Last news in Fakti

11 Ноември, 2003 00:00 845 0

Летище "София" ще бъде разделено на две

  • проекта-
  • василев-
  • strabag-
  • министър-
  • транспортното-
  • министерство-
  • австрийската-
  • оферта-
  • софия-
  • директор-
  • според-
  • летище-
  • транспортното министерство-
  • млн eur-
  • летище софия
Летище София ще бъде разделено на две структури - на техническа и експлоатационна, научи в. ПАРИ. Техническата ще наблюдава инфраструктурата, а експлоатационната - полетите. Според източници на вестника идеята за разделянето била лансирана от министъра на транспорта Николай Василев, за да се избегнат проблеми като този с австрийската компания Strabag, избрана да строи новия пътнически терминал. Идеята столичният аеропорт да се раздели на две подкрепя Дейвид Нюман, американският консултант от Bearing Point на транспортното министерство по въпроса за концесиите на летищата. Досегашната практика показала, че изпълнителният директор не можел едновременно да управлява аеропорта и да ръководи проекта по неговото разширяване и модернизиране.

Всяка от новите структури щяла да има свой директор. Сегашният изпълнителен директор на летище София Стоил Пашкунов не бе открит за коментар. Според запознати бившият зам. транспортен министър Апик Гарабедян, който беше зам.-министър, когато Гад Зееви купи АК Балкан, е един от кандидатите за шеф на дирекция Експлоатация. Той имал опит в авиационния бизнес, но не отговарял на изискванията на Василев - кандидатите да са млади и да владеят три езика.


Поредната оферта на STRABAG

Вчера Strabag, която преди няколко месеца поиска оскъпяване на проекта по изграждане на терминала, е представила в транспортното министерство окончателната си оферта. От ведомството не уточниха какво увеличение е поискала компанията, но според източници на в. ПАРИ то е двойно. Очаква се днес транспортното министерство да се произнесе по нея. Австрийската фирма спечели търга за изграждането на терминала на 16 декември 2002 г., като предложи най-ниската оферта от 112.2 млн. EUR. По-късно Strabag поиска оскъпяване на проекта с около 40 млн. EUR заради ново геоложко проучване, което показало, че теренът е нестабилен. Транспортното министерство и ЕИБ, която финансира проекта с 60 млн. EUR, не приеха. Василев три пъти поставяше ултиматум на Strabag да намали цената. Както в. ПАРИ писа, оскъпяването е заложено в договорите, защото консултантът на проекта холандската фирма НАКО е едновременно и проектант, и супервайзър.

Все още няма окончателно решение дали "Щрабаг интернешънъл" ще остане изпълнител на проекта за модернизация на летище София. Това съобщиха от Министерството на транспорта след срещата на министър Николай Василев с мениджърите на австрийската компания вчера. И от двете страни е поискана допълнителна информация, която ще бъде обсъдена по време на нов кръг от разговори днес, поясниха от пресслужбата на министерството. В края на миналата седмица министър Василев се закани да анулира договора с "Щрабаг", защото се е забавила със строителството на обекта с 8 месеца .



Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА