16 Октомври, 2013 21:29 2 395 0

Фолклорен фестивал в Търговище събра деца в "ПОСОКА: семейство"

  • фестивал-
  • деца-
  • търговище-
  • "посока: семейство"-
  • проект

Проявата е част от проекта

В Концертната зала на Младежкия дом в Търговище се проведе фолклорен фестивал, в който участваха детски фолклорен ансамбъл „Шарено герданче“, балетна формация „Търговище“, школа за модерен балет „Вега“, вокална група за популярни песни и група за модерни танци към читалище „Напредък“.

Фестивалът е в рамките на кампанията „ПОСОКА: семейство” - част от проекта „Шанс за щастливо бъдеще”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” с подкрепата на Министерство на здравеопазването и в партньорство с Агенцията за социално подпомагане и Държавната агенция за закрила на детето.

В забавната част на програмата се представиха инструментални, вокални и танцови изпълнения. Децата посрещнаха гостите с много усмивки и добро настроение, а организаторите бяха  подготвили игри и викторини  с награди, като за всички присъстващи имаше лакомства и изненади.

Фестивалът беше посетен от много жители на Търговище, което спомогна както за превръщането му в хубав празник за града, така и за популяризиране на  целите на проекта.

„ПОСОКА: семейство" цели да създаде пилотен иновативен модел за преструктуриране на ДМСГД, който поетапно да се въведе в национален мащаб. Създава основа за извеждане на децата от 0 до 3 г. oт институциите и за осъществяване на реинтеграционни процеси на целевите групи и допринася за трайно социално включване в живота на общността.

Целта на проекта е да се подготвят за преструктуриране ДМСГД за деца от 0 до 3-годишна възраст чрез извършване на целенасочена подготвителна дейност в 8 пилотни области: Габрово, Монтана, Пазарджик, Перник, Пловдив, София, Русе, Търговище.

Предвижда се ДМСГД в пилотните градове да бъдат преструктурирани и да предлагат нов вид алтернативни социални услуги като семейно консултативни центрове, дневни центрове за деца с увреждания и заместваща грижа за деца под закрила, центрове по приемна грижа и осиновяване, специализирана резидентна услуга за заместваща грижа и спешен прием /ЦНСТ/ и центрове за майчино и детско здраве.

Кампаниията е насочена към: Родители на деца на възраст 0-3 годишна възраст от общността, които са в риск от изоставяне; Семейства на близки роднини на родителите на деца от 0-3 г., настанени в избраните за пилотни Домове за медикосоциални грижи за деца (ДМСГД);  Специализиран персонал, ангажиран с грижите за децата в пилотните  ДМСГД; Бъдещи родители - учениците в горна училищна възраст, млади хора от уязвими общности и др.; Местни общности, професионални и граждански организации.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА