Френският композитор Адолф Адам остава в музикалната история като майстор на сръчната второразредна музика, угаждаща на вкусовете на публиката, пише БНР. Въпреки 46-те си опери (днес запомнени само четири, най-популярната от които е "Ако бях цар") и 14-те си балета, върху паметта му продължава да тегне сянката на обвиненията на критиците, а въпреки трайната слава на балетните си шедьоври "Жизел" и "Корсар", творчеството му продължава да е недооценявано.
Днес шотландско-италианският диригент, изследовател и музиколог Дарио Салви, който продължава делото на маестро Ричард Бониндж и посвещава голяма част от времето си на откриването и изпълняването на забравени шедьоври, „възкресява“ предпоследния балет на Адолф Адам "Орфа".
Танцовата драма, посветена на красавицата Орфа, по сюжет от скандинавската митология, се е радвала на 51 представления в Париж до 1860 г., след което вече не е изпълнявана. Под диригентството на маестро Салви тя прозвуча в София, в зала „България“, в изпълнение на Софийската филхармония след повече от 160 г. забрава и ни напомни, че има несправедливости и в музикалната история. Понякога изключителни шедьоври се оказват незаслужено пренебрегнати за сметка на необяснимата популярност на не така високо художествени творби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА