ФАКТИ.БГ

Парите от ЕС за строежа на АМ „Струма" през Дефилето са под въпрос

ЕК констатира разминаване между проект и ОВОС, както и в очакваната цена за строителството

Публикувана: 20 Ноември, 2019 08:15
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3911
Парите от ЕС за строежа на АМ „Струма" през Дефилето са под въпрос
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Парите от Европа за строежа на част от магистрала „Струма" са под въпрос. Според писмо от Европейската комисия в проекта са нарушени европейски екологични директиви. Има разминавания с броя на одобрените в екооценката съоръжения.

Според заявлението за проекта предвидените тунели са 7, а в решението са изброени 5. Разминава се и броят на виадуктите и мостовете, надлезите и подлезите.

Разминаване има и при средствата: очакваната цена надвишава с 40 милиона евро допустимото финансиране от Евросъюза.

Рисковете страната ни да изгуби европейското финансиране на отсечката от магистрала „Струма” са реални, смята Андрей Ковачев.

„То не е нарушение на директивите, то си е злоупотерба. На практика е подаден различен проект”, казва евродепутатът.

Документът със забележките на Европейската комисия към проекта стана публичен, благодарение на евродепутата Радан Кънев.

„Цялата концепция за преминаване на магистралата през Е79 през Кресненското дефиле е опит да се мине евтино. Аз не мога да си представя магистрален път с ограничение 140 км”, казва Радев.

А от Държавната агенция за безопасност по пътищата отговарят:

„Фактът, че е магистрала не означава, че ограничението трябва да е 140 км задължително”.

И допълват, че разминаванията в броя на съоръженията се дължат на конкретни обстоятелства на място, а забележките от Европейската комисия са обичаен процес на разяснения по проекта.

И още една забележка - анализът показвал, че една лента във всяка посока в Кресна е достатъчна да поеме очаквания трафик.

„Никой не е такъв заблуден, че да счита, че на средата на магистралата трябва да има стесняване. Преди Кресна магистрала, след Кресна магистрала и всичко влиза в един двулентов път. Това би било позор и за нас, и за ЕК.", заяви вицепремиерът Томислав Дончев.

От Европейската комисия коментираха за bTV, че документите са изпратени на българските власти на 15 октомври.

„Финансирането от ЕС ще бъде одобрено от ЕК само при увереността, че са спазени всички приложими правила. Българските власти трябва да подсигурят законовите, техническите и екологичните аспекти при подготовката на проекта, включително и запазването на уникалното биоразнообразие в региона”, казват от Брюксел.

От Агенцията по пътна безопасност заявиха за bTV, че срокът да за отговор на Европейската комисия изтича на 15 януари.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Корпорация ъмбрелла
1 Отговор
Това на компютър ли е правено

Оценка:
-2 +8

ами
2 Отговор
Браво Раданчо!!!! Сега горд ли си от себе си!!!

Оценка:
-30 +18

Фирмаджия гербер
3 Отговор
Лошо, май сме се изхвърлили твърде много. Тук ще трябва да крадем някой милион по-малко. Ужас!

Оценка:
-10 +48

Фирмаджия гербер
4 Отговор
Лошо, май сме се изхвърлили твърде много. Тук ще трябва да крадем някой милион по-малко. Ужас!

Оценка:
-9 +15

Русуфил
5 Отговор
Дано да ги спрат, да си ги искат обратно платените, че и да ни глобят, както и да спрат кранчето за в бъдеще.

Оценка:
-20 +16

Гост
6 Отговор
Ех тия българи бре. Все нещо да измамят, все тарикати се пишат. Браво Радане.

Оценка:
-14 +32

Свиняро
7 Отговор
Природозащитници и рафтъри към тях слагам и крадците на народна пара и право у Беляне.

Оценка:
-7 +23

432
8 Отговор
Р Кънев много ми прилича на Иванчо Йотата "Чичовци"; не физиономия, а съдържание.
"Но що беше това нещо Иванчо Йотата?
Иванчо Йотата не е нещо, а человече дребно, сивооко, с четиняста коса и мустаки, с исполински нос и с голямо честолюбие."

Оценка:
-9 +10

да ама не
9 Отговор
Видите ли за България стигало и едно платно през дефилето според Еврогейците.

Оценка:
-5 +13

SAAB
10 Отговор
Е тия от EU повече ли разбират от главанако асФалтаджията.........за него КО остават ?

Оценка:
-2 +19

mediator37
11 Отговор
Рафтърите безпокоят рибите и другите животни в реката, директно нахлуват в хабитата на речните организми, тъпчат с краката си водорасли, миди и охлюви, мъхове, безгръбначни животни, пикаят и осират реката и бреговете.
Накрая имат наглостта да се подреждат в редиците на защитниците на природата. Аз поне гледам реката отдалече, а тия я осират директно и жестоко. Освен това рафтърите ползват джипове, АТВ-та и бъгита за да си изнесат партакешите нависоко, с което предизвикват жестока ровинна ерозия на почвата. Накрая имат наглостта да лаят .

Оценка:
-5 +19

Някой си
12 Отговор
Браво на Евросъюза, прецака тиквата и шиши, няма да краднат поне от тия пари. Единственото е лошо, че няма по бързо да се стига до Гърция. Браво и на Радан Кънев за сигнала.

Оценка:
-7 +19

13
Този коментар е премахнат от модератор
Лекар БГ
14 Отговор
ЛУенкико намирисва на типични БГ тарикатлъци с оскъпяване.И без това,сърбите правят магистрала за 10.5 мнл.лева на км.,а у нас чинят между 30 и 45 мнл.за км.Всички знаем,как се случват нещата при "богоизбраните" от ГЕПП,компании.
Изобщо не съм съгласен,че магистрала е излишна през Дефилето.Поне 2 двулентови пътя да има-пак ще е по-добре.

Оценка:
-3 +17

от свърталището на герб
15 Отговор
Послъга ле сме малко само и единствено н интерес на хората. Повервайте ни.

Оценка:
-4 +10

Behemoth
16 Отговор
Групировката на главатаря пак нещо е минала метър. ...понеже за тях българските закони не значат нищо си мислят че и Европата ще прекарат... Накрая всички ще плащаме не само тъпите им избиратели...

Оценка:
-3 +16

Morgoth
17 Отговор
Сега идва въпроса дали Радан Кънев е обикновен предател, който е взел пари от някоя "зелена" организация или гербаджиите са сменили плана с нещо евтино, което няма да е точно магистрала, защото ще трябва да се напасне със завоите на Кресненското дефиле, където ограничението може да е и под 90?

Коментиран от #22


Оценка:
-4 +13

Софиянец
18 Отговор
Мен ми е смешно как се опитаха да изкарат Радан виновен, а тя каква била хавата, айде да идват изборите и бб да хваща гората със всичките му магистрали и фирмички крадливи.

Оценка:
-3 +13

да ама не
19 Отговор
това зависи от способността нашите политици колко им е авторитета в ЕС и не маловажно колко се краде в ЕС имат поглед за България нека падишаха си прегръща когото си иска

Оценка:
-1 +9

оня
20 Отговор
Сега като вдигнат цената на тока и ще си довършат магистралката:))

Оценка:
-0 +4

321
21 Отговор
Ей, вица за българския казан в ада е напълно верен...
Платените еколози с противодържавното си поведение отдавна трябваше са привикани в прокуратурата за обяснения.
Гешев къде спи?
-Който подбужда чужда държава или обществена група в чужбина към война или друго враждебно действие против Републиката, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години.

-Който, изпълнявайки държавна служба или поръчение пред чуждо правителство или международна организация умишлено ги води във вреда на републиката, се наказва с лишаване от свобода от десет до петнадесет години, както и с лишаване от права по чл. 37, ал. 1, т. 6 и 9.

Оценка:
-1 +1

321
22 Отговор

До коментар #17 от "Morgoth":


Дори да е второто, пак ще е по-добре от този измислен път, по който ежедневно гинат хора. Важно е да има две ленти в посока - може и ограничението да е 90 или 120 км/ч. Това няма значение. Магистралата след Серес към Солун да не по-хубава - и там са едни завои и виражи. И там има ограничение 90. Ама няма двупосочно движение разделено само от една тънка вертикална лента. За зелените фашисти е по-важно някой гущер в дефилето да се спаси отколкото да не загиват по няколко човека всеки месец.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +3

оново с масонските символи
23 Отговор

До коментар #22 от "321":


За зеленото си прав , но не е точно гущер , въпреки , че на жаргон и така му викат.

Оценка:
-0 +0

дядо Пешо
24 Отговор
Радан да се яви в прокуратурата! И ако в крайна сметка всичко е наред, Радан да си идва в България за да бъде съден за предателство срещу хората и държавата.

Оценка:
-1 +3

никой не казва подробности за това
25 Отговор
Проектът обаче ще има и някои разрушителни ефекти за жителите на дефилето и неговата екосистема, При сегашния път в дефилето, липсата на подходящо смекчаване вече доведе до много пътни убийства през годините; с изграждането на новия проект за магистрала се очаква смъртността на животните да се увеличи не само поради преките пътни произшествия, но и заради последиците от обезлесяването и загубата на местообитания . [9]

Местните жители в близките села се страхуват, че техните магазини и средствата за поминък ще бъдат запустени, когато магистралата се отвори. Те също се опасяват, че Кресна ще привлече по-малко туристи и младите жители ще мигрират в други страни. [10] Магистралата ще принуди някои от селяните да загубят земя и имущество по време на строителството, което ще повлияе негативно на поминъка им. [10

Оценка:
-1 +1

Нямам думи
26 Отговор
Не стига че вместо 7 ще правят 5 тунела а и надвишат с 40 милиона евро. Даже и хората от ЕС ни казват че злоупотребяваме и прекаляваме с надуването на цените.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.