13 Август, 2014 15:28 1 551 0

Световният бас Феручо Фурлането открива сезона в Софийската опера

  • феручо фурлането-
  • софийската опера и балет-
  • борис христов-
  • пламен карталов-
  • "дон карлос"-
  • филип іі

Прочутият италианец ще пее партията на Филип Втори, която е била една от коронните на легендата Борис Христов

Световният бас Феручо Фурлането открива сезона в Софийската опера - 1
Снимки: Кен Хауър, Метрополитън опера

Световноизвестният италиански бас Феручо Фурлането ще пее на тържественото откриване на сезон 2014-2015 г. на Софийската опера и балет на 20 септември от 19.00 ч. с операта „Дон Карлос” от Верди. Спектакълът с участието на звездата от Италия в ролята на Филип II е в рамките на честването на юбилея на Борис Христов и с него се отбелязват 100 години от рождението на оперния режисьор Михаил Хаджимишев. Фурлането идва за първи път у нас.

„Израснах в преклонение пред Чезаре Сиепи и Борис Христов и те бяха нещо като пътеводна светлина за мен”, разказва Феручо Фурлането в сайта си. „С Христов се срещнах още при втората си опера в Торино, когато пеех Монаха в „Дон Карлос”, а той пееше крал Филип II. Той ми даде идеята да бъда не само певец, но и интерпретатор, да обичам актьорската игра на сцената, да обичам да създавам образи и да успявам в това. Да го гледам и да изучавам малките жестове, които той правеше, да разбирам как дребното движение и малките жестове могат да са много по-важни от големите – това беше много ценно за мен, също толкова, колкото използването на гласа”.

Един от най-великите баси и най-търсените изпълнители на нашето време, Фурлането е хвален от критиката за големия му диапазон, впечатляващата му вокална мощ и отличните му актьорски способности. След дебюта му през 1979-1980 на сцените на Ла Скала и Метрополитън опера, в средата на 80-те той последователно пее във виенската Щатсопера, на фестивала в Залцбург, в Ковънт Гардън и в Националната опера в Париж, както и в Рим, Торино, Флоренция, Болоня, Палермо, Буенос Айрес, Лос Анджелис, Сан Диего и Москва.

В София Фурлането ще пристигне след участие в Будапеща в началото на септември. През сезона 2014-2015 в ролята на Филип ІІ ще го слуша публиката във виенската Щатсопера и в нюйоркския Метрополитън. Преди тях е гостуването на Феручо Фурлането в легендарната постановка на „Дон Карлос”, която 26-и сезон не слиза от сцената на Софийската опера и балет. В нея са участвали Николай Гяуров, Стефан Еленков, Гена Димитрова, Стефка Евстатиева, Стефка Минева, Калуди Калудов и две други нови поколения български оперни таланти. Постановката на режисьора Пламен Карталов с огромен успех е гостувала в Япония с участието на Никола Гюзелев и Анна Томова-Синтова.

В деня след началото на новия сезон, на 21 септември, се открива Международният конкурс за млади оперни певци „Борис Христов”.

Удивителната международна кариера на Феручо Фурлането започва с ролята на крал Филип II в „Дон Карлос” от Верди на Великденския фестивал в Залцбург под диригентството на Херберт фон Караян през 1986 г. През същата година той дебютира на летния фестивал в Залцбург с ролята на Фигаро в операта на Моцарт. Дебютът му на водещите оперни сцени предхожда тези участия: Ла Скала (1979 г.), Метрополитън Опера (1980), Виенската държавна опера (1985).

Работил е с водещите оркестри и диригенти като Херберт фон Караян, Карло Мария Джулини, сър Джордж Шолти, Ленард Бърнстейн, Валери Гергиев, Лорин Маазел, Клаудио Абадо, Бернард Хайтинк, Даниел Баренбойм, Жорж Претр, Джеймс Ливайн, Семьон Бичков, Даниеле Гати, Рикардо Мути, Марис Янсонс и Владимир Юровски.

Участвал е в концерти и рецитали във водещи световни концертни зали в репертоар от „Реквием” на Верди до руски песни и „Зимно пътуване” от Шуберт.

Има множество записи на опери на CD и DVD, а изпълненията му са излъчвани в цял свят по радиото и телевизията.

Чувства се еднакво у дома си в много опери като Ла Скала в Милано, Кралската опера „Ковънт Гардън”, Виенската държавна опера, Националната опера в Париж, Метрополитън опера в Ню Йорк, както и в Рим, Торино, Флоренция, Болоня, Палермо, Буенос Айрес, Лос Анджелис, Сан Диего и Москва. В Мариинския театър в Санкт Петербург той е първият италиански бас в ролята на „Борис Годунов” на Мусоргски. Изпълнява тази роля и на сцената на Болшой театър с голям успех сред критиката и публиката, като е единственият западен артист, изпял Борис Годунов и на двете основни сцени на Русия.

Феручо Фурлането е почетен посланик в Организацията на обединените нации, както и камерзенгер и Почетен член на Виенската държавна опера.

През сезон 2013-14 Феручо Фурлането се изявява в най-големите световни оперни театри и концертни зали, включително Виенската държавна опера, Миланската скала, Гран Театър в Женева, Театро Реал Мадрид, Операта в Сан Диего, Канадската опера в Торонто, Сънтори Хол в Токио, Берлинската Филхармония, Московската консерватория, зала „Плейел” в Париж и Аудиториум в Барселона. Феручо Фурлането участва с две Вердиеви басови партии във Виенската държавна опера. „Днешният най-добър Фиеско” („Чикаго Трибюн”) се връща в „Симон Боканегра” и по-късно като Филип II в „Дон Карлос”.

Получава международно признание и в двете роли в Кралската опера „Ковънт Гардън” („пее със завладяваща власт” Файненшъл Таймс, 2013) и Метрополитън Опера.

Той изпълнява ролята на Борис Годунов във Виена и Москва, а също и в концертно изпълнение с националния оркестър на Тулуза под диригентството на Туган Сохиев във Франция и Испания.

Фурлането се връща към един от любимите си герои – Дон Кихот от Масне, в операта в Сан Диего и операта в Торонто, а също и в Мариинския театър в Санкт Петербург.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА