС ще е голям. Като се вземат пари от бюджета няма контрол няма срокове всичко е джаста праста и народа ще го плати двойно. Хайде сега да видим кои са експертите и кои са били питани? Покажете ми държава в ЕС, която и предлагат пари от еврофондовете и тя ги отказва! Смях без гащи. Прост народ слаба държава.....

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +16

Becker
15 Отговор
Аз не познавам някой, който иска магистралата да мине през дефилето. Потресаваща глупост е да има две трасета. Къде ще е алтернативния маршрут за тези, които не искат да плащат за магистрала?

Оценка:
-1 +7

Кочо Честименски
16 Отговор
Сега ще падне голямото крадене. Пари който не са дадени от Европа намогат да бъдат проверявани от Кьовеши европейският прокурор. Като за последно ще има сране на кожи .

Оценка:
-1 +10

Loopianix
17 Отговор

До коментар #14 от "Наглостта на един охлюв":


Абсолютно вярно, за съжаление ... Очаквайте скоро - проектът е възложен на държавните Автомагистрали ЕАД като стратегически и приоритетен, и под предтекст да не се губи време заобикаляме Закона за обществени поръчки, а после нашите фирми като подизпълнители прибират парите... Гарантирано от ГЕРБ.

Оценка:
-0 +11

Мен ме интересува кога ще завърши
18 Отговор
ремонта на тунела на Хемус.

Оценка:
-0 +3

ЗЕВС
19 Отговор
Ако магистрала Струма беше готова до 2020 г., летния сезон на Българското черноморие щеше да пълен провал. Затова далновидният стратег, инженера по строеж на магистралите, покровителят на олигарсите и стабилизатора на балканския полуостров, негово величество Бойко Методиев Борисов реши, магистрала няма да има. След новината хотелиери олигарси търговци по цялото бетонирано Българско черноморие, пеят песни, целуват се един друг по улиците, развяват знамена, величаят папския галеник и не могат да повярват, че за толкова дребна сума е взето, толкова съдбоносно решение.

Оценка:
-1 +9

Отечествен националсоциалистически фронт
20 Отговор
Всичко на тоя свят е компромис. Разните "зелени" овоняха всички институциив ЕС с опасенията си за екологията при преминаването през дефилето. Не им е ясно, че отдавна каракачаните не прекарват стадата си на паша в Гърция и не се пътува по 10 дни с каяруци. Заради еколозите -гадове ЕС ни постави много големи рестрикции за този лот и на практика направиха така, че сами да си го финансираме. Ще стане. Б.Борисов показа, че каквото каже - става, колкото и да реват нашите червено-зелени боклуци.

Коментиран от #21


Оценка:
-5 +2

Отечествен Отпадък
21 Отговор

До коментар #20 от "Отечествен националсоциалистически фронт":


Кисело ли е гроздето, нещастници гербави ?
Толкова сте ПРОСТИ като вожда си , че крадете и с задниците си и дори не можете да скриете колко сте оцапани ?
Скоро на Тиквата ще спрат напълно кранчето и всички калинки сте ПЪТНИЦИ, отивайте да садите картофи у Банкя

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Левон Хампарцумян
Банкерът Левон Хампарцумян с коментар за Никулден:
Ако някой разчита да расте с клиенти-шарани, това не може да трае дълго и завършва зле"

Още бисери
ТОП 5