3 Септември, 2012 21:49 20 670 28

Странна реклама се появи в София

  • реклама-
  • градски транспорт-
  • софия-
  • ikea

Колкото по-нетрадиционен е начинът, по който се предлага даден продукт, толкова по-запомняща е марката, която го предлага. Това го доказа днес и шведската мебелна верига IKEA, която е на българския пазар от една година.

Днес столицата осъмна с няколко по-уютни спирки на градския транспорт. Сред тях бяха тези на Орлов мост и Софийския университет. Това е отличен пример как може да направим града по-уютен и как дадена компания успешно рекламира дейността си.

В цял свят шведската мебелна верига има нетрадиционен рекламен подход и винаги изненадва своите клиенти. Един от примерите за това е например раздаването на ежегодния каталог – служителите на компанията го оставят пред всяко жилище.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 IceHeart

    4 2 Отговор
    Ако почнат да слагат "цокала" за кучетата, да не се.ат по парковете, определено ще направят голямо впечетление! Ще се издигнат в очите на слепите и ще ги чуят глухите ОМГ!
  • 2 affa

    5 0 Отговор
    преди няма и един час седях на диванчето на спирката до военната академия,където е и първата снимка а сега гледам новина..ДОста странно се почувствах дйс
  • 3 Герила

    2 4 Отговор
    Казва се Герила маркетинг, а не странна реклама

    Коментиран от #4

  • 4 qwerty

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Герила":

    Айде кажи на майка ти "герила" маркетинг да я видим какво ще разбере и й вземи 5 лв. за обяснението - да видим дали ще ти ги даде.
  • 5 Георги Тодоров

    1 2 Отговор
    объркали са се сериозно точно за бг
    диванчетата ще им поникнат крачета.
    както в клипчето с оставената раница със спрейовете. спец части а у, тука ще е гепена на 2та секунда
  • 6 Щангелмайер

    5 0 Отговор
    Една от най-добрите фирми за обзавеждане. Много са им функционални нещата, семпли, здрави и не толкова скъпи. Едно много важно нещо е че така са ги проектирали и направили, че дори и жена може да ги сглоби. Като съотношение цена/качество трудно има някой да ги бие. В България са все още прохождащи, но на Запад са компания с име и престиж. Въпреки ниските цени се купуват и от средната класа и от богати хора.

    Коментиран от #11

  • 7 Хепи

    5 0 Отговор
    Евала! Фен съм на Икеа. Освен иновативни идеи в мебелите, показват такива и в рекламата. :)
  • 8 Отрицателно

    3 6 Отговор
    Аз бих се почувствал обиден от този "креативен" тип пропаганда и не бих изпробвал удобството или качеството на продукта им. Първата ми асоциация би била: реклама на диван на спирка за оществен транспорт-целева група: всеки любопитен кибик дръзнал да отмаря, докато чака превозното си средство. Цените им изобщо не са ниски, ходих на откриването им и търговския им обект не случайно е позициониран около богаташките квартали на София.

    Коментиран от #10

  • 9 PlimP

    3 0 Отговор
    не е странна, а хитра и със замисъл, за разлика от 95-те % малоумни реклами по редните ТВ-та, имам чувството, че в Бг гледаме най-смотаните реклами на света и като се появи нещо със замисъл го обявяват примерно за циничко :Х, да вземат да се разровят из интернет и да видят, кво значи цинична реклама :D
  • 10 Nashio

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Отрицателно":

    Ами като си мързелив комунист, който само чака да му падне от небето - много ясно, че ще са ти скъпи ! Ако искаш аз да ти го купя ?

    Коментиран от #26

  • 11 хххххххххххх

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Щангелмайер":

    А знаеш ли за да се постигнат тези цени, как се извиват ръцете на българските производители за сваляне на разходите. Една част от нещата се произвеждат именно в България. А питаш ли хората във тези фабрики колко пари вземат за да могат такива като теб да го вземат на тази цена. А досещаш ли се къде отиват големите разлики между продажната цена и цената на която го взимат от производителя и кой си пълни джоба. А за да се постигне тази цена да ти казвам ли какво е качеството - не може хем хубаво хем евтино, щом искаш евтино си гледаш с едно око за качеството.
  • 12 Кранк

    5 1 Отговор
    Докато продължавате да си растете с комунистическото мислене,хората се ни карат да се усмихваме като видим подобно креативна реклама. Ще е супер ако всички спирки станат така :-) вместо да гледаме порутени ламарини :-)

    До ххххххххххххххххх :

    А къде отива разликата,ами сети се сам,сградата малка ли ти се вижда,ами и там хора работят и като влезнеш климатизацията кой според теб я плаща,а осветлението или според теб всичко е фрий енерджи ?!? Като искаш евтино,ходи в гората да дялаш дъски и да си сглобиш сам маса и столове,после вземи си утъчи на стана на баба ти и покривки :-) ;-) :-)
  • 13 Бай Онзи

    3 0 Отговор
    Чудно, дали някой ги пази все пак!
  • 14 Angel

    6 0 Отговор
    Това е много яко, жалко че ще го съсипят бързо!! :(
  • 15 Geri

    4 0 Отговор
    До qwerty:
    това дали майка ми знае какво е герила (горила) маркетинг, не променя факта, че това е точно такова. Тя може и айфон да не знае какво е, но трябва ли да пишем "странната джаджа на американската фирма"... Все пак е новинарски сайт и е редно да е коректен. Терминът не е нов, а самия принцип се използва от десетилетия.
    Дали диванчето ще се задържи дълго в това си състояние не е важно - важното е, че новината ще бъде разпространена от медиите, в социалните мрежи и в личните контакти между хората и то съвсем безплатно. С малко средства ще достигне до много хора, което е и целта на занятието...
  • 16 селянин от обеля

    2 0 Отговор
    IKEA e най-голямата фирма в света производител на мебели и мисля , че знаят да правят реклама. Част от коментарите показват чисто български манталитет "ние сме най умните и разбираме от всичко" А дали търговските вериги натискат производителите /по скоро преработвателите на храни и др. стоки/ мен като потребител ме вълнува съотношението цена-качество а при кого ще отиде голямата печалба не ме интересува. производител на мляко е чичо от село и фермера а не преработвателната фирма - така че да не бъркаме производители с преработватели.

    Коментиран от #24

  • 17 бежи

    5 0 Отговор
    Днес го видях, имах чувството, че сънувам, беше толкова хубаво и толкова нереално... Много добро! Евала!
  • 18 ВИКТОР СЛАВОВ

    4 0 Отговор
    "Евала" (въпреки, че думата е турска точно тя пасва тук) кога една българска кирлива фирма ще прежали диван или нещо подобно, никога, хората знаят как се работи, как се търгува и т.н. , само могат да се учт нашите псевдо консултанти по маркетинг и незнам си какви други чужди думички!
  • 19 Някой

    7 0 Отговор
    Интересно кога някой ще изненада ИКЕА като открадне дивана?
  • 20 Zmei

    4 0 Отговор
    Единият го бяха оповръщали и сега като се връщах бяха сменили възглавниците - Евала ИКЕА ,но няма да се справиш с простият Български народ,той обича да си тъне в мизерия,всичко красиво не му понася !!!
  • 21 123

    1 2 Отговор
    Това си е една жалка кражба на идея от метрото в Париж- жалко- толкова ли не можете да измислите нещо по креативно- български умове
  • 22 Български пощи

    3 1 Отговор
    Преди да пишат за раздаването на ежегодния каталог от "служители" на ИКЕА, авторите на статията да си проверят информацията. Каталогът се доставя до адресите на хората от служителите на "Български пощи". За доставката хората получават 7ст. на брой, като след това дължат и данък върху тези пари. Български пощи получават от ИКЕА около 4лв. на бройка. Някой в пощите взима доста, нали??? Все пак живеем в Булгаристан...
  • 23 Besta

    0 1 Отговор
    Долна кражба на Идея !!!! Жалко, това се прави от години в Западна Европа !!!!!
  • 24 the mask

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "селянин от обеля":

    ИКЕА НЕ Е ПРОИЗВОДИТЕЛ на мебели, знайко, а търговец!
  • 25 комонис

    0 0 Отговор
    само тьпотии реклами тез западни тапотииии 13г. ало сдс какво стана само сеналапаааа сьс заводи имолове
  • 26 Владо

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Nashio":

    Аз пък нито съм мързелив, нито съм комунист. Ама като знам, че две германчета в Калифорния за 450 долара си взеха от Икеа диван, хубава лампа, сумати посуда, прибори и какво ли още не, и ми виждат малко височки цените у нас. А като сравня средната заплата от 3000 долара (близо 4500 наши парички) и 500 лева у нас и стават още по-скъпи, не мислиш ли???
    Икеа са хубави мебели, направени с мисъл, но таргетът им са предимно бедните. А бедните у нас, с около 500 кинта доход, надали могат да си позволят каквото и да било от тоя магазин.
    У нас тази стратегия действаше добре, например с Макдоналдс. Но това беше преди, когато всичко западно изглеждаше връх на лукса и малко хора знаеха, че в Макдоналдс ядат чернилки и флипински чистачи. А сега е малко странно че някои продължават да подхождат с телешки възторг като чуят за нещо западно като Старбъкс или Икеа.

    Коментиран от #27

  • 27 ми24

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Владо":

    ++++++
  • 28 Галина Христова

    0 0 Отговор
    Не съм минавала скоро оттам , но ми е интересно още ли е там това диванче?