Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

7 храни, които са по-полезни с кората

Някои плодове и зеленчуци съдържат най-много полезни вещества в корите и обелките си

Публикувана: 9 Февруари, 2019 05:43
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2715
7 храни, които са по-полезни с кората
Снимки: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ

Много често губим най-полезното от плодовете и зеленчуците, които консумираме, защото отстраняваме частите, в които са събрани най-много витамини и минерали. Кората не е единствената здравословна част от плодовете и зеленчуците, която изхвърляме. Стъблата и сърцевината, в която са скрити семената на растенията, често съдържат много повече хранителни вещества от частта, която сме свикнали да изяждаме.

От кората на плодовете и зеленчуците получаваме най-много енергия, защото тя е изложена на пряка слънчева светлина. В нея има високо съдържание на фибри, както и повече хранителни вещества.

Повечето хора смятат, че всички плодове и зеленчуци трябва да се белят, преди да се консумират. Но дори лимоновите и портокаловите кори могат да се използват както за подправка, така и като лечебно средство.

Вижте кои плодове и зеленчуци са по-полезни с кората и следващият път ги измийте хубаво, вместо га ги белите.

Ябълки

В кората на ябълките се съдържа голямо количество пектин — фибри, които подпомагат метаболизма, понижават лошия холестерол и кръвната захар. Те притежават противовъзпалителни свойства, предпазват от висок холестерол, подпомагат производството на колаген.

Круши

Кората на крушата съдържа витамин С. Тя е богата на разтворими фибри, които я правят предпочитана храна. Тя помага също за предотвратяването на рака на дебелото черво.

Грозде

В семената и ципата му се съдържат флавоноиди, антоцианинови пигменти и ресвератрол. Те защитават кръвоносните капиляри и здравето на сърдечно-съдовата система, богати са на голямо количество антиоксиданти.

Банани

Кората на банана е богата на магнезий, калий, витамини А, С, В6, В12 и протеини. Тя притежава също антибиотични, противогъбични и ензимни свойства.

Краставици

В кората на краставицата има голямо количество фибри и антиоксиданти, както и голямо количество витамин К. Почти всички фибри на краставицата се намират във външната ѝ част, а сърцевината съдържа основно вода.

Моркови

Антиоксидантите, които ни осигурява този зеленчук, се намират именно в обелката му или поне в по-голямата част от нея. Морковите са богати на полиацетилени — химично съединение, което в момента се изследва заради потенциала си да убива ракови клетки. А полиацетилените се намират основно в горния слой на зеленчука.

Патладжани

Патладжанът, наричан още син домат, има високо съдържание на хлорогенна киселина — един от най-мощните антиоксиданти, произведени в тъканите на растенията. Кората му съдържа веществото, наречено насунин, което предпазва от оксидативен стрес. Освен това, благодарение на насунина, патладжанът помага за понижаване на вредния холестерол.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Омер Челик
Това написа в Туитър турският министър по европейските въпроси по повод решението на германския конституционен съд да забрани излъчването на директно видео обръщение на турския президент Ердоган към участниците в днешния митинг в Кьолн.
Какъв позор, да видим, че ЕС не успя да удържи демокрацията и да изрази солидарност с държава, кандидат за членство в съюза, която е изправена пред заплаха от преврат."

Още бисери