6 Юни, 2018 15:47, обновена 6 Юни, 2018 16:07 8 597 12

Набиха превозвачите от трън на глог (ОБОБЩЕНА)

  • превозвачи-
  • мобилност-
  • евродепутати-
  • транспорт-
  • тир

Вчера Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент отхвърли предлаганите промени в Пакета „Мобилност“

Набиха превозвачите от трън на глог (ОБОБЩЕНА) - 1
Снимка: БТА
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Вчера Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент отхвърли предлаганите промени в Пакета „Мобилност“, срещу които се бяха обявили българските превозвачи. Няма да важат разпоредбите, които бяха сред най-оспорваните от българския транспортен бранш. Процедурата обаче засега е само в начална фаза. Предстои тя да мине през още няколко етапа. Към момента отзивите в България са противоречи заради разнопосочната информация.

"Имаме пълен успех за пакета „Мобилност“ на ниво комисия, но крайният резултат едва ли ще стане ясен дори и по време на Австрийското председателство", отбеляза след гласуването транспортният ни министър Ивайло Московски.

Той припомни и темите, с които българската страна не беше съгласна.

Първо - на три седмици водачите да се прибират вкъщи.

Второ - изцяло отпадат ангажиментите за заплащане на командировъчни такива, каквито са в съответните държави в Европа за сектор „Транспорт“, без значение дали той ще е международен или транзитен.

Трето - темата за каботажа. Нашите предложения бяха за три дни гратисен период преди да започне да бъде калкулиране като каботаж – там е постигнато споразумение за 48 часа, което също устройва нашите превозвачи.

Евродепутатът Петър Курумбашев от Прогресивния алианс на социалистите и демократите, член на транспортната комисия, пък определи, че стратегическият пробив, постигнат по време на гласуването, се крие в това Директивата за командированите работници да не бъде прилагана относно международния транспорт. Курумбашев, подобно на Московски, апелира да не се прибързва с "биенето на тъпана".

"Предстои третото гласуване - в пленарната зала, затова е много рано да се бие тъпана. Мачът свършва, когато съдията свири в края на 90-те минути или в края на продълженията", заключи той.

Според него резултатът от гласуването във водещата транспортна комисия е много по-различен от този в Комисията по заетост и социална политика.

На другия полюс беше зам.-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов, който окачестви отхвърлените текстовете на пакет „Мобилност“ не като успех, а като удар по българските превозвачи.

"От информацията, която получихме от евродепутата Петър Курумбашев, се оказва, че дори това е по-тежкият вариант, отколкото това, срещу което протестирахме. В протеста ни нашите шофьори трябваше да се прибират на три седмици, но сега се оказва, че нашите камиони трябва да се прибират на 15 дни, което е две седмици. Незнайно защо камионът трябва да се прибира, защото той нито има роднини, нито деца, за да си почива при тях, нито има социална отговорност“, коментира Лалов.

Според него това е най-страшният удар, по-страшен от този, който преди това е бил.

„Има един куп други недомислия, за които човек се чуди защо официално не е пусната цялата стенограма от това гласуване и от изказванията, се казва, че ние сме победили в една битка, но все още не сме спечелили войната. Това за жалост не е точно така, не ми е ясно това пиар ли е, или неразбиране на проблема. Това, което се е служило, не може да се каже, че въобще е победа, в каквото и да е“, допълни той.

Превозвачът Петко Ангелов се съгласи с Лалов - "новите промени в пакет „Мобилност“ влошават условията за българските превозвачи"

По думите му става дума или за недоразумение, или за измислица на европейските чиновници. Той уточни, че реакция от страна на превозвачите ще бъде предприета, след като стане ясно какво точно се е случило.

В крайна сметка перспективата за шокираните превозвачи се оказа още по-лоша и от онзиденшната. Евродепутатите ни се държаха като деца на властен баща, жадуващи за одобрението на Борисов. И след заседанието на комисията в Брюксел хукнаха към първите микрофони, за да се похвалят с успеха си. Успех, който само те видяха.

Дори умореният от воаяжи със спорен смисъл премиер бързо усети накъде бият нещата и призова фанфарите да замлъкнат. А ласкателите си посъветва да си подбират приказките.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Българина

    51 10 Отговор
    Герб както винаги го набиват на българина като представят лошите новини като положителни! Юп и гьола като ги спряха беше добра новина че се отървахме от руска зависимост, пък тя стана турска зависимост и това също е добра новина. Както и а шофьорите. Герберските евродепутати излъгаха в прав текст 7 млн души че се разминало, пък то всъщност ни е прегазило!

    Коментиран от #8

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Лапач-превозвач

    17 1 Отговор
    Както се казва:На печелившите-ЧЕСТИТО !
  • 7 пейо

    38 3 Отговор
    Обяснете кое е лошото на първото и второто за шофьора??? Че ще може да си вижда семейството по често и че няма да му плащат мизерните 20лв или там колко са задграничните а ще получава примерно 50 евро на ден. Проблема е че шефовете на транспортните фирми ще трябва да се бръкнат по дълбоко в джобовете си. А те хич не са празни. Естествено като трябва да дават пари и веднага започнаха да плачат.

    Коментиран от #11

  • 8 Ефтини сензации

    6 6 Отговор

    До коментар #2 от "Българина":

    И комунистическата пропаганда не закъсня...
  • 9 Eee

    0 0 Отговор
    Що за заглавие е сложил автора?
  • 10 Я па я

    6 1 Отговор
    Забранява се на шофьорите да спят в кабините. В товарното помещение може. Ми тия кабини за какво са оборудвани с легла и молки готварски екстри. Имат и хпадилниче. Само за тоалетни не знам.
  • 11 Питам

    15 0 Отговор

    До коментар #7 от "пейо":

    Обърна ли внимание че не става толкова въпрос за шофьорите , а за камионите?Те са важните.
  • 12 Karuca r500

    1 0 Отговор
    Не са наядохте, г.дове м.ъсни.щете не щете у френско крушо кът ма спре ще платите. Или каруцата у жандармерията. Е затва НЕМА да имате шофьори Б.КЛУЦИ!!!