9 Април, 2023 08:50 8 136 34

Тапия от 4000 лв. бързо отказва желаещите за шофьори от градския транспорт

  • шофьори-
  • градски транспорт-
  • тапия-
  • курсове

Браншът функционира в постоянен недостиг на хора, като проблемът изначално има трудно заобиколимо битово измерение - за да получи необходимата книжка, съответният кандидат за шофьор трябва да плати солидна сума джоба си

Тапия от 4000 лв. бързо отказва желаещите за шофьори от градския транспорт - 1

Кадровата криза с шофьорите в градския транспорт няма да се реши без дълбок анализ и кардинални законодателни мерки, коментираха пред "Сега" шефове на ресорни общински дружества. Браншът функционира в постоянен недостиг на хора, като проблемът изначално има трудно заобиколимо битово измерение - за да получи необходимата книжка, съответният кандидат за шофьор трябва да плати солидна сума джоба си.

"Професионалните средни училища не произвеждат кадри с категория C, което лишава кандидатите за шофьори от възможността за по-бързо придобиване на категория D, необходима за водач на автобус. Нужно е да се изкарват доста курсове, а цената на всеки е около 1000 лв. Всичко това води до собствена инвестиция около 4000 лв. за придобиване на кат. D. Същевременно времевият период е около 3 години. Затова водачите, придобили тази категория, предпочитат да упражняват професията на алтернативни видове превози. Нужен е много задълбочен анализ на национално ниво", заяви инж. Николай Антонов, изп.-директор на "Градски транспорт" - Варна.

"Много е трудно. Едно време дори в казармата придобиваха правоспособност, но вече не е така. Като изкара категорията, човекът предпочита да работи в чужбина за няколко хиляди евро, вместо у нас. Опитваме се чрез сътрудничество с школите да издействаме преференциални условия, но това не може кардинално да реши проблемите", сподели и шефът на старозагорското дружество инж. Георги Станчев.

Трети техен колега, който не пожела да бъде цитиран, заяви, че решението може да е в законодателни мерки, които да осигуряват на водачите евтино или безплатно обучение, финансирано от държавата, срещу задължението после те да работят на позицията през определен период.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 24 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Теле

    22 6 Отговор
    Каква евтина евроценност, поне 12 000 требе да возиш е европейска столица

    Коментиран от #23

  • 2 Страх ме е да се возя

    47 7 Отговор
    90% от шофьорите в градския транспорт в София са на възраст 75+

    Коментиран от #26

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Така е

    90 16 Отговор
    Едно време това, едно време онова. Що ревете бе, нали искахте демокрация... Даже и комунистите тогава ни учеха че всеки управленски строй, взима най доброто от стария и продължава напред. Ама ние сме бай ганьевци, ще сринем всичко и почваме от нулата. По зле сме и от варварите, те опоскат всичко и отиват на друго място. Ние унищожихме всичко и си стоим тук.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Уса

    57 19 Отговор
    Днес гледах цените в Русия в пъти по-ниски от цените в България а за САЩ и ЕС несъизмеримо ниски.Как се получава това и защо запада лъже своите граждани?Повечето стоки бяха европейски и американски с високо качество,каквото тук в сащ няма.И това напук на всички санкции.Видеата са правени преди 3 седмици.Всичките видеа бяха снимани от американци.С 10$ на ден мога да живея като нормален човек в Русия а в сащ толкова струва 1кг хляб

    Коментиран от #19, #30

  • 7 ХАХАХА

    18 20 Отговор
    Чета коментарите 1 и 2 и си мисля първия да не си мисли ,че там на Запад парите растат по дърветата и за неквалифициран труд дават големе пари ,а на втория за възрастта на шофьорите бих му казал ,че па баирите на село няма нужда от транспорт ,та да си стои там,че София достатъчно аграрни типове и типеси има вече.

    Коментиран от #14

  • 8 Лесно е

    36 4 Отговор
    Сключва договор за две години и фирмата му плаща книжката! След две години натрупал опит ще поеме за Европа! Има в България фирми които го практикуват! Има и фирми които плащат на инструктори, а инструктора щом се появи ученик с дарба към шофирането, веднага бива съобщаван на работодателя оппа (робовладелеца)!

    Коментиран от #17

  • 9 шири

    48 7 Отговор
    При социализма получаването на обучение,категория и книжка беше безплатно. За книжката само,като картонче плащахме 4,60 лева,като я получим. Сега нещата са се влошили хиляда пъти. Затова хората бягат в чужбина. Работят там за големи заплати.

    Коментиран от #33

  • 10 Уса

    40 11 Отговор
    Също не видях един грозно облечен човек или просяк,каквито постоянно има в сащ по улиците и магазините.Нещо не е наред
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 замислен

    56 1 Отговор
    Нямало хора? Ами това е "пазар на труда" - ако не плащаш има кой да плати повече и да наеме човека. Хем да инвестираш в себе си 4000 лева хем искат да ти плащат 1500 бруто (1250 чисто) въпроса пред всеки е "за колко време ще избия инвестицията в себе си"? - почесваш се по главата, и решаваш че ще си търсиш за същите пари нещо хем по-спокойно, с по-малко отговорности и без да се заробваш с книжка която не ти трябва.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Дядо Гъдю

    12 12 Отговор

    До коментар #7 от "ХАХАХА":

    У неговото село така си мислят! Ама не знае че разликата в движението между градовете Щутгарт и София, е същото каквото между София и селото му!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Майор Михов ©️

    14 1 Отговор

    До коментар #8 от "Лесно е":

    Защо само 2 години, щом им отнема 3 години за да минат курсовете, нека са 3, но това е хубава идея.

    Коментиран от #29

  • 18 Читател

    26 1 Отговор
    В цяла Европа карат кърита, с едно единствено условие - 21 навършени години. Колко в БГ имат D на тази възраст?! В Германия се кара за 14-17 евра на час, извънредния труд е х1.75 до х2 ...
    а бананите там са два пъти по-ефтини. 1250 лв/мес да возиш клошари и пияндури по нощите???
    Какво стана с първата категория труд? Защо шофьор сега, взема почги толкова, колкото е пенсията на някой пенсиониран по "онова време"
  • 19 Валери

    18 33 Отговор

    До коментар #6 от "Уса":

    Много пропаганда гледаш . Руска представена за Западна . Ти някога бил ли си в рашистан ? Аз живея на границата с рашистан в Естония . Я ела тука и питай някой руснак който живее там в ивангород , псков ,може и в Питер дали им стигат заплатите и дали цените са такова които си видял във видеата ? Я питай колко им струва ток вода квартплата телефон интернет ако го имат ..бензина колко им струва без да го сравняваш с нашите цени . А я питай колко им е заплатата и пенсията на техните пенсионери ....на 95% от работещите и пенсионерите ...айде стига с тая путлерска пропаганда .

    Коментиран от #34

  • 20 Иво

    18 5 Отговор
    В Испания с кат."В" можеш да изкараш книжка за кат."Д" без да има нужда от кат.С!!!

    Коментиран от #21

  • 21 Валери

    16 1 Отговор

    До коментар #20 от "Иво":

    Ами за това повече от половината им шофьори са българи дето знаят и могат да карат и то с кат. С и СЕ ...а другите са сърби турци и всякакви други само не испанци ....
  • 22 Валери

    17 2 Отговор
    Едно време така се напълни София с ...Абе със селяни
    В градския транспорт им осигуряваха курс за автобусни шофьори , тролейни шофьори и ватмани , сключваха договор за.мин. 10 години работа в градския и така имаше и шофьори и ватмани и никой не се оплакваше ...така беше с милицията Кремиковци военните ..

    Абе имаше кадри .

    Коментиран от #27

  • 23 Само напомням

    20 8 Отговор

    До коментар #1 от "Теле":



    Ама нали американският изкуствен интелект е велик? И имат автопилоти? За какво са ни шофьори? Трябват ни повече влогъри, ютюбъри, тиктокъри. Там са парите - явно те са важните.





    😃😁😄
  • 24 СЗО

    32 0 Отговор
    Какъв задълбочен анализ бе? Собственика на фирмата наема шофьор, подписва договор за 5 години, бръква се за 4000 лева, плаща курса на шофьора, и така има шофьор. Ама пусти бизнес, не щат да плащат..

    Коментиран от #25

  • 25 Таратанци

    12 0 Отговор

    До коментар #24 от "СЗО":

    Кви 5, че и 10г?! В еу задължението към фирмата е 6 мес, до 1 година, ако е осигурила курс, документи и т.н. на робите. Родните чорбаджии са за ... ама, ако не делкат и гъделичкат, който трябва вазелина няма да им стигне! Мухаха
  • 26 73737272

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "Страх ме е да се возя":

    Ми дай 4000лвда сранеш шофьор в градския транспорт .
  • 27 Някой

    10 0 Отговор

    До коментар #22 от "Валери":

    И заплатите тогава не бяха толкова диференцирани. Плюс минус 50 лева . Просто се търсеше нещо по леко , седнал , и на топло. Шофьори имаше в изобилие. Проблем беше с тежките производства , строителство , земеделие . Където хич нямаше желаещи , вдигаха заплати , обещаваха , жителства ,апартаменти с предимство. Дори назначаваха хора с по леко криминално минало
  • 28 НЕКА СЛЕЗЕМ НА ЗЕМЯТА - ЗАДАЧАТА

    12 3 Отговор
    СПУСНАТА ОТ ГОРЕ Е ТУК ДА СЕ ОБЕЗЛЮДЯВА , А НЕ МЛАДИТЕ ДА ОСТАВАТ ....................... ТОВА Е !
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Дончо

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "Уса":

    Ами хващай пътя за русията,кой ти пречи.
  • 31 Дончо

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Прав си колега, всичко лошо в държавата ни идва от мазните ни ненаядни бизнесмени и ши- те политици.
  • 32 пепо

    0 0 Отговор
    по другите държави,при съседите как е?Там кой кара автобусите?
  • 33 Рашко

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "шири":

    Нали ти казват бе:по соца нямаше банани.Дори снимка на гръцки плаж нямаше.Това е.
  • 34 ЛЪЖЛЮЮЮЮ

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Валери":

    ПАРНОТО ТАМ Е 70 ЛВ ЗА СЕЗОН С ТППЛА ВОДА И СИЧКО. ТОКА Е 10 ПЪТИ ПО ЕФТИН ОТ ТУКА. РЕАЛНО И НА МИЛИОНЕРИ ТЕ НА ЗАПАД СЕ НЕ ИМ СТИГАТ ПАРИТЕ И ПРАЯТ ОЩЕ И НАКРАЯ МИЛИАРД...... ЧОВЕК ТАКА Е СТРОЕН СЕ ДА ИЗКА И РЕВЕ КЪТ УБОДЕНО МЕЧЕ ПО ИНТЕРНЕТ ВМЕСТО ДА СИ УЧИСТИ БАРАКА ТА ОТ БАНДИТ И КРАДЛЮВЦИ...
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове