23 Май, 2015 02:00 16 803 8

Учени откриха как древните канибали са готвили човешко месо

• канибали-
  • готвене-
  • месо

В Мексико го варили с различни подправки

Учени обясниха как точно се е готвело човешкото месо по време на индианските ритуали в древно Мексико, съобщи Lenta.ru.

През IV в. индианците са пекли и варили човешко месо, след което са го поръсвали с чили, анато и други подправки. Това се доказва от костите на жертви, открити от археолози. Находките са представени в списание Археометрия.

Група от испански и мексикански археолози са работили с останките на 18 човека. На фрагментни от черепни и дълги кости са открити следи от порязвания, наранявания и топлинна обработка.  След като изучавали структурата, морфологията и текстурата на костите , експерти установяват, че те са били печени и варени.

„Когато солта се разтваря в костта колагенът излиза на повърхността. Червените кости са тези, чието месо е било печено. Така температурата се повишава и кръвните и месни сокове се усвояват в най-горния слой на костите.“ заявяват учените.

Според археолозите някои от костите са с жълт цвят, придаден им от подправки като анато, червен пипер и чили, с които са били поръсени по време на варене. Смес от тези подправки в значителни количества съдържа растителни пигменти. За да проверят тази теория учените опитали да варят говеждо месо във вода, подправена с анато. След приготовлението костите са придобили същия отенък като на човешките останки. Изследователите отбелязват, че при обработката на човешко месо в Мексико използват същите техники, като при приготвянето на варена царевица и други традиционни ястия.

• 1 гост

Бих се изненадал ако се готви по различно от говеждо и свинско предполагам че и с гарнитурите е така
  • 2 гост

Интересно - защо тази статия се публикува в раздел "Култура" на медията?
  • 3 ани

Явно културата ни е стигнала до канибализъм та сега ни предлагат и рецепти , нещо като Иван Звездев ! Бих ги нарекла олигофрени , но не искам да обиждам хората с това заболяване !!
  • 4 onq s konq

Мн хора вярват в съществуването иэвънэемните,но в канибал-вегетарианец си е по-хард!
  • 5 TODOR STOYANOV

НЕКА ШЕФ МАНДЖЕВ(МАНЧЕВ) СИ КАЖЕ ТЕЖКАТА ДУМА
  • 6 Канибал

Я, звучи доста вкусно...

Чудя се, възрастта на блюдото има ли значение ?
  • 7 Атила

А защо не изследват канибализма на Британските острови ?
    През 5-ти век римляните били ужасени когато открили купища човешки останки в селище на пиктите.
    След това прехвърлят на островите 5 хилядна тракийска конница за усмиряване на местните канибали.
    От там се ражда легендата за крал Артур и неговите сарматски рицари...

Голяма култура,големи учени,голям автор,голяма новина.Като няма какво да пишете не пишете глупости,понякога го четат и деца.Каква култура е това,по добре си замълчете отколкото да пишете глупости.