Кой е Тодор Живков и колко знаем за най-ярката историческа фигура, свързана със социализма? В навечерието на 35-ата годишнина от Десети ноември издателство „Кръг“ предлага на своите читатели ново допълнено издание на бестселъра „Тодор Живков. Власт – свидетели, участници“. Книгата на журналиста Иван Бакалов представлява подробен исторически анализ на живота на лидера на БКП, в нея се разкриват малко известни факти за Живков, неговите приближени кръгове и истините за ключови събития от близкото минало. Новото издание може да се открие от 8 ноември в добрите книжарници.
„Тодор Живков. Власт – свидетели, участници“ обхваща живота на Първия от детството до смъртта му, като акцентът е поставен върху политическото му израстване – домогването до властта и задържането на върха, и падение – подробности около разигралата се политическа драма непосредствено преди и след 10 ноември. Базиран основно върху беседи със съвременници и близки на Живков хора, свидетели и участници в историческите процеси и събития, томът дава ценен поглед към тези ключови страници от миналото.
Колко деен партизанин е бил Живков? Каква е ролята му по време на Априлския пленум и преврата, свалил от власт Вълко Червенков? Какви са механизмите на управлението му и как успява да се задържи на върха 35 години? Кои са хората в най-близкото му обкръжение? Кой свали Живков от власт през съдбовната 1989 година? Авторът Иван Бакалов търси отговорите на всички тези въпроси в „Тодор Живков. Власт – свидетели, участници“, а новото допълнено издание дава още по-задълбочен поглед върху истината и мита за Живков.
Бакалов подхожда към историческата тема изключително професионално и в работата си търси максимално обективното – както в излагането на фактите, така и в интервютата, които провежда. В книгата той документира срещите си през годините с Добри Джуров, Пенчо Кубадински, Йордан Йотов, Стоян Михайлов, с лежалите в затвора за преврат генерали Цвятко Анев и Мичо Ерменов, с т. нар. Врачански атентатор и др. Журналистът пише с идеята трудът му да бъде достъпен за всички: „Тази книга е написана така, че да бъде разбираема и интересна и на хора, които са родени след падането на Тодор Живков през 1989 г., и на свидетели на онова време“. Томът съдържа и голям брой редки снимки на Тодор Живков, които Бакалов издирва сред лични и обществени архиви. Корицата е дело на Живко П. Петров.
Повече за автора:
Иван Бакалов е журналист, работил или публикувал през годините в повечето големи вестници като „Сега“, „24 часа“, „Новинар“, списания като „Биограф“ и др., благодарение на което е имал възможност да се среща с участници в събитията по онова време. От 2007 г. e редактор и коментатор в своето онлайн издание e-vestnik.bg. Автор е на книгите „В сянката на Борисов“ (2011/2012), „Превратаджии от първо лице“ (2008), „До Чикаго и напред On Route 66“ (2014) и др.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Петър
Коментиран от #8, #30, #141
12:22 08.11.2024
2 Българин
Коментиран от #32, #34, #85, #131
12:24 08.11.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Сандо
12:26 08.11.2024
5 Баба ти
Помним, че бай Тодор такова наследство остави, че 35 години го крадът и още има за крадене.
Коментиран от #33
12:26 08.11.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Народен българин
Коментиран от #43
12:28 08.11.2024
8 Един
До коментар #1 от "Петър":
Трябваше Тато да бъде приключен като Чаушеско още през 89-та.Коментиран от #12
12:29 08.11.2024
9 а за 15 години демокрация –
12:30 08.11.2024
10 Все пак Отстояваше интересите на Българи
Докато Сега Такова Нещо Няма !
Коментиран от #39
12:30 08.11.2024
11 Голям Държавник
Коментиран от #143
12:32 08.11.2024
12 А Новите Разбойници КАК ?
До коментар #8 от "Един":
А Новите Разбойници КАК ?Коментиран от #13
12:32 08.11.2024
13 Както направи Пиночет ?
До коментар #12 от "А Новите Разбойници КАК ?":
Както направи Пиночет ?12:32 08.11.2024
14 Айрян мен
Трябва ми съвет-помощ .
Пиша нещо на кирилица в Гугъл ими се показват страници на руски или украински без нито една на български . Как мога да се оттърв от този проблем ?
Благодаря ви предварително .
Коментиран от #17, #29
12:34 08.11.2024
15 Мнение
Коментиран от #18, #102
12:34 08.11.2024
16 споко, човече
12:36 08.11.2024
17 яна
До коментар #14 от "Айрян мен":
не използвай гугъл има и други търсачки.Коментиран от #35
12:37 08.11.2024
18 Да ! Но....
До коментар #15 от "Мнение":
Да ! Но.... Направи Повече от Новите Свинари !Които Освен Да Грабат Натрупаното за 35 години, Нищо не направиха! Освен за заробят Българския народ в Дългове !
12:38 08.11.2024
19 Тодор Живков - откровения
„Чувствам известна вина, че се стигна до това кризисно състояние в нашата икономика.
Генезисът на марксизма-ленинизма е казал ясно и категорично, че социализмът е посткапитализъм, след капитализма, а не преди него. Никой не може да ме убеди, че може да се изгради социализъм с буржоазно-помешчишка Русия.
Аз се учудвам за тези 10 млрд. долара задължения. Учудвам се, че с такива бързи темпове са се увеличили задълженията и ни мога да си представя как ще се излезе от кризата. Вината не е на Тодор Живков.
Моята вина се състои само в това, че всичко това, което Горбачов сочи като слабости в икономиката и всички сфери у нас и във всички социалистически страни в една или друга степен. Аз нося вина за това. Но не мога нося отговорност за това, което дадени хора, на които съм гласувал доверие, не са го оправдали.”
И ще добави нещо, което няма да намери смелост да каже пред българското общество:
„Аз не твърдя, че народът е живял в изобилие – такова беше времето. Ние сме идеализирали Съветския съюз. Той за нас беше образец. И трябва да бъда сега подлец, за да кажа, че още тогава съм бил наясно какво е било положението в Съветския съюз. Очевидно е, че ЦК на БКП и генералният му секретар са били под влиянието и в плен на илюзията, че победата на социализма е гарантирана.”
12:39 08.11.2024
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
че още има хора които знаем и помним какъв беше животът преди 1989-та❗
Поколението 00.... вече говори и пише това което му се казва от продажниците доказали се до властта и до медиите❗
Коментиран от #65
12:40 08.11.2024
21 Тодор Живков - откровения
„След обяд в 15.30 часа позвъниха от протокола на съветското посолство и поискаха среща на съветския посланик Шарапов с Тодор Живков. Бях на телефона в кабинета. Съобщението беше прието. След малко в 16 часа се обади Живков и както беше обичайно, запита: „Какво има?” Съобщено му беше, че съветския посланик иска среща. Той каза кратко: „Да дойде в 17 часа в Банкя!”
По-късно Живков ще натърти за съветския натиск над него, без да си спомня, че Москва е влязла в обичайната си роля, която тя играе от 9 септември 1944 г. насетне и я превръща в задължителен елемент на контрол върху висшето ръководство на БКП, чрез който и самият Живков накрая няма да може как да не се съобрази. Ето как в неговия случай обяснява напрегната ситуация:
„Знаех, че моите намерения и разговори за оттегляне са дали тласък на задкулисни интриги и борби. Жалко е, че някои нашенски „бабаити” започнаха да търсят чужда помощ. Съветското посолство предприе усилени разговори с членове и кандидат-членове на Политбюро. Още тогава разполагах с информация за обработването на хора, от чийто глас зависеше избора на бъдещия приемник за поста на първи партиен и държавен ръководител.
Знаех, че съветският избор за Петър М
12:40 08.11.2024
22 Сталин
Коментиран от #62
12:40 08.11.2024
23 Тодор Живков - откровения
Александър Лилов посочва:
„Наивно е да се смята, че както в България, така и в другите европейски социалистически страни можеше в условията на Варшавския договор и СИВ да се предприемат сериозни политически промени без консултации с Москва, още по-малко – против Москва. Несериозно е да се отричат консултациите с Москва, активността на съветския посланик в подготовката на 10 ноември 1989 – неговите неколкократни срещи с Живков”.
Тогавашният съветски посланик в България Виктор Шарапов по-късно ще потвърди ролята на Москва:
„СССР действително изигра определена роля в събитията от 1989… Тогава Съветският съюз само даде пример за демократично преустройство… Ние приехме с удовлетворение промените”.
12:41 08.11.2024
24 Някой
Коментиран от #70
12:41 08.11.2024
25 Тодор Живков - откровения
„Преди освобождаването от Политбюро на Чудомир Александров изборът ми беше паднал върху него. След освобождаването му имаше предложение за Георги Атанасов. Аз внимателно следях неговото развитие. Той ми правеше впечатление за ръководен деец с открояващи се организационни качества. Затова към предложението за Георги Атанасов се отнесох с внимание. Но когато този въпрос трябваше окончателно да бъде решен, дойдох до заключението, че от състава на Политбюро няма подходящ човек.
Това мое заключение бе своеобразна самокритика. Да, това не можеше да не бъде самокритика, защото се оказа, че в Политбюро – висшия орган, в който се решаваха съдбините на страната, нямаше подходящ кандидат за този орган.”
Без да уточнява за коя от много срещи със съветския посланик става въпрос, но по-вероятно една от по-първите, Живков разказва за разговорите по въпроса с евентуален негов наследник на поста с представителя на Кремъл в НРБ:
„Пред Шарапов споделих също, че от състава на Политбюро и даже от състава на ЦК на БКП не виждам подходяща кандидатура за генерален секретар. И поради това съм се ориентирал към кандидатурата на Александър Лилов, който тогава не бе в състава на ЦК.
След няколк
12:43 08.11.2024
26 Тодор Живков - откровения
12:44 08.11.2024
27 Хаха
По няколко показателя - километри построени асфалтирани пътища, тунели, мостове, жп пътища, пречиствателни станции, водопроводи, електропроводи, газо и нефтопроводи, язовири, декари обработваеми площи, построени/разрушени заводи, фабрики, електроцентрали, университети, училища, детски градини, жилищни комплекси, курорти и т.н.
Коментиран от #37
12:45 08.11.2024
28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
контролира бъдещето;
който контролира настоящето-
контролира миналото."
/Оруел/
Коментиран от #74
12:45 08.11.2024
29 Някой
До коментар #14 от "Айрян мен":
Спри си VPN-а.Коментиран от #36
12:45 08.11.2024
30 Хайо
До коментар #1 от "Петър":
И какво помниш ти от времето на този като нямаш и 25 години ? По времето на този (хич не обичам комунисти ) учих във военно училище и разтягах вицове срещу този ,но никой не дойде да ме арестува ,сега при тези има един певец в Испания който срещу песен срещу царя е в затвора за 7 години .Така ,че хора не живяли по това време по добре да мълчат .Не че беше хубаво тогава ,но сега сме на никъде .12:45 08.11.2024
31 детските ми спомени
Коментиран от #48
12:45 08.11.2024
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Митака
До коментар #5 от "Баба ти":
Бай Тошо една магистрала не можа да построи. Пълен смешник. Сградите от царско време до ден днешен са най-хубавите в България.12:46 08.11.2024
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Айрян мен
До коментар #17 от "яна":
Благодаря12:48 08.11.2024
36 Айрян мен
До коментар #29 от "Някой":
Благодаря12:49 08.11.2024
37 чудено
До коментар #27 от "Хаха":
Може ли да ни снесете кога точно започна демокрацията в България? Защото аз твърдя, че още сме си 16та губерния. Поведението на нищоправеца, Нинова, Копейкин, Решетникоя и Гундяев го доказват. И изказването на Пьотър ТолстойКоментиран от #41, #50
12:49 08.11.2024
38 456
Коментиран от #40
12:50 08.11.2024
39 Просто човек
До коментар #10 от "Все пак Отстояваше интересите на Българи":
Като 3 пъти предложи да станем 16-та република на СССР?! Уникално умен си12:51 08.11.2024
40 хе хе
До коментар #38 от "456":
Възвиси се ВЪПРЕКИ управлението на БСП. Тогава за кандидатстване на работа ми искаха две характеристики от членове на БКП, запечатани в пощенски пликове. За да не зная какво пише в тях.Коментиран от #47, #106
12:53 08.11.2024
41 добре те разбирам
До коментар #37 от "чудено":
Надявам се, че вече не сме, или поне ни остава малко до освобождението.🤭12:53 08.11.2024
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 нищо няма да си върнете
До коментар #7 от "Народен българин":
И мутрите и олигарсите са ваши, но народа успя да ви намрази за 35 години. Толкова много, че не излиза да гласува.12:58 08.11.2024
44 кап.Йорданов
12:59 08.11.2024
45 ще я купим цялата
"Нужна е дълбока реформа на Европейския съюз, смяна на ръководството му и отказ от политиката на присъединение на страни, които влизат в зоната на национален интерес на Русия", заяви кандидат-депутатът от "Единна Русия".
На реплика на кореспондентката на БНТ: "Пожелаваме му, ако влезе в Думата, да води доброжелателна политика към България", Пьотр Толстой отговаря: "Разбира се. Просто ще я купим цялата. Половината от крайбрежието вече купихме".
12:59 08.11.2024
46 Натовец
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
Българи няма защо да помните само с лошо Бай Тошо! Ако не беше той и Строителни Войски повечето от нас щяха да живеят на поляната ! А София трябва да му е благодарна че има и Вода за пиене защото вече щеше да е на режим отдавна! Слава България Слава Нато Слава УкрайнаКоментиран от #52
13:01 08.11.2024
47 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "хе хе":
Ти да не си постъпвал в Държавна Сигурност❓❗Защото и ние сме постъпвали на работа, и не са ни искали такива характеристики‼️
Коментиран от #49
13:01 08.11.2024
48 Хаха
До коментар #31 от "детските ми спомени":
Нищо не помниш! Забраната за джинси нямаше до 8-ми клас включително, а униформи има и днес в училищата! С пионерски връзки бяхме задължително само на манифестации или пионерски събрания, но не всеки ден в училище с изключение на натегачите! Да, имаше манифестации вместо да е учебен ден, но беше весело и ходихме да се черпим след тях противно на глупостите, които пишат днес! Имаше дне телевизии.... По това време във Великобритания и ФРГ по "цели" четири тв канала! По-малко хранителни стоки по магазините, но ИСТИНСКА храна, това "забравяш"! И да - не всичко беше ОК, но кано претеглим всички ползи/недостатъци, много по-добре от днешните "демократични" времена...Коментиран от #54
13:01 08.11.2024
49 хе хе
До коментар #47 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За Държавна сигурност нямаше да четат мнението на двама съседи членове на БКП.13:04 08.11.2024
50 Хаха
До коментар #37 от "чудено":
Над 20 г. в отан, от 2007 в ЕС, няма нищо руско в България /дори Лукойл не е регистриран в Русия/, но още имаш руски "призраци" под дивана.... Извади си пръстите от конакта!Коментиран от #56, #90
13:05 08.11.2024
51 пенсионер
Коментиран от #53
13:05 08.11.2024
52 всичко
До коментар #46 от "Натовец":
е построено с доброволния труд на трудещите се плюс робския труд на децата от СТроителни войски работили по строежите на Родината за половин лев на месец.Коментиран от #68
13:06 08.11.2024
53 така е
До коментар #51 от "пенсионер":
В България тепърва ще започва Прехода. Още малко трябва да потърпим.13:07 08.11.2024
54 лъжата ви е втора природа
До коментар #48 от "Хаха":
Ти имаш проблеми с паметта! Всеки ден ходехме с пионерска връзка, а учителите стояха като надзиратели на входа на училището и връщаха тези без връзка! Бах в 4-ти клас и ми подарина джинсовия панталон за рожденния ден. Радвах му се точно една седмица. И понеже тогава се пазаруваше от магазини за конфекция, не можеше просто да отидеш и да си купиш нов, защото нямаше. Трябваше да си ушиеш при шивачка. Кретенизмът на другарите беше ОГРОМЕН. И сега е същото!Коментиран от #55, #57, #110
13:07 08.11.2024
55 така е
До коментар #54 от "лъжата ви е втора природа":
Джинси и Дънки се намираха или в Кореком срещу долари/бонове, или от някой ТИРаджия/Стюардеса, или при виетнамците.Коментиран от #58, #63
13:11 08.11.2024
56 а няма няма
До коментар #50 от "Хаха":
Той и Крим не е руски нали? Я питай СЕГАШНИЯ ни президент. Или питай кой го насади на тази длъжност. Не бе. Не е руския Патриарх, който го кара да седи в поза Виноват. Друг е.13:12 08.11.2024
57 Хаха
До коментар #54 от "лъжата ви е втора природа":
Пишеш пълни глупости за пред младите или сам си на не повече от 25 г., та някой ти е разказвал приазки от шипковия храст! До 8-ми клас ходех на училище с квото ми е кеф, вкл. дънки и джинси, шити от виетнамци или от коореком. Пионерски връзки носеха само натегачи, като теб, често им ги махахме в междучасията, а те се оплакваха на другарките! Бяха задължителни на манифестации и пионерски сборове! И не облеклото беше най-важното, щото се цапахме по дворовете, а образованието! Бяхме на второ място в света по процент на грамотното население, но за вас нарцисите е далече по-важно с кво сте облечени и как изглеждате!Коментиран от #59, #69, #83
13:16 08.11.2024
58 нямам спомен откъде
До коментар #55 от "така е":
Бяха джинси от рипсено кадифе. Вероятно от магазините в хотелите, които бяха по-добре заредени със стоки за туристите (в това число и от други соц държави).Коментиран от #60
13:18 08.11.2024
59 даже не на второ
До коментар #57 от "Хаха":
а на минус фторо место бехме. само евреите и папуасите беха пред нас. А и монголците, а пък и японците, които след две атомни бомби за 20 години успеха да станат пак световна сила, а ние орехме с коне и магарета на нивите. Социализъм баце.Коментиран от #61
13:19 08.11.2024
60 в последните години
До коментар #58 от "нямам спомен откъде":
се намираха джинси "изпаднали от камиона", т.е. шити за износ, ама дефектна партида и ги пускаха по магзините. Рядко стигаха до щандовете, защото всичко се разпродаваше по приятели. Същото беше и с маратонките Ромика.Коментиран от #66, #73
13:21 08.11.2024
61 Хаха
До коментар #59 от "даже не на второ":
След "демокрацията" 90-та година се върнахме към магаретата с рало.... Къса, къса ти е паметта!Коментиран от #64, #71
13:21 08.11.2024
62 Да живее
До коментар #22 от "Сталин":
тавариш Йосиф!!!13:23 08.11.2024
63 Хаха
До коментар #55 от "така е":
Пропуснал си битака! Ми то и сега е така - дънки има по пазари и в магазини..... И представи си - не в аптеки, ресторанти, бакалии и т.н.13:23 08.11.2024
64 Тодор Живков ще ти отговори
До коментар #61 от "Хаха":
Аз се учудвам за тези 10 млрд. долара задължения. Учудвам се, че с такива бързи темпове са се увеличили задълженията и ни мога да си представя как ще се излезе от кризата. Вината не е на Тодор Живков.13:23 08.11.2024
65 Ми помним де
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Помним и подмазването пред партийния, помним и мизерията и "дай 5 лв. наза2м до заплата", помним мафията "мой човек" и "дай една връзка за...", "пуснали са чушки", помним концлагера, помним стрелбата по границите за тия, които искат да избягат от рая"... Помним всичко ония, дето половината ни живот мина при "хубавия соц", а ти , другарю партиен пропагандатор има за какво да въздишаш. 80% ти се хващат на приказките, разните му мижитурки, некадърници и без никакво достойнство. Па ако много искаш, бегай в СК . Много пъти казвам да ви отделят една територия, да пазят с калашници и да ви пускат радио Хоризонт и Христо Ботев, БНТ и никакъв интернет, а вефовете да слушате през нощта Свободна Европа и ББС Лондон. Това заслужавате.Коментиран от #72, #116
13:25 08.11.2024
66 Имаше
До коментар #60 от "в последните години":
и адидас маратонки. И те по същия начин.13:25 08.11.2024
67 Хаха
Коментиран от #75
13:26 08.11.2024
68 Иван4о
До коментар #52 от "всичко":
+ трудов стаж - прослужено време за пенсия. Така беше за воиниците.13:27 08.11.2024
69 Е...
До коментар #57 от "Хаха":
Сега вече на 100% мога да кажа, че ЛЪЖЕШ КОЛКОТО БЯГА ВЛАКА! Директора беше наредил и се носеха пионерски връзки всеки ден! Имах две и ги перяхме и гладехме всеки ден, за да са готови. А относно външния вид на ученизите, помня дори името на министъра, който издаде заповедта - министър Фол. На родителска среща ни уведомиха за заповедта, а родителите казаха, че заповедите няма смисъл да се обсъждат. Комунизмът така дресира хората - заповядват ти - изпълняваш! Не е ли вярно?13:27 08.11.2024
70 Твойта е чугунена
До коментар #24 от "Някой":
Щом не можеш да вденеш нищо за причинно-следствената връзка. И така: "На народите с къса памет преходите са дълги". Малко ви е мизерията на некадърниците, още може. Един добър фаянсаджия или амтомонтьор изкарва с труда си много повече от вас, дето все чакате държавата да ви дава. СоциализЪма умре, лумпени и никога няма да се върне. Само си удължавате агонията.13:29 08.11.2024
71 Някъде
До коментар #61 от "Хаха":
да си видял дървено рало, кога излезнат да протестират земеделците ?Коментиран от #76
13:31 08.11.2024
72 Хаха
До коментар #65 от "Ми помним де":
"помним концлагера, помним стрелбата по границите за тия, които искат да избягат от рая"...Ти да не си на 110 г., че "помниш" лагери от 50-те години, а може би от преди 44-та лагерите... Или пък си "бягал" зад граница и някой е "стрелял" по теб.... Браво, много "помниш"!? То щото сега никой не стреля по границата - всичко е ОК и се напълнихме с ква ли не пас.ина.... И да - нямаше инернет, вкл. на запад!
Коментиран от #77, #82
13:31 08.11.2024
73 не знам
До коментар #60 от "в последните години":
Може да са ги писали дефектни. Хората винаги намират начин да заобикалят неадекватните разпоредби на управниците си. Комунизмът затова рухна, защото се опитваше да промени хората и не можа.😄13:31 08.11.2024
74 Браво
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Е тука си прав с цитата, без никакви възражения от моя страна. Тогава защо използваш невежеството на тия 80 %, и умело манипулираш едноклетъчните?????13:32 08.11.2024
75 ма не бе
До коментар #67 от "Хаха":
Нали 30 години се крадяло каквото ни оставил бай Тошо и още имало? Да - задълженията му. Ако Социализъма бе в цветущо здраве, нямаше Москва да го смени.Коментиран от #78
13:33 08.11.2024
76 Хаха
До коментар #71 от "Някъде":
Виждал съм през 90-те години! За разлика от теб - жълтопаветника, аз съм работил и на полето, но с желязно рало в началото на 90-те! Вече няма такива, освен по частни градини и къщи някои още ги ползват.13:34 08.11.2024
77 помном
До коментар #72 от "Хаха":
Помним, че и нямахме право да ходим по граничните райони без открит лист от МВР. Публична тайна е, че България е имала "фалшива гранична бразда" на 20км преди истинската. Така межди двете всички бегълци са били отстрелвани на спокойствие, ако не стъпят на някоя от мините.Коментиран от #80
13:36 08.11.2024
78 Хаха
До коментар #75 от "ма не бе":
Да бе.... Сега "никой" не краде с г-за си! "Крадял" бай Тошо и затова сега се умножават задълженията в милиарди.... Това ли ви наливат в куховейките на Козяк!?13:36 08.11.2024
79 35 години под крилото на САЩ
Коментиран от #107
13:40 08.11.2024
80 Хаха
До коментар #77 от "помном":
Да, не всичко беше ОК и по-трудно се пътуваше в чужбина, а в Петрич например с открит лист! То и сега може да те спре там гранична полиция за пповерка, проблем ли ти е!? Но границата се пазеше, пък и.... каква ти е рабоата да ходиш на браздата!? Имам приятел от този район, който и днес има лозе на браздата и него никой не го е спирал да си работи лозето и тогава....13:41 08.11.2024
81 Що ли нема СОЦИАЛИЗЪМ
13:42 08.11.2024
82 Ми помним де
До коментар #72 от "Хаха":
При отнемането на земята наш роднина е тръгнал да бяга през границата. До момента нищо не се знае за него, а един граничар е казал на жена му да не го чака. Само толкова. Тя беше леля на майка ми. Чака го жената докато почина, ама отникъде нищо. На един съсед, също избягал на запад като починал им изпратиха съобщение , за дядо Петър нищо.И стреляха, когато искаш да избягаш от рая.Не отклонявай темата както ти изнася. Ако Господ още ме търпи, наближавам 70.Коментиран от #128
13:44 08.11.2024
83 има две възможности
До коментар #57 от "Хаха":
Или си бил пълен слабак в училище, или родителите ти са били някои важни другари, за да те пуснат да си правиш каквото си искаш. Слабаците ги пускаха да завършат по милост, а другите ги хвалеха прекалено много и понякога незаслужено, защото се очакваше от тях да станат следващо поколение управници.😄13:44 08.11.2024
84 Бай Иван - Циганина
Коментиран от #86, #88
13:49 08.11.2024
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 така е
До коментар #84 от "Бай Иван - Циганина":
И след като Прехода още не е започнал, кой ли дирижира падането на България?13:54 08.11.2024
87 Тодор Живков, генерален секретар на БКП
Ние постепенно виждахме и започнахме постепенно да чувстваме, че съветските хора живеят по-лошо от българските граждани. Очевидно е, че ЦК на БКП и генералният му секретар са били под влиянието и в плен на илюзията, че победата на социализма в Европа е гарантирана.
И накрая, понеже говоря откровено, искам да подчертая, че тази политика за тогавашните условия беше правилна, но започна да ражда своите парадокси и противоположности. Бавно, но сигурно бяхме осъдени на технологично и информационно изоставане, тъй като нашият пазар беше главно социалистически.
От 1985 г. моделът на развитие, който бяхме избрали, започна да се руши. Ясно беше, че той крие в себе си предпоставките за своето ликвидиране."
13:56 08.11.2024
88 няма случайни неща
До коментар #84 от "Бай Иван - Циганина":
Комунистите вкараха държавата в такъв режим. Чети списание "Космос" бр. 6 /2019 г. Там пише за Андропов и секретната операция "Голгота".Коментиран от #97
13:56 08.11.2024
89 Гриша Филипов, премиер 1982-1985
Още оттогава насам у нас беше подценен пазарът и пазарната икономика. Фактически по този начин се отричаше ролята на пазара. Взаимоотношенията между социалистическите страни не бяха пазарни.
Не можахме да изградим и пазар вътре в страната. От тази гледна точка управлението на нашата икономика от самото начало се осъществяваше с помощта на административно-командни средства и методи.
Ние имахме пари, имахме цени, имахме кредити, имахме печалба, но всичко това беше категория без съдържание. Това беше дефектът на тази система. Безспорно отговорност за това положение носи цялото партийно и държавно ръководство."
13:56 08.11.2024
90 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #50 от "Хаха":
ХАХО, 20 години в НАТОс НЕруски АК,
с НЕруски МиГ,
с НЕруски ЗиЛ,
с НЕруски Т-72.....
абе направо НЕруско въоръжение❗
А, да имаме американски самолети....
на картинка❗ Ама сме ги.платили до цент, преди ШЕСТ години ❗
13:57 08.11.2024
91 Станко Тодоров, премиер 1971-1982
Форсирането към коопериране на селското стопанство в планинските и полупланинските райони беше една грешка. Аз по това време отговарях за селското стопанство. А кой е решавал тогава – то се знае. Инициативата беше на първия ръководител в страната Тодор Живков.
А моята отговорност се състои в това, че не се противопоставих. Положението на страната не беше благоприятно. Слабото развитие на промишлеността и кооперирането в селското стопанство, макар и при слаба механизация, освободиха много работна ръка и имаше безработица. А в самото селско стопанство поради ниските изкупни цени трудоденят се заплащаше ниско. Налице бяха сериозни икономически трудности. От българския народ не можеше да се скрие изостаналостта на селското стопанство, тъй като тя беше очевидна за всички."
13:57 08.11.2024
92 Георги Атанасов, премиер 1986-1990
Аз съм дълбоко убеден, че една от грешките на нашата икономика е нейната едностранна насоченост и обвързаност. Ние фактически скъсахме всички мостове освен този, който ни свързва със СИВ.
България понесе всички последици от трудностите, които изпитваше съветската икономика и икономиките на другите страни – членки на СИВ.
И затова, когато в Москва кихнат, ние вече сме болни от грип. Когато в Москва завали, ние вече трябва да сложим ботушите."
13:57 08.11.2024
93 Петър Младенов 1989
14:00 08.11.2024
94 Първия фалит
"Ейробанк, Париж, и Московската народна банка, Лондон, ни уведомиха, че не са в състояние да ни предоставят нови търговски кредити, докато не намалим сумата по ползваните досега такива. Всяко неплащане може да изложи на риск двете приятелски банки, както и Държавната банка на СССР."
Именно тук в историята става ясно как точно България предава своя златен резерв на Москва. Заради положението от 1960 г. БНБ предлага различни мерки изразяващи се в съкращения и икономии на валута, но заключението е, че и „те не са в състояние да решат цялостно въпроса за плащанията ни с капиталистическите страни през тази година. Поради това БНБ не намира друг изход от положението освен използването на златните резерви, които се намират от 1959 г. на съхранение в Държавната банка на СССР”.
Коментиран от #95
14:01 08.11.2024
95 Първия фалит (продължение)
До коментар #94 от "Първия фалит":
Тодор Живков – по онова време първи секретар на ЦК на БКП, прави неуспешен опит да измоли от съветския ръководител Никита Хрушчов отсрочка за връщането на старите кредити и получаването на нови. Заедно с министър-председателя Антон Югов, двамата се обръщат с писмо до премиера и генерален секретар на ЦК на КПСС, в което признават, че въпреки взетите мерки „ние не сме в състояние да посрещнем срочните погашения в капиталистическа валута през второто и третото тримесечие на тази година.”Зам.-председателят на БНБ по това време проф. Нешо Царевски разкрива:
„Спомням си, че с Кирил Несторов, председател на БНБ, изготвихме доклади – устни и писмени, до Тодор Живков и Антон Югов за тежкото валутно положение на страната и платежния баланс. Тогава се взе решение да се направи обръщение към Хрушчов двете съветски банки в Париж и Лондон да помогнат, като ни кредитират със западна валута. Хрушчов ни изпрати отговор в размер на една страница и с него становище на Госбанк, Москва, която доста критично се отнасяше към българската валутна политика.”
След отказа на Хрушчов да рефинансира българския дълг Живков изпада в безизходица. Тогава той еднолично решава да предложи на съветското правителство да купи българския златен резерв, като по този начин погаси част от дълговете. Самата операция по прехвърлянето е улеснена от факта, че няколко месеца по-рано българското злато е предадено за съхранение в Държавната банка в Москва.
14:03 08.11.2024
96 Първия фалит (продължение)
От друга страна Москва нито тогава, нито днес е такъв пазар.
"По това време на България вече не отпускаха кредити от чужбина, защото бяхме използвали вече много такива. Нямаше изгледи за нови валутни постъпления, с които да плащаме лихвите и кредитите. Причината за продажбата на голямото количество злато на СССР беше, че вече никой не искаше да даде кредит на България, дори и съветското правителство", разкрива проф. Нешо Царевски, началник на управление „Валутно” в БНБ от 1959 г. и впоследствие зам.-председател на БНБ пред прокуратурата през 1990 г.
Това обаче не е единствената подобна история. През май 1962 г. Бюрото на Министерския съвет разрешава на БНБ да депозира 6 тона злато в Унгарската банка срещу кредит в размер на 10 млн. долара. Заложените общо 5878 кг злато обаче по-късно също са продадени за погасяване на кредити.
Сериозните проблеми с платежния баланс на НРБ и острата нужда от конвертируема валута за погасяване на взетите кредити продължават и след това. Чрез БНБ и Българска външнотърговска ба
14:04 08.11.2024
97 освен това
До коментар #88 от "няма случайни неща":
Мнението ми е, че другарите не бутнаха режима, за да създадат нов по-човечен, а просто се опитват да се спасят. Причините в случая не са важни и не променят сатанинския им замисъл по никакъв начин. Те просто си действат, защото няма друг план.14:04 08.11.2024
98 Първия фалит (продължение)
Така между 1960 г. и 1964 г. с негово разрешение са продадени общо около 31 880 кг или 31,8 тона чисто злато, като получената конвертируема валута е използвана единствено и само за погасяване на задължения предимно към съветските банки – Ейробанк в Париж и Московската народна банка в Лондон.
За това как работи комунистическата държава, става ясно от още един детайл. Тези сделки са осчетоводявани в БНБ по специална сметка 105 „Разни дебитори и кредитори”. Какво се е крие зад нея разяснява бившият зам.-председател на БНБ проф. Тотю Тотев:
„Сметка 105 „Дебитори и кредитори” е „тъмна” сметка, която не дава представа за същината на извършената и осчетоводена по този начин операция.”
14:05 08.11.2024
99 Втория фалит
През 1973 г. страните производителки на петрол от ОПЕК налагат контролирано производство на петрол и увеличават цената му, което оказва значително влияние върху световната икономика. В България обаче, въпреки че получава съветски нефт, част от който продава на трети страни, правителството не предприема ефективни мерки, които да смекчат удара върху икономиката от покачването на цените на петрола.
Тодор Живков, който вече е генерален секретар на ЦК на БКП и председател на най-висшия орган в страната - Държавния съвет, е принуден лично да моли за помощ тогавашния генерален секретар на ЦК на КПСС Леонид Брежнев. Москва отново отпуска финансова помощ на България под формата на два поредни годишни транша от по 400 млн. рубли, защото управлението на Живков за втори път е изправило страната до ръба на неплатежоспособността. Валутните задължения към 1978 г. достигат заплашителните 6 млрд. долара.
"Благодаря за помощта, която Политбюро на ЦК на КПСС и съветското правителство ни оказаха с отпуснатия кредит. Без тази помощ България от тази година нямаше да бъде платежоспособна."
Това са думите на Живков, отправени към съветския ръководител по време на срещата им в Крим през лятото на 1978 г. С тях Живков признава пред генералния секретар на КПСС втория фалит, до който България е докарана през 1877/1978 г. в резултат на неговото некомпетентно управление.
14:06 08.11.2024
100 Третия фалит
През октомври 1987 г. той е предупреден в писмена форма от председателя на БНБ Васил Коларов, че реално управлението се намира в състояние на фалит. От документа става ясно, че общата задлъжнялост само по външния дълг на страната достига до около 6 млрд. валутни лева, което е около 7 млрд. долара. Управителят на БНБ, който тогава се нарича председател, казва на Живков, че "единственият начин да се обслужва нормално външният дълг е взимането на нови кредити."
Нещо повече - по думите на Коларов, в света на държавните финанси е прието за нормално плащанията за основния дълг и за лихвите на една страна да не надхвърлят 25 на сто от общите ѝ валутни постъпление, докато в България по онова време това съотношение е 100 към 100. Тоест - България дава всичките си валутни постъпления за покриване на основния дълг и лихвите към него.
Тодор Живков обаче отказва да приеме истината и вкарва страната в нови огромни дългове, за да остане на власт и да продължи да поддържа илюзията за „развития социализъм”. Към края на 1989 г. режимът на Живков и БКП натрупва близо 11 млрд. долара в
14:07 08.11.2024
101 Третия фалит (продължение)
По-късно, когато Тодор Живков вече е паднал от власт и е разпитван от Главна прокуратура, той признава:
"Аз не твърдя, че народът е живял в изобилие – такова беше времето. Ние сме идеализирали Съветския съюз. Той за нас беше образец. И трябва да бъда сега подлец, за да кажа, че още тогава съм бил наясно какво е било положението в Съветския съюз.
Ние постепенно виждахме и започнахме постепенно да чувстваме, че съветските хора живеят по-лошо от българските граждани. Очевидно е, че ЦК на БКП и генералният му секретар са били под влиянието и в плен на илюзията, че победата на социализма в Европа е гарантирана.
И накрая, понеже говоря откровено, искам да подчертая, че тази политика за тогавашните условия беше правилна, но започна да ражда своите парадокси и противоположности. Бавно, но сигурно бяхме осъдени на технологично и информационно изоставане, тъй като нашият пазар беше главно социалистически.
От 1985 г. моделът на развитие, който бяхме избрали, започна да се руши. Ясно беше, че той крие в себе си предпоставките за своето ликвидиране."
14:08 08.11.2024
102 ами
До коментар #15 от "Мнение":
човекът се казваше Тодор Христов Живков и имаше и средно образование....14:10 08.11.2024
103 Димитър Попов
"Минаха през куфарчетата. Това бяха парите от валутния резерв.
На някои чувствително им се напълниха джобовете", каза в интервю за Би Ти Ви бившият министър-председател Димитър Попов.
"За осем месеца, от валутния резерв изчезнаха 2 млрд долара", каза Попов, който е убеден, че има списък за тези пари и е ясно кой ги е получил. Много малко от тях са се върнали обратно в страната.
Бившият премиер съобщи, че в момента получава 400 лева пенсия и не съжалява, че зад него са минали такива огромни суми.
По отношение на днешното управление Попов каза, че "стиска палци" на правителството за да успее.
"Премиерът е симпатичен, но той се нагърби с много неща, а това изисква доста време", каза Димитър Попов.
Юристът Димитър Попов, работил като съдия през 70-те и 80-те години на миналия век, бе министър-председател на "правителството на националното съгласие" от 20 декември 1990 до 8 ноември 1991 г.
14:11 08.11.2024
104 Димитър Попов
Кабинетът Попов бе подкрепен от парламентарни и извънпарламентарни партии, министрите бяха от БСП, СДС, БЗНС и независими. Вицепремиери бяха Александър Томов от БСП, Димитър Луджев от СДС и Виктор Вълков от БЗНС. Финансов министър беше Иван Костов.
Правителството подготви парламентарните избори през октомври 1991 г. и бе наследено от първия самостоятелен кабинет на СДС, начело с Филип Димитров.
Въпросът към Попов бе предизвикан от вчерашното интервю на президента Първанов, който призова "да се извадят икономическите досиета на прехода и да се види кой кой е".
Същият призив днес отправи и председателят на БСП и бивш премиер
Сергей Станишев.
Според него става дума за досиета на някогашната Държавна сигурност, за това по какъв начин се извършва българският преход, как се натрупаха гигантски богатства, как тези ресурси, които се оказаха в частни ръце при приватизацията на безценица, влияят на политиката и на политическите партии.
"Не споделям виждането и предложението на лидера на ДСБ Иван Костов да забравим миналото и да гледаме напред - ако не се изчистят нещата, няма как да стъпим на здрава почва", присъедини се той към коментара на Първанов.
14:12 08.11.2024
105 Димитър Попов (продължение)
искането на държавния глава."Много е важно изявлението на президента, защото то пречи да се формира защита между ДС и БСП около "Октопода", а има такива опити", каза председателят на ДСБ, който ръководи парламентарната комисия за контрол на ДАНС.
Според Костов правозащитните органи и прокуратурата трябва да си вършат работата и да вървят нагоре, за да стигнат до "недосегаемите."
Запитан кои са "недосегаемите", Костов бе категоричен: "Доган е недосегаем, поне досега е бил такъв..."
"Организираната престъпност възниква във връзка с Държавна сигурност и с контрабандни канали и експлоатация на стара държавна контрабанда, включително и на наркотични средства" , каза той.
По думите му досието на ДС е свързано с тежки криминални престъпления, които в последна степен подровили конституционното право и намалили властта в държавните институции
"Въпросът за политикономията на прехода, дали са били правилни определени политически решения по отношение на икономически процеси, или не, трябва да се изясни в абсолютно спокоен тон", смята Костов. Това според него ще стане с внимателно изясняване на всички действия на Държавната агенция "Национална сигурност" (ДАНС) в миналото.
"Нека да не гледаме миналото във връзка със сегашния момент, защото министър-председателят правилно каза, че това е война", допълни той.
"Това сега е политическа атака на Първанов, тя не е свързана с нарушения на закона, това си е политически мит, който
14:13 08.11.2024
106 може би
До коментар #40 от "хе хе":
лъжеш? И аз съм работил ро онова време и никой не е ми искал характеристика, па то и от двама членове на БКП...да не би да си искал да работиш в някой ОК на БКП? Признай си....Коментиран от #108, #109
14:16 08.11.2024
107 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #79 от "35 години под крилото на САЩ":
Ама пък САЩко как си ни бара....Направо си ни POEBAWA❗
Че и си плащаме 😒
14:19 08.11.2024
108 Оооо, я стига!
До коментар #106 от "може би":
Вие и на децата пишехте характеристики в училище, че за работа на такива места няма да искате! Никой не ви вярва на оправданията! Репресирахте всички, за да се страхуват и да не протестират. Имахте доносници навсякъде!Коментиран от #111
14:21 08.11.2024
109 а пък
До коментар #106 от "може би":
може и да не лъжа, а? За какво да лъжа? Какво ще постигна с това?И не, не съм кандидатствал за работа в ДАП Земляне.
14:21 08.11.2024
110 хахаха
До коментар #54 от "лъжата ви е втора природа":
айде още един митотворец...да ти кажа сега аз...в четвърти клас през лятната ваканция беряхме билки, имахме си даже специална книжка, в която се вписваше колко сме предали...за това получавахме някакви пари...аз събрах 5 лв, щото не ми се беряха шипки и с тях си купих дънки Рила, струваха 4,50...и с тях ходих на училище...никой не ни е карал да ходим с пионерски връзки, камо ли пък да ни връща в къщи...Коментиран от #112, #113
14:22 08.11.2024
111 може би
До коментар #108 от "Оооо, я стига!":
не знаеш, но до скоро също се пишеха характеристики на учениците...на запад на това му викаха препоръчителни писма, ако не вдяваш...Коментиран от #114
14:24 08.11.2024
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 хе хе
До коментар #110 от "хахаха":
То па рила бяха едни "дънки"... хахахаКоментиран от #127
14:25 08.11.2024
114 прав си
До коментар #111 от "може би":
Вашите секретни неща не ги знам. Римляните са казали, че навикът е най-тежкият господар, затова и нищо не сте забравили от "доброто" старо минало.14:27 08.11.2024
115 Схеми на работното място
14:28 08.11.2024
116 ами
До коментар #65 от "Ми помним де":
ще бъдеш изненадан, ама преди 89-та година никъде не е имало интернет и смартфониКоментиран от #126
14:28 08.11.2024
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Измерения на стоковия дефицит
Стоковият дефицит, в който живеят българите, винаги се обяснява с „временно или частично по-бързо увеличаване на покупателните възможности на трудещите се в сравнение с темпа на увеличаване на производството на някои стоки за широко потребление в резултат на бързото развитие на индустриализацията, което несъответствие има съвсем различен характер от
14:31 08.11.2024
119 Измерения на стоковия дефицит (п)
Част от зеленчуците като домати, краставици, пресен лук, тиквички, спанак и др. не се предлагат целогодишно в магазините, а само в определен сезон. Появата на пазара на т.нар. ранни зеленчуци през пролетта се отчита като голям успех за съответното ТКЗС или „Булгарплод“, а радостното събитие се отразява в националните медии. При посещение на делегация от „Булгарплод“ в зеленчуковата борса във Франкфурт на въпроса „Кога изкарвате на пазара ранния лук?“ простичкият отговор от немска страна е: „В 6.30 часа!“.
Коментиран от #133
14:32 08.11.2024
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Модерната консервна промишленост
14:36 08.11.2024
123 проблеми в ЖП транспорта
Една от основните причини за лошото качество на железопътните пътища и на ремонтната дейност по тях е липсата на работна р
14:38 08.11.2024
124 стоян георгиев
14:38 08.11.2024
125 Някой
Коментиран от #132, #140
14:39 08.11.2024
126 имаше градски телефони
До коментар #116 от "ами":
с по 2ст монети. после станаха 5ст. После Бетком и Булфони с карти.14:40 08.11.2024
127 Хаха
До коментар #113 от "хе хе":
Прадядо ми казваше на баща ми: "Сине, в твоите дънки има трънки, а в тия потури мъ-ури"!14:41 08.11.2024
128 Хаха
До коментар #82 от "Ми помним де":
Стига с тая граница, бе! Да не мислиш, че ако са успели по някакъв начин да минат, то от другата страна страна "демократичните" турци и гърци са ги чакали с "букет цветя" и духовата музика!? И "въобще" не са стреляли по нарушители.... Хей, аман от мало.мници!Коментиран от #130
14:44 08.11.2024
129 много интересно
14:47 08.11.2024
130 нали
До коментар #128 от "Хаха":
Потърси материали за "германската горичка" на границата и защо е наричана така.14:48 08.11.2024
131 някой
До коментар #2 от "Българин":
аман от помаци като теб14:52 08.11.2024
132 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #125 от "Някой":
Ти от поколението 00.... ли си ❗❓Щото те това "помнят" 🤔❗
14:57 08.11.2024
133 Хаха
До коментар #119 от "Измерения на стоковия дефицит (п)":
Специално за теб, преписващия преразкази по картинки - всяка сутрин ката ден през годината се изкарват зеленчуци и плодове гмо, които още тогава ги е имало на запад! Истинските са сезонни, ама от къде да знаеш това, като и ти сигурно си гмо, заченат изкуствено...Коментиран от #134
15:06 08.11.2024
134 ма верно ли
До коментар #133 от "Хаха":
И сега ли ядеш БГ ГМО дини, а не сезонни от Алжир, Парагвай или Пакистан? Брей, жива да не бях!Едно връме също ги е имало, но държавата не ги е внасяла, за да не харчи конвертируема валута. Затова ядяхме дини само като си ги произведем.
Коментиран от #135
15:13 08.11.2024
135 Хаха
До коментар #134 от "ма верно ли":
Специално за теб, бай Тошо е "трябвало" да внася през зимата НЕгмо дини от Парагвай.... За да не отслабнеш, како!15:22 08.11.2024
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 ЕДГАР КЕЙСИ
15:33 08.11.2024
138 ооооо
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
Голям беше бай Тошо! Само по негово време испадналите еевропейци идваха да бачкат в българските заводи.даже Японци са идвали да се образоват от така наричания от вас неграмотен социализам де сме биле се подмазвали на ватенките, оо да по 50 вагона със боклук изнасяхме за Съюза а те ни ги връщаха пълни с менделеевата таблица, бензин, нафта и ядрено гориво за реакторите. СЕГА ние де сме испаднали си пращаме децата на запада да бачкат, че там връзват двата края, и като борба със демогравската катастрофа пълним държавата със знаете какво за да има по евтина работна ръка и разбира се подкрепа за новата власт
15:58 08.11.2024
139 Жълтопаветен канибал
От толкова колониална демо(лай)нокрация българи не останАха! Всички избегАха. Или измряха.
16:00 08.11.2024
140 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #125 от "Някой":
Кой магазини бяха празни 🤔❓И да нямаше такова изделие "НИЩО" , имаше кисело мляко което вкисва,
имаше боза, която вписва, имаше сирене от мляко, имаше салами от месо.....
Да банани и портокали нямаше всеки ден, ама то заради това свалихте Живков❗
Вноските всичко на всичко просъществувах 20-тина години, ама те всички чакали по 15 години❗
Защото само за Волга и Лада 1600 и следващите модели се чакаше над 10г, като много хора имаха по две три вноски и прехвърляха за Шкода или друг автомобил❗Не можел да излезе зад граница🤔 Можеше, да не беше както сега с ЛК и айдееее, но МОЖЕШЕ ❗
Пропусна , че сме нямали Интернет и джиесеми 😀
Коментиран от #142
16:00 08.11.2024
141 Гориил
До коментар #1 от "Петър":
Може да е бил комунист, но никога не е предал България.16:01 08.11.2024
142 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #140 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
КОИ МАГАЗИНИ/изв. /
16:01 08.11.2024
143 Сандо
До коментар #11 от "Голям Държавник":
Не можем да го ремонтираме,но пък можем да го унищожим.Естествено по чужда заповед и в чужд интерес,но пък от наши родни борци за демокрация и светло капиталистическо бъдеще.18:09 08.11.2024