Last news in Fakti

9 Август, 2021 10:37 3 338 2

Търговците са все по-предпазливи

  • мол-
  • площи-
  • търговци-
  • наем-
  • foton-
  • cushman & wakefield

Липсват нови брандове за наем на магазини в моловете

Търговците са все по-предпазливи - 1
Снимка: М. Богданова ©

Пазарът на търговски площи отчита умерена активност, но липсват нови брандове, които навлизат у нас. Търговските центрове в страната отбелязват основно разширения или нови концепции на съществуващи наематели, отколкото отваряне на нови магазини. Сред по-значителните за периода са новият обект на JYSK във Враца, както и откриването на магазин на модната марка Sinsay във VIA Retail Park Пловдив.

„Несигурната обстановка прави търговците по-предпазливи относно разширяване на мрежата. Сегментите, при които има ръст, са основно бързооборотни и спортни стоки, дрогерии и дискаунт магазини. Повечето брандове вече имат силно присъствие в София и в търсене на възможности за разширяване се ориентират към ритейл парковете. Те са все още слабо развити, но дават добра и рентабилна възможност за навлизане на пазара в регионалните градове“, посочва Красимир Петров, мениджър „Управление на активи и търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

Към средата на годината 52 000 кв. м в ритейл паркове са в строеж или в етап на планиране. Общият обем на съществуващите площи вече достига 179 360 кв. м, но гъстотата им е значително по-малка спрямо средните нива в Югоизточна Европа. У нас на 1000 жители се падат едва 27 кв. м, докато гъстотата в Сърбия и Румъния е съответно почти два пъти и почти три пъти по-висока.

Въпреки поредицата от затваряния и ограничителни мерки, засягащи моловете, нивата на свободните площи се задържат стабилни около 6-7%. Лекото понижаване на наемите продължава и през второто тримесечие на 2021, с офертни нива за първокласни площи в София, достигащи 34 евро/кв. м. В ритейл парковете стойностите са приблизително 8-10 евро/кв. м в столицата и 7-9 евро/кв. м за областните градове.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Както във

    3 2 Отговор
    всичко и при промените в търговията на дребно, България е няколко години назад от света. В нормалните държави, инвеститорите скоростно опитват да се отърват от турговски и офисплощи. Последната година и половина промени начинът на пазаруване и работа от вкъщи ДРАСТИЧНО. Старите времена няма да се върнат никога.
  • 2 Студопор

    12 0 Отговор
    Много ли е трудно да кажете "марки" вместо БРАНДОВЕ, "лагер" вместо КАМП и "модерно" вместо ТРЕНД? Използвате някакви чуждици от английския, като отидете на гурбет - вълшебния пръст спасява ситуацията : дис, дис ен дис.