8 Ноември, 2011 15:02 1 821 0

Георги Ангелов: Фалитът на БДЖ не е толкова евтин

  • бдж-
  • влак-
  • стачка-
  • георги ангелов
Георги Ангелов: Фалитът на БДЖ не е толкова евтин - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Фалирането на БДЖ и създаването на нова компания ще струва много по-скъпо в сравнение с извършването на реформите в дружеството. Така икономисти коментираха най-лошия вариант за железниците - да бъде обявен фалит и след това държавата да създаде нова компания, идея, която се появи в публичното пространство.

Ръководството на БДЖ организира среща с икономисти, на която за пореден път обсъдиха реформите в компанията.

Основните бяха съкращаване на близо 2500 души и закриване на железопътни линии. Икономистите Георги Ангелов, Емил Хърсев и Петър Ганев подкрепиха мениджмънта на железниците и изразиха общото мнение, че ако няма реформи, БДЖ ще фалира.

Ангелов и Хърсев обаче не смятат, че фалит на железопътния превозвач и създаване на нова компания би решило проблемите на компанията като краен вариант.

„Фалитът на БДЖ и създаването на нова компания не е толкова евтино, колкото изглежда, защото повечето активи на БДЖ са заложени при кредиторите“, каза Ангелов. Той каза това като краен вариант, ако не може да спаси БДЖ, но ако БДЖ фалира и си вземат кредиторите активите, това означава, че няма вагони, тоест новата компания трябва отнякъде да намери пари за вагони, мотриси, локомотиви и други активи, каза Ангелов и направи сравнение с БГА „Балкан“, чийто активи не са били залог и са били трансферирани от старата в новата компания в известен смисъл.

Икономистите, ръководството на БДЖ и транспортния министър обвиниха синдикатите в безотговорно поведение заради предстоящите стачки. Според тях синдикатите не дават предложения за излизане от трудната ситуация и не са съгласи с каквито и да е било реформи. В същото време на срещата между икономистите и ръководството на железопътния холдинг синдикатите не бяха поканени.

Те започват протести от 24 ноември, като се предвижда влаковете да бъдат спирани всеки ден в периода между 8 и 16 часа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА