Учители се шокираха от думите на Асен Василев за скъсаните чорапогащници. Повод за реакцията стана изказване на Василев пред телевизия преди няколко дни. Съпредседателят на "Продължаваме промяната" заяви, че "когато оставиш учителите да ходят с чорапогащници с дупки, нормално е да нямаме нормални учители в училищата и сега тепърва да навлизат нови кадри". Пред ФАКТИ по темата говори д-р Юлиян Петров, председател на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.
- Г-н Петров, защо учителите ходят със скъсани чорапогащници… Нали това чухме от Асен Василев от „Продължаваме промяната“…
- Към днешна дата се връщаме към позицията на синдикат „Образование“, която беше категорична, която олицетворяваше в голяма степен позицията на всички български учители и нашето виждане, че към един човек, към една професия трябва да се отнасяме с уважение. А към професията на учителя, трябва да се отнасяме с респект. Това беше причината за тази много силна реакция на учителите. Разбира се, последва едно извинение на господин Асен Василев, но в крайна сметка това, което искаме да постигнем в училище, е възпитанието. Ето, сега показваме, че това е нещо много важно, защото в момента го няма в българското общество. Реакцията бе отвъд метафората, която се опита този политик да направи. Няма как да говорим с непремерен език за важни неща и да очакваме да има ефект от това. От това бе продиктувана и тази реакция.
- Когато говорим за възпитанието в училище, тогава как да приемаме възпитанието на политиците…
- Ние го казваме от десетки години, че възпитанието на политиците се гради в училище. Липсата и дефицитът на това възпитание го показват днешните българи. Говорим за хора като общественици, като изградили се в една или друга професия, като държавници каквито се очаква да бъдат. Лично аз, ако трябва да изброявам примери за добри държавници, повярвайте ми, че ще ми бъде много трудно да посоча в настоящия етап. Така че политиците ни днес са рожби на този дефицит на възпитанието в от годините на прехода, които сякаш още не е свършил. Ако си спомним за този преход, в който някак така беше отправено посланието към българския учител, че той трябва да преподава, а не да възпитава... И резултатите видимо днес са очевидни. Сега ние сами се вторачихме в един случай, но такива думи чуваме не само към учителите и не само в официалния език на политиците, а ги чуваме доста често по различни поводи. И в това е бедата.
Това е един основен дефицит в духовната култура, който трябва да възродим.
Днес виждаме, когато дойдат важни дати в българския календар, едно приповдигнато настроение, граничещо с куртоазия, но пък на следващия ден вече го забравяме, продължаваме както си знаем, продължаваме да говорим с дефицити и някак забравяме какво сме учили и на какво са ни възпитали.
- След това Асен Василев се извини, но не сме ли свикнали някак първо да те зашлевят, а след това да ти кажат извинявай. Не е ли малко тъпо това…
- Много пъти съм казвал по време дискусии на колеги, че ако вземем пример от училище, това е нормална история от пети-шести клас. Ние, като учители, този процес дори сме го поощрявали. Когато един ученик е направил грешка, ние искаме от него първо сам да осъзнае, че е направил грешка, и след това да се извини. И нека приемем, че подобни грешки в училище са нещо нормално, но само в началния етап, а за по-големите ученици казваме: „Да не сте в първи клас да грешите и да се извинявате. Просто мислете, преди да грешите!.“
Когато виждаме такова нещо в поведението на хора, които не са в училище, които отдавна са завършили и висшето си образование, изградили са се като личности, бих им препоръчал да се върнат назад, да си помислят за своята реторика и каква е целта на един такъв израз. Лошото е, че подобни изказвания минават ей така, между другото, сякаш това е новата „нормалност“. Ето това е голямата беда в днешния ден. Затова ние, учителите, няма да спрем да казваме - това не е възпитано!
- Вие се заканихте, че учителите са в стачна готовност. Какво трябва да се случи, за да предприемете ефективни действия?
- Стачната готовност няма нищо общо със случая „Василев“. В момента стачната готовност си стои. Но трябва да поясня, че тя е насочена към финансирането на българското образование. Подчертавам това. Причината е, че парите за предучилищното и училищно образование са станали значително по-малко, поради голямата инфлация. Има такъв текст в Закона за образованието, който постановява, че парите за образование като процент от брутния вътрешен продукт не трябва да намаляват. Сега този размер, поради бруталната инфлация, е намалял. Стачната готовност е свързана с това да имаме повече пари за образование, включително за учителски и директорски заплати, включително и за всички други образователни политики, които са започнали в системата. Просто сега ние отправяме това като послание към партийните лидери, които ще влязат в управлението най-вероятно след изборите. Когато стигнем до бюджета, нека да бъдат взети мъдри решения и да избегнем тази стачна готовност.
- Когато един учител започне да получава с 200 лева повече, примерно, той дали дава 10% повече от себе си, за да ги заслужи тези 200 лева, или ги приема като даденост и продължава да работи по същия начин?
- Ако един учител получи нещо над заплатата, това би му се отразило като добър мотив, но в момента не сме в тази хипотеза. Ние в момента искаме увеличение на парите в образованието, за да догоним инфлацията, догонваме и вдигаме ниските заплати. Таке че тези пари в момента са по-скоро компенсация, а не мотивация. Когато говорим за увеличена заплата на учителя, то това важи с подобен знак и за заплатата на лекаря, на полицая, на художника. Ако заплатите са увеличат, със сигурност ще има ефект. Но ние не сме в тази хипотеза. Ние търсим начин учителя да го запазим, защото заплащането на учителския труд и работата, която върши, стресът, на който е подложен, далеч не е релевантен на парите. Заплатата е много по-ниска и това е може би една от причините младите да не издържат и да не желаят да остават в професията.
- Проучване на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ показва, че около 70% от учителите напускат професията още през първата година, а тези под 35-годишна възраст често се преквалифицират. Защо…
- Това проучване беше част от един проект и е факт. Това е един негативен индикатор на това, което става в системата на образованието. При увеличаването на заплатите се породи желание на студенти да записват учителски специалностите. Дори и със закон се запазиха да не се закриват педагогически специалности във висшите учебни заведения, но въпреки това, завършвайки студентите и ставайки учители, не остават много в професията. И това не е само заради пари, защото и парите не са толкова много. Чистото трудово възнаграждение на един започващ учител е около 1200 лева. Това със сигурност е по-малко от много други професии, при които има в пъти по-малко отговорности и не са толкова обществено значими. В този ред на мисли трябва наистина да направим една добра национална политика за привличани и задържане на младите учители. Това никак не е успешно в момента. Трябва да видим кои са факторите, които отблъскват младите учители – това е бумащината, това е трудното партниране с родители, нарушаването на училищните правилници от учениците, без инструменти за въздействие от страна на учителя, това е липсата на институционална подкрепа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сменям си ник-а
Преобладаващо са преподавателите.
Коментиран от #81, #83
09:07 22.02.2023
2 Стефан
Пък и е един такъв възпитан ...
09:11 22.02.2023
3 Само питам
09:12 22.02.2023
4 Справедлив
Коментиран от #8, #32, #82
09:13 22.02.2023
5 умен
Коментиран от #10, #15, #45
09:14 22.02.2023
6 Чичо
09:17 22.02.2023
7 Пенсионер
09:17 22.02.2023
8 умен
До коментар #4 от "Справедлив":
За тьотките си прав, за другото не. Кви резултати с родители, които мъкнат децата си по кръчмите(бил съм свидетел на такава майка)?! А знаеш ли че тези увеличения са за пред обществото общо взето, защото училищата са с делегирани бюджети и увеличение ще има, ако има пари в бюджета при това следващата година, защото вече е получен, разпределен и одобрен?Коментиран от #13
09:19 22.02.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ПСР
До коментар #5 от "умен":
И аз тъй мисля.Изцепи се Кокорчо,назовавйки истината.Ама аз,какви неща съм чувал по-преди,от устата на действащ Премиер,леле!Мисирки,тулупи,гадове,истерични жени ли не бяха,булю,булю.....Това,за заплатите,пак пресилено.На никой не му стигат.Механичната опорка-"да дадем на учителите,лекарите,полицаите"ми втръсна.Да,да дадем на тези,които са го заслужили.На болничен директор,с 50 бона месечно ли да дам?!Или на ченгето-корумпе,прибиращо по 200 евро на нелегален мигрант?!Или на някои учители,работещи главно частни уроци,за разните му там подготовки?!
Така е,трудно е да си учител днес,камо ли добър.Моите деца,завършиха преди 5-6 години,но още помнят с обич и уважение,прекрасни учители техни от гимназиите.Но пък и децата ми са възпитавани в уважение,към тази професия.Домашно възпитание.
Коментиран от #17, #19
09:26 22.02.2023
11 Явно
09:26 22.02.2023
12 СПОРЕД МЕН
09:34 22.02.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Навалний
09:36 22.02.2023
15 Бай Иван
До коментар #5 от "умен":
Значи викаш като им направят заплатите 3-4 бона на учителите (те и сега някой не са далече от такива заплати), ще плеснат с ръце и ще поумнеят и ще започне едно преподаване т.е. учителстване щото всеки български ученик ще е не за Кеймбрич ами даже отвъд!Коментиран от #21, #23
09:39 22.02.2023
16 Навалний
Коментиран от #87
09:39 22.02.2023
17 умен
До коментар #10 от "ПСР":
Как учителя да е ангажиран в училището и с обучението като му е по-изгодно да дава частни уроци и работата в училище им е само заради осигуровките?! Как да прилага нови методи и да прави интерактивно обучение като за това се изисква техника и софтуер и най-вече време, което никой няма да му го заплати? Жена ми е с първо ПКС(по високо няма) дала е хиляди левове за тези ПКС-та(4-5 бяха на брой) а заплатата й се увеличи с 100. Маймуни с трици не се ловят!Коментиран от #30, #38, #62
09:40 22.02.2023
18 Хи хи
09:41 22.02.2023
19 Родител
До коментар #10 от "ПСР":
Децата ти са имали късмет.Попаднали са на изключенията.Няма как да ги уважавам учителите когато си ровят телефоните цял час ,а на децата урока се преподава от платформата "Уча се ",която ние родителите сме принудени да купим.Коментиран от #29
09:41 22.02.2023
20 Мунчо
Коментиран от #88
09:41 22.02.2023
21 умен
До коментар #15 от "Бай Иван":
Моля за примери за 3-4 хиляди лева заплата за редови учител(училище, град)! Достигат 2 хиляди за учителите пред пенсия с 40 години трудов стаж само в едно училище и ако са приблежени(подмазвачи) на директора, който е феодал, защото е несменяем(няма мандат). А пример, че като се дадат пари и се повишава качеството, имам. Виж ИТ сектора. Там заплатите започват от 2 хиляди чисто плюс бонуси.09:47 22.02.2023
22 Aлфа Bълкът
Въпрос към участниЧКА:
– Къде Алеко Константинов е видял небостъргачи за първи път?
Отговор:
– Лос Анджелис!
И водещият се избъзика:
– До Лос Анджелис и назад!
Бяха 3 момичета и едно момче.
Момичетата 90% oт нещата не ги знаеха, момчето ги водеше с голяма разлика.
Ама последния кръг като започнаха едни въпроси за Шакира, Риана, Бионсе и го стигнаха.
Чак дузпи играха, кой е богът на прабългарите и тогава момчето спечели.
Иначе момичетата се бяха нагласили, евала.
09:49 22.02.2023
23 умен
До коментар #15 от "Бай Иван":
БТВ и сега имаме ученици в престижни западни университети и масово учениците заминават да учат на запад, представи си какво ще стане, ако учителите масово получават хубави заплати. Качеството го имаме, парите са малко. С трици маймуни не се ловят!09:49 22.02.2023
24 Запознат
09:50 22.02.2023
25 Димо
09:51 22.02.2023
26 Димо
09:54 22.02.2023
27 синдик
Коментиран от #31, #33
09:55 22.02.2023
28 дефицит на възпитанието
09:56 22.02.2023
29 ПСР
До коментар #19 от "Родител":
Може и така да е.Години са минали.10:02 22.02.2023
30 ПСР
До коментар #17 от "умен":
А някой да го е карал насила да става учител?!По тази логика,всяко ченге,ще каже,че да се рекетира на пътя или по границата е морално.Всеки доктор,ще таксува дейности,които Касата заплаща.Приемайки една професия,за която обществото плаща,подписваш договор.Като не те устройва-опции много,вклч.и на свободния,конкурентен пазар.Коментиран от #36
10:07 22.02.2023
31 Кико
До коментар #27 от "синдик":
Не по 4, а 6месеца отпуск, заплати през 3 месеца увеличение, бонуси за топло време, пари за дрехи 10000лв, спа процедури, хотели и фитнес без пари... А също работа с ултра задоволени и глезени деца, родители с претенции до луната и обратно, бумащина колкото душа иска, извън работно време, особено в края на срока и т.н Ако Ви се струва добре започнете и вие работа като Даскал и ще усетите всичките тези благинки. А и като бонус на бонуса ще си имате и краставици в къщи.10:08 22.02.2023
32 Кико
До коментар #4 от "Справедлив":
Повечето неща са така, но докато има делегирани бюджети и децата са ходещи касички така ще е. Те учителите го е страх да пишат двойки вие качествено образование искатеКоментиран от #34
10:11 22.02.2023
33 умен
До коментар #27 от "синдик":
Лъжи. за облекло са май 200-300 лв на ГОДИНА не на месец. ДМС -НЯМА. Картата мултиспорт се заплаща от учителя(поне в училището на жена ми е така) за малките градове и села няма смисъл от нея. Ваучери нямат също. По време на пандемията училищата бяха затворени кви млека и кашкавали те гонят?!10:12 22.02.2023
34 умен
До коментар #32 от "Кико":
до 4-ти клас нямат право да оставят на поправка ученик.10:13 22.02.2023
35 Що е то?
10:13 22.02.2023
36 умен
До коментар #30 от "ПСР":
а по твоята логика да закриваме длъжността/специалността учител?! и всички да ставаме ИТ?!10:15 22.02.2023
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 инженер
До коментар #17 от "умен":
Стига с тези недоучили учители. Никъде по света учителите не взимат повече от лекарите и инженерите и никъде не се търпи такова нахалство да не си вършиш работата, защото ти е по-изгодно да даваш частни уроци. Просто това е нивото на възможности на тези хора и стига хленч. Ако не им харесва да станат инженери и да работят по осем часа с 20 дни отпуск, да да вземат почти същите заплати и да трябва цял живот да учат за да могат да си вършат работата или да станат лекари пак с 20 дни отпуска, нощни дежурства и почти същата заплата. Тогава ще баде невероятен рев от страна на това нахално съсловие, което е пълно с подмазвачи, партийци и некадърници. Има все още и много свестни, но те са само 10%. Ако се продължи раздаването на пари на калпак и те ще изчезнат.Коментиран от #40
10:22 22.02.2023
39 Алм13
До коментар #13 от "Справедлив":
Прав сте! Наистина е много ниско интелектуалното ниво, след като учителите се обидиха, че ходят със скъсани чорапогащи, а не се обидиха, че Василев им каза направо, че НЕ СА НОРМАЛНИ.10:28 22.02.2023
40 умен
До коментар #38 от "инженер":
Обратната логика също е вярна. Като им е толкова зле за инженерите и лекарите и са им малки отпуските да станат учители. Ще помоля за примери за инженери и лекари, на които са им по малки заплатите от редови учител. Жена ми ходи на лекар специалист, който приема 2 дена в седмицата с направление а останалото време на свободен прием срещу 200лв на преглед. Този лекар ли е с по-ниска заплата? Наскоро бивш колега инженер(1 година опит) смени работата и започнал на 2400 чисто при средна учителска БРУТНА заплата 1700лв. Кои са тези инженери и лекари питам?Коментиран от #79
10:30 22.02.2023
41 Тома
10:30 22.02.2023
42 Ти си
10:31 22.02.2023
43 дебела кратуна
Колкото до качеството на преподавателите - не може у вас да възпитаваш детето си като мутрочалгар и да очакваш училищната институция да компенсира некадърността ти като родител.
Коментиран от #55
10:34 22.02.2023
44 Ти си
10:35 22.02.2023
45 времето
До коментар #5 от "умен":
Асенчо каза две неща: учителите са недоплатени и затова в училището сега работят некачествени учители, които трябва да подменим. Гневната реакция е срещу второто внушение. Дали със скъсани чорапогащници, или със стари палтенца, учителският труд винаги е бил подценяван, но на такова публично унижение никога не е подлаган. Извадиха възпитанието от педагогиката, защото не бяха наясно какви ценности са нужни на обществото, и сега берем горчивите плодове. Има един прост принцип във възпитанието - единство в изискванията към децата. Настройват родителите срещу учителите...Разбиха учителския авторитет, сега разбиват и родителския. Не знам каква е целта, но със сигурност не е към добро.Коментиран от #50
10:52 22.02.2023
46 Наблюдаващ
10:53 22.02.2023
47 От мен
До коментар #13 от "Справедлив":
Напълно съм съгласен.Прав е Асен Василев. В малките населени места повечето от учителите са наистина "тройкджии", които станаха преподаватели, а не учители, когато в тези малки населени места сносните заплати се оказаха в местото РПУ, ОБЩИНАТА И УЧИЛИЩЕТО. По обясними причини най-разстеглив е щата именно в училищата и именно там в последните години, когато калинките нямаше на къде акостираха точно там. Когато аз бях ученик ЧОВЕЦИТЕ които бяха учители бяха Хора с призвание и мечти да бъдат именно учители, а не зачлатаджии каквото са в момента повечето, а също е вярно и за тьотките. Родителите, за който пишете че водят децата си по кръчми са били също сред учениците на въпросните зачлатаджии и тьотки. НО, има и не може да се отрече и сега млади и с призвание, но в отровната среда или не издържат и напускат или заприличват след някоя година на смолните.Коментиран от #51, #57
10:56 22.02.2023
48 Тулуп
11:02 22.02.2023
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 умен
До коментар #45 от "времето":
Второ твърдение не е вярно. Правиш внушение. А дори да допуснем, че е вярно, то просто е казал че царя е гол.Коментиран от #63
11:04 22.02.2023
51 умен
До коментар #47 от "От мен":
за малките населени места за съжаление е така. Там нямам идея как ще се оправят нещата. Иначе за тези родители с кръчмите са възпитавани и обучавани точно от онова "златно" поколение от онова "златно " време, което някои наши съграждани величаят.11:07 22.02.2023
52 Точен
11:10 22.02.2023
53 хм хм
11:15 22.02.2023
54 Леля Асена Спецова проста като
11:16 22.02.2023
55 Справедлив
До коментар #43 от "дебела кратуна":
С настоящите учители и техния интелектуален капацитет немогат да компенсират нищо.Никой не иска от тях чудеса.Все пак много от даскалите също са с манталитет на мутро-чалгари и би трябвало да се справят със себеподобните.Вчера бях изненадан,че трябва да дам пари за екскурзия до Париж за двама на класната.Директорката дала картбланш за такива иновативни подаръци.Може би ще дам .От благодарност,че няма да я виждам повече и да я слушам как не може да каже едно изречение в правилен словоред.11:20 22.02.2023
56 Хххх
11:21 22.02.2023
57 Справедлив
До коментар #47 от "От мен":
Да .Напълно съм съгласен.11:22 22.02.2023
58 ...
Коментиран от #71
11:39 22.02.2023
59 От Варна
Коментиран от #65
11:43 22.02.2023
60 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП
Според мен освен размера на учителските заплати трябва да се говори и то много ЗА КАЧЕСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО/УЧИТЕЛИТЕ/, за съдържанието на УЧЕБНИЯ МАТЕРИАЛ и ЗА НАЧИНА НА ПОДНАСЯНЕТО МУ.
11:46 22.02.2023
61 Радини вълнения
11:55 22.02.2023
62 Частни уроци
До коментар #17 от "умен":
почти няма вече. Във ВУЗ-овете приемат без приемен изпит от много години, даже ходят по училищата да ги записват за студенти. Изключение са само медицинските университети, за там се учи биология. На умните деца не са необходими частни уроци, само за посредствените с амбициозни родители.Коментиран от #68
12:00 22.02.2023
63 времето
До коментар #50 от "умен":
Василев казва това: " когато оставиш учителите да ходят с чорапогащници с дупки, НОРМАЛНО Е ДА НАМАМЕ НОРМАЛНИ учители в училищата и сега тепърва да навлизат нови кадри." "Ненормални" в пряко значение или "некачествени" в преносно - очевидно внушенията ги прави някой друг. И да, " царят е гол". Българското образование е в кома. И проблемът не са учителите, те са такива, каквито ги иска времето пупаво...Коментиран от #77
12:09 22.02.2023
64 Питащ
12:18 22.02.2023
65 Знайко
До коментар #59 от "От Варна":
"Като гледам предаването” Стани богат”, там си личи разликата в общата култура на поколенията."Аз "Стани богат" не гледам, защото над 80% от въпросите там са тъпи. Например: "Кое от изброените служи за готвене?" 1. Топка; 2. Обувка; 3. Трион; 4. Тиган ... Има въпроси свързани с някакви ВИП "личности"/сребролюбци, нарциси.../ като чалга певици, боксьори, футболисти ..., за които ама въобще не искам да знам дали са известни и с какво са известни. Примери: Въобще не ме интересува нито Кубрат Пелев, нито Грегор Димитров, нито "лелка"/баба/ Шитцингер, нито Азис ...
По това какво гледаш си личи каво представляваш и какво ти е нивото. За съжаление такива са над 70% от живеещите у нас. Държавата ни е такава, защото такова е нивото на народа ни.
България ще се оправи когато 1. Народа ни се образова. или 2. Народа си избере за водачи образовани хора.
Да има изключителни образовани българи, но са много малко. Мнозинството у нас са примитивни елементарни необразовани хора. Да правописа е важен, но е второстепен, по-важно е съдържанието, от това как е представено. Да можеш да пишеш без грешки не те прави образован, прави те грамотен. Многото четенето те прави образован, а не писането. Грамотноста е на степени, 1. да можеш да четеш, 2. да можеш да пишеш, 3. да пишеш без грешки, 4. да можеш да учиш другите на грамотност...
Да си образован означава да си запознат с написаното на изключителни хора. Да си образован означава да си запознат с противополо
Коментиран от #66, #69
12:31 22.02.2023
66 Знайко
До коментар #65 от "Знайко":
Да си образован означава да си запознат с написаното на изключителни хора. Да си образован означава да си запознат с противоположни теории комунизъм-феодализъм-диктатура-демокрация или комунизъм-"капитализъм". Да си образован означава да си запознат с ученията на Буда, Иисус, Мохамед, Мартин Лутер, Жан Калвин, ... Платон, Кейнс, Маркс, Хенри Форд, Андрю Карнеги... над 70% от българите са много елементарни хора/плебеи/, които я са порчели една, две книги през живота си, я не.12:32 22.02.2023
67 Айде
12:36 22.02.2023
68 Хахаха
До коментар #62 от "Частни уроци":
Питай родители на седмокласниците,има ли някой да не ходи на частни уроци?Учителите по математика и БЕЛ не могат да си преброят печалбите,данъци-няма.12:43 22.02.2023
69 От Варна
До коментар #65 от "Знайко":
Мили ми Знайко, уж не гледаш “ Стани богат”, пък цитираш дословно въпроси и ги определяш като тъпи? И друго, не се напада така човек, който изобщо не познаваш. Ти си едно агресивно , младо същество, дано помъдрееш с годините, на младите е простено донякъде… Бъди здрав и все така се просвещавай! Желае ти го един чичко, поживял доста и отглеждащ твои връстници. Само да допълня, че децата ми са добре възпитани в уважение към околните, особено по-възрастните хора.Коментиран от #73
12:44 22.02.2023
70 урко
12:45 22.02.2023
71 Зевзек
До коментар #58 от "...":
Точно пък за деца с бащи военен или мвр... няма да се съглася, че са умни.На изброените генетично им е заложено да не мислят, а да изпълняват разпорежданията на висшестоящия тиквеник. В повечето случи висшестоящия тиквеник е по-прост от низшестоящия тиквеник. И това винаги води или до напускане на висшестоящия, или до затъпяването му.
Не само в България е така. Научих, че Доналд Тръмп също е минал през подобно "образование", преминал е през американска военна академия. Където се е учил от по-тъпи от него.
12:45 22.02.2023
72 ГЛАВАНАК БАНКЯНСКИ
Коментиран от #86
12:47 22.02.2023
73 Знайко
До коментар #69 от "От Варна":
"Мили ми Знайко, уж не гледаш “ Стани богат”, пък цитираш дословно въпроси и ги определяш като тъпи?"1. Не гледам "Стани богат", един-два пъти в началото, не е гледане, а любопитство и проучване какво представлява. Понякога гледам откъси ПО ПРИНУДА, защото ги пускат в рекламите.
2. Въпроса, който съм дал за пример си го измислих сам, не съм го гледал в "Стани богат". Такъв въпрос може да измисли и 5 годишна дете.
12:55 22.02.2023
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Бойко Борисов
12:59 22.02.2023
77 умен
До коментар #63 от "времето":
Тука под нормални/ненормални може да се крият хиляди неща, ти просто си избрал едно от тях. Може да е имал впредвид, че няма млади кадри и тепърва навлизат такива а не че са некачествени! По-нагоре бях писал, че си ги имаме качествените учители. Медалите и студентите в западните университети го доказват. И бях писал защо са "ненормални" в момента учителите.13:11 22.02.2023
78 българин
13:36 22.02.2023
79 Тодор Димов
До коментар #40 от "умен":
Никакъв "умен" не си ти! А си долна комуняга! От най-отвратителните.13:43 22.02.2023
80 Тодор Димов
13:46 22.02.2023
81 Тодор Димов
До коментар #1 от "Сменям си ник-а":
И така трябва да бъде! "Преход" - към какво "прехождате"? А после? Да сеете царевица и да я отглеждате... не можете. Какво можете тогава? Да произвеждате отпадни продукти - ама сутрин минава кучето и ги изяжда.13:51 22.02.2023
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Тодор Димов
До коментар #1 от "Сменям си ник-а":
Така трябва да е! После и те ще отпаднат. Няма да има нужда и от тях - оглупелият дърт газ ще знае всичко. А то е само едно... после, дано мине кучето.13:58 22.02.2023
84 Тодор Димов
14:06 22.02.2023
85 Даскалиците
14:11 22.02.2023
86 Тодор Димов
До коментар #72 от "ГЛАВАНАК БАНКЯНСКИ":
Ти не си ГЛАВАНАК, а си ГЛАВУРКО. И "сметанката" ти служи единствено за спасителен пояс ако попаднеш във вода.14:27 22.02.2023
87 Тодор Димов
До коментар #16 от "Навалний":
Е, нали го дадохте!14:30 22.02.2023
88 Тодор Димов
До коментар #20 от "Мунчо":
Берекет версин, берекет версин...14:34 22.02.2023