ФАКТИ.БГ

Голям астероид преминава покрай Земята

2001 FO32 е наблюдаван за първи път през 2001 г.

Публикувана: 21 Март, 2021 17:04
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2505
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Най-големият астероид, който тази година ще премине край Земята, ще се доближи до планетата ни на разстояние от около два милиона километра. Астероидът 2001 FO32 ще премине край нас в 16:02 ч. по Гринуич (18:02 ч. бълг. време) и няма риск от сблъсък, съобщават от НАСА.

Преминаването на астероида ще даде на астрономите рядка възможност да видят добре скалиста реликва, образувала се в зората на нашата Слънчева система.

Доближаването ще даде възможност на астрономите да изследват небесния обект. Разстоянието е пет пъти колкото това между Земята и Луната. В най-близката си точка до нас той ще е на 2 016 158 км. Скалистият обект се движи със скорост 124 000 км/ч, "по-бързо от повечето астероиди".

Астероидът и преди е преминавал покрай Земята. Траекторията му е добре позната и редовна, увериха специалисти на НАСА и от Парижката обсерватория.

Скалистият обект все пак е класифициран като "потенциално опасен" като всички астероиди с орбита, която е на разстояние по-малко от 19,5 пъти колкото разстоянието между Земята и Луната, и които са с диаметър над 140 м.

Снимка: NASA/JPL-Caltech

Голям астероид преминава покрай Земята

Тази категория се проследява неизменно от астрономи от целия свят, "за да бъде съставен възможно най-пълен списък", подчертаха от Парижката обсерватория.

2001 FO32 е наблюдаван за първи път през 2001 г. Той е от семейството на пресичащите орбитата на Земята от класа Аполон. Те обикалят Слънцето за по-малко от година.

Според Центъра за изследване на близки до Земята обекти към НАСА астероидът ще може да бъде наблюдаван от аматьори астрономи от Южното полукълбо и от малките географски ширини в Северното полукълбо.

"Трябва да се чака нощта и телескопът да е добър, с поне 20 см диаметър - уточни Флоран Делфи от парижката обсерватория. - Трябва да се търси бяла точка, която се движи като спътник". Траекторията няма нищо общо с тази на падащите звезди.

Няма опасност никой от известните астероиди да се сблъска със Земята през този век.

1
Мимчят
За всеки случай да оправят атомните убежища ,скривалища, построени по бай Тошово време,щото с тази скорост,ако завие към нас да може да се скрием там....

3
4
Мухахахаха
Дано уцели парламента

Аз да пиша
Пратете Дебелян Пеевски и Искра Фидосова да им пръцне

Жоро
С тази скорост ако се забие в планетата ни,всичко ще приключи...Ще има супер земетресения,цунамита,и най вероятно ще направи кратер от около 500км

Дядо курти от село пиперково
такъв астероид ако се насочи към земята,само тиквата може да го спре..

Дано удари банкя
Или поне парламента

😁😁😁😁
местя го в другия крачол

Куц охлюв
Правилно ли изчислихте скоростта, да не е 400м/час, като вятъра на Юпитер.

Активист на БКП
Дано удари в Банкя

13
Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

ТОП 5