Днес се навършват четири години от тежката катастрофа край Своге.
Припомняме, че жестоката катастрофа стана на 25 август 2018 г. и при нея загинаха 20 души.
Заради съмнения, че при ремонтирането на пътя не е използван качествен асфалт, на 27 август следователи влязоха в сградата на "Трейс Груп Холд" АД, която е сред основните изпълнители на ремонта на пътния участък край Своге.
Властите започнаха проверка и във фирмата "Мега-инвест холд ЕООД" в Дупница, която е партньор на "Трейс груп".
Катастрофата и състоянието на пътя станаха повод за оставки и обвинения в корупция - оставки подадоха Валентин Радев, Николай Нанков и Ивайло Московски, съответно министри на вътрешните работи, на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта.
Сам ден преди инцидента от неправителствена организация бяха публикували становище, че тази пътна отсечка не е в добро състояние въпреки ремонта за почти 23 млн. евро.
Само преди месец за втори пореден път разследването за трагичната катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, се върна на прокуратурата. Решението беше на апелативния съд в София и е окончателно. Така обвинителният акт ще трябва да се преработва отново, но съдейки по досегашната практика, това едва ли ще доведе до промени.
Първоначално бе обвинен само шофьорът на катастрофиралия автобус – Григор Григоров. След разкритията за некачествения ремонт обаче към отговорност бяха привлечени и началници от строителната фирма, извършила ремонта - "Трейс". Още при първото внасяне на обвинителния акт стана ясно, че това дело има слаби изгледи за успех, коментира Medaiapool.bg.
В края на миналата година апелативният съд написа подробно определение, с което потвърди първото връщане за доразследване. В него бе обяснено, че има много неясноти в обвиненията срещу Бисер Иванов, изпълнителен директор в "Трейс", Иван Иванов, технически ръководител на ремонта, Светослав Трифонов, шеф на асфалтова база в Костинброд, Михаела Томова, строителен инженер от фирмата за надзор и Стела Попниколова, шеф в дирекция в агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). От съдебното определение се разбра, че разбираемо е само обвинението срещу шофьора Григоров, но то не е и от най-сложните – той отговаря за шофиране с превишена скорост.
След това прокуратурата внесе обвинителния акт отново в съда. През януари съдът го върна за втори път, а решението бе протестирано. Сега то е потвърдено. Така вече четири години след трагичния инцидент процесът не може да започне дори на първа инстанция, а забавянето очевидно ще се проточи още.
Това не е единственото дело, започнало след катастрофата. По отделно разследване бяха обвинени бившите шефове в АПИ – Светослав Глосов и Дончо Атанасов – за това, че не се предприели действия, за да бъде усвоена гаранцията по ремонта, както и да се приведе качеството на настилката в състояние безопасно за движение. Това дело също бе върнато от съда, а в крайна сметка производството бе прекратено от прокуратурата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коментар
Все още има хора, които биха гласували за статуквото в лицето на тиквата, щото по негово време било по-добре???!!!
Бил построил магистрали, пътища, сгради, изобщо всичко цъфтяло и връзвало по негово време???!!!
НАРОДЕ???!!!
НЕ ГЛЕДАЙ "НАЙ-МАЛКОТО ЗЛО", А ГЛЕДАЙ ДА ОПАНДИЗИШ ПРЕСТЪПНИЦИТЕ СИ, БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ КОИ СА ТЕ!!!
ЩОТО ИНАЧЕ МИР И ПРОСПЕРИТЕТ НЯМА ДА ВИДИШ!!!
09:16 25.08.2022
2 зоро
09:25 25.08.2022
3 Бою
09:27 25.08.2022
4 Българка
09:35 25.08.2022
5 ИМПЕРИАЛИСТ
22:35 25.08.2022