Запознати твърдят, че кувейтско-арабският консорциум има правни основания да иска удължаване на времето за строителство на пистата заради забавеното отчуждаване на земи в района на обекта. В момента процедурите по отчуждаването почти са приключили, но остава един спорен имот, за който още не е постигнато съгласие със собствениците. Заради това кувейтците имат разрешение за строеж само за първия етап от проекта, а именно изкопно-насипните работи по новата писта, удължаване на съществуващата писта в източна посока от р. Искър, както и за изграждане моста на реката.
Наистина има обективни причини за удължаването на срока за изграждане на новата писта на Летище София, заяви за в. ПАРИ зам. транспортният министър София Касидова, потърсена за коментар по темата. Поради факта, че се свързахме с нея в почивния ден, г-жа Касидова обеща да изложи причините за това в интервю за вестника в утрешния брой.
Кувейтско-арабският консорциум Mohammed Abdulmohsin Al-Kharafi and Sons участва и в конкурса за концесионирането на летищата във Варна и Бургас и според запознати е един от фаворитите в търга. По неофициална информация кувейтците инвестират в авиационния бизнес у нас и косвено ще участват и в приватизацията на България Ер.
Общата стойност на проекта Реконструкция, развитие и разширяване на Летище София е 210 млн. EUR. 60 млн. EUR са кредит от Европейската инвестиционна банка, 50 млн. ЕUR са безвъзмездна помощ по програма ИСПА и около 7 млн. ЕUR по ФАР. Строежът на новата писта се финансира с 40 млн. USD от Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА