Швейцарските търговски фирми използват хлабавите регулаторни стандарти, за да продават токсично гориво в Африка. Голяма част от този некачествен дизел се съхранява в Амстердам и Ротердам. Това разкрива доклад на швейцарската неправителствена организация Public Eye.
Според нейното разследване регистрираната в Ротердам петролна фирма Vitol и холандско – швейцарската компания Trafigura, имат голяма рафинерия и петролна база в Антверпен, където суровия петрол се смесва с други вещества, за да се запази ниската цена. Докладът на Public Eye от 160 страници също показва, че тези търговски дружества
не само доставят „мръсен дизел“ и „мръсен бензин“ в чужбина,
но и зарежда с тези горива част от своите бензиностанции. Public Eye разкрива, че този смъртоносен коктейл е известен в петролния бранш като „африканско качество“.
Това петролно изобилие се ражда след смесване на коктейл от продукти на рафинерии и други компоненти. Тези токсични горива са засечени предимно в зоната АРА (Амстердам-Ротердам-Антверпен).
Там швейцарските търговски фирми имат свои собствени рафинерии и складове, се посочва в доклада. Много западноафриканските държави, които изнасят предимно суров петрол за Европа получават в замяна токсични и нискокачествени горива.
Част от тази практика се дължи на високата корупция в африканските страни и
липсата на последователна политика за опазване на околната среда.
Във взетите от дизела проби съдържат до 378 пъти повече сяра, отколкото е разрешено в Европа. Други токсични вещества, като бензол и полициклични ароматни въглеводороди, също са измерени в опасни концентрации във взетите проби. Те също са забранени в Европа.
Неприемливо е, че ние продължаваме да предоставяме на развиващите се страни неотговарящите на стандартите горива и превозни средства, които водят до значителни въздействия върху здравето чрез повишаване на замърсяването на въздуха, каза Ерик Солхайм, изпълнителен директор на програма на ООН за опазване на околната среда.
В нашата глобализирана икономика са налице основателни причини
да се прилагат навсякъде стандартите за чисто гориво.
Дъмпингът със стари технологии и "мръсни вещества и горива" трябва да спре сега, смята Ерик Солхайм.
Според него компаниите, които унищожават природата, трябва да бъдат държани отговорни. Пълната стойност на отрицателното въздействие върху екосистемите трябва да бъде заплатено от тези, които извличат полза от унищожаването й, смята експертът.
Само чрез глобално партньорство може да промени из основи начина, по който правителствата остойностяват екосистемите , смятат от Public Eye.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кроко
08:48 21.09.2016
2 Ядесереитн
09:50 21.09.2016
3 ЧерноЗлато
Коментиран от #4
12:29 21.09.2016
4 кроко
До коментар #3 от "ЧерноЗлато":
А ти и онзи, дето само ядесереитн не се ли сещате, че са на това дередже, щото и там разни дънди-прешъси им източват златото и димантите за без пари, щото тия швейцарски фирми им източват нефта и после им продавата бензин и нафта пълни с боклуци и въобще който мине от там гледа да завлачи. Как хората да са добре, като управляващите им са крадливи и подкупни, продават се като нашите и после държавата им бедна и не ги образова. Да, може да са мързеливички, ама ако имаха сновен живот нямаше да налазват Европа.18:13 21.09.2016