Парите от Европа за строежа на част от магистрала „Струма" са под въпрос. Според писмо от Европейската комисия в проекта са нарушени европейски екологични директиви. Има разминавания с броя на одобрените в екооценката съоръжения.
Според заявлението за проекта предвидените тунели са 7, а в решението са изброени 5. Разминава се и броят на виадуктите и мостовете, надлезите и подлезите.
Разминаване има и при средствата: очакваната цена надвишава с 40 милиона евро допустимото финансиране от Евросъюза.
Рисковете страната ни да изгуби европейското финансиране на отсечката от магистрала „Струма” са реални, смята Андрей Ковачев.
„То не е нарушение на директивите, то си е злоупотерба. На практика е подаден различен проект”, казва евродепутатът.
Документът със забележките на Европейската комисия към проекта стана публичен, благодарение на евродепутата Радан Кънев.
„Цялата концепция за преминаване на магистралата през Е79 през Кресненското дефиле е опит да се мине евтино. Аз не мога да си представя магистрален път с ограничение 140 км”, казва Радев.
А от Държавната агенция за безопасност по пътищата отговарят:
„Фактът, че е магистрала не означава, че ограничението трябва да е 140 км задължително”.
И допълват, че разминаванията в броя на съоръженията се дължат на конкретни обстоятелства на място, а забележките от Европейската комисия са обичаен процес на разяснения по проекта.
И още една забележка - анализът показвал, че една лента във всяка посока в Кресна е достатъчна да поеме очаквания трафик.
„Никой не е такъв заблуден, че да счита, че на средата на магистралата трябва да има стесняване. Преди Кресна магистрала, след Кресна магистрала и всичко влиза в един двулентов път. Това би било позор и за нас, и за ЕК.", заяви вицепремиерът Томислав Дончев.
От Европейската комисия коментираха за bTV, че документите са изпратени на българските власти на 15 октомври.
„Финансирането от ЕС ще бъде одобрено от ЕК само при увереността, че са спазени всички приложими правила. Българските власти трябва да подсигурят законовите, техническите и екологичните аспекти при подготовката на проекта, включително и запазването на уникалното биоразнообразие в региона”, казват от Брюксел.
От Агенцията по пътна безопасност заявиха за bTV, че срокът да за отговор на Европейската комисия изтича на 15 януари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Корпорация ъмбрелла
08:19 20.11.2019
2 ами
08:20 20.11.2019
3 Фирмаджия гербер
08:22 20.11.2019
4 Фирмаджия гербер
08:22 20.11.2019
5 Русуфил
08:23 20.11.2019
6 Гост
08:25 20.11.2019
7 Свиняро
08:38 20.11.2019
8 432
"Но що беше това нещо Иванчо Йотата?
Иванчо Йотата не е нещо, а человече дребно, сивооко, с четиняста коса и мустаки, с исполински нос и с голямо честолюбие."
08:42 20.11.2019
9 да ама не
08:43 20.11.2019
10 SAAB
08:47 20.11.2019
11 mediator37
Накрая имат наглостта да се подреждат в редиците на защитниците на природата. Аз поне гледам реката отдалече, а тия я осират директно и жестоко. Освен това рафтърите ползват джипове, АТВ-та и бъгита за да си изнесат партакешите нависоко, с което предизвикват жестока ровинна ерозия на почвата. Накрая имат наглостта да лаят .
08:51 20.11.2019
12 Някой си
09:00 20.11.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Лекар БГ
Изобщо не съм съгласен,че магистрала е излишна през Дефилето.Поне 2 двулентови пътя да има-пак ще е по-добре.
09:03 20.11.2019
15 от свърталището на герб
09:05 20.11.2019
16 Behemoth
09:06 20.11.2019
17 Morgoth
Коментиран от #22
09:07 20.11.2019
18 Софиянец
09:29 20.11.2019
19 да ама не
09:56 20.11.2019
20 оня
10:21 20.11.2019
21 321
Платените еколози с противодържавното си поведение отдавна трябваше са привикани в прокуратурата за обяснения.
Гешев къде спи?
-Който подбужда чужда държава или обществена група в чужбина към война или друго враждебно действие против Републиката, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години.
-Който, изпълнявайки държавна служба или поръчение пред чуждо правителство или международна организация умишлено ги води във вреда на републиката, се наказва с лишаване от свобода от десет до петнадесет години, както и с лишаване от права по чл. 37, ал. 1, т. 6 и 9.
10:41 20.11.2019
22 321
До коментар #17 от "Morgoth":
Дори да е второто, пак ще е по-добре от този измислен път, по който ежедневно гинат хора. Важно е да има две ленти в посока - може и ограничението да е 90 или 120 км/ч. Това няма значение. Магистралата след Серес към Солун да не по-хубава - и там са едни завои и виражи. И там има ограничение 90. Ама няма двупосочно движение разделено само от една тънка вертикална лента. За зелените фашисти е по-важно някой гущер в дефилето да се спаси отколкото да не загиват по няколко човека всеки месец.Коментиран от #23
10:46 20.11.2019
23 оново с масонските символи
До коментар #22 от "321":
За зеленото си прав , но не е точно гущер , въпреки , че на жаргон и така му викат.10:53 20.11.2019
24 дядо Пешо
10:53 20.11.2019
25 никой не казва подробности за това
Местните жители в близките села се страхуват, че техните магазини и средствата за поминък ще бъдат запустени, когато магистралата се отвори. Те също се опасяват, че Кресна ще привлече по-малко туристи и младите жители ще мигрират в други страни. [10] Магистралата ще принуди някои от селяните да загубят земя и имущество по време на строителството, което ще повлияе негативно на поминъка им. [10
10:56 20.11.2019
26 Нямам думи
11:20 20.11.2019