Last news in Fakti

15 Януари, 2020 15:11 3 016 21

България няма да иска пари от ЕС за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

  • ам струма-
  • кресненското дефиле

Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до общественото мнение

България няма да иска пари от ЕС за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле - 1
Снимка: БГНЕС

България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него.

Новината съобщиха от транспортното министерство като уточняват, че решението не стопира проекта, а според тях, ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения „тесен участък“ по направлението до границата с Гърция, предава БГНЕС.

Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г. Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт. Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до общественото мнение, което категорично определя довършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност.

От министерството на Росен Желязков се казва, че страната ни винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели.

Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ „Струма“ през Кресненския пролом. На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция „Пътна инфраструктура“ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения.

За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле.

МТИТС припомнят, че по поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ през декември Изследователски център „Тренд“ проведе национално представително социологическо проучване. За 78% от анкетираните „участъкът през Кресненското дефиле е опасен, а изграждането на магистралата ще повиши безопасността на пътуващите“. За 70% от анкетираните построяването на автомагистралата е важно за намаляване времето за пътуване. 18% от българите са на мнение, че АМ „Струма“ трябва да се довърши независимо, че минава през защитена зона, а най-голям процент – 40 на сто считат, че магистралата трябва да се довърши, но при пълна гаранция за опазване на биологичното разнообразие. 13% споделят мнението, че АМ „Струма“ не трябва да се довършва, защото минава през защитени територии. Едва 5% от анкетираните са на мнение, че автомагистралата трябва да се довърши по друг маршрут, дори това да е по-скъпо и за строителството и за поддържането ѝ след това.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Усмивката

    40 1 Отговор
    Защото не че не ги искаме ,но не ги ди дават.
  • 2 Последния софиянец

    32 1 Отговор
    За кво да искаме? Тя си е евтинджос. Само по 300 000 000 на километър.

    Коментиран от #5

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Усмивката

    23 2 Отговор
    А къде е сега балканския авторитет да им тропне на тия исмихнатите от ЕС.Заначи и усмивките им фалшиви.Като фалшивите новини в БГ
  • 5 Усмивката

    6 7 Отговор

    До коментар #2 от "Последния софиянец":

    Значи това е имал в пред вид Борисов като е казал.....,,милиони магистрали построихме, не като тия крадци от БСП....”
  • 6 Истината е ,че....

    23 1 Отговор
    Сега ще намалеят пенсионерите със стремглаво темпо и пари ще има и за магистралата и даже за един самальот ,за разходки на богопомазаните тикви от бостаня....Още много разходки ще има в посока Дубай и Катар....
  • 7 Явно

    18 1 Отговор
    Явно ще гонят Боко!
  • 8 München

    34 0 Отговор
    Тази “Струма” няма да я завършат никога! Ако искаха, вече трябваше да са я построили. Видяха, че не могат да влязат в сроковете и си измислят оправдания, даже допитване до населението. Не познавам някой, който е попитан дали иска магистрала. Не познавам и някой да не иска. Познавам някой, дето НЕ МОЖЕ!
  • 9 хаха

    32 0 Отговор
    Изпълнението е толкова скъпо, че на Европа и писна от крадене. Ще крадем народа. Той си мълчи и трае!
  • 10 Ventura

    12 1 Отговор
    Споко, бате Боко ще я построи от собствения си джоб. Откраднал е доста от другите магистрали, така ще запази поста си , до другия мандат.
    Блаженни са вярващите!
  • 11 Българина

    18 1 Отговор
    Истината е че в момента герб са под особен надзор заради корупция от ЕС И ЕК и с цената която са предложили на 1км няма да мине! Ще поредния скандал и ше има отказ.герб са пътници. Ананиев е следващия
  • 12 пак

    6 2 Отговор
    ще правим проекти/пак мангизи/на хартия!?....
  • 13 Behemoth

    8 1 Отговор
    Да закопаем БАЦЕ под магистралата и да жулим отгоре с новия фнос....
  • 14 Наглостта на един охлюв

    16 1 Отговор
    Преди около половин година един коментираше по медиите, че се обсъждат 3 варианта единият от които е да не се вземат пари от ЕС, защото няма да се спазят сроковете и контрола по изпълнението от ЕС ще е голям. Като се вземат пари от бюджета няма контрол няма срокове всичко е джаста праста и народа ще го плати двойно. Хайде сега да видим кои са експертите и кои са били питани? Покажете ми държава в ЕС, която и предлагат пари от еврофондовете и тя ги отказва! Смях без гащи. Прост народ слаба държава.....

    Коментиран от #17

  • 15 Becker

    7 1 Отговор
    Аз не познавам някой, който иска магистралата да мине през дефилето. Потресаваща глупост е да има две трасета. Къде ще е алтернативния маршрут за тези, които не искат да плащат за магистрала?
  • 16 Кочо Честименски

    10 1 Отговор
    Сега ще падне голямото крадене. Пари който не са дадени от Европа намогат да бъдат проверявани от Кьовеши европейският прокурор. Като за последно ще има сране на кожи .
  • 17 Loopianix

    11 0 Отговор

    До коментар #14 от "Наглостта на един охлюв":

    Абсолютно вярно, за съжаление ... Очаквайте скоро - проектът е възложен на държавните Автомагистрали ЕАД като стратегически и приоритетен, и под предтекст да не се губи време заобикаляме Закона за обществени поръчки, а после нашите фирми като подизпълнители прибират парите... Гарантирано от ГЕРБ.
  • 18 Мен ме интересува кога ще завърши

    3 0 Отговор
    ремонта на тунела на Хемус.
  • 19 ЗЕВС

    9 1 Отговор
    Ако магистрала Струма беше готова до 2020 г., летния сезон на Българското черноморие щеше да пълен провал. Затова далновидният стратег, инженера по строеж на магистралите, покровителят на олигарсите и стабилизатора на балканския полуостров, негово величество Бойко Методиев Борисов реши, магистрала няма да има. След новината хотелиери олигарси търговци по цялото бетонирано Българско черноморие, пеят песни, целуват се един друг по улиците, развяват знамена, величаят папския галеник и не могат да повярват, че за толкова дребна сума е взето, толкова съдбоносно решение.
  • 20 Отечествен националсоциалистически фронт

    2 5 Отговор
    Всичко на тоя свят е компромис. Разните "зелени" овоняха всички институциив ЕС с опасенията си за екологията при преминаването през дефилето. Не им е ясно, че отдавна каракачаните не прекарват стадата си на паша в Гърция и не се пътува по 10 дни с каяруци. Заради еколозите -гадове ЕС ни постави много големи рестрикции за този лот и на практика направиха така, че сами да си го финансираме. Ще стане. Б.Борисов показа, че каквото каже - става, колкото и да реват нашите червено-зелени боклуци.

    Коментиран от #21

  • 21 Отечествен Отпадък

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Отечествен националсоциалистически фронт":

    Кисело ли е гроздето, нещастници гербави ?
    Толкова сте ПРОСТИ като вожда си , че крадете и с задниците си и дори не можете да скриете колко сте оцапани ?
    Скоро на Тиквата ще спрат напълно кранчето и всички калинки сте ПЪТНИЦИ, отивайте да садите картофи у Банкя
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове