21 Ноември, 2019 08:35 3 985 16

По закрит способ пробиват тунела при Централна гара Пловдив

  • пловдив-
  • централна гара-
  • пробив

Целта е да се облекчи трафикът

Пробивът под централна жп гара ще бъде по закрит способ, което означава, че няма да има изкопни дейности по открит начин и спиране на движението по бул. "Христо Ботев", каза генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски. В момента проектът е на фаза идеен проект и предстои техническо проектиране.

Не е възможно спиране на обществената поръчка и няма да бъде спряна заради промененото намерение за запазване на пътната връзка на мястото на сегашния Бетонен мост. „Знаете, че изграждането на едно съоръжение и проектирането е двустъпално или тристъпално в етап проектиране. На идеен проект няма как да вземем разрешение за строеж, така че предстои техническо проектиране" - каза Папукчийски, цитиран от Plovdiv24.bg. Решението за прилагане на закрит способ е, за да не се засяга трафикът в участъка на бул. "Христо Ботев" и прилежащите съоръжения, които на общинската пътна инфраструктура. Открит способ ще се ползва само в рамките на района на гарата, уточни ген. директор на НКЖИ.

На въпрос какво ще се случи с подземната инфраструктура - магистрален водопровод и колектор, инж. Папукчийски отговори: "Всяко едно нещо от подземната комуникация също предстои на преработка при изпълнение на съответните проекти".

Пробивът под централна жп гара трябва да бъде напълно завършен до 2023 г. В този срок трябва да бъдат изградени наново дори коловозите на гарата, перони и перонните покрития.

Единственият участник в обществената поръчка за изграждане на подземната връзка е посочил цена с 9.2 милиона повече от индикативната стойност. В момента НКЖИ като бенефициент за изпълнението на проекта търси решение на този въпрос.

"Търсим паричен поток, дали ще бъдат от дружеството, дали ще бъде преразпределяне в самата оперативна програма, това е предмет вече на наше решение, след като направим анализ на другите процедури, които са проведени и дали има остатък от финансовия ресурс по оперативната програма. Знаете, обектът се финансира по механизма "Свързана Европа". Така че ние все още сме във въпрос откъде ще пренасочим средства", обясни Папукчийски.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Златна рибка

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "Да гръмне АЕЦ":

    Ей селяк ти от къде си бе? От селска София със стадата овце на поляните до гара " Искър".

    Коментиран от #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Златна рибка

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Софиянец":

    Като ти чета словоблудството разбирам че не само че си пъпанар но си и расист.

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 пловдив

    5 1 Отговор
    По този ЗАКРИТ СПОСОБ погребвате България.
  • 16 ФилипII

    1 0 Отговор
    Пробивът е скъп и безсмислен. Вместо това трябва да свалите нивото на линиите от Коматевския възел до гара Разпределителна, и всичко отгоре да си стане свързана инфраструктура с Центъра и Кючук Париж. Много по-евтино е да правиш изкоп покрит с бетонни тела, отколкото да дълбаеш тунел под земята.