Няколко важни предизвикателства и въпроси пред застрахователния надзор след приетата оставка на Ралица Агайн. Това коментира в профила си във „Фейсбук“ Владислав Панев.
1. Огромният проблем с Гражданска отговорност. Лицензът на „Олимпик“ може би беше отнет, само защото е поднадзорно лице в Кипър, а не у нас. Тук драмата с основни за пазара на задължителната застраховка компании е много по-голяма. И балансите им никак не са цветущи. Основната причина е ясна. Гражданска отговорност е губеща застраховка и много основни играчи бягат от нея. Затова пък се намират достатъчно гладни за кеш камикадзета.
2. Тези дни се занулява гаранцията по Зелена карта на един от водещите играчи в бранша. Ако не я поднови (става въпрос за милиони евро), може би ще има нов случай „Олимпик“. А може и да бъдем изключени от международното споразумение Зелена карта с всички последствия от това. За справка, броят на неплатените щети по тази застраховка на една българска компания е по-голям от броя на всички останали в рамките на цялото споразумение.
3. Има ли компании със собственици, познати на премиера, които не са плащали въобще вноските си към Гаранционния фонд от началото на годината?
4. Силно обезпокоителна е тенденцията свободните места в администрацията да се заемат от хора без абсолютно никакъв опит в бранша, но за сметка на това послушни. На практика компетентността в държавата намалява с всеки ден и това е меко казано плашещо. По какви критерии ще се избира наследник на Ралица Агайн, отново ли както бяха избрани ръководителите на Търговския регистър и какво ли не друго.
5. Хубаво е, че отново ще има стрес тестове в отрасъла, дано те да направят някои проблеми видими. Например в какви активи се инвестират резервите на част от компаниите.
6. Отделно от всичко това, има да се работи по въвеждането на бонус - малус и други важни за отрасъла теми.
И една прогноза от мен. Ако има допълнителни сътресения на застрахователния пазар през следващите месеци - всички те ще бъдат приписани на предишното ръководство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 па съм я бе
Коментиран от #2
08:08 25.08.2018
2 Boxer
До коментар #1 от "па съм я бе":
"Вълкът кожата си мени , но нравът не!" Рекетьорите, биячите и крадците на коли от началото на демокрацията , са легалните застрахователи, винаги подкрепяни от властта ! Имаме нужда от нов Капитан Петко Воевода и Васил Левски!09:00 25.08.2018
3 qqqqqq
Коментиран от #7, #16, #26
09:46 25.08.2018
4 Azzz
10:24 25.08.2018
5 Azzz
10:25 25.08.2018
6 Патриот
Какво печеля от това?
10:55 25.08.2018
7 КККК
До коментар #3 от "qqqqqq":
Да така е, ама има едно голямооооо АКО.Някъде да видя официална справка,колко изплатени такива суми има ?Не беше толкова отдавна когато писаха ,колко време едни хоре са съдили застраховател заради смешните пари ,които е изплатил.А колко неизплатени щети има по каско.Защо никой не говори за качеството на ремонтите или слагането на части втора употреба.11:33 25.08.2018
8 Гого
12:10 25.08.2018
9 Аре
12:13 25.08.2018
10 Боби
12:13 25.08.2018
11 КОК
12:15 25.08.2018
12 Тез пък
12:16 25.08.2018
13 Гого
14:58 25.08.2018
14 патриотъ
16:24 25.08.2018
15 4ти пол
17:39 25.08.2018
16 kkk
До коментар #3 от "qqqqqq":
Как да се направи като в мемента се застрахова колата, а не собственика? За тези бонус-малус системи трябва лична гражданска. Тогава пък ще ревем защо за едно семейство има 3-4 застраховки. в нормалните държави се застрахова шофьор и конкретна кола,а не една кола и 100 ползващи. Там дори си пишеш кой също я кара и от това зависи цената, а не един приятел, един комшия и т.н.17:50 25.08.2018
17 Гражданин Отговорен
20:24 25.08.2018
18 Токо
Коментиран от #22
21:43 25.08.2018
19 гост
21:56 25.08.2018
20 Bobo
22:06 25.08.2018
21 Bobo
22:26 25.08.2018
22 Токара
До коментар #18 от "Токо":
Пич ти каква заплата получаваш.че си много краен?Не мисля.че си прав да плащаме до 800лв.за Г.О.Ние без това станахме данъчна държава но помни.че народа ще скочи и ще се лее кръв.22:43 25.08.2018
23 Недоволен
01:12 26.08.2018
24 Недоволен
01:17 26.08.2018
25 Uflaf
06:07 26.08.2018
26 Гост
До коментар #3 от "qqqqqq":
Повече са водачите без нарушения,нямат файда за бонус малус.Така по малко ще лапат.09:09 26.08.2018
27 Светлоносец
В КЗ има ограничения за назначаване случаини хора в управителните съвети на ЗК, гледа се професионален опит и минават през одобрение на КФН. Разбирасе същото не се отнася за държавни назначения, същите назначения минават през политически централи, а там нивото на компетентност не е много високо.
Прочетете тази десекция на обществото ни за последните 30 години, направена от Кевор Кеворкян - http://epicenter.bg/article/Kevork-Kevorkyan--Testat--Olimpik--Saedineni-v-apatiyata/162080/11/33
В застрахователния пазар има един проблем и това е решението на ВКС за разширение кръга на лицата имащи право да получават обещетение при смърт на техен роднина при ПТП. Самото решение е правилно, но то след себеси води редица проблеми, а именно - някой трябва да плати, това са застрахователите, но същите е трябвало да заделят РЕЗЕРВ ЗА ВЪЗНИКНАЛИ НО НЕПРЯДЕВЕНИ ПРЕТЕНЦИИ (IBNR). Как да го заделят , като до сега не са имали това задължение и то говорим със стара дата - с две години на зад.
Точно тук е ролята на КФН, която трябва да вземе решение ЗА ГРАНИЦА В РАЗМЕРА НА ОБЕЗЩЕТЕНИЯ НА РОДНИНИТЕ ЗА СМЪРТ ПРИ ПТП. Ко
09:47 26.08.2018
28 Не Ми Дреме
09:49 26.08.2018
29 Кур1954
10:41 26.08.2018
30 волен сидеров
Приемете ги тези неща и ще има ред
Бъргайте в джоба дълбоко на българина когато трябва ,а Който СПАЗВА И Е ТОЧЕН ГО ПООЩРЯВАЙТЕ И ТО ЯКОО за да имаме стимул всички с намаления на такси,граждански,прегледи,винетки.
12:52 26.08.2018
31 Аз същия
13:59 26.08.2018
32 Хасанчо
08:15 27.08.2018