Поскъпването на жилищата е повсеместно

24 Ноември, 2025 21:19 4 838 86

  • жилища-
  • благоевград-
  • цени-
  • imot.bg

В Благоевград увеличението е с двуцифрени проценти

Поскъпването на жилищата е повсеместно - 1

Ръст от 7% се наблюдава при броя сделки с имоти за първите девет месеца на текущата година спрямо същия период на миналата, или почти 57 600 броя покупко-продажби. Ръстът не е само в столицата и големите градове, но и в населени места като Благоевград. Предлагането е ограничено, търсенето е високо, а цените на дву- и тристайни жилища са се увеличи с двуцифрени проценти за периода януари-ноември, сочат данните на най-големия сайт за недвижими имоти imot.bg.

Един път и половина по-малко е броят на оферираните двустайни жилища спрямо тристайните. Това кара купувачите, решили да придобият по-малък апартамент да се насочат към тристайните само и само да съхранят спестените си пари в имоти, а не в депозит.

В близо половината квартали на Благоевград поскъпването на двустайни жилища е едноцифрен процент – Бялата висота, Еленово 1, Запад и Освобождение. А в Струмско и широк център одри се наблюдава леко поевтиняване, съответно от 9% и 3%.

Не такава, обаче е картината при тристайните жилища. Там масово се наблюдава поскъпване между 12% и 27%, а в някои квартали като Запад то надвишава 30%.

Търсенето на жилища е продиктувано главно от високата инфлация, която наблюдаваме през последните години и по-малко от фактора „влизане в еврозоната“, категорични са местни брокери.

Относно цените те са на мнение, че квадратният метър жилищна площ е достигнал пределната си цена – между 1000 EUR и 1500 EUR, по данни на сайта Imot.bg. Тези цени няма да спаднат през 2026 г., но темпът на поскъпване значително ще се забави, прогнозират специалисти.

2-стайни 3-стайни
яну.25 ное.25 изм. % яну.25 ное.25 изм. %
Ален мак 801 906 +13 923 998 +8
Баларбаши 957 1 079 +12 1 237 1 082 -13
Бялата висота 1 023 1 092 +6 897 1 103 +22
Грамада 955 1 114 +16 979 1 244 +27
Еленово 1 1 018 1 033 +1 824 1 030 +25
Еленово 2 971 1 097 +12 887 1 102 +24
Запад 1 198 1 316 +9 1086 1 425 +31
Идеален център 1 219 1 503 +23 1 149 1 461 +27
Орлова чука 863 1 033 +19 877 1 056 +20
Освобождение 853 908 +6 878 985 +12
Струмско 856 784 -9 834 854 +2
Широк център 1 288 1 256 -3 1 177 1 332 +13

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите в imot.bg


Поставете оценка:
Оценка 1.4 от 11 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аз Кочо

    11 6 Отговор
    Нннеееееееее,стигааааааа

    Коментиран от #3, #15

  • 2 Ръст на лъжите

    31 7 Отговор
    Опашки се извиват от желаещи

    Коментиран от #6

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Аз Кочо

    12 2 Отговор
    ААаааааааааууууууууууу
  • 5 какво чудесно описание на балон

    25 5 Отговор
    В момента има хора които са готови да кпят каквото и да е където и да е.
    Това, че у Ботевград са се продали 50 къши показва, че мераклиите опират до покупки на места където цените са 5 пъти под хипернадценените апартамантчета по Сф и Вн. 40-50к срешу 200-250к.
    И поскъпването не е 27% а е 270% за 3-4 години.
    От тук насетне има само падане.
    Освен ако не започнат да се продават кучешки колиби и кокошарници във видинско.
  • 6 зависи

    24 5 Отговор

    До коментар #2 от "Ръст на лъжите":

    Като цяло информацията е така снесена, че наистина лъже и манипулира.
    Но е опряна на някои факти:

    1. Има повишени цени и то много завишени.
    2. Хванали се навъдицата ФОМО купуват вече и из провинцията като улави. Защото парите не стигат за града.

    Какво спестяват:
    1. Причината да има търсене по периферията.
    2. Залежалите непогледнати оферти по 200к - десеткихиляди апартаментчета. Така и ще си останат.
    3. Десеткихилядите недостроени сгради, които отчаяно търсят купувачи.

    Хващат ти един от сигналите за пукване на балона и ти намекват, че тепърва същия ще се надува.
    Безценно
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Да,бе

    16 11 Отговор
    Не поскъпват жилищата,а просто парите се обезценяват...Рязко.

    Коментиран от #14

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 синоптик

    25 9 Отговор
    За толкова пари , спокойно си купувате на канарските острови , вечно лято !

    Коментиран от #16

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Ти си

    6 2 Отговор
    Какво да разбирам под "жилище" ?
    Думата има много широко понятие .....
  • 14 Глупости

    23 10 Отговор

    До коментар #9 от "Да,бе":

    Цените падат навсякъде по света тоест парите не губят стойност а жилищата го орея и тук ще дойде трябва време
  • 15 Къща във Бавария

    15 7 Отговор

    До коментар #1 от "Аз Кочо":

    Е 2.5 пъти по евтина от барака в пернишко хахаха
    Вуе заредиш съм се с пуканки и чакам....... Да се оа къж
  • 16 Мокой

    16 4 Отговор

    До коментар #11 от "синоптик":

    Абсолютно вярно! Гледам сериалите, където хората търсят дом по света. И, например, на Бахамите човек може да си купи прилична къща над 100 кв. м. за 350-400 000 лева. В Габрово, в новострояща се кооперация в един от кварталите, 4-стаен апартамент струва около 320 000 лв.

    Коментиран от #18

  • 17 Амадо

    5 8 Отговор
    Шъ прудам всеки ден един вика падът цинити на другия ден рипът. Не издържаааам вечииии
  • 18 синоптик

    8 2 Отговор

    До коментар #16 от "Мокой":

    Знам ,че е вярно , от извесно време оглеждам и планувам да се изнесем .
  • 19 Бат Венце Сикаджията

    24 6 Отговор
    Омръзна ми да слушам, чета и чувам за имоти. В държава в която нищо друго няма, освен да се препродават имоти за комисионни или снаряди за Украйна май много много друго не е останало. Според някакъв си брокер, от незнам си коя агенция парите били инфлационни и това вдигало търсенето и цените. По големи глупости не бях чел. Това е като да ми кажеш Еврото ни направи богати. Миши Божичко Годподи мой, може ли някой да ми обясни как става по богат, когато заплатата ти от 1500 лева стане 740 Евро? И как инфлацията те прави по богат, че ти и остават и пари за харчене и апартаменти?

    Коментиран от #22

  • 20 Москвич Трабантов

    25 3 Отговор
    Следва да се отбележи, че в сайта имот точка бг се отразяват реалните пожелания на продавачите, а не реалните цени. Има голяма разлика в двете неща.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 едно нещо

    15 1 Отговор

    До коментар #19 от "Бат Венце Сикаджията":

    Прави си че инфлацията прави обратното. Намалява разполагаемия доход и сестяванията. Съответно, по-малко са възможностите за покупки.
    Дори повече - колкото по-скъпи саи мотите спрямо дохода, толкова по-бедно е населението.
    Тука надуват няаккви фанфари нонстоп за да накарат и последния балък да се набута с кредит.
    Но дори и да няма пазарна корекция, т.е. да купиш на цена Х, а мотът да стане Х минус 30%, пак остават всички други разходи и ваианти да се набуташ от покупката - лихви, такси, данъци, липса на приход от имота, амортизация......
  • 23 да добавя

    17 3 Отговор
    Супер високите цени в Сф и Вн правят жилищата там невъзможни за закупуване. Това тласка паникьосаните от медиите хора към решения за покупка из провинцията.
    Това ни най-малко не означава , че "поскъпването е повсеместно". Означава друго - поскъпването вече е толкова амортизирано, че не може и на йота да се дивижи нагоре.
    А купилите каквото и да е по села и паланки ще се набутат дори без пазарна корекция.
    Нищо ще си намерят наематели там, нито ще могат да продадат същите имоти на същата цена , за по-висока да не говорим, нито банктите ще им дадат кредит на подобна ценова база.
    А ако са купили и стари сгради.... Който може да си прави сметката, който не може да плаща.
    Добрата новина е за тези селски райони, ще получат малко кеш. Нещо като благотворителност.
  • 24 тъй тъй

    17 3 Отговор
    Купуват балъците апартаменти на село за по 800 евро на квадрат, защото в София са вече непосилни по 2500-3000 евро вече се предлагат. Предлагат се, ама не се и продават.
    Ако вярвате на подобни статийки, тези от 3 000 евро м2 тепърва ще поскъпват. Ще стават три пъти по-скъпи от първо качество сгради в Германия :)))

    Дебилите трябва да бъдат лшени от кинти. Защо да не дадат спестяванията си от цял цживот бачкане за коптор 15 м2 в София или непотребна боксониера в замиращ град без работа? Всеки си залсужава съдбата.

    Коментиран от #25

  • 25 Гост

    9 10 Отговор

    До коментар #24 от "тъй тъй":

    Балъците купуват, а тарикатите цял живот под наем

    Коментиран от #79

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Румънеца

    17 5 Отговор
    Балонът се спука: Румънският имотен пазар се срива под натиска на високите данъци
    Имотният балон в Румъния се спука. В края на годината се отчита ясен срив в цените на недвижимите имоти, съобщават местните медии. Новите по-високи данъци в комбинация с икономическата несигурност в страната, карат все повече румънци да отложат покупката на собствен дом
    Докато около офис сградите строежите на бъдещи жилищни блокове отново гъмжат от работници, интересът на потенциалните купувачи вече не е този от предишните години. Само през октомври броят на сделките с имоти е паднал с близо 19% спрямо миналата година.

    Коментиран от #28, #78

  • 28 Енчев

    10 3 Отговор

    До коментар #27 от "Румънеца":

    Не требеше да ги пишеш щоту вуету ши изпадне в психоза! Имотету нивгъш не падът и ценътъ им винаги расте завинаги хохохо

    Коментиран от #29

  • 29 Амадо

    3 4 Отговор

    До коментар #28 от "Енчев":

    В София нема да паднът, нееееее, няяямаааааа.
    Лошу мииии ей тъй на

    Коментиран от #30

  • 30 Аз Кочо

    6 7 Отговор

    До коментар #29 от "Амадо":

    Прав си ама късно го разбрах,с тая инфлация и с това неспиращо печатене на пари скоро нема да паднат

    Коментиран от #31

  • 31 Аз Кочо

    8 4 Отговор

    До коментар #30 от "Аз Кочо":

    Само да се поправя, печатане на пари няма от 2022 от тогава насам има само теглене на пари от обръщение и унищожаване.

    Коментиран от #39

  • 32 да ама не

    6 4 Отговор
    7% поскъпване за близо година съответства на 10% поевтиняване реално.
    Предвид 20% реална годишна инфлация.

    Коментиран от #33

  • 33 Да, да така е

    11 4 Отговор

    До коментар #32 от "да ама не":

    Вуе, от 2010 до 2020 инфлацията беше 0. От 2020 до сега натрупаната инфлация е 45 процента. В момента годишната инфлация е 5 пр. А имотите скочиха от 2017 до сега с 150 до 300 пр. Това е доказателство за балон на имотния пазар. И да мериш 7, 20 пр. и т.н все тая ...Кое не ти е ясно пак ве вуееее

    Коментиран от #35

  • 34 Имотния пазар в Румъния се срива

    9 2 Отговор
    Това в важното събитие а не вуевите криви сметки и изчисления хахахах
  • 35 Лигльо

    4 9 Отговор

    До коментар #33 от "Да, да така е":

    С тия парички къдя ги къташ толкоз гУдини,вместо идна боксониерка - след некуя гудина ши си купиш идна 20 гудишна кула и идно старо кулило ха ха ха мушмурог

    Коментиран от #36, #37

  • 36 Палячо

    8 4 Отговор

    До коментар #35 от "Лигльо":

    Факт- пазара в Румъния се срива, хората с парички сега ще си купят на промоция от такива инвеститУри кат тебе хахахах
  • 37 Вуе

    8 3 Отговор

    До коментар #35 от "Лигльо":

    Скоро и у нас йъ хъ йъ

    Коментиран от #38

  • 38 Ха ха ха

    5 8 Отговор

    До коментар #37 от "Вуе":

    Тия ги слушам веке 10години вее - той живота ти мина вее

    Коментиран от #41

  • 39 Пенсионер

    6 6 Отговор

    До коментар #31 от "Аз Кочо":

    Печатницата на пари не е спирала бе момче младо и заблудено

    Коментиран от #43

  • 40 Добре де

    8 1 Отговор
    след още 30г когато болшинството от младото население ще е римлянско, кой ще иска да живее тук и колко пари ще струват имотите???
    Ще дам пример с моето градче, в имоти бг има публикувани обяви на къщи за по 120 хил евро, реално римляните правят зулуми и после ги купуват за по 50хил ЛЕВА!!!

    Коментиран от #42

  • 41 Иде вуе

    9 1 Отговор

    До коментар #38 от "Ха ха ха":

    Сега е в Румъния утре е у нас хахаха
  • 42 Майна

    5 9 Отговор

    До коментар #40 от "Добре де":

    Затова имотите в София ,Варна и Пловдив са скъпи защото всичко е уредено.В Пловдивсия Бевърли Хилс Марково имотите са луди пари и е чудо да купиш вече земя или къща.Както ти каза по малките градчета и села римляните ти разкачват първо оградата,после и къщата.

    Коментиран от #44, #71, #72

  • 43 Друг пенсионер

    6 1 Отговор

    До коментар #39 от "Пенсионер":

    Като не четеш е така хахха
  • 44 Вуе

    6 4 Отговор

    До коментар #42 от "Майна":

    Цялата игъния е у градовете, ама ти понеже си на село незнайш
  • 45 Петър

    4 3 Отговор
    Здравейте аз съм Петър. С наште решихме да живея в София, но е скъпо е ако се купи и живее в Благоевград дали ше е добре.

    Коментиран от #46, #47, #48

  • 46 Бивш брокер по насроящем боклукджия

    9 4 Отговор

    До коментар #45 от "Петър":

    Най добре е в меден рудник, търси брокер с Ник нейм Вуи работи в агенция "брокерски сънища и мечти", той ще ти намери гиипсовкартон с "реална" квадратура и с две бани, на цена като в Париж и Лондон.
  • 47 Гост

    5 5 Отговор

    До коментар #45 от "Петър":

    И в Благоевград е много скъпо Петре,има села с ефтини къщурки,няма тоя шум като в големия град с по 8 - 10души,природа красива, ходи там
  • 48 Аз Цец - Кец

    4 4 Отговор

    До коментар #45 от "Петър":

    По добре ела в София под наем като мене,в Люлин панелките засега е поносимо

    Коментиран от #49

  • 49 Асен Цецов- Аналдов

    9 4 Отговор

    До коментар #48 от "Аз Цец - Кец":

    Така е вуето е прав, наемите в София са по 700 -1000 лева щ, Ко му плщааш докато за копторите искат по 200-300-400 к евра. Сиреч никога не може го изплати. Като се сринат цинити шемси купиш от вуету на промоция я той ще се върне на село.

    Коментиран от #50

  • 50 Софиянец

    4 5 Отговор

    До коментар #49 от "Асен Цецов- Аналдов":

    Прав е я,в бачкаторските квартали като Обеля,Люлин,Дружба,Овча Купел наемите на панелките са около 800 - 1000 лева

    Коментиран от #51

  • 51 Цецо Асенов

    6 4 Отговор

    До коментар #50 от "Софиянец":

    Не, в центъра са толкова, що бягаш като ощипана мома и не провериш в имот бг, не боли

    Коментиран от #52

  • 52 Амадо

    4 9 Отговор

    До коментар #51 от "Цецо Асенов":

    Има и в центъра къде не е правен ремонт от 35 - 40г. и е с мизерно обзавеждане,виж за качествените имоти какви са им наемите шморци

    Коментиран от #53

  • 53 Аз Кочо

    9 5 Отговор

    До коментар #52 от "Амадо":

    Вуе, няма толкова богати хора за да плащат наеми от над 1200 лв . Баровците под наем наемат къщи в Бояна. Моме отвори и разгледай обявите, и те са там защото никой не ги е наел а не ги е наел защото са скъпи над възможностите на хората и накрая вуе слез на земята и се огледай моме и разбери че народа изобщо не е богат напротив народа НЯМА.

    Коментиран от #54, #56, #57, #59

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Излез от приказката

    6 3 Отговор

    До коментар #54 от "Жено ревлива":

    В която ти и много други оръфани хора живеете, защото ако не излезете доброволно скоро ще излезете принудително
  • 56 Ха ха ха

    8 7 Отговор

    До коментар #53 от "Аз Кочо":

    Понеже народа няма,София от сутрин до вечер е задръстено с най луксозни премиум коли,заведенията пълни,за Коледа и Нова Година всеки е по Париж,Виена,Дубай,Банско и Велинград.Почти всяко семейство има 2,3,4 коли и немож да намериш някой да бачка за 2800 - 3000лв/всеки се мръщи и вика ама тя инфлацията и тн./Ти си вечната оплаквачка - личи си каква ти е средата и приятелките жено ха ха ха

    Коментиран от #58

  • 57 Амадо

    4 7 Отговор

    До коментар #53 от "Аз Кочо":

    Нямат тези които ги мързи и са брутални НЕможачи....
  • 58 Вуе

    8 6 Отговор

    До коментар #56 от "Ха ха ха":

    КРЕДИТИ, КРЕДИТИ КРЕДИТИ ДО ГУША , затънали сте в кредити както нашето родно правителство, и не знаете какво правите, ако си мислиш че ще продължите да щракъте с пръсти се лъжеш, ПРОЧЕТИ ЗА РУМЪНИЯ, където минималната заплата е 1600 лв, и инвестициите са по 100 в сравнение с тези е България, прочети вуееееее

    Коментиран от #62

  • 59 Ревло

    5 7 Отговор

    До коментар #53 от "Аз Кочо":

    Фатай се да бачкаш здраво,стига рива и стига с това сиромахомилство

    Коментиран от #60, #61, #77

  • 60 Палчо

    8 5 Отговор

    До коментар #59 от "Ревло":

    Къщи във Франция,Германия, Канада сащ са по евтини от колкото в пернишко, наемите ви са 500.евро при цени на копторите 400 к евро, алооооо вземете в ръце смешни ци
  • 61 Аз Кочо

    9 4 Отговор

    До коментар #59 от "Ревло":

    27 пр ръст САМО НА ИПОТЕКИТЕ за месец..
    200 кнлежача са с 3000 лв заплати и 6 700 000 се чудят как да свържат двата края. Това ли сте богаташите бе вуе???? Я иди и виж баланса на някой с Порше иди и му виш кредитите, аншма никой няма да ти каже. На гол ъз чефте пищове ей туй сте вие бг народа.

    Коментиран от #64

  • 62 Лигльо

    4 7 Отговор

    До коментар #58 от "Вуе":

    Има 2 вида кредити/дълг/ -Продуктивен и Негативен. С продуктивния купуваме активи които работят сами за себе си, а негативен е онзи с който купуваме материялни блага на висока добавена стойност.Ако с кредита имаш акъл и развиеш малък бизнес,купиш имот и го отдаваш под наем и го продадеш след 5 - 10г. когато цената му е яко нагоре,купиш земя и сложиш фотоволтаици,или гледаш животни - това е супер и ще си добре.Но ако теглиш кредит за да си купиш някоя премиум трошка/кола/,да ходиш на море и ексурзии в Париж,абе да харчиш за глупусти - няма да си ок,няма да си добре.Кредита сам по себе си не е лошо нещо - лошото е когато не знаеш и не разбираш какво правиш......

    Коментиран от #65

  • 63 Цецо Асенов

    12 4 Отговор
    Индустрия 3 та година надолу, заплати непомръднали от години. Отрицателно търговско салдо, дефицит 6 пр+ заеми до козирката, никакво производство само строителство на кредит, беззаконие отлив на инвестиции само тези дни затвориха три големи фирми а една напуска България. Това ли е богата България ве вуе? Гледай Румъния и си спомни за Гърция в момента телевизията гърми, всичко живо говори за провала на държавата само ти вуе живееш в приказка. мушмуроГ

    Коментиран от #66, #69

  • 64 Амадо

    5 7 Отговор

    До коментар #61 от "Аз Кочо":

    Казах ти го хиляди пъти ,че трябват Т О П К И - трябва да имаш Т О П Ч И Ц И , а не само да хленчиш и мрънкяш....

    Коментиран от #67

  • 65 Аз Кочо

    7 3 Отговор

    До коментар #62 от "Лигльо":

    Това дето си го прочел в Гугъл е така ама не си прочел какъв е кредита които държавата тегли и за какво го харчи както и народа. Като четеш чети всичко а не само това което те устройва
  • 66 Амадо

    4 6 Отговор

    До коментар #63 от "Цецо Асенов":

    Не гледам ни Румъния ни САЩ - гледам само моя патримониум и вервам на него..........

    Коментиран от #68

  • 67 Какви точки ве

    10 4 Отговор

    До коментар #64 от "Амадо":

    Кредити, кредити кредити това е глупост защото кредитите отиват за тухли а не за бизнес. Акъл трябва вуе ама го няма
  • 68 Аз Кочо

    9 4 Отговор

    До коментар #66 от "Амадо":

    Вуе, това което при съседа рано или късно идва и у вас а па ти гледай каквото искаш
  • 69 Льольо

    5 5 Отговор

    До коментар #63 от "Цецо Асенов":

    Ставам щоту жена ми най накрая се гримира и отивам на гости - по вашия край му викате госке.

    Коментиран от #70

  • 70 Добре

    5 3 Отговор

    До коментар #69 от "Льольо":

    Лека вечер ви желая и си трай не говори много на гоститу да не се излагаш
  • 71 Май не разбра

    9 4 Отговор

    До коментар #42 от "Майна":

    Кой би искал да живее в страна, в която болшинството ще са римляни, а това вероятно ще стане тук след 30г.
    И тогава и ни в Марково, ни в Бояна ще има спасение.

    Коментиран от #81

  • 72 Значи

    7 8 Отговор

    До коментар #42 от "Майна":

    дори по 5 милиона да станат имотите там това мен не ме грее.
    Проблема не е в парите, проблема е в демографията...
    Състава на населението се мени с невиждани темпове, има все повече неграмотни и все повече криминогенни елементи.
    Кочо пише за некви лихви, некви кредити, некви статистики вади, средни заплати и смята че имотите тук са балон.
    Аз смятам че имотите тук са балон заради демографията и състоянието на обществото. Който разбрал, разбрал.

    Коментиран от #73, #80

  • 73 Аз Кочо

    12 4 Отговор

    До коментар #72 от "Значи":

    Това което казваш е така, но имотния балон е различно нещо, ето ти дефиницията за имотен балон

    Имотният балон е ситуация, при която цените на недвижимите имоти нарастват рязко над тяхната реална стойност поради спекулация, лесен достъп до кредити и масова психология. Този изкуствено завишен ръст се поддържа от очакванията, че цените ще продължат да растат, докато пазарът достигне неустойчив връх. В крайна сметка балонът се „пука“ с рязък спад в цените, което води до финансови загуби.
  • 74 Важна тема

    3 4 Отговор
    Доста съм чел не по тези теми. Въпроса ми е да купувам ли сега защо се очаква повишение?

    Коментиран от #76

  • 75 няма мсисъл

    9 3 Отговор
    Медията очевидно надува плтната на спекулата.
    Няма как да стане истинска дискусия след като мненията минават под гумата. Особено ако са неудобни за бркерчетата.
    ДОбрата новина е, че останаха броени семдици на тази вакханалия.
    Ще си влезем в ЕЗ и сврухочакванията на спекулантите ще се пукнат.
  • 76 ако си чел

    8 4 Отговор

    До коментар #74 от "Важна тема":

    доста няма да зададеш този въпрос.

    Очаква ли се поскъпване?

    1. защо да има поскъпване, след като вече преживяхме най-големия скок на имотите в историята си?
    2. Какъв би бил фундаментът на поскъпването?
    Доходи - покачават се в пъти по-бавно от цените.
    Демография - 2-3 града са с лек ръст, всички други надолу.
    Лихви - лихвите са на дъното и вече се предлагат с 50% отгоре. Разликата от 2.45% до 3.5% изглежда малка, ама реално скъпява ипотеките много сериозно.
    Тепърва ще има покачване на лихви, да се надяваме няма да е шоково. Така или иначе един мот който бива изчислен 200к цена, 300к за 30 години ипотеки ще си стане 400к минимум и това има много голямо значение.
    Наеми - стагнират и падат.
    Данъци такси, режийни - покачват се.

    Особено нелогично е качането на цените на стари амортизирани сгради или в градове с 50% спад на наеслението и липса на свободни работни места. Който си мисли, че ще пътува часове до София и ще спестява от цена на жилище, да помисли пак.

    Малко храна за размисъл.
  • 77 да ама не

    4 8 Отговор

    До коментар #59 от "Ревло":

    Ревльо си ти. Ревеш за пари.
    Настояваш , че някакви кутийки струват милиони. Ние не щем да ги даваме и ти ревеш за парите НИ.

    Ами съжалявам, няма да ги получиш. 70%€ надилу и ще си говорим пак, може би.
  • 78 то по принцип там няма такъв балон

    10 5 Отговор

    До коментар #27 от "Румънеца":

    Гледах оферти в Констанца. Аналогичен град на Варна с по-голямо пристанище и чудесен туризъм.
    Наред с къщите 100-200к и луксозните големи апартаменти си има един куп тип соц апартаметчета по 50к.
    Във Варна за 50к можеш да си купиш гараж 15 кв м....
  • 79 защо не вечно под наем

    7 4 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Първо у нас хората под наем са 7% само. Ще се повишат до към 10% но пак ше са малцинство
    Второ, купувачите оснвно не са хората под наем а по-заможните, които опитвад да си "пазят парите от инфлация".
    И за едните и за другите, покупката на тези цени е грешно решение.

    Цял "живот под наем". Да речем 20 години трудов стаж в град където нямаш жилище. Това са 120к евро разход. И то ако работиш там толкова време. Ако покупката кърти 500к за 20 години, къде ту е далаверата? И никой не ти гарантира кешфлоу 20 години точно там. Всяка житейска промяна би донесла много повече загуби и да си блъскаш в главата една кутийка в опитите да я продадеш на цената на фабрика или процъфтяващо хотелче :)

    За тези които си "запазват парите" - 20 години облигации, фючърси и акции в диверсифициран портфейл ще им донесат 120% доходност при консервативни изчисления. Много по-консервативни от покупката на едно имотче. Поседното има смисъл само при гарантиран доход минимум колкото разхода за покупка.
  • 80 ами ти не си разбрал

    10 4 Отговор

    До коментар #72 от "Значи":

    Доходите и лихвите са това което има значение от финансова гледна точка.
    А твоето вайкане на на кутурно-политическа основа.
    Какво ако тук дойдат 1 милион чаршафа и надуят цени? Ами от финансова гледна точка няма да иам значение.
    Проблемът е ,че доходите ни рият дъното и под дъното на ЕЗ. Масовия доход е 900 евро, за хората с работа. 30-40 процента няма този шанс.
    Кви 3-4-5 к на квадрат? Това е пародия на пазар.
    Подобни цени може да има само в луксозен сегмент - локация/изпълнение. Масовата бетонна джунгла е толкова брутално надценена, че скоро блокче което е по-лесно да се събори, отколкото оздрави, ще струва 5 000 Евро/м2. Това е лудост и де билизъм в едно от финансова гледна точка. Другото е важно, но не е по темата.

    Коментиран от #83, #84

  • 81 Като

    3 13 Отговор

    До коментар #71 от "Май не разбра":

    не щеш тука: чемодан, вокзал, Масква! За нас нормалните хора София си е супер място за живеене. Тези дето хленчат винаги ше са зле и ще цъкат с език, а тези дето се оправят ще продължават да купуват имоти и коли и да пълнят заведенията. Факт

    Коментиран от #82, #85

  • 82 Софиянец - кореняк

    9 2 Отговор

    До коментар #81 от "Като":

    "За нас нормалните хора София"

    Господине /госпожо, моля да не говорите от мое име! Аз, семейството ми и приятелите ми не мислим като вас.

    Така че не се изказвайте от името на народа!
  • 83 Ако дойдат чаршафи

    5 2 Отговор

    До коментар #80 от "ами ти не си разбрал":

    и надуят цените, ама нема да дойдат... Те отдавна строят по емирствата, и постепенно превръщат пустинята в градина. Но когато за комшии ти дойдат малцинства, тогава ще се чудиш на кой да продадеш.
    А живота в София е просто едно зариване на главата в пясъка и криене от проблемите...Нормален човек не би желал децата му да живеят в подобна държава.
    В Моцква не ми се ходи, но бих обмислил преместване в Полша.
  • 84 Ако дойдат чаршафи

    4 2 Отговор

    До коментар #80 от "ами ти не си разбрал":

    и надуят цените, ама нема да дойдат... Те отдавна строят по емирствата, и постепенно превръщат пустинята в градина.
    Но когато за комшии ти дойдат малцинства, а това един ден мнеминуемо ще стане, тогава ще се чудиш на кого да продадеш.
    А живота в София е просто едно зариване на главата в пясъка и криене от проблемите...Нормален човек не би желал децата му да живеят в подобна държава.
    В Моцква не ми се ходи, но бих обмислил преместване в Полша.
  • 85 Бре Вуе

    5 1 Отговор

    До коментар #81 от "Като":

    Ти коги стана суфианец бре годлевото
  • 86 Световна рецесия

    11 4 Отговор
    Сега алчни брокери и инвеститори се надяват на поскъпване след влизане в зоната на задлъжнелите държави. Покрай тях и пишман инвеститори с по 10 апартамента в манастирските ливади и вадите около софийското околовръстно мислят да продават с цени на Париж и Виена. А българското население намалява с по 50 000 годишно..... Да видим на кого ще му излязат сметките в следващите години.