Истинска кървава драма може да се разрази заради криминални опити за компрометиране от недобросъвестни служители в трамвайно депо "Искър" на една безвъзмездна инициатива, целяща качествена информация за пътуващите в трамвайна линия 20 и улесняване труда на водачите.
Историята започва през лятото на 2020 година, когато екипът от специалисти на Марио Евстатиев и Николай Александров започва мащабната реализация на проект "Нов живот за старите табели" по силата на който инсталират електронни маршрутни табели в доставените през 1990 година мотриси тип Т6Б5. Проектът е подкрепен и от Заместник-кмета по транспорт на София, а реализацията му дава съвсем различен облик на старите мотриси. Пътниците също се радват на промяната, тъй като до тогава, трамваите от модела, които обслужват линия 20 бяха с трудно видими пластмасови табели, често изгорели от слънцето и нечетими.
Самите информационни средства се монтират по начин и технология, одобрени от "Столичен електротранспорт" ЕАД.
Това обаче не пречи на опитите за компрометиране на безвъзмездния труд на експертите, които се оказват изправени пред сериозен проблем с компрометиране на монтажните елементи на челната електронна табела. Проблемът остава незабелязан до 11-ти април, когато нищо неподозиращ водач едва на е пратен в болница от внезапно падналата в следствие на компрометирани връзки 20 килограмова челна табела.
Експертите се самосезират и пристигат на място в депото, повикан е и началника, който обаче не приема казуса сериозно, а последващата проверка, която те сами правят установява общо 4 от 15 мотриси с компрометирано укрепване на челната табела, като последния случай е открит вчера 14.05.. Екипът е сезирал общинските власти. Призив за политическо решение от страна на отговорните фактори, те отправиха днес и чрез страницата си "ИБИС техници - София". Повод за призива е, че констатираните случаи на самоволни и опасни промени по монтажните елементи на информационните табели са окачествени като "дребни глупости", а адекватно разследване на казуса в депото не се извършва.
За да не се стигне до инцидент с пострадали, те настояват за адекватни мерки и дисциплинарни наказания на отговорните лица в депото, засилен контрол върху самоволните промени от страна на водачите по отношение на конструкцията на превозните средства, както и за елиминиране на политическото и синдикално лоби, което пречи на стъпките.
Текст и снимки: Марио Евстатиев
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Отговор
Коментиран от #3
18:21 15.05.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ННН от ГЕРБ
До коментар #1 от "Отговор":
Сега пък шплент!Всичко построено от Борисов пропада!
Метро, магистрали, плочки на тротоари...
Коментиран от #5
18:25 15.05.2021
4 Не че нещо
До коментар #2 от "Без майтап":
Ама и за това ли ви е виновен той?????18:27 15.05.2021
5 Някой
До коментар #3 от "ННН от ГЕРБ":
Ще се радвам да покажете снимки от, които се вижда как той лично лее бетон, реди плочки или асфалтира. Гледам сте запознати с работата му и не би трябвало да ви е проблем това.Повтарям лично той!
Коментиран от #7, #9
18:30 15.05.2021
6 той
18:40 15.05.2021
7 Посетител
До коментар #5 от "Някой":
Колега! Как може да се съмнявате, че лично Той не е лял бетон, редил плочки и асфалт полагал?!? Нали от 12 години ни проглуши ушите с неговото АЗ, АЗ, АЗ... Без Него нито слънцето изгряваше, нито луната залязваше!!! Не бива тъй, колега, не бива! Баце е туй!18:46 15.05.2021
8 Посетител
18:50 15.05.2021
9 Радвай се
До коментар #5 от "Някой":
Подобен начин на управление, води до такива резултати. Фирма, спечелила обществената поръчка - наши хора, с процент за чекмеджето. Фирма изпълнител - също. Контролен орган - отбор калинки. После като се събори нещо, току що открито и платено скъпо и прескъпо, що така стана. Ами, затова!19:05 15.05.2021
10 булгарин
06:41 20.06.2021