Роден съм в Народна Република България, макар и в самия край на това име. И откакто съм съзнателен и слушам разговорите за политика, едно нещо винаги ми се е набило. „БСП разчита на пенсионерите, те скоро ще умрат и партията им ще изчезне„. Напразни надежди – БКП си е жива и здрава и се готви отново да печели избори.
Присъствах на представянето на книгата на Велислава Дърева „Атентатът 1925 г.: Денят, в който се отвориха портите адови“. Мястото бе много любимата ми книжарница Гринуич, на бул. „Витоша“. Отидох с идеята, че ще има някакви хора, но намерих залата, която не е малка, препълнена. Буквално нямаше място от хора и журналисти от всякакви медии отразяваха събитието.
Академик сипеше хвалебствия за тази книга, като зад него седяха плакат на S&D – Прогресивния алианс на социалисти и демократи, партията, в която членува БСП в Европейския парламент, и плакат „Фашизмът не е мнение, а престъпление“. Същият академик силно и дълго благодари на евродепутатите и членове на БСП Сергей Станишев и Георги Пирински за финансовата подкрепа за издаването на книгата – „без която тя нямаше да бъде възможна“. В първите 10 минути на събитието се организира и активно словесно громене на „фашизма“, който настъпва в България и в Европа, като дори лидерът на историческата организация ВМРО Иван Михайлов бе наречен такъв.
Сред говорещите на събитието бяха и проф. Искра Баева и проф. Евгения Калинова, които ми преподаваха в университета и никога не са крили своите политически възгледи. Тезите им бяха, че фактологията около атентата е достатъчно изследвана от изследователи като проф. Наумов, но трябва да се търси и причинно-следствената връзка за него. И да, доста ясно показаха каква е тя за тях с хвалебствията към труда на журналистката Дърева. Единственият говорител, който избегна тежкия политически патос, беше проф. Николай Поппетров.
Какво заяви самият автор? Според Велислава Дърева причината за най-кървавия атентат в българската история и един от най-кървавите изобщо в световната история е… в правителството и властта, а не в терористичната групировка БКП, която действа под давление на чужда власт и с чужди пари против България и българските интереси. Дърева по всякакъв начин целеше да омаловажи, извини и прехвърли отговорността за организираната от БКП кървава баня на всички други, но не и на партията, която организира и плаща за събитието и книгата:
Поведението на тази власт, цялата политика на Александър Цанков е една непрекъсната провокация. Ако на тавана на храма „Св. Неделя“ е струпан взрив, политиката на управляващите в онзи момент са струпали мегатонове политически взрив в държавата, който рано или късно, ще гръмне.
Нещо повече, в прав текст и многократно бе отречена възможността атентатът да е извършен под давлението на и със средствата на Съветския съюз, който в този момент върши активни опити за износ на революция в страните от Европа – Естония, Финландия, Германия, България и т.н., като целта е създаване на световна комунистическа държава със столица Москва. За сметка на това, според Дърева, отговорните за атентата чужденци не са комунистическите водачи, а „английското, сръбското и френското разузнавания“.
Друг опит за оневиняване на БКП от това нейно най-гнусно деяние бе прехвърлянето на вината само върху преките извършители Коста Янков и Иван Минков, членове на радикалното крило на партията. Нещо, което е странно, след като през всички тези години от атентата насам БКП, през всички свои преименувания, метаморфози и смени на поколенията никога дори не се извини, дори да приемем това за вярно.
Естествено, злодеянието винаги е било оправдавано от БКП и нейните казионни историци с фалша „борба срещу фашизма“. Етикетът фашист е много удобен и много лесно се лепи на всеки, който е несъгласен с комунистическите или социалистическите идеи. Естествено, това, което те наричат „борба с фашизма“ е борба с национализма и по-точно, борба с национал-социализма. Но някак национал-социалисти да са ти основен враг не звучи много добре за пропагандата, нали? Но, нека отново да цитирам Дърева:
…30 години историята се подменя – няма антифашисти, има неграмотни бандити с каскети!
Този прекрасен лапсус прекрасно илюстрира истинската история, която цялата демагогия на червените шамани не може да скрие. Едни хора съсипаха една страна, бореща се за своето национално обединение, работеща за своето забогатяване и настигаща с бърза скорост останалата част на Европа, за да ни натресат сервилничене на чужда страна, дебългаризация, икономически упадък, разрушаване на традиционния ни морал и да създадат едно поколение, което е безнадеждно облъчено с червена пропаганда. Съсипаха живота на моите деди и родители, но няма да допусна да съсипят и моя с неадекватните си политики и с пренаписване на историята.
Източник: voinaimir.info
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 стоян георгиев
Коментиран от #17, #32, #54
12:07 09.04.2019
2 Българин
12:07 09.04.2019
3 Вили
12:09 09.04.2019
4 гоуст
12:10 09.04.2019
5 гоуст
12:11 09.04.2019
6 Хахах
Прост пример:
Ако е имало, като как повече от 2/3 от народното събрание, министри, тогавашен елит и народа се надигат да защитят евреите от депортиране ?!
Сега, днес, децата на убийци, като Буроджиева, ни дават акъл за морал … или Тома Томов син на управителя на лагера в Белене, Станишев, и други подобия на човеци, а всъщност са зверове.
12:13 09.04.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Тръмп
Коментиран от #10
12:15 09.04.2019
9 ultra
12:21 09.04.2019
10 НАТО ВЕЦ
До коментар #8 от "Тръмп":
Е, то не може само соросоидни кретени да ги харчат за трелите си за "османското присъствие". А иначе, "атентата" е отговор за клането на собственият си народ. Когато не си на власт си "терорист". Питайте евреите, да ви го обяснят...Коментиран от #12
12:28 09.04.2019
11 Готин ама не съвсем
И към младежа написал статията. Цялата ни история е кървава и отвратителна. И тя започва с избиването на ония 50-тина Боляри и големите им синове от един цар, въвел християнството! Въпросът е: Как да съпоставим положителното от новата религия и християнството, с отрицателното с избиването на утвърдени, можещи и знаещи боляри и подмяната им със славянски такива, които са имали коренно различно мислене и никаква представа от това, как се прави и създава държава, а не отделно село!
И другият въпрос, не по-малко важен: Колко загуби България от влизането ни в Еврогейският съюз? Колко милиона млади, можещи, научени и обучени млади, работливи и талантливи наши деца, в детеродна възраст? В коя война или братоубийство сме губили повече??
Коментиран от #18
12:28 09.04.2019
12 НАТО ВЕЦ
До коментар #10 от "НАТО ВЕЦ":
P.S. - Този има излъчването на новият правосъден министър.12:30 09.04.2019
13 Само питам
До коментар #7 от "Batushka":
А ти психоляв идиот ли си? И защо русофренията и българофобията винаги е свързвана с лявото? Защото руската партия БСП и сродните и организации се кичат с етикета "Леви партии"? Какво им е лявото бе путлераст непоръбен? Те са толкова леви, колкото Путин, Абрамович, Дерипаска , братя Ротенберг и останалите руски олигарси.12:32 09.04.2019
14 по снимката
12:34 09.04.2019
15 цигулар
Коментиран от #29
12:37 09.04.2019
16 Анонимен
12:40 09.04.2019
17 ГОВЕДАР
До коментар #1 от "стоян георгиев":
Стоенчо вакло агънце Дърева е на светлинни години над тебе.Първо се научи да пишеш неграмотнико.Коментиран от #20
12:40 09.04.2019
18 стоян георгиев
До коментар #11 от "Готин ама не съвсем":
царя знаел???и ти как разбра че е знаел бе убавец?комунягите убиват двама заради желанието да се събере целия управленски елит на страната ,но не допускат че погребенията ще са две и царя отива на първото ,а взрива е на второто.освен това 26 годишния по онова време цар е напълно безгласна буква в страната .реално управляват цанков ,вълков и русев,които обаче са на въпросното погребение.избитите след атентата са близки като броика на убитите при него.само че забележи другарю качеството на убитите.едните са основно български генерали,полковници и политици,другите са каскети предимно и няколко леви интелектуалеца.и кво са очаквали комунистите в следвоенните години ,като взривят 200 човека да ги милват с перца ли?наи-гнусното в историята обаче е друго.атентата е замислен и изпълнен от съветските комунисти въпреки нежеланието на една част от българските такива.в последствие сталин избива всички организатори на въпросния атентат като почнеш от идеолозите и стигнеш до преките извършители.тва показва кво е било решението и властта на местните комунистически утрепки в съветските операции.еи такива като дърева с два грама акъл са били местени и манипулирани в съветска полза.днес нищо не се е променило уви.Коментиран от #23, #37
12:41 09.04.2019
19 Българофил
12:42 09.04.2019
20 стоян георгиев
До коментар #17 от "ГОВЕДАР":
дърева ако беше над мен да съм се обесил на първия мост другарю.дърева е една отрепка без семеиство без родина без ценности.продукт на комунистическата пропаганда както хиляди други терористи.както писах може само да се радваме че не ни е управлявала,тя е като цола драгоичева,вера ацева и т.н. комунистки утрепки.на чиито плещи лежи кръвта на хиляди избити.както писах нищо човек и голям боклук!Коментиран от #22
12:44 09.04.2019
21 Хасан
12:49 09.04.2019
22 кух
До коментар #20 от "стоян георгиев":
Неграмотнико Дърева беше от десидентите при срещата с Митеран.Сега е лесно да се говори.Тя е ЧОВЕКА която остана вярна на Жельо Желев до последно дори и СДС го предадоха като му горяха книгата.Коментиран от #30, #33
12:51 09.04.2019
23 Готин ама не съвсем
До коментар #18 от "стоян георгиев":
Ми след атентата, от 7000 членове на комунистите остават 700. И царя и управляващите са знаели за атентата, но не са предприели нищо, защото им е трябвал повод! И за това важните персони ги няма на погребението. А царя изобщо не е мислел да ходи на него! Ми чети малко история! И Сталин е чудовище! Така е! Избил е милиони и не само руснаци! И сега какво трябва да правим?? Да продължим с загробването на България, както е през тези 30 години ли? Да сменяме етноса и религията? До кога ще се гърчим в миналото и ще си затваряме очите пред настоящето?? За 200 лева пенсии? За липсата на промишленост не, че има вече работници, защото те или измряха или отдавна са зад граница, каквато бе целта на занятието с влизането в Еврогеския съюз! С повсеместната корупция, демонстрирана ни ежедневно и от десни и от леви, или от продажните ни управляващи на "царчето"? Без медици е България, без образование, без армия, без полиция, без правосъдие, но ние седим и се дърлим за минало от преди почити 100 години, вместо да се вземем в ръце и изринем продажните управляващи, без значение от коя боя са!Коментиран от #38
12:53 09.04.2019
24 Хасан
12:54 09.04.2019
25 месара
13:03 09.04.2019
26 Хасан
13:10 09.04.2019
27 Българофил
13:28 09.04.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Паганини
До коментар #15 от "цигулар":
Никакъв цигулар не си ,ами руска подлога, която дрънка руски пропагандни гадости на балалайка.13:47 09.04.2019
30 Знаещ
До коментар #22 от "кух":
Какъв дисидент е била Дърева бе путлераст. всичките и роднини в Пловдив бяха от ДС!13:50 09.04.2019
31 цветански
13:57 09.04.2019
32 гост
До коментар #1 от "стоян георгиев":
Опитваш се да напишеш нещо смислено , но се впускаш в стари изтъркани приказки. Не ,че не са верни,но ставаш досаден като повтаряш едно и също.Коментиран от #35
14:07 09.04.2019
33 стоян георгиев
До коментар #22 от "кух":
и затова ли пише беше че атентата в света неделя е плод на цру и фашистите?затова ли беше маса време депутат от бсп то и журналист от същите?дисидент била????!!!!!тя беше комунист лоялен на ссср.тва и беше болката ,както и на останалите български перестроичици къвто беше и желев в началото.искаха да свалят живков щото не бе удобен на шефа от масква.еи такъв дисидент беше тя.и за шефа от масква не само щеше да се срещне с митеран ,а би изтрепала и маса хора ако е имала заповед тая синеблуза отрепка!14:13 09.04.2019
34 Кумчо Вълчо
14:13 09.04.2019
35 стоян георгиев
До коментар #32 от "гост":
няма как да не се впускам в стари верни неща след като тук с постоянно повтаряни лъжи се цели истините да бъдат замазани.акта на другарката дърева е поредното доказателство за това.а и кво очакваш от мен да се въртя в мнението си за да не повтарям тва дето съм казал и преди?14:15 09.04.2019
36 Наблюдател
14:18 09.04.2019
37 Манфред
До коментар #18 от "стоян георгиев":
Убавецо,оправи си познанията.Първо: Комунягите убиват един заради желанието да се събере целия управленски елит на страната.Това е запасния генерал Коста Георгиев.Второ: "26 годишния" по онова време цар е на 31 години.Коментиран от #39
14:23 09.04.2019
38 стоян георгиев
До коментар #23 от "Готин ама не съвсем":
я ми кажи лъжко къде прочете че царя е знаел за атентата.аз колко история съм чел ти толкова косми си нямал по тялото преди да ти окапят.другото също е лъжа за тва че комунистите намалели от 7000 на 700.реално 1925 година бкп е можела да мечтае за 7000 комуниста,а че са намалели след атентата е вярно,но не щото са били избити ,а щото бая са се уплашили ,а други са били отвратени.реално бкп е забранена, но преди забраната и 1924 година е наброявала 6000 човека.след забраната и е била в пъти по-малоброина.затова и сталин разстрелва всички потдръжници на политиката на терор в българия,донесла пълния крах на бкп у нас.що се отнася до сегашното положение другарю,то е функция на комунистическата зараза обхванала българския народ и докато не се излекуваме от дъревци и станишвевци няма да изчезнат и борисовци и цветановци,които са другата страна на една и съща монета.сменали ти религията !!!!смехоран!!!ти като комунист ква религия имаш бе?в българия грешката бе че не ги опънахме на стената след прехода тия убавци както стана с чаушеско,а на живков за малко не му направихме мавзолеи.сега било недобре да се напомня ,а другарю? затова и ще си със 100 евро пенсия,а децата ти ще ти викат боклук докато заминават за англия!!!щото мрете ама не се отричате от лъжата,сега трябвало да не се говори ,не че не било истина ама било досадно е другарката дърева може да продължи с лъжите ама истините са досадни нали!Коментиран от #53
14:28 09.04.2019
39 стоян георгиев
До коментар #37 от "Манфред":
комунистрите убиват генерал константинов и извършват нападение над царя в арабаконашкия проход при к които царя се спасява на косъм, но загива част от антуража му.именно заради това погребение царя не стига на време за другото при което е извършен атентата в света неделя.реално царя дали е бил на 30 или на 26 няма никакви управленски функции към 1925 година и не е отговорен за нито едно ключово решение в този период.дори е изнудван от правителството на превратаджиите .тва е общо взето историята,макар че викито помага то не винаги е изчерпателно убавецо.Коментиран от #42, #44
14:37 09.04.2019
40 червени фашисти
14:41 09.04.2019
41 червени фашисти
Има ли още мераклии да гласуват за БСП???????
14:44 09.04.2019
42 Манфред
До коментар #39 от "стоян георгиев":
Общо взето убавецо с някои изключения пишеш верни неща,без да става дума за тях.Сигурно така си помпаш егото като се пренасяш в свят където ти е добре.Коментиран от #47
15:19 09.04.2019
43 психиатър
15:37 09.04.2019
44 Българофил
До коментар #39 от "стоян георгиев":
Стояне, пиша ти винаги плюсове. Само пиши вярно, за да е по-сериозно.Иначе в англоезичната история за режима на Стамболийски пишат, че е земеделски болшевизъм.Тогава цивилизования свят е потресен от насилието и жертвите в Съветска Русия. В спомените си -" България в бурно време", Александър Цанков пише, че са знаели за готвеното въстание и е викнал областните управители, за да предупредят актива на комунистите по места да не правят метеж. Били са предупредени, за това което ще се случи после и то се случва.По- нататък е ясно- гражданска война след национална катастрофа. И така до сега. Кога ще се успокоим най-сетне.Но залповете на " Аврора" още кънтят в нечии глави.Затова младежите бягат навън. Това е тяхната присъда. Даже и децата, и внуците на отявлени комунисти. А същите комунисти не желаят да осмислят това. Трагедия за географски хубавата ни страна!..Коментиран от #45
15:39 09.04.2019
45 стоян георгиев
До коментар #44 от "Българофил":
благодаря за подкрепата.книгата на цанков моето време е добро четиво и много помага да разберем времето на цанков,но цанков не е много искрен в тази си биография.особено е неточен за събитията свързани с убииството на стамболииски ,което слага черно петно върху него и сподвижниците му.убииството и ограбването на стамболииски и брат му показва че баи ганьо живее във всеки български политик по онова време.днес нищо не се е променило от тогава в нрава ни единственото хубаво нещо е че не се трепаме като тогава.всъщност незнам дали наистина е хубаво че не се трепаме?Коментиран от #49
15:46 09.04.2019
46 Видно е
15:46 09.04.2019
47 стоян георгиев
До коментар #42 от "Манфред":
егото си ми е ок.опитвам се да образовам хора като теб в много случаи е безрезултатно ,но и малкото успехи дето постигам са достатъчни.Коментиран от #51
15:48 09.04.2019
48 психиатър
15:49 09.04.2019
49 Българофил
До коментар #45 от "стоян георгиев":
Тук са важни не толкова подробностите, а есенцията. Тогавашните офицери, воювали по фронтовете, но унизени от поражението, не желаят да им се случи онова, което сполетява колегите им от Русия. Подчинените на ген.Врангел им разказват за ужаса на Гражданската война в Русия. И какво ги очаква ,ако допуснат същото. Действията на българските военни и управляващите изцяло копират действията на Стефан Стамболов след 1886г. Да се съхрани държавността! Това е. Сега има улици и село, именуване на него. Той злодей ли е? А Георги Димитров и Димитровград? А той дали е злодей? Нашият проблем е, че нямаме късмета да сме на мястото на Португалия- по- далече от Третия Рим. И най- сетне да гледаме напред - с по- малко история и повече бизнес, защото въпреки старите червени спомени, шумът на банкнотите успокоява нервите на всички.16:03 09.04.2019
50 Стършел
16:21 09.04.2019
51 Манфред
До коментар #47 от "стоян георгиев":
Първо образовай себе си убавецо. Току що доказа твърдението ми,че се пренасяш в друг свят където ти е добре,където сам на себе си доказваш,че си много образован.От това изпитваш удоволствие като няма от друго.16:35 09.04.2019
52 БКП
17:18 09.04.2019
53 Готин ама не съвсем
До коментар #38 от "стоян георгиев":
Красавецо, тез простотии как ги измисли, или ти говорят от кораба майка?? Моите деца са в България за разлика от твоите, а за 30 години бизнес, съм внесъл милиони, като данъци. Ти колко си внесъл, или си бил послушко някъде по административната стълбица, и си се чесал по гъзеца, а сега на стари години си заработваш допълнително, като пишеш простотии по цял ден? А България е на този хал Щото новите "демократи" на издокараха така! Не и без дейното участие на "царчето"! Това което бе създадено и построено, продължавате да го разграбвате и режете на скрап и днес, а то все не свършва!18:16 09.04.2019
54 Ники
До коментар #1 от "стоян георгиев":
Съгласен съм, но научете правописа, особено препинателните знаци.19:09 09.04.2019
55 копи пейст
Ти фашист ли си, бай Димитре?
Изправяйки се и гледайки Кръстю Андонов право в очите, той каза високо и ясно:
– Да. Щом всички тук, които съдите са фашисти, значи и аз съм такъв. Гордея се, че в този момент се намирам между тях, а не между вас! Всички те са добри и честни хора!
В залата настъпи оживление, а съдиите свъсиха вежди. Неговият съселянин Иван Гулев, в качеството си на съдия го запита:
– Ти, бай Димитре, какво разбираш под думата фашист?
– До момента на моето арестуване аз не я знаех тая дума и никога не бях я чувал. Преди да дойдете вие на власт, никой на никого не викаше фашист.
Но когато дойде на власт вашата партия, разбрах, че аз и много други хора сме фашисти. Така ни именуваха онези, които казваха за себе си, че са комунисти. Вие, откакто взехте властта, започнахте да делите хората на фашисти и комунисти, а след както не съм комунист – значи съм фашист.
Според вашите разбирания, фашисти са тези, които са добри стопани, не пиянстват, не крадат, не закачат чуждите жени, а работят от тъмно до тъмно.
А комунисти са тия, дето не им се работи, които крадат и пребиват имотните, за да им вземат имота. Те нямат нищо, защото никога през живота си не са работили. Те са тези, които псуват, бият, пиянстват и викат „Смърт на фашистите!“
С тези думи бай Димитър си подписа присъдата. Неговото прочувствено слово предизвика такава ярост в състава на съда, че всички започнаха да жестикулират с
22:39 09.04.2019
56 Магазинер от Нармаг
Коментиран от #57
23:06 09.04.2019
57 плюя на физиономията на дъревица
До коментар #56 от "Магазинер от Нармаг":
Тази дървената е изключително гнусна не само външно, но и по душа. Не остана нищо неоцапано от тези червени боклуци. Безсрамно продължават да подменят историята. А тези мухльовци пирински и гейстанишкото не се срамуват да лапат европейските парички, но иначе са големи русолюбци. Ами идете в рашата бе боклуци.15:19 10.04.2019
58 Никола Христов Гешев
18:59 10.04.2019
59 ПЕНКО
15:33 11.04.2019
60 Koko
19:09 11.04.2019
61 Безпартиен
00:31 19.04.2019