13 Септември, 2011 12:42 3 115 1

Нечистоплътността на „България ер“ минава всякакви граници

  • алма тур-
  • българия ер
Нечистоплътността на „България ер“ минава всякакви граници - 1
БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Беззаконието, което устрои на руските туристи авиокомпанията „България ер“ с отказа си да извози от Варна и Бургас около 900 души, не трябва да се оправдава с никакви финансови или каквито и да е други проблеми, пише Ирина Тюрина от RATA-news.

Превозвачът отлично знае, че туристите са платили билети си, иначе те нямаше да могат да заминат на почивка.

Акцията, която „България ер“ предприе в края на миналата седмицата, е заплануван шантаж и игра с нервите на стотици, които в нищо не са виновни, но съзнателно и цинично са въвлечени в конфликт, който има за цел да се вземат пари от длъжника.

Припомняме, че в петък (9 септември), България ер отказа да изпълни полети от Варна и Бургас до Санкт-Петербург и Москва с мотива, че те не са заплатени от „Алма тур“. Близо 600 души бяха блокирани на летищата на курортните градове. В събота броят на отменените полети достигна до пет, а пътниците нараснаха до 900.

След намесата на Ростуризъм, посолството на Русия в България и местните власти пострадалите бяха настанени в хотели и им беше осигурена храна.

Дори и заместник-директорът на Ростуризъм Михаил Саришвили спешно излетя за България, а в решаването на проблема се включиха министърът на транспорта Ивайло Московски и заместник- министърът на икономиката с ресор туризъм Иво Маринов.

Благодарение на тяхната намеса вечерта на 10 септември 80 души, предимно жени и деца, се завърнаха в родината с правителствения самолет на България.

Освен това „България ер“ същия ден извърши полет с 186 туристи след като той беше платен от един от руските туроператори.

Каква е тази авиокомпания, която не може да бъде принудена дори от българското правителство да изпълнява своите задължения пред туристите?

Според местната преса, която се позовава на търговския директор на „България ер“ Мария Стоянова, българският холдинг „Алма тур“ дължи на превозвача около 5 млн. долара (около 7 млн. лева).

За какъв период – не се посочва, но нека приема, че е за този сезон. Сметките показват, че такъв дълг може да се натрупа, ако от края на май авиокомпанията не е получавала пари за изпълнените рейсове от Санкт-Петербург и Москва до България и обратно.

Защо тогава „България ер“ е продължавала да лети? Според Мария Стоянова, в началото на август превозвачът е предупредил „Алма тур“, че нейните дългове продължават да растат лавинообразно и авиокомпанията не може да чака повече. Но се мина още един месец преди „България ер“ да спре полетите.

Според втората версия – дългът е натрупан от началото на лятото. Известен факт е, че „България ер“ и „Алма тур“ през последните години поддържат близки и добри бизнес отношения. Авиокомпанията чрез близки компании дори е подпомагала финансово развитието на туроператора. От своя страна „Алма тур флай“ е взела под аренда два Еърбъса от националния превозвач на България. С тези два самолета „Алма тур“ вози своите туристически групи.

„България ер“ дори упорито препоръчва на руските компании да работят с „Алма тру“. Националният превозвач има 28 слота за Русия. Половината от тях са отдадени за нуждите на „Алма тур“.

Тогава защо „България ер“ не се разбере с длъжника? Не подаде иск за банкрут и да претендира за запор на неговите активи? „Алма тур“ разполага с хотели на морето и в планинските курорти. Не! Процедурата е дълга и сложна. Къде по-лесно е да шантажираш със стотици деца, жена и възрастни, блокирани на летище.

Отново международен скандал – доброто старо средство за притискане на длъжника.

„България ер“ не за първи път демонстрира нечистоплътност. Да си спомним случаят в Новосибирск от миналата година. След поредицата споразумения за наземно обслужване с летището в „Толмачево“ и направените презентации в Барнул, Кемерово и Томск за летен отдих в Бургас, всичко пропада. И тогава, както сега цялата вина е прехвърлена на туристическата фирма, която уж била започнала да продава билети за все още неорганизирани полети.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 анти бг еър

    0 0 Отговор
    Това е най некоректната авиокомпания, както за клиенти така и за партньори, а знаете ли какво се опитват да правят с туристическите агенции, променят, анулират резервации на клиенти направили резервациите си през тур агенции но да не се впускам в подробности.Надявам се скоро това ръководство да е аут.Моето послане към всички колеги е НЕ ИЗДАВАЙТЕ БИЛЕТИ НА БЛАНКИ НА БЪЛГАРИЯ ЕР, ПОЧТИ ПО ВСИЧКИ МАРШРУТИ ИМАТ CODESHARE ИЛИ КОНКУРЕНЦИЯ ОТ ДРУГА КОМПАНИЯ КАТО ЦЕНИТЕ СА ИЛИ ЕДНАКВИ ИЛИ В ПОЛЗА НА ДРУГАТА КОМПАНИЯ ТАКА ЧЕ НЕ ГИ ПРАВЕТЕ НАСИЛА ИГРАЧИ ТОВА КОЕТО ВЗИМАТЕ ОТ ЕДНИТЕ И ДРУГИТЕ Е ЕДНО И СЪЩО, НЕ ГО ДАВАЙТЕ НА БЪЛГАРИЯ ЕР А НА КОНКУРЕНТИТЕ, ДА ВИДИМ ТАЗИ НАГЛА МАРИЯ СТОЯНОВА КАКВО ЩЕ ПРАВИ КАТО НЯМА РЕЗУЛТАТИ