ФАКТИ.БГ

Адмирал Емил Ефтимов: Продължаваме да издирваме „черната кутия“ на МиГ-29

В района на катастрофата днес работят екипажите на минен ловец „Цибър“, който изследва предполагаемия район на падането, и на корветата „Бодри“

Публикувана: 10 Юни, 2021 14:52
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1455
Адмирал Емил Ефтимов: Продължаваме да издирваме „черната кутия“ на МиГ-29
Снимка: МО
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2 от 5 гласа.

„Трябва да потвърдя, че сред намерените останки е открит биологичен материал, който е предоставен за ДНК експертиза. Действията ни се насочват най-вече към намиране на „черната кутия“ на самолета. Това е ключов момент, за да може да се анализират причините и да може да продължи плановата летателна дейност на изтребителната авиация на Българската армия“. Това заяви днес, 10 юни, началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов на пресконференция в Щаба на Военноморските сили в гр. Варна. Той запозна присъстващите журналисти с актуална информация и с хронологията на събитията от 00.45 часа на 9 юни до момента, както и с предстоящия ход на операцията по търсене на части от самолета и най-вече на автоматичното записващо устройство, регистриращо параметрите на полета, т.нар. „черна кутия“.

„Реакцията на Военноморските сили е мигновена. Операцията по търсене и спасяване е организирана и планирана във възможно най-кратки срокове с включването на надводни кораби и вертолети от състава на авиобаза „Чайка“, заяви адмирал Ефтимов. Той поясни, че на база на анализа на намерените части продължава търсенето в показания район, където минен ловец „Цибър“ извършва обследване на дъното с помощта на хидрологическата станция, специализирана за откриването на мини и подводни обекти с неголяма отражателна повърхност.

„Тази сутрин са открити и потвърдени два контакта, за което следва да се извършат допълнителни дейности по потвърждаването им. Технологично тези действия се извършват със сонари със страничен обзор и обхват“, посочи началникът на отбраната. Той поясни, че тази сутрин е била организирана среща с представители на специализирани организации и частни фирми, които разполагат с необходимите технологични възможности. „Всички те изразиха готовност да се включат безвъзмездно в етапа по търсене и потвърждаване на установените от минен ловец „Цибър“ контакти“, съобщи адмирал Емил Ефтимов. Той допълни, че на срещата е присъствал и експерт от Военновъздушните сили, който е запознал търсещите екипи с конфигурацията на самолета и въоръжението, за да може действията по установяването на подводните контакти и изваждането им на повърхността да бъде извършено при спазване на мерките за безопасност. „Това още веднъж подчертава колко е отговорна тази дейност и колко планомерно и организирано трябва да се пристъпи към нея. Тя не може да се обвърже с определен времеви параметър и сме готови да я провеждаме дотогава, докато можем да предоставим достоверни резултати“, заяви адмирал Ефтимов. За извършването на операцията е сформиран координационен щаб.

Началникът на отбраната разясни, че подходът ще бъде преносимите средства за търсене да бъдат развърнати на плавателни съдове на Военноморските сили. Ще бъде използван специализиран кораб, който да служи за плаваща координираща платформа в района на търсенето, допълни адмирал Ефтимов.

В района на катастрофата днес работят екипажите на минен ловец „Цибър“, който изследва предполагаемия район на падането, и на корветата „Бодри“, която обследва района за намиране на плаващи остатъци и доказателства, посочи командирът на Военноморските сили контраадмирал Кирил Михайлов. Действията на минен ловец „Цибър“ ще бъдат подсилени с оборудване за търсене под вода, предоставено от частна фирма, а цялостната координация и ръководството на процеса ще се осъществяват от ВМС. Контраадмирал Кирил Михайлов благодари на организациите и фирмите от морския бизнес, които са изразили желание да подпомогнат дейностите на ВМС. „В надпревара с времето сме, необходими са благоприятни метеорологични условия за тези сложни дейности. Колкото по-бързо открием и извадим черната кутия на самолета, толкова по-голям е шансът да допринесем за изясняване на причините за инцидента“, посочи той.


България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Последния Софиянец
1 Отговор
Тя е взривена на парчета бе!

Коментиран от #16, #25


Оценка:
-2 +16

Цеко сифоня
2 Отговор
Не допускайте чужди експерти /особено американски/ в издирването. Ще скрият истината !

Коментиран от #13, #14


Оценка:
-3 +23

Сали
3 Отговор
Самолета е ударен и нищо няма да намерят

Оценка:
-1 +17

доган
4 Отговор
Всичко е ясно, в самолета ковчег на 50 години е виновен летеца, съболезнования. Нещо за полските ремонти да споменете и за новите Ф16 модел 1970 година. Не е ли време на някой министър да се поиска главата?

Оценка:
-3 +13

бойко
5 Отговор
Самолета се е разбил след свалянето му с ракета!

Коментиран от #22


Оценка:
-2 +20

Експерт
6 Отговор
Изчакайте няколко дни, за да може "шведските експерти" да изманипулират записите и после ще ви я подхвърлят. Даже ще ви кажат къде са е подхвърлили.

Оценка:
-0 +14

ПЕНКО
7 Отговор
МАЙКА ТИ ЗНАЕ ЛИ ,ЧЕ СИ СЕ ПРОДАЛ НА СЕМИТИТЕ -ЦИОНИСТИ -НАТО И ЧЕ СИ ПРОДАЛ БЪЛГАРИЯ И КЛЕТВАТА СИ "ДА ВОЮВАШ С НАТЮ " !?!?!?!? ПОМОЛИ РУСНАЦИТЕ --ДА ТЕ СВЕТНАТ -КАКВО СЕ Е СЛУЧИЛО -РОДЕНИЙ ОТ ДРУГИЯ ОТВОР !!!!!!!!!!!!!!

Оценка:
-0 +4

Последния Софиянец
8 Отговор
Какъв цвят е черната кутия на самолета

Коментиран от #9, #11, #18


Оценка:
-0 +1

Манафоглу
9 Отговор

До коментар #8 от "Последния Софиянец":


Светло сив или бежов като терасите на Праси.

Оценка:
-0 +0

10
Този коментар е премахнат от модератор.
Розова е
11 Отговор

До коментар #8 от "Последния Софиянец":


Часни фирми ше дават техника на беге армията😂😂😂😂😂

Оценка:
-0 +3

Накрая
12 Отговор
Ще кажат ,че се е самовзривил с втората ракета,а експертите угодно ще бъдат маниполирани да натъртват това докато не повярваме.

Оценка:
-0 +1

сащисан
13 Отговор

До коментар #2 от "Цеко сифоня":


Не само ще допуснат американските експерти, ами ще топнат и руснаците, или някой уж "агент" на руснаците.

Оценка:
-1 +3

Вече
14 Отговор

До коментар #2 от "Цеко сифоня":


е минала подводница на НАТО. Следите са заличени

Оценка:
-0 +2

ще мислят
15 Отговор
Ще мислят,ще се бавят,ще умуват и накрая ще обявят,
че руснаците са виновни.

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +2

няма значение
16 Отговор

До коментар #1 от "Последния Софиянец":


Тогава ще търсят парчета от нея.

Оценка:
-0 +0

534675
17 Отговор

До коментар #15 от "ще мислят":


E трябва да има някой виновен все пак.. НО ВИНОВЕН ПОЛИТИК НЯМА ДА ИМА!

Оценка:
-0 +2

туй то
18 Отговор

До коментар #8 от "Последния Софиянец":


Всъщност не знам защо им казват черни кутии , когато те са със сигнално червен цвят - нещо средно между червено и оранжево , като спасителните жилетки . Може би им казват " черни" защото повода по който се издирват е черен , с жертви и трупове. Кутиите обикновено са две -три , може и повече . Там са складирани последните данни от работата на двигателите агрегатите , и физическото състояние на пилота пулс , кръвно , дишане , паническо псуване на майка (при по-модерните) . Ако със данните всичко е наред , се приема версията за човешка грешка. Да отворя и една скоба , в съвременният въздушен бой , тоест , ако противовъздушна ракета удари самолета , то тя не убива пилота , а само поврежда самолета , защото се взривява на метри от него , и пилота може да катапултира , тоест да остане жив . Катапултната седалка е цял спасителен комплекс , за поле, море ,планина , предвидено е всичко, освен големият шанс противника да те залови над неговата територия .

Оценка:
-0 +3

big
19 Отговор
Всичко е много странно и явно истината се крие. От всички писаници в световен мащаб, черните кутии излъчват радиосигнал в продължение на няколко дни, а никой не казва, че е засечен такъв! Ако самолета се е забил в морето с доста голяма скорост и дълбочината, както казват е 70 м, той просто е станал на ваденка, ако дъното е каменно, а ако е пясък - се е забил доста надолу и най-вероятно покрит със слой пясък. Дори по погрешка или нещастен случай самолета да е ударен, пак тези прословути кутии трябва да се обадят, освен ако самолета не е там където търсят!

Оценка:
-1 +2

Мишо Бирата
20 Отговор
Логично е , щом пилотът не се е катапултирал, вероятно самолетът е бил свален

Оценка:
-0 +1

Behemoth
21 Отговор
Шофьора го е забил с острото в морето бе абдали...не му е стигнала височина при втория заход и след като е гръмнал мишената се е врязъл в руска подводница дебнеща ученията на НАТО...

Оценка:
-1 +0

6892
22 Отговор

До коментар #5 от "бойко":


Някоя по голяма глупост не можа ли да измислиш?
Или си бил там и си видял?
Може би от клавиатурата най добре се вижда.

Оценка:
-0 +0

Аз Негодника
23 Отговор
АНУСИТЕ НА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ...НЕЩАСТНИЦИ...Вчера гледах интервюто с премиера...В момента в който каза за мишената и всички,включително и той ОТВЪРНАХА ГЛАВИ НАСТРАНИ...ТРУДНО Е...КОГАТО СЕ НАЛАГА ДА ЛЪЖЕШ...

Оценка:
-0 +1

българин
24 Отговор
Нещастници, за вас е по важна черната кутияа не самият човек. Но имате известно право, търсейки черната кутия. Там може да намерите нещо, което може да не ви хареса, или нещо което вече знаете.

Оценка:
-0 +1

Адмирала
25 Отговор

До коментар #1 от "Последния Софиянец":


Продължаваме да търсим под вола теле!!!

Оценка:
-0 +1

Гюро
26 Отговор
Вижте физиономията на тоя " адмирал" Типична за алкохолик!!!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Христо Крушарски
Собственикът на Локомотив (Пловдив) коментира бойкота на Мартин Камбуров и отказа му да тренира с отбора
Мартин се е засегнал от приказките, които казах, че са сготвени. И той се е помислил за готвач. Но Камбуров не е готвач."

Още бисери
ТОП 5