Българите по-малко ще купуват жилища и ще ремонтират имотите си

9 Февруари, 2026 17:15 8 267 103

  • imot.bg-
  • жилища-
  • цени-
  • ремонт-
  • спад

Прогнозата е за идните 12 месеца на база данни на НСИ

Българите по-малко ще купуват жилища и ще ремонтират имотите си - 1
Снимка: М. Богданова ©

Бумът около придобиването на жилища през 2025 г., като че ли приключа и 2026-та ще е значително по-спокойна откъм сделки. Най-новите данни на Националния статистически институт показват, че през тази година българинът ще купува по-малко жилища, а също така ще се въздържа и от ремонти на имотите си.

Причините за това се дължат на общата икономическа картина в страната. На първо място се регистрира спад от 0.8 пункта в доверието на потребителите спрямо октомври 2025 г.

Друг фактор е финансовото състояние на домакинствата. Тенденциите в градовете и селата са различни. В последните песимизмът намалява, а градските домакинства са по-негативно настроени спрямо три месеца по-рано. Прогнозите за следващата година и за двете групи обаче остават по-резервирани.

Причина за свиване на потреблението на жилища и строително ремонтни дейности идва и от факта, че цените на стоките и услугите се повишават. Средно със 17% е поскъпването при апартаментите през 2025 г., сочат данните на най-големия сайт за недвижими имоти imot.bg.

От големите градове, най-малко е увеличението в Бургас – 14%. Следва Пловдив – 15.7% и Варна – близо 19%.

Трите основни причини за поскъпването бяха влизането на страната в еврозоната, независимо, че офертните цени винаги са се обявявали в евро, ограничено предлагане и не на последно място поскъпването на строителните и ремонтни дейности.

Официалните данни за поскъпването на строителните материали все още не са публикувани, но по предварителни данни разходите за изграждане на жилище са се увеличили между 15% и 18% за 2025 г.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите в imot.bg


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    38 13 Отговор
    Идва Голяма икономическа криза.Балона на имотите, изкуственият интелект и облигациите се пука.
  • 2 Факти

    35 10 Отговор
    Българите по-малко ще купуват жилища и ще ремонтират имотите си, защото са в леврозоната
  • 3 Амиии

    53 4 Отговор
    Услугите в строителството т. н. "труд" достигна невиждан нагъл спекулативен ръст! Пробват се да обявяват двойни цени т. е. колкото беше в лева сега искат в евро!? Вече За ремонт искат толкова, колкото е струвал самия апартамента преди 1-2 години! Качество умопомрачително!

    Коментиран от #77

  • 4 Чичо Али Хаменей

    41 7 Отговор
    Много Българи няма да купуват, а ще си загубят накупените с кредити итонгови кутии, и ще лапат калая здраво.

    Коментиран от #7

  • 5 Аз Кочо

    16 6 Отговор
    То аз досега не мога да купа с тиа цени че през 2026 ште купя,пълни глупости

    Коментиран от #6

  • 6 Ревло

    10 12 Отговор

    До коментар #5 от "Аз Кочо":

    С кво ши купиш вее, с чушки смех смех гуем ха ха
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Аз Каврък

    12 8 Отговор
    Още сме при мама в децката.

    Коментиран от #13

  • 10 Вуетуу

    9 3 Отговор
    пак си съ привъзбудила, дори кака ти миуенка ръстова обърна плочата, ти на какво се надяваш не знаем, да не си сектан ве

    Коментиран от #11

  • 11 Надява се

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "Вуетуу":

    да е черен, закривен и четвъртият, като го яхне да не слиза, кажи бе вуе. Не требе да мърдаш много че сигур боли

    Коментиран от #12

  • 12 Амадо

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "Надява се":

    Точно текое съм яхнал и слизане няма ох, ох ох машълъ чок гюзел аслъ раутъ
  • 13 Мюмюн

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "Аз Каврък":

    Ела пиленце да ти пОкъжА, хъ хъ хъ
  • 14 Майстор на плочки гипсувкартон

    15 0 Отговор
    Българите по-малко ще купуват жилища и ще ремонтират имотите си

    Познавам един тука дето е платил 20.к евро за 3 м2 баня.

    Сега като паднат цените на ремонтите ше е вътре с тристаен маломерен но с две бани и с две бани ремонтирани на смешни цени

    С една дума капо от всякъде хахах

    Коментиран от #47, #84

  • 15 Милен Бъзински

    2 0 Отговор
    Чакам всички ви.
  • 16 СЗО

    18 3 Отговор
    Пак статия изсмукана от пръстите:
    1. спад от 0.8 пункта в доверието на потребителите....доверие в какво?
    2. Не могат да се правят изводи на базата на пазара през месец януари. За всички е ясно че януари е слаб месец за покупки. Да не обяснявам защо....
    3. Пак се превърта плочата че имотите поскъпват заради влизането в еврозоната. Имотите поскъпнаха заради многото крадени пари. Еврозоната просто ги изсветли.

    Коментиран от #17

  • 17 Аз Кочо

    22 3 Отговор

    До коментар #16 от "СЗО":

    "Имотите поскъпнаха заради многото крадени пари. Еврозоната просто ги изсветли."

    Това е една от причините
    Ето и другите

    1. Всяването на паника сред населението и денонощното облъчване от имотното лоби че цените ще вървят само нагоре и че са свършили.

    2 евтини и безразборно раздавани кредити на всеки

    3 мантрата с еврозоната.

    Това са основните причини плюс тази която ти изброи

    Коментиран от #18

  • 18 има и още една

    18 6 Отговор

    До коментар #17 от "Аз Кочо":

    заплати от по 3500€ до 4500€ за 100 000 полицаи, военни, и други служби, а като сложиш о 6000€ до 10 000 € за съдии, прокурори, следователи и нещата стават зле. Гореизброените в работно време са основно в сайтовете за имоти, и купуват, не е майтам

    Коментиран от #19

  • 19 Отново лъжите на вуи

    5 8 Отговор

    До коментар #18 от "има и още една":

    До кога ще спамиш безнаказано?????

    Средната заплата за служител в МВР през 2026 г. се очаква да достигне около 2800 лв.. Това е резултат от планирано автоматично увеличение на възнагражденията в сектора с 12%.
    Ето основните акценти за заплащането в полицията през 2026 г.:
    Ръст на заплатите: Възнагражденията в МВР и МО се обвързват със средната работна заплата за страната, като за 2026 г. е заложен ръст от 12%.

    Разследващи полицаи: Около 2922 евро (над 5700 лв.).
    Диапазон: Възнагражденията ще варират значително според длъжността – от 1505 евро за по-ниските нива до 4743 евро за най-високите ръководни постове (главен секретар).


    НИКЪДЕ, ПОВТАРЯМ НИКЪДЕ НЯМА ЗАПЛАТА ОТ 6000 ЕВРО В ПОЛИЦИЯТА.

    Вилите магистрати са 25!човека.

    И всички тези хора отдавна са купили в кеш или изплащат кредит и имат наследства.

    Покупката на имоти не е покупка на франзели

    89 пр от хората имат поне един имот.

    Коментиран от #21

  • 20 От тази сутрин

    12 5 Отговор
    Ако наемът е около 500 евро, месечната вноска по кредита може да стигне и 1000 евро.

    Вашите хора брокерите го казват а аз го казвам от години

    Последните две-три години анализите ясно показват, че е по-добре да живеем под наем. В някои райони разликата между месечния наем и вноската по кредита достига между 50% и 100%. Ако наемът е около 500 евро, месечната вноска по кредита може да стигне и 1000 евро“, обяснява пред БНТ финансовият консултант Стойне Василев.
  • 21 Имат имот къде?

    7 7 Отговор

    До коментар #19 от "Отново лъжите на вуи":

    Да опитам, къде имат имот? Защото всеки иска в големите градове- София, Пловдив, Варна, Бургас. Един не съм чул да каже, искам в Бреница да си купя имот. Всеки иска море, или препитание. Съгласен съм с теб, за това, че всеки има, но не всеки е доволен и му върши работа това, което има. Относно сделките, ослушвам се да купя тристаен, честно казано има повече предлагане от преди два три- месеца, но...на какви цени. Следя ги всеки ден, за по 20-тина минутки с кафето. През три месеца ако не купиш виждаш същата обява с 10 000 евро отгоре. И никой не дава задна. Звъняхме за една обява, сумата от 165 000 ЕВРО била твърда, имали депозит за 160 000 ЕВРО, и продавачът ги отказал. Да, сделките са намалели, особено сега, зимата, но...никой не дава задна от цени. Същото важи и за наемите. Предложиш ли по-нисък наем, разговорът свършва. Ако сметнем това, че на повечето хора, апартаментите в градът са им наследствени, тоест нямат нищо повече от един данък с такса смет в размер на 50-100 лв. на година, кой/кое ще ги накара да продадат или отдадат на по-ниска цена? И да се плюнчим тук, и да изказваме възмущение, никой му не дреме. Според пирамидата на Маслоу, на първо място е храната/водата, на второ е забележете ПОКРИВЪТ НАД ГЛАВАТА. Има поносими цени- в Бреница. Никой не иска там да инвестира или живее. И аз се дразних- после свикнах. А какво е в Сан Франциско, Дубай или Канада, на нашите сънародници също не им дреме, особено на тези без кредит.

    Коментиран от #22

  • 22 Имат имоти в провинцията

    10 4 Отговор

    До коментар #21 от "Имат имот къде?":

    И В СОФИЯ, ТИ ДА НЕ МИСЛИШ ЧЕ ВСИЧКИ ДА ДОШЛИ ДНЕС В СОФИЯ И ТРЯБВА ДА КУПЯТ ДНЕС? тези хора са от години тук, до сега някои са изплатили, други изплащат а трети са наследили от техни близки или да продали няколко имота на село и са купили в града.

    Отделно твоето следене на пазара. Цените може да растат всяка минута а па ти иди и се моли да купиш на цената преди 10 минути.

    Момче РАНО ИЛИ КЪСНО ТЪРСЕНЕТО ШЕ СЕ СРИНЕ. ЩЕ МИНАТ НЯЛПШКО МЕСЕЦА А МОЖЕ И ГОДИНИ ДОКАТО ПРОДАВАЧИТЕ КОИТО НЕ СА ПРИТИСНАТИ ЩЕ СЕ ОТЧАЯТ И ШЕ НАМАЛЯТ ЦЕНИТЕ

    ТОЗИ ПАЗАР СЕ ДВИЖИ С ГОДИНИ

    НЕ Е ЗЛАТО, СРЕБРО И БИТКОЙН ДА СЕ СРИНЕ ЗА ЕДНА НОЩ

    Коментиран от #23, #24, #89

  • 23 Добре де

    10 13 Отговор

    До коментар #22 от "Имат имоти в провинцията":

    Момче. Ти от колко време го следиш, и чакаш да се срине. Ден, седмица, месец, година? ГодинИ. Мога само да предположа какво ти е, като след всяка година цените са нагоре. Ти си говориш тук за притиснати продавачи, но аз не виждам това. Заведенията пълни, лъскави телефони, нови дрехи. Съжалявам, имаме различно виждане за Света. Това, не означава, че аз или ти сме в грешка, просто единият вижда чашата полу празна, другият полу пълна. Ако се чудиш кой от всички съм- този, дето изплати за 3 години и половина ипотеката. Не съжалявам. Работих много, спестявах, рискувах, сега ми е една идея по-спокойно. И да паднат цените, аз съм си изплатил, имам и прилично заплатена работа- стигат ми. И да се вдигнат- кияр. Вдига се и на моето цените. Виждаш ли, това е мисленето на полу пълната чаша. А сривът, кризата, нямането, притискането- това е чиста злоба и завист. Дано ти мине. Наистина.

    Коментиран от #25

  • 24 Да........

    10 5 Отговор

    До коментар #22 от "Имат имоти в провинцията":

    Все пак "българинът най-много се страхува да не настине и ДА НЕ СЕ МИНЕ!!!!". тКА, ЧЕ ДОРИ И ТИЯ ДЕТО СА СЕ НАБУТАЛИ С по 3000-4000Е за кв.м., дори и те ще стискат до края.

    Коментиран от #26

  • 25 Отново за теб

    14 6 Отговор

    До коментар #23 от "Добре де":

    За разлика от теб аз съм на възраст и помня неща които са се случили когато ти не си бил роден.

    Помня 1996, помня 2004-2009 когато България беше номер 1 по ръст на цените и помня 2009-2016 когато България беше номер 1 по срив на цените на имотите в света. Помня 2017 когато цените започнаха да отлепват от дъното и когато до 2020 м2 струваше 1000 евро. От тогава до сега пазара е в бум и това е естествено, само 5 -6 години. Този пазар е цикъл както всеки един пазар. В много дългосрочен етап парите се обезценяват, НО НЕ ЗА 3 ГОДИНИ.. ТЕПЪРВА ШЕ ИМА КОРЕКЦИИ. А имотите се амортизират. След 30-40 години това което си купил днес също ще се обезцени. До тогава ще има много бау и много евала.
  • 26 Отново за теб

    14 6 Отговор

    До коментар #24 от "Да........":

    Една икономика има цикли точно както пазарите
    Сега е бум утре ще е рецесия,загуба на работа и много кредити невиждани до сега. Без работа и с кредит стискай зъби докато ги счупиш пари за ипотеката няма да има
  • 27 Хахаха

    16 3 Отговор
    "Ако се чудиш кой от всички съм- този, дето изплати за 3 години и половина ипотеката."

    Може ако си набил 70.пр от цялата сума като начална вноска


    А иначе за аудиторията

    Понеже тук има хора дето разправят как са изплатили ипотеката за 5 години, прилагам новият продукт на УниКредит с фиксирана лихва но само за първите 5 години.
    Одобрен размер на кредит 90 000 EUR/176 024.70 BGN. Срок на кредит: 30 години. Вид погасителна вноска: Анюитетна, 360 бр. Размерът на месечната погасителна вноска при Ипотечен кредит с фиксиран лихвен процент е 409.90 EUR/ 801.69 BGN за първите пет години и 409.90 EUR/ 801.69 BGN за останалия период на кредита. Месечна премия по застраховката Живот – 31..50 EUR/ 61.61 BGN или 11 340 EUR/ 22 179.11 BGN за целия период на кредита. Премия по застраховка на имота за първата година 100.98 EUR/ 197.50 BGN. ГПР 3.81 % за целия срок на кредита. Обща дължима сума в края на периода на кредита 149 588.07 EUR/ 292 568.83 BGN

    Сега умножете вноската по 2.5 защото апартамент който да става живеене в София под 250 к няма. Прибавете и 15 пр. първоначална вноска която трябва да внесете. И си помислете как след 5 тата година лихвата може да е двойна а ви остават още 25 години да изплатите хомота който сами сте си сложили. Един човешки живот трае около 70 г. Ако сте на 25 ще изплатите тамън преди пенсия. Адо тогава я камилата я камиларя..

    Коментиран от #28, #30

  • 28 Ха-ха

    5 9 Отговор

    До коментар #27 от "Хахаха":

    Че то ако нямаш поне 70%, то къде си тръгнал! Голтаци с мераци - колкото щеш!

    Коментиран от #29

  • 29 Хехехе

    12 2 Отговор

    До коментар #28 от "Ха-ха":

    И колко от покупките са с 70 пр. първоначална вноска? Или пак си лалала лкаш ей тъй на изуст
  • 30 Не е цялата сума а 40%

    5 8 Отговор

    До коментар #27 от "Хахаха":

    Спестявах три години, за да събера 40% от сумата, другите 60% ипотека. Добре, цикли са, не споря. Но ти прогнозираш спад и срив от поне 3 години насам, откакто аз купих всъщност даже преди да купя, слушах и се съгласявах с теб. Поскърцвах със зъби, казвах как е балон, нереално, ще сее спукат цените. Докато накрая просто не купих. И не съжалявам. Банката е по-добър партньор от хазяин. За да ти вдигне лихвата банката трябва да стане нещо голямо. А хазяйна просто иска повече пари, защото иска да живее по-добре. Ей така, от днес за утре. И ако не те устройва- 30 дни предизвестие. Търсиш квартира- те цените са като при хазяйна ти. Смисъл да се местиш няма. И да, изплатих за три години и половина, като имах преди това около кажи рчи 40% от сумата, НО...съм учил общо 6 години, с две магистратури, защитил съм няколко много важни изпити в други държави за да работя, каквото работя, и да живея, по-добре от средната класа в страната, или като нея. Казвам всичко това, защото кредитът при мен беше нещо като морков за магаре, което опъва една каруца. Исках да се развивам и да правя повече, за да покрия рисковете си. Исках, работих за това много, и мисля го получих. Така де, ако работите една и съща работа за малко пари, без да искате да се развиете, да станете по-добри, да инвестирате в себе си, няма как да живеете прилично и да изплатите за пет години. Съгласен съм с Кочо, балон е. Но като знам аз колко се борих да купя, да спестявам, за да имам, не смятам да правя под

    Коментиран от #32, #36

  • 31 Не е цялата сума а 40% част 2

    4 8 Отговор
    Не смятам да правя подаръци на никой. Аз се лишавах, спестявах, събирах, мислих. Сега съм една идея по-спокоен. Животът казват е радост и тъга. Не съм вирнал носът горе, защоото нямам кредит, но и не съм свел глава, вярвам си. Който не иска да се развива, да върви напред, да е продуктивен- не мога да мисля за него. Най-малкото на мен няма кой да ми направи отстъпка от труд по колата, имота, почивката и прочие. И така, задна не мисля да дам, не дължа пари, НО работих и се старах много за това. Мисля, го заслужавам. И да, за неможачите, това са празни приказки, изписани редове без смисъл. За хората, които вървят напред, мислят, инвестират, имат...те ще видят смисъл в думите ми. Балон е, ама както се казва ич ми не е за цените в Дубай, Сан Франциско, Торонто и т.н. Аз моето си ги изплатих и не смятам да го продам за без пари. Относно какво ще имат собствениците след 30 години- каквото имат и наследниците на панелки сега (панелките са 40 годишни) и са на цената на новото строителство. Въпросът според мен трябва да бъде, какво ли ще имат собствениците на стари жилища и панелки, след 30 години. По моята матекатика ще имат 70 годишни жилища. Това вече е притеснително. Чудите се кой ли ще живеййй във всичкит тези нови блокове? Рано или късно, живущите от старите блокове ще отидат там, въпросът е кога, и на какви цени. Ако греша, моля да бъда оборен с думи, не с цифри за други държави, псувни, или някой сам да си пише и отговаря.

    Коментиран от #33, #34

  • 32 Аз Кочо

    9 1 Отговор

    До коментар #30 от "Не е цялата сума а 40%":

    "ти прогнозираш спад и срив от поне 3 години насам" уморих се да повтарям едно и също,.коментар 25 прочети пак. Ако не беше дошла пандемията и централните банки не бяха изсипали трилиони от небето сега този пазар ще щеше да е в колапс. Те удължиха цикъла.
    Не случайно пиша за сащ и Канада и за западна Европа защото в някои градове там вече се наблюдава сриващ се пазар на имоти и това е поради липса на безплатни пари. И тук ще дойде и ме ме питай кога защото не знам, знам че рано или късно ще дойде. Вече 6 години пазара расте време е да се срине, коригира както щеш му кажи

    "За да ти вдигне лихвата банката трябва да стане нещо голямо"

    Да, намаляване на депозитите в тази банка или изгодни лихви в ЕЦБ където банката да си държи парите вместо да раздава ипотеки с риск

    Останалото е твоето бла Бла и изобщо прави каквото искаш но не лъжи хората е нета
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Аз Кочо

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Не е цялата сума а 40% част 2":

    Разбери, пишеш фермани от общи приказки и луп ости които никой не чете. Губиш си времето защото и аз не ги чета. Минавам на зиг заг твоето творение. Не ме впечатляваш, нищо не ти е ясно и си личи от километри какъв ти е проблема. В конфликт на интереси си за да убеждаваш хората какво да правят.

    Ти нямаш понятие от нищо освен от писане на изречения свързани в една тема която няма смисъл и трудно се разбира.
    Пробвай в политиката не ставаш за икономист .....

    Коментиран от #35

  • 35 Добре, там съм

    1 11 Отговор

    До коментар #34 от "Аз Кочо":

    В политиката, но съм кадърен, много учил и ме ценят, имам закупен ново строителство, затова мисла, че всичко старо или панел е неизгодно, има логика нали, ако не - убори ме. След време сички ще искат да купат ново строителство, защото бизнеса на 80% от колегите ми в политиката е точно строителния и ние сме готови да задоволим огромното търсене, което идва от сопствениците на грозни стари тухли и панели. Та те така казана най-грубо така че и ти Кочо най-накрая да ме разбереш

    Коментиран от #37, #39

  • 36 Аз Кочо

    11 0 Отговор

    До коментар #30 от "Не е цялата сума а 40%":

    "Спестявах три години, за да събера 40% от сумата, другите 60% ипотека"

    Кажи кога е било това ? 2011, 2017,2019? Когато цените все още бяха нормални -900-1000 евро на м2.!

    Сега са по три в евро със заплати по 2 в лева

    Правиш ли разлика? Защо не купиш сега?
    Защо ме изтеглиш кредит и да купиш сега? Защо агитираш хората да го направят сега на тези цени?
  • 37 Изгодно и неизгодно

    11 0 Отговор

    До коментар #35 от "Добре, там съм":

    "панел е неизгодно"
    1/3 от покупките през 2025 е именно панел.

    Как си го обясняваш?

    Ето защо.

    1 новото строителство през пръсти,с много кражби и занижен контрол. Пример Царево

    2. Несъществуващи м2 и цена в пъти по висока от тази в богатите страни.

    3.сбити една в друга сгради без инфраструктура

    4. измами на зелено.

    5 нерационално разпределение.

    Относно старото

    1 амаортизация която наближава края на живот със смешно високи цени

    2 възрастни хора които нямат пари за подобрения

    С две думи цени които не отговорят на икономиката в най бедната страна в ЕС.
  • 38 Аз Кочо

    11 0 Отговор
    И в крайна сметка, това безумие с купуване на всичко само да се купи сега ще свърши все някога.
    Това предизвикано купуване през последните 3-4 години е купуването за следвшите 5-10 години изтеглено сега.

    Това което следва е срив на сделките, както навсякъде по света. Кредитите няма да имат нищо общо понеже търсенето не е безгранично и още повече то вече беше изконсумирано. Ще наблюдаваме може би още една година много сделки но те ще са сделки реализирани преди години и регистрирани след акт 16.
    Следват цените защото предполагам си съгласен с пазарният закон за търсене и предлагане
    Пазара върви към края на бума, приеми го или остани да живееш в твоите фантазии

    Коментиран от #40

  • 39 Хихихи

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Добре, там съм":

    И аз тека ма не съм вуету
  • 40 Добре, успокой се.

    0 10 Отговор

    До коментар #38 от "Аз Кочо":

    Прав си, криза, инфлация, немотия, апартаменти по два за лев, цени от по 1000 евро/квадрат. Ето, само да си спокоен :D Явно ти не четеш с разбиране, аз и сега търся да купя, защото и сега събрах парички. Е, не 40% от сумата, но пак имам самоучастие. Избирам си район,разположение на стаите и степен на завършеност. И да, купих на 1200 евро на квадрат, сега гледам в същият район на 1600 евро на квадрат. Колкото повече квадрати, толкова по-голяма цена. Аз не агитирам никой, споделям мнение. Ти си този, който се пени от годинИ насам, как всички, които купуват нямат едва ли не здрав разум. Това го плямпаш от годинИ. И аз го помня. Помня как те слушах една година, на следващата купих, и за три години и половина изплатих. Относно панелите- купувайте кой, каквото иска. Ако смятате, че след 30 години, 70 годишните Ви панели ще струват нещо- окей. Никой не знае дали ще е така. Аз предпочитам, да имам 30 годишен апартамент след 30 години, а не 70 годишен. За всеки си има по нещо в пазара. Само за Кочовците нЕма- пиша му нещо, нещо логично, за България, давам пример- он общият работник си знае неговата- простотия и злоба до шия, празни приказки било ала-бала. А за Сан Франциско, Нова Гвинея и прочие цените хич не са глупости. Вижте, да имаш собственост над имот не е задължително, нито се полага на някой. Трябва да си го заслужиш. НИКОЙ не агитирам, НЕ ИСКАМ другите да купуват, все ми е тая- искам аз да купя още един, по-голям. И ще го направя. На пук на Кочовците. И ще

    Коментиран от #43, #44

  • 41 Успокой се част 2

    0 10 Отговор
    И ще го изплатя. Пак на пук на Кочовците. Разбери, акъл от неможещи, незнаещи, оскотяли хора никой не иска. Ти си този, който прогнозира сривове от три години, и не дава задна на прогнозите си- Ейййй сега се подава сривът, на ъгълът е, ей сега идва. И така идва от годинИ. Хората купиха, някой изплатиха, други решиха, че не си заслужава да изплатят при тези лихви, и така. Ти какво направи? Разви се, изкара курс, нещо се подобри, зад а получаваш повече пари? Инветира, рискува? Кажи, какво направи? Купи в Сан Франциско, във Франция, където агитираш хората, колко е изгодно? Купи ли наистина, отговори сам на себе си. Ако изключим шизофренията ти, да си ту рентиер, ти пенсионер, ту рентиер в Чужбина, кажи реално как живееш, какво направи ТИ, за да имаш? И ако отговорът е НИЩО, значи си заслужаваш теглото. Тегли си го сам, не въвличай другите в мизерията.

    Коментиран от #42

  • 42 Ще купиш

    10 0 Отговор

    До коментар #41 от "Успокой се част 2":

    ако продадеш, затова лаеш тука, защото си продавач, на алчен, искаш да продадеш 70 кв на цената на 120 квм, че и да ти остане за обзавеждане. Агитира за новите гипсмартлниери, защото си се набутал с такъв не продавам коптор. Опитите ти за манипулации са смешни, никой няма да им се върже
  • 43 Панелкаджия

    9 0 Отговор

    До коментар #40 от "Добре, успокой се.":

    Много години след теб, панелите ще си бъдат идеален вариант за интелигентните семейства, тези, които не са се подлъгали по шарениите на новопалатките. Почти всички прекарани с квадратурата искат да се отърват от тях, но не могат, вие сте общество на прекараните, а и повечето сте новософянци, затова се нахвърлихте на шареното като команч на жилезу и сега си патите

    Коментиран от #45

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Ха ха ха

    8 2 Отговор

    До коментар #43 от "Панелкаджия":

    Абсолютно точно описание на вуевщината, млади, надъхани с активен начин на живот новопристигнали в София цър.вуланковци, че и акъл дават, тепърва ще хапят дъръвцето и ще се питат защо така ни прекараха
  • 46 Сега на човек с пари ли се превземаш

    2 10 Отговор

    До коментар #44 от "Аз Кочо":

    На колко от колегите аранжор-касиер им взе телефоните да си слагаш плюсчета? Добре, живи и здрави бъдете и живейте в панелките. Пак казвам, към момента кредит НЯМАМ, ще изтегля, стига да си харесам жилище, и ще го изплатя. Мога, знам, работи ми се. Никъде не съм агитирал никой да купи, ако е така, моля те, теб и останалите неможачи, покажи точно къде. Споделям своят опит, както ти споделяш твоите фантазии. С доста хора, които ИМАТ съм говорил, нито един не мрънка и не хленчи като теб. Виждаш ли, можещите и имащите се нагаждат според ситуацията така, че винаги да печелят. Двулевчовците, пардон Двуевровците, които живеят от заплата до заплата (не е срамно) плюят, хулят, обясняват, ама то това, ама то онова. И накрая- кервана си върви. Цените откакто купих са почти по 3. И да, знам, че си реализирал печалба, когато продадеш, и момчета- продава се. И да, на цената, или мааааксимум 10% надолу (смело, но се случва понякога). Говоря с приятели, които също инвестират, никой не дава задна. Пак не чух от поколението на "можещите"- друго освен да хленчите и да протестирате можете ли? Защото в заводите, "РАБОТЛИВОТО" поколение хленчи за пари, шофьорите в градският и те, а не видях нещо да са се квалифицирали, да са ЗАСЛУЖИЛИ парите, които ще получат. Та така, Кочовци. Колкото пъти вляза тука, толкова пъти хора без спестявания, умения, абе без нищо като цяло наливат акъл и злобеят. Злобейте- лошо няма. Аз ще си ям и ще си пия спокоен, наистина ще го правя, не като Геро

    Коментиран от #49

  • 47 Едито

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "Майстор на плочки гипсувкартон":

    Братале, само не мога да разбера кое ти е смешно и защо се радваш, че човека се е прекарал?

    Коментиран от #50

  • 48 Сега на човек с пари ли се превземаш

    3 8 Отговор
    Сега ще си ям и ще си пия, не като героят Кочо (цецо), дето е имотен, има, и пари има, ама много му тежи цените на имотите, не, че му трябват, просто му тежи, че са високи, ей така му тежи. Ей така го чопли, без да има причина. Повярвах.

    Коментиран от #51, #90

  • 49 Аз Кочо

    8 0 Отговор

    До коментар #46 от "Сега на човек с пари ли се превземаш":

    Вуе, кажи защо и в какво ме убеждаваш?
    Защо ми отговаряш?
    Изобщо не ме интересува твоя живот.
    Какво ме интересува на какви цени си купил?

    Хората които купуват на ДНЕШНИТЕ ЦЕНИ В БЪЛГАРИЯ ще имат проблеми.

    Т

    Коментиран от #52

  • 50 Защото

    7 0 Отговор

    До коментар #47 от "Едито":

    Прекарания човек е наш вуи хахай

    Той сам се хвали колко бил платил на плочкаджията
  • 51 Моме

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Сега на човек с пари ли се превземаш":

    Ти имаш тежки компусивно обсесивни проблеми

    Не знам дали не си в истерия.


    Бегай че цименто Доди
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Признавам

    3 6 Отговор
    Чакам от 10 години пукане на балона, но не би. И има един Аз кочо тук, все предвижда спадане, но всичко поскъпва все повече. За това време всичко поскъпна невъобразимо, аман от кочовци експерти, фактите направо са отчайващи.

    Коментиран от #58

  • 54 Мдаа

    5 1 Отговор
    „Можещото“ Вуе ептем изтреа

    Коментиран от #55

  • 55 изтрещя

    6 1 Отговор

    До коментар #54 от "Мдаа":

    секта ли сте вие имащите, да не би пък и ние да имаме, пък да не се хвалиме като гольовците, а ?!
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 При не взимаме на мерки

    4 1 Отговор

    До коментар #53 от "Признавам":

    Виждал какво се случва. Там на Петрохан. Така че не се шегувай с тези работи а действай
  • 59 Тази злоба

    5 2 Отговор

    До коментар #52 от "Пак не разбрах":

    Ще те изяде отвътре. Продан коптора докато все още има търсене и идете на обиколки по света. Като се върнете ще уредим кашон на гарата. Поживей си докато можеш после край, до живот кредити
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Успокой се част 3

    8 1 Отговор
    Вуе излез от психозата успокой се и приеми че си се прекарал. Важното е че няма жертви и живота продължава хааха

    Коментиран от #68

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 На плюсовете ли ми завиждаш

    4 2 Отговор

    До коментар #65 от "Малоумните, дето ти слагат плюсове ли?":

    Жалко бедно и глупаво момченце, алчен и неблагодарен българин, оня ще те оправи тебе ...ххххха. Хахахах

    Коментиран от #70

  • 68 Абе, притеснен съм

    1 9 Отговор

    До коментар #62 от "Успокой се част 3":

    Чудя се в Европа или извън Европа да е годишната ми почивка. Вдигнах наемите, да де превалутирах ги, по собствен курс. Сега наистина гледам нещо организирани почивки, да видя още Свят със семейството. Един пробва да хленчи, нещо мрънкаше за Сан Франциско, Ню Орлиънс, Лос Анджелис- викам "Избирай, или плащаш тази сума от утре, или предизвестие 30 дни и заминавай там". Замълча- сега плаща дИбел наем, за да ходя на тънки екскурзийки. Абе нека, животът е като пътуване със самолет, както обичам да казвам- някой пътуват в първа класа, някой във втора, някой се отказват, от страх да не падне самолета (може да се случи, да), някой хамалят багажите (Кочовци и прочие НЕможачи)- гледат и си мечтаят и те да литнат някой ден, да имат спомени. Уви, напича ги слънцето, пият водица и продължават да товарят багажите. Живот.

    Коментиран от #71, #83

  • 69 Стига плака

    5 0 Отговор

    До коментар #64 от "С хленчене до къде се стига":

    А се връщай на тръстиката с лала ленкане не се плаща ипотека. Дръж лопатата изправена а за целите ме се притеснявай те вече са се сринали. Идва насам хахаха

    Коментиран от #72

  • 70 Много завиждам на плюсовете

    3 5 Отговор

    До коментар #67 от "На плюсовете ли ми завиждаш":

    Да. Направо ме е яд. И на клоуна в цирка му пляскат и му се радват, но в края на денят е клоун. Нали, Цецо? : ) С клоунско поведение, клоунски прогнози, клоунско мислене- но хората му се радват, за това се казва ЦИРК. А он клоунът се кефи- пляскат му, радват му се. Живота е мед.

    Коментиран от #73

  • 71 Други трябва да те притеснява

    7 3 Отговор

    До коментар #68 от "Абе, притеснен съм":

    С колко ще ти вдигне банката лихвата и ще има ли работа утре. 30 години трябва да плащаш другото не го мисли хахах
  • 72 Това идване от кога го чакаш

    3 6 Отговор

    До коментар #69 от "Стига плака":

    Само отговори честно. От кога го чакаш това идване на сривът? И сега отговорът:
    колко пъти да ти повтарям, то иска време...колко време човече, коооолко времем всяка година го чакаме това твоето време, и то не идва ли не идва. Айде, и тази година чакай, аз ще правя опакото, ще рискувам. Да видим кой крив- кой прав. А кой работи кофти работа се вижда по писанията и злобата ти. ИМащите, замогнатите не са злобари. Нямащите, миз3рниците, те хленчат и злобеят на можещите. Ти къде се разпознаваш с писанията си? На много имащ, можещ, знаещ? Аха :D Доообре. Да ти вярва аудиторията от Касиер-Аранжори, мен не ме мисли.

    Коментиран от #74, #75

  • 73 Цецо Асенов

    5 1 Отговор

    До коментар #70 от "Много завиждам на плюсовете":

    Чувам моето име тук!
    Вуи пак ли си в ремисия?
    Момче не ми намесвай името, гледам че те търсят от милицията..... и от банката, оправяй се моме мен не ме търси
  • 74 Галинкъ

    5 0 Отговор

    До коментар #72 от "Това идване от кога го чакаш":

    пишеш фермани от общи приказки и луп ости които никой не чете. Губиш си времето защото и аз не ги чета. Минавам на зиг заг твоето творение. Не ме впечатляваш, нищо не ти е ясно и си личи от километри какъв ти е проблема. В конфликт на интереси си за да убеждаваш хората какво да правят.

    Ти нямаш понятие от нищо освен от писане на изречения свързани в една тема която няма смисъл и трудно се разбира.
    Пробвай в политиката не ставаш за икономист .....
  • 75 Моджо

    4 2 Отговор

    До коментар #72 от "Това идване от кога го чакаш":

    За разлика от теб аз съм на възраст и помня неща които са се случили когато ти не си бил роден.

    Помня 1996, помня 2004-2009 когато България беше номер 1 по ръст на цените и помня 2009-2016 когато България беше номер 1 по срив на цените на имотите в света. Помня 2017 когато цените започнаха да отлепват от дъното и когато до 2020 м2 струваше 1000 евро. От тогава до сега пазара е в бум и това е естествено, само 5 -6 години. Този пазар е цикъл както всеки един пазар. В много дългосрочен етап парите се обезценяват, НО НЕ ЗА 3 ГОДИНИ.. ТЕПЪРВА ШЕ ИМА КОРЕКЦИИ. А имотите се амортизират. След 30-40 години това което си купил днес също ще се обезцени. До тогава ще има много бау и много евала.
  • 76 Палячо

    6 1 Отговор
    Вуе, скоро бизнеса ти като брокер приключва
    Ориентирай се към Лидъл и градския транспорт за друго не ставаш
  • 77 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Амиии":

    Наглостта на някои майстори е нечувана. 6-8 бона за ремонт на 2 кв баня. Той работи 5 дни до обяд и надника му излиза 300 лв на ден. Учил е да лепи плочки в строителния, а иска да му плащат, все едно е брокер на Уолстриит.

    Коментиран от #78

  • 78 Аз Кочо

    9 2 Отговор

    До коментар #77 от "Гост":

    Аааааа това а е добре защото вуето е плащал по 20 к на баня а той има две

    Коментиран от #86

  • 79 инвиститур

    11 3 Отговор
    Ама аз купех миналата година ноември за да не изтърва преди взиането в ЕЗ.

    Сега как да я продам таз гарсонера 30 м2 за 100 000 евро?

    Ох лошу мий!
  • 80 Гост

    9 2 Отговор
    Прави впечатление, че напоследък се пускат неадекватни обяви на къщи за тотален ремонт, на абсурдно високи, шесцифрени цени.
    Подобни "помпички" само помпят статистиката, и създават впечатление, че пазарът поскъпва. Отчаен ход, да се доизцеди каквото може, пък ако клъвне някой.....

    Коментиран от #81

  • 81 прави впечатление

    11 1 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    че всякакви имоти сеп ускат на шесторни и седморни цени.
    Надяват се да се появят бала мурници с пари и да купят.
    Къща из пропадналата провинция за 200 000 евро???
    Че то има към 300 000 полуразпадащи се къши никой не ги ще дори зап арите за един наем.
    Ама опитват се хората да кешират.

    Коментиран от #82

  • 82 Държава на

    9 0 Отговор

    До коментар #81 от "прави впечатление":

    Вуевци
  • 83 Издателнс просто тиийки

    1 0 Отговор

    До коментар #68 от "Абе, притеснен съм":

    Колега, този фейлетон дето си го реализирал - надраскал, клас ти дойде на ум?! То направо е бестселър и кърти
  • 84 Моля?

    3 6 Отговор

    До коментар #14 от "Майстор на плочки гипсувкартон":

    "Сега като паднат цените на ремонтите" -- ти сериозно ли вярваш че някакви цени ще падат? Май живееш в паралелна вселена

    Коментиран от #85

  • 85 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #84 от "Моля?":

    Търсене -предлагане ЗАПОМНИ
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Злобар

    6 1 Отговор

    До коментар #86 от "Мятай":

    До моите плюсчета ли опря, злобна жено?
  • 88 Ние сме умните хора

    8 1 Отговор

    До коментар #86 от "Мятай":

    А вие брокерчета и алчни продавачи го у хайте

    Коментиран от #93

  • 89 Z Зомби

    1 8 Отговор

    До коментар #22 от "Имат имоти в провинцията":

    Първо отиди до Практикер и виж колко струват строителните материали и инструменти?!

    Коментиран от #96

  • 90 Ха ха ха

    1 7 Отговор

    До коментар #48 от "Сега на човек с пари ли се превземаш":

    Имал пари,тоа нема дим от за ди имал пари смех,смехтЪ ха ха ха

    Коментиран от #91, #92

  • 91 Даже и имотен бил

    1 9 Отговор

    До коментар #90 от "Ха ха ха":

    И пенсионер. Имал имоти и в Чужбина. Ама много му е трън в очите цените в България. Той си има де, не му трябват- гледа другите да не се набутат. Да не си помислиш случайно, че е някой скъсан двулевчо (едноевровчо), дето опъва по 8 часа на ден в супермаркета и живота му е крив. След работа събира пиянките пред кварталното магазинче да пореват колко е тежък живота. Прибира се в панелката, при изнемощялата си женица (ако изобщо е останала с него), която не е виждала почивка, като БЯЛ човек от години, не щото е скъпо, а щото мъжът и толкова си може, сещаш се. Цъкне телевизора, припр@дне и препсува GEN Z поколението, дето работи за три пъти неговата заплата. О не, точно това мислене, как всичко е скъпо и непосилно, сривове, кризи, съкращения- точно това е мисленето на човек с пари. Абсолютно съм сигурен, да.
  • 92 Ако го питаш, ще ти каже

    3 8 Отговор

    До коментар #90 от "Ха ха ха":

    И за нивото на заплатите забележи в РЕАЛНИЯТ сектор- 1500-2000 лв. било. Мога да му намеря писанията на ск@саняка. Днес ми излезе обява за София- търсят се шофьори C+E за вътрешни курсове хладилен камион със спане в камиона- СТАРТОВО, забележете СТАРТОВО 4000-5000 лв. (НАД 2000 ЕВРО!!!!). Но се иска отговорност, специализация, и квалификация. Нещо, което КОЧОВЦИТЕ нямат. По- лесно е да опъваме в магазина, да зареждаме щайгите с хляб и кисело мляко. Чакам го да се включи със статистика от Сан Франциско, Женева или Париж. Хората бачкат, правят, изплащат, живеят. Он представяш лис и какво му е, всяка вечер да го тресе параноя и страх от безработица. И как да не го е страх, като той си може НИЩО, и НИЩО получава като заплата. Е, нека му. Ние да сме добре, да ядем и да пием, Кочовците да се плюнчат тук колко е тежък живота, кризата в Джорджия, сривът в Париж, вилите в Италия и така. Като ги питаш що не ходят там- Аааа не, то не става въпрос кой къде да ходи, то ставало въпрос тука да му е евтино- човека имотният пенсионер, дами и господа. Ако се чудиш защо нарича мъжете направили нещо (не като него) с живота си жени- ти ако беше негова жена и живееш в немотия, изнемощяла си, не си виждала почивка от годинИ, ще живееш ли с този човек? Хванала си е чукалата и е заминала. Той от години й обяснява, че живота в хола на мамини в панелката е супер, и утре като се сринат цените ще купи. И то утре май не идва...Тъжно.

    Коментиран от #94, #97

  • 93 Шът да не ти индексирам наема

    1 7 Отговор

    До коментар #88 от "Ние сме умните хора":

    Нали знаеш. Ифлация. Като не искаш да ти индексират наема- купи си, да си имаш.

    Коментиран от #95

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Гледай си кредита

    7 1 Отговор

    До коментар #93 от "Шът да не ти индексирам наема":

    моя наем не го мисли, остават ти още 30 г. половин човешки живот хъхъхъхъ

    Коментиран от #99

  • 96 Докато има балъци

    8 0 Отговор

    До коментар #89 от "Z Зомби":

    ще има и касапи, това е положението минке
  • 97 Отново нищо

    6 1 Отговор

    До коментар #92 от "Ако го питаш, ще ти каже":

    блаааа, блаааа, блааа лупости и пак лупости

    Коментиран от #98

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Вашите сигурно се гордеят с теб

    1 10 Отговор

    До коментар #95 от "Гледай си кредита":

    Звучиш на успешно дете. Добре реализирано, с хубава професия. Културно, начетено, замогнато. 100% простотията и злобата изооообщо не са сигнали за отчайваща бедност, шизофрения и самообвинения. Нищо, сигурен съм, че си магнит за жените. Всяка иска да си изкара живота под наем, чакайки да наследи нещо отнякъде, щото мъжът й толкова си може. ПА за кредита- за триии години и половина си насмогнах ипотеката- егати, а? Без да хленча, да мрънкам, да искам. Па вие хленчете с Цецко тука, мнооооого ще повлияете на пазара. Сигурен съм, че замогнатите хора много им трябва акъл от скъсани неможачи. Седят и чакат, Кочко да им покаже статистика за Сан Франциско, това ДВИЖИ пазара!!! ХА-ХА-ХА. Недачници, Сър.

    Коментиран от #100

  • 100 един друг

    11 0 Отговор

    До коментар #99 от "Вашите сигурно се гордеят с теб":

    Малък анализ на писанието ти::

    Ако няой не иска да ти купи копторчетата на по 200-300к евро на брой, той е беден отчаян и дори (цитирам) шизофреник.

    Единсвения начин някой да има мадама и да е нещо на този свят е да вложи цялото си същество да изкрава пари да взма заеми и да ти носи всеки възможен цент в твоя джоб.

    Единствения начин някой да не е на улицата е да купи каквото му кажеш на каквато кажеп цена. Иначе - под наем докато ти блоговолиш да не го вдигнеш над възможностите му. Тогава - на улицата, щото в цялата држава с 5 милиона хора и 20 милиона жилища само при теб може да се помещава.

    Който не е съгласен с някаква цена - той "хлечни", "мрънка" направо е неудачник. Купвачът няма право на мнение. На какво има право? Виж по-горе.

    Ето ти моята позиция. Въобще не ми се занимава да споря и да вадя статистики от тук и там. Моята преценка е че имотите у нас са крайно надценени и си е моя лично ПРАВО да НЕ ги купувам. Ако не съм познал пазарната тенденция, си поемам сам негативите и въпбще не ти влиза в работата.
    Чухме ви мненията и на двамата. Оствете и други хора да споделят какво мислят. Не флъдвайте!

    Коментиран от #101, #102

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Абсолютно си прав

    9 0 Отговор

    До коментар #100 от "един друг":

    С имоти вече се занимават само брокерите, едни други се надъхват, че още има хляб в тях, но и те не си вярват. Вуето скоро ще хваща влака за там, от където се е домъкнало
  • 103 туман

    0 3 Отговор
    Така е в клуба на богатите, преди теглехме кредити за жилища, сега ще теглим да си платим тока, евро ценности