В Смолянско бурните ветрове събориха дървета, което наложи затварянето на някои пътища. Десетки села пък са без ток заради снеговалежа, съобщиха от "Пътна инфраструктура".
До 40см. достига новата снежна покривка по високите части на региона. В Смолян и Чепеларе натрупаният сняг е около 10-12см.
Всички автомобили трябва да се движат с вериги през проходите Рожен, Превала, Пампорово, по пътищата Смолян- Мугла, Смолян- Турян, Чепеларе и високите села на община Мадан.
Заради паднали дървета временно бе затворен пътя до Регионалното сметище за битови отпадъци в Смолян. Паднали дървета от тежкия сняг затрудняват движението и до Северната индустриална зона на града.
Заради авария десетки селища са без ток в общините Мадан, Златоград, Неделино и Чепеларе. По данни на електропреносното дружество към 6 часа без ток са маданските села Буково, Галище, почти всички населени места община Неделино, Върли дол, Шадиица, град Неделино. Без ток са и Малево и Орехово в община Чепеларе. Без електричество и са и Мадан и град Неделино.
Снежни виелици и навявания обхванаха източната половина на България. Синоптиците вече оцветиха в оранжево тази част от картата. Предупреждението за опасно зимно време е валидно за 12 области на страната. Снеговалежи и бурен вятър ще има в Кърджали, Хасково, Ямбол, Сливен, Велико Търново, Русе, Търговище, Разград, Добрич, Силистра, Шумен, Бургас.
Жълт код е обявен за областите Габрово и Стара Загора, където също вали обилно сняг. Движението по пътя Хасково – Харманли е спряно поради множество ТИР-ове, които заради снега са закъсали в канавки. Това съобщиха от пресцентъра на Областна дирекция на МВР-Хасково. В момента теренът се почиства. Докато не се разчисти пътят, няма да се пропускат автомобили.
През граничните контролно-пропускателни пунктове с Турция трафикът е интензивен, но няма проблеми при обработката на моторните превозни средства.
Гранична полиция препоръчва на шофьорите на товарни автомобили да използват маршрута ГКПП Лесово – Хамзабейли.
Възстановено е пропускането на товарни автомобили до 3,5 тона на влизане в Сърбия. Остава забраната за товарни автомобили над 3,5 тона.
Временно е въведено ограничение за товарни моторни превозни средства, които преминават през Прохода на Републиката - да се движат задължително с вериги и без ремаркета и полуремаркета, съобщиха от АПИ.
При зимни условия се извършва пътуването на магистрала „Тракия“ в района на Сливен.
От КАТ отново предупреждават – уверете се, че автомобилите ви са подготвени за зимни условия. Пътна полиция ще спира и санкционира водачите, които карат с летни гуми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
11:21 19.12.2012
2 Гост2
11:48 19.12.2012
3 Шофьор
12:30 19.12.2012
4 Бай хой
12:58 19.12.2012
5 Гост
13:10 19.12.2012
6 Бхд БхД
14:25 19.12.2012
7 Тори
15:33 19.12.2012
8 СтарТИРаджия
През 10-на дни пътувам до Германия за по седмица, от която 3-4 дни прекарвам там. Та миналата седмица ме "хвана" в Германия тамошното снегонавяване и натрупване, и температури м/у -10 и -20 градуса! Пътувах основно по А8 (Мюнхен-Щутгарт), А5 (Карлсруе-Фрайбург) и района от Фрайбург към швейцарската граница по първо, второ и третокласни шосета. За какво се захванах да пиша толкова подробно? За да ви обясня как се чистят пътища и се "ловят снежинките във въздуха". За един ден и една нощ натрупа над 30 см сняг, а на 8-цата м/у Улм и Щутгарт, около 50 см:от този пасаж по магистралата, около 40 км минават на надм. височина 800-900 м (колкото Витиня).През цялото време на силен снеговалеж по магистралата, не се "изпускаше" да има в/у асфалта или на места бетона повече от "едно пръстче" сняг. Гребла не се ползват и най-важното което е: снегорин почти не се вижда, толкова качествено и бързо си вършат работата. Какво представлява немски магистрален снегорин (това са само спец. машини, а не като тук; какъвто трактор имало в ТКЗС-то): около 15-20 тонен камион разполагащ с гребло (за всеки случай), резервоар за антимраз разтвори и контейнер за сол. Шофьора според температурата решава какво да разпръзква на пътя. На 8-цата настигнах само един снегорин, който се движеше в средна лента (участъка е трилентов) с 90 км/ч!!! Разхвърляше в момента сол. Елемента пясък установих че се ползва единствено в БГ! Дори и толкова близките ни румънци са прекратили използването на тази "скална фракция", поне по националите!
В деня след снеговалежа бях в сътцето на Шварцвалд на надморска височина м/у 1000-1200 м. На места снега беше над 1 метър. По малки локални писти-чки с малки влекчета децата караха ски. Движех се и по първа, и по втора, и по трета (две коли не могат да се разминат)класа пътища. Всички бяха "излизани" до асфалт и забележете: от странична (вижда се) до странична линия! Съответно обработени с необходимите препарати и обработващи се допълнително, ако се получи заледяване! От снегопочистващите фирми се занимаваха през този ден с например: детайлно почистване, събиране и извозване на снега от паркингите (заради наспирали коли и камиони на се могли предния ден, и през ноща да обработват с препарати, и се е образувала покривка). Операцията я вършеха със снегоринчета тип "косачка": човека го управлява отзад ходейки! Снега се събира на камари, товари се с фадрома на камиони и се извозва. Изринатите места момчетата веднага ги обработваха обилно със сол. Друга "интересна" за мен "операция" беше чистенето на велоалеите м/у населените места с малки роторни снегоринчета!!!
Та разбрах каква е немската технология: непозволяване натрупването на сняг и замръзването му по пътищата(точно обратната на българската). Обработка "в момента" на снеговалежа с препарати, предизвикващи разтапянето на снега. Явно е, че се използва сериозно количество "жива сила и техника" (макар че са рядко видими, това е така защото просто не спират да "вършеят") и препарати! Но не бутат с греблата! Не им пречат ТИР-овете, а повярвайте тази държава е буквално "превзета" от ТИР-ове (нашата министърка дето все и пречат та да почисти Хаинбоаз, 100% толкова камион не е виждала). Установих, че дори и в планината липсва знака "задължително с вериги"!!!
В Румъния на DN6 особено м/у Тимишоара и унгарската граница имаше на места един метър сняг! При това навяваше супер яко! И там в тези условия службите се бореха, и поддържаха шосето в добро състояние. Имаше моментни заснежени пасжи, които съм сигурен че обработваха непрекъснато. Убеден съм че при такова време в БГ, като румънското, участъка Добрич-Варна например щяха да го затворят. Влизаш в БГ. От Оряхово до Враца ти изпадат всички пломби и камъни от органите от ледохода по пътя: немеца 100% щеше да го е препръскал, размекнал и замел от пътя по тези 70-80 км, има-няма за час!
Та въпросите ми са:
1. Нашата зима по-такава ли е някаква?
2. Организациите, занимаващи се с почистването знаят ли за какво става въпрос?
3. Ако знаят защо не работят, както трябва по въпроса, а винаги им "пречи някой ТИР"?
4. Некъдърни ли са?
5. Ако не са, крадливи ли са?
Ако не стават, да си признаят, а не да се оправдават винаги с вторични фактори!
И разберете еди път за винаги: зимни гуми за камиони няма! Тежкият камион закъсва на заснежен и стръмен участък, защото поради товара няма възможността на лекия автомобил в снега, да се движи по баир на по-висока предавка с по-ниски обороти на двигателя при малки скорости! 30-40 тонни камиони, пребуксуват и закъсват на по-стръмен баир и с вериги (на някои из проходите може би са им правили впечатление едни такива ямки по асфалта)! Затова хората в нормалния ЕС особено трасетата, по които се движат камиони ги чистят и обработват отлично!
Това е поредната тема в БГ с която се опитват да направят хората на идиоти!
"Разделяй и владей"
Коментиран от #11
17:51 19.12.2012
9 Peugeot HDI
02:18 20.12.2012
10 професор
07:00 20.12.2012
11 мирослав борисов
До коментар #8 от "СтарТИРаджия":
евала за коментара ТОВА Е САМАТА ИСТИНА ТИРАДЖИЯТА Е БЕЗУПРЕЧНО ПРАВ !!!!!тук ни правят на идиоти като си мислят че били работили, пари за почистване има ,но потъват някаде си незнайно къде
тия в парламента си мислят че ядем доматите с коловете ДА АМА НЕ ... БЪЛГАРИНА Е ДОСТАТЪЧНО УМЕН ЗА ДА РАЗБЕРЕ ЧЕ В ТАЯ СТРАНА СЕ КРАДАТ МНОГО ПАРИ И ТО НЕ САМО ОТ ФОНД ИНФРАСТРУКТУРА АМИ И В ВСЯКАКВИ ДРУГИ ИНСТИТУЦИИ ...............
както е описал човека -ТОВА НАШЕТО АКО СТАНЕ В ГЕРМАНИЯ ГАРАНТИРАМ ВИ ЧЕ НЕМСКИЯ ПАРЛАМЕНТ ЗА 2 ДНИ СИЕ ПОДАЛ ОСТАВКАТА !!!!!!!
09:49 20.12.2012