Last news in Fakti

4 Януари, 2017 08:00 2 420 9

Има ли нещо гнило около АПИ?

  • апи-
  • дончо атанасов-
  • лазар лазаров-
  • ам марица
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Има ли нещо гнило в АПИ? Поредният конфликт, който се разрази около агенцията, е обществената поръчка за ТОЛ – системата, чийто връх достигна на 3 януари тази година. Скандалите в АПИ не са изненада, те следват в годините един след друг. Ето, че не секнаха и след смяната на Лазар Лазаров. Подозрителен е фактът защо толкова много се бързаше с реализирането на тази обществена поръчка и защо не се изчака още две седмици.

На 3 януари 2017 година новият български президент Румен Радев алармира за нарушение на АПИ, направено в предпоследния работен ден на 2016 година. Става въпрос за възобновяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол такси от автомобилите над 3,5 т. Радев изрично посочи, че премиерът в оставка Бойко Борисов е разпоредил на министрите да спрат всякакви обществени поръчки, които не са неизбежни, а АПИ действа зад гърба му. Офертите за поръчката трябваше да се подават до 17 ч. на 5 януари 2017 г. и трябваше да се отворят на следващия ден – 6 януари. Последва мигновена реакция на премиера Бойко Борисов, който разпореди на министъра в оставка Лиляна Павлова да обсъди с Радев случая с обществената поръчка. Министър Павлова информира подробно Радев, че въпросната обществена поръчка не е нова, а възобновена съществуваща процедура, стартирана на 5 април 2016 г. Също така тя уведоми Радев, че въпросната обществена поръчка е била обект на много жалби, поради което е била спирана и възобновявана неколкократно досега. Последното произнасяне в полза на АПИ е от 29 декември 2016 г. и спазвайки законите на България пътната агенция възобновила процедурата с нов краен срок за подаване на оферти. Павлова е уверила избрания за президент Румен Радев, че е възобновила старата процедура без промяна на условията, като единствено е удължила крайния срок за подаване на оферти. Веднага след телефонния разговор стана ясно и че поръчката отново е временно спряна поради образувано производство по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) по постъпили жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Жалба е постъпила на 30 декември 2016 г., ден след като процедурата беше възобновена и бяха определени нови срокове за подаване на оферти – до 5 януари.

Бързината на провеждането на обществената поръчка предизвика много подозрения. Възниква въпроса дали след отстраняването на Лазар Лазаров от поста шеф на АПИ, условието Дончо Атанасов да го наследи не е било изпълнението именно на тази обществена поръчка. И двамата в годините станаха известни като несменяеми от Управителния съвет на АПИ. Лазаров и Атанасов работеха заедно и при строителството на АМ „Марица”. Атанасов тогава работеше с италианската фирма „Чи Ем Чи ди Равена”, а Лазаров през 2013 г. бе назначен за главен изпълнителен директор на Пловдивския панаир, който е собственост на областния председател на БСП Георги Гергов. Самият Гергов навлезе в пътния бранш, след като купи компанията "Пътища Пловдив". Най-големият му обект в този период от време бе изграждането на отсечката от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица". Лазаров бе взет именно, за да контролира и това строителство. Тогава Дончо Атанасов представляваше италианците у нас, които строиха първият участък на АМ „Марица”.

Освен препредаването на политиката в пътната агенция, мнозина преоткриха в случилото се и политически елемент. Някои смятат, че новоизбраният президент Румен Радев ще иска да спре поръчката, за да може тя да бъде осъществена от новото служебно правителство, което предстои да бъде назначено. Но в средите на БСП се заговори, че Радев бил показал „зъби” и на Георги Гергов, който в последно време се опитвал да кадрува не само в АПИ, но и в БСП.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реалист

    7 3 Отговор
    Октопод, всички са свързани.
    Тази година 2017, ще излезат доста истини!
  • 2 Муци

    3 3 Отговор
    Дончо кампютъра и Лазар Лаборанта са дупе и гащи-заедно вървят към Централния Софийски!Няма ли кой да измете тая корумпирана сган?
  • 3 гост

    9 0 Отговор
    Не, никога не е имало. Ние караме по европейска инфраструктура и качеството е на по-високо ниво от Европа. Няма дупки, а ако някой намери такава, АПИ поема отговорност веднага и покрива щетите, нали сме правова държава. Няма далавери, всичките пари отиват за заплати и материали, няма близки и познати облагодетелствани от сделките с подизпълнители. Няма забележки по нито една магистрала, лъжи са това, че се нагъват, разпадат и новия асфалт се разпада преди стария. Навсякъде се работи качествено и се поставя маркировка, която издъжа поне 10г, всички други твърдения не са верни.
  • 4 Колев

    8 1 Отговор
    Крайно време е да се измете боклука в АПИ.Тази корупция ще ни изяде главата на цялата държава!Може ли в 21 век пътищата да се предоставят за управление на некадърници и крадци?
  • 5 Някой

    5 0 Отговор
    А защо никой не коментира,кой и защо стопира с жалби конкурса ?Нека се види основателни ли са мотивите за това, или се гонят определени интереси.
  • 6 Мими

    4 5 Отговор
    Тролчетата на Лазар и Дончо изпълзяха от дупките!Започва се-отпор на крадливите мафиоти!Радев да изрине тази дупка АПИ!!!!
  • 7 КОТЕВА

    4 4 Отговор
    Лазаров си беше назначил жената и балдъзата в АПИ,беше се самозабравил и скоро този конфликт на интереси ще му излезе през носалДончо кампютъра сега замазва кражбите и далаверите,но и той е пътник,въпреки подкрепата на Свинара от Пд.Радев да започне проверки в тази кочина-АПИ и да ги вкара в затвора!!!!Нема такава държава!!!!!!
  • 8 Гого

    7 1 Отговор
    То има ли сектор във България да няма гнило или корупция май не!
  • 9 И още как

    8 4 Отговор
    Достатъчно е да погледнете състоянието на пътищата и улиците и да си дадете сметка, че мафията яко се е настанила в тази организация. Как в по-бедни страни може, а тук не може. Статистиката показва, че брутният ни продукт е по-голям от времето на социализма, но сега имаме 80% бедняци, лошо образование, лошо здравеопазване и лоша инфраструктура - пътища, транспорт и т.н. Къде отиват парите? Явно се краде. Даже прехвалените магистрали не струват. Както разбрахме спестило се е от залесяване и се получи ад на Тракия. Бойко как да те харесваме или пък Цецка :)