Новини

Планета, годна за живот, идва към Слънчевата система

Според учените, температурата на повърхността на тази планета ще е близка до тази на Земята

Публикувана: 18 Ноември, 2017 08:50
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8367
Планета, годна за живот, идва към Слънчевата система
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Учени съобщиха, че са открили планета с размерите на Земята, на която има условия да се зароди живот.

Ross 128 b, както учените са нарекли новият космически обект, се придвижва към Слънчевата система.

Изводите на учените са публикувани в списание "Астрономия и астрофизика", съобщи Европейската космическа обсерватория.

Засега това е втората най-близка до Земята екзопланета, след Proxima b, която се намира на 4.2 светлинни години от нас. Макар разстоянието до нея да е по-близко, условията за възникване и развитие на живот на Proxima b са по-малко благоприятни от тези на Ross 128 b.

Новооткритата планета обаче, се придвижва към Слънчевата система и се смята, че ще "изпревари" най-близкия ни съсед след има-няма 79 000 години, което е като кратък миг за космическите процеси, се отбелязва в съобщението на Европейската космическа обсерватория.

Ross 128 b се върти около своята звезда на разстояние около 20 пъти по-близо, отколкото е разстоянието, на което Земята обикаля около Слънцето. Въпросната звезда обаче, е много по-малка - червено джудже - и заради това планетата получава 1.38 пъти повече слънчева радиация, отколкото достига до Земята.

Според хипотезите на учените, температурата на повърхността на тази благоприятна за живот планета ще е близка до тази на Земята. Новооткритата планета обикаля около звездата си за 9.9 дни, а евентуалната температура може да варира от - 60 до 20 градуса - условия, които се смятат за приемливи.

Сега предстои изследване на атмосферата, за да се установи каква е вероятността на нея да се появи живот. Намирането на обекти, годни за живот, извън Слънчевата система, е трудно начинание - повечето от 3500-те познати до сега екзопланети имат сходни характеристики с Юпитер, а не със Земята.

Оценка 0 от 0 гласа.

Гост
Понякога човек се чуди какво точно пишете?

Публикувано във факти.бг: Новооткритата планета обаче, се придвижва към Слънчевата система и се смята, че ще "изпревари" най-близкия ни съсед след има-няма 79 000 години

Кой е най-близкия ни съсед???

2
професор по астрономия
Това са абсурдни нелепости. Никоя планета не си пътува просто ей така из вселената, а се движи и съществува в строг синхрон с други около нея. Дори да предположим, че ще мине покрай нашата някога си, то тя тогава със сигурност няма да остане тук, а ще продължи движението си. Пишете само пълни абсурди с цел да се поддържа някаква илюзорна представа у хората за възможна евентуална бъдеща наша инвазия на някоя си планета, което е абсолютно невъзможно и абсурдно. Няма как да осерем и умъртвим собствената си планета, и после Съществуването да ни осигури трансфер върху следващата, с която да направим същото. Просто ще изчезнем както са изчезнали и други цивилизации преди нашата и на никой няма да му е мъчно за едно самоунищожило се зомбяасало общество.

да да
Открили откачалките поредната глупост. Ей тъй да се пиши нещо си.

Гого
Ако Герб я населят няма да е вече годна. Където Гербаджия е стъпил живот няма!

Ванко

До коментар #1 от "Гост":

Звездата Proxima centauri B е най-близката до Земята след Слънцето. Между другото и около нея има планета подобна на Земята в обитаемата зона. След 79 хиляди години обаче Ross 128 ще я размине и ще бъде новата най-близка звездна система.

Ванко

До коментар #2 от "професор по българска филология":

Донякъде сте прав, наистина статията не е написана правилно. Планетата орбитира около звездата Ross 123 и заедно с нея пътуват към нас. Възможно е и да има други планети в тази система, неоткрити още. Обаче не сте прав, че не съществуват планети без звезди, които се движат свободни в пространството - има такива, на английски се наричат rogue planets. Те се формират както всяка една планета - от прахта и газа, останал от звездата, но биват изхвърлени в пространството в следствие на силната гравитация в първите фази на системата.

професор по астрономия

До коментар #7 от "Ванко":

Това, за което говориш, не са планети, а само първоначални метеоритни образувания. И няма как такова едно да се нарече планета и да е възможен какъвто и да било живот там. Тъй че цялата история е напълно измислена с цел да подхранва определени илюзии сред масите. Нито един учен не би се подписал с името си под това.

9
Гост

До коментар #6 от "Ванко":

Това е ясно на всеки, който се интересува от астрономия. Тук обаче е написано йезуитски, като дори се говори за слънчевата система, а не за Проксима кентавър.

А що се отнася до планетите без звезда, то няма как гравитацията да ги изхвърли, точно обратното е - гравитацията ги привлича. Единствената сила, която може да ги изхвърли извън слънчева система, е избухването на свръхнова, т.е. умирането на масивна звезда в слънчевите им системи.

Ванко

До коментар #8 от "професор по астрономия":

Никой не е казвал, че на тези планети може да съществува каквато и да е форма на живот. Истински планети са, а не просто метеоритни образувания.

Диляна Попов

До коментар #5 от "Гого":

Тъкмо ще можете да се преселите всички комунета на тая планета !

13
професор по астрономия

До коментар #11 от "Ванко":

Публикувано във факти.бг: Сега предстои изследване на атмосферата, за да се установи каква е вероятността на нея да се появи живот.

Как да не е казал никой, точно това е идеята на цялата статия- ч на тази планета може да има живот и че може ние да я населим....

факт
до като дойде човека няма да го има

Ванко

До коментар #14 от "професор по астрономия":

Изобщо не сте ме разбрали. Планетата, за която се говори в статията не е rogue planet. Тя си има звезда и точно както Земята обикаля около Слънцето, така и тя обикаля около своята звезда и се движи заедно с нея в посока нашата система. Аз си мислих, че отричат е съществуването на rogue planets.

Реалист
В над 4 милиардната история никога не е имало дори подобен случай. Много по-вероятно е да се случи глобален катаклизъм, за пореден път да се измести оста на въртене, съответно и полюсите на майка Земя, в резултат на което ще се зароди и шестата раса :)
П.п. Много е смешно да се намесват в подобна тема едни дребни в световен мащаб партии, обречени на изчезване, след като вожда им се пресели в мавзолея ;)

Еми да!
Ако може, някога и нея да населим и УНИЩОЖИМ!

Рус

До коментар #5 от "Гого":

Перефразирал си фразата където мине руски (съветски) ботуш , трева не никне.

Гостенин

До коментар #17 от "Реалист":

За шеста раса не знам , но третия пол може да господства.

Къвсмет
Браво на децата.Тука има ,тука няма планета!По добре внимавайте и си пазете мозъците от прегряване.Защото няма да кажат истината.Иначе много хора биха се паникьосали доста здраво.Имайте предвид,че мнозинството на платенатата е крайно неграмотно,пък и няма как да им платят да си стоят вкъщи .А следващата година пък ще е два пъти по-голяма лудница от тази!

Павката
Пълни с лъжи балони.Какво стана с Нибиру? Уж щяла да ни удари! СегА пък планета подобна на Земята. Да ви се не знае астрономите

Землянин Х
Хората не заслужават 2-ри шанс, защото ще го пропилеят отново. Ред е на другите организми да се развиват. Лошото е, че заедно с нас ще повлечем и другите видове населяващи планетата ни, които нямат вина! Не винаги всичко се върти около човека, всъщност никога не се е...

Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов разкрива своите впечатления от Давос.
На всеки баир има по 10 лифта"