ФАКТИ.БГ

Тези думи издават решението на Фолксваген

Eдна реплика на шефа на компанията издава, че вероятно всичко вече е решено

Публикувана: 22 Ноември, 2019 06:30
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10969
Тези думи издават решението на Фолксваген
Снимка: БГНЕС/ЕРА
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.8 от 12 гласа.
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

След целия шум, който се вдигна около избора на Фолксваген в полза на Турция, концернът все пак реши да отложи окончателното решение. Но една реплика на шефа на Фолксваген издава, че вероятно всичко вече е решено.


До края на годината Фолксваген трябва да реши дали ще строи новия си завод в Турция или другаде. Например в България. Но може би и в Унгария - твърди се, че в концерна се обсъжда и тази възможност, научаваме от публикация на "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ).

Дилемата на Фолксваген

Вестник „Ди Велт" също припомня, че на Фолксваген му остават броени седмици до взимането на окончателното решение, което бе отложено заради турската офанзива в Северна Сирия. Но макар че турската операция срещу кюрдите в Сирия продължава, шефът на концерна Херберт Дийс очевидно не се е отказал от избора си. Това става ясно от статия, която Дийс публикува на английски в социалната мрежа Linkedin. В нея шефът на Фолксваген описва дилемата, в която се намира концернът заради военните действия на Турция в съседна Сирия. От една страна към Фолксваген се отправят призиви да действа морално, а от друга - да вземе политически неутрално решение. Дийс потвърждава, че решението на концерна е отложено. "Макар че в икономически план решение в полза на Турция би било в наш интерес", пише шефът на Фолксваген в статията си, в която все пак еднозначно се твърди, че концернът споделя оценката на Германия и на ЕС за турските военни действия в Сирия: „Ние сме убедени, че пазарната икономика ще изгуби етичния си фундамент, ако концерните смятат, че единствено правителствата носят отговорност за международното право и за човешките права. (…) Ние няма да положим основен камък в близост до бойното поле, докато там продължават да убиват хора", пише Дийс.

Това звучи недвусмислено, но въпреки това отваря и една задна вратичка, пише "Ди Велт". Според изданието, формулировката с „основния камък" всъщност означава, че строежът няма да започне, преди да приключат бойните действия. Тоест, до края на годината може да се вземе решение за изграждане на завод в Турция, а самото строителство да започне едва след края на военната операция. „Това подозрение се подсилва и от факта, че в следващите пасажи Дийс пледира да се инвестира и в държави, чиито режими не винаги одобряваме", коментира „Ди Велт". Според вестника, шефът на Фолксваген апелира да се откриват работни места и в такива страни, защото икономическото сътрудничество носело мир, благоденствие и свобода, а икономическите санкции често били скрит протекционизъм. Авторът на статията в "Ди Велт" смята, че това послание е отправено и към синдикатите във Фолксваген, както и към правителството на провинция Долна Саксония, които в момента са против инвестицията в Турция.

"Двойна победа за Ердоган"

„Като имаме предвид всички тези аргументи, които сега бяха изнесени и публично, съвсем не е изключено Фолксваген да потвърди решението си в полза на Турция. Още повече, че преди турската военна офанзива в концерна бяха готови да си затварят очите пред нарушенията на човешките права и арестите на журналисти и критици на режима", коментира "Ди Велт".

А ФАЦ пише следното: "Фолксваген ще изгражда мостове към Турция - с това послание Дийс защитава решението за новия завод. А както се чува, правителството в Берлин гледа на нещата по същия начин. При това положение Ердоган би пожънал двойна победа. В Северна Сирия той постигна целите си чрез насилие. А решението на Фолксваген да замрази плановете си само за броени седмици се оказа тъкмо това, което турският президент си е мислел още от самото начало: бегъл реверанс към възмутената западна общественост, който бързо ще бъде забравен".

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.8 от 12 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
ЗЕВС
2 Отговор
А дали забавянето за строеж на завода в Турция не е поредната намеса на САЩ, за да наложат имперската си политика? Спомнете си какво стана с АЕЦ Белене, южен поток. Ултиматума на Тръмп за закупуването на С 400 от Турция, строежа на "Северен поток" от Русия за Германия, целта на Тръмп е да накаже "предателите" , ако не играят по неговата свирка с икономически санкции, както за Германия така и за Турция.

Коментиран от #4


Оценка:
-16 +26

Патриот
3 Отговор
Сега Тиквата кво ли ще лъже в ефир - поредна инвеститор бяга от тук.
Или просто ще се прави на "ни лук ял, ни лук мирисал".

Оценка:
-14 +32

Грунгу
4 Отговор

До коментар #2 от "ЗЕВС":


Ние като слушаме чичо Сам, по богати ли станахме или по зависими? Не виждам и любов в народа към чичо Сам, по скоро пламъчето се увеличава към дядя Иван. Колкото по бедни ни държат, толкова по силен ще е огънят

Коментиран от #7


Оценка:
-11 +39

Тръмп
5 Отговор
ФВ не си е научило урока,преди бачкаше за Хитлер,а сега за Ердоган!!!:):):)Ще изгорят с няколко милиарда,като при "дизел-гейт"!!!:):):)

Оценка:
-6 +26

Дедо ви
6 Отговор
Публикувано във факти.бг:"...а самото строителство да започне едва след края на военната операция."....Ами, че то не му се вижда края на военната операция. Още повече, че няма да има край. Турците настанили се веднъж в Сирия няма да си тръгнат оттам. Който не вярва да си спомни какво стана в Кипър.

Оценка:
-0 +33

7
Този коментар е премахнат от модератор
8
Този коментар е премахнат от модератор
гост
9 Отговор
Значи Тесла строи завод в Германия, а Фолксваген бяга в Турция. И без това работниците са в голямата си част чужденци, турци, италианци, хървати, французи, малко са немците.

Оценка:
-0 +24

Гласове от зайчарника в Банкя
10 Отговор
Изводът е ясен германците предпочитат да инвестират в истинско минно поле отколкото в поле, като нашето минирано с тикви !

Оценка:
-6 +29

Сериозно ли
11 Отговор
Публикувано във факти.бг: "В Северна Сирия той постигна целите си чрез насилие." Какво насилие?К'ви 5 лева ? Русия и САЩ разбраха,че исканията на Recep Erdoğan, са най умното решение за Северна Сирия.Значи,според това,което сте написали, Русия и САЩ са прости,а умните сте Вие.Просто нямам думи.Къде сте учили, ако не е тайна ?

Оценка:
-6 +8

Пак съм росенчо😭😭😭
12 Отговор
Оле майкоо ше си режа вените нема да има кражбинка и рекет

Оценка:
-3 +8

КУРнинов
13 Отговор
АЛОУУУ ОТ ФВ ПОСТРОЙТЕ ЗАВОДА В СЕВЕРНА КОРЕЯ! ТАМ Е ГЛАД И МИЗЕРИЯ И ЩЕ ВИ РАБОТЯТ ЗА ЦИГАРА И 50МЛ. ВОДКА! НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ БЪЛГАРИЯ ДА СИКТЕРОСА ТЕЯ ИЗМЕКЯРИ И ДА ИМ ОБЯВИ СПЕЦИЯЛЕН ВНОС НА АВТОМОБИЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ СЪС ДОКУМЕНТА РЕФЕРЕНТЕН ЕРКЛЕРУНГ КОЙТО ДОКАЗВА 80%ОТ АВТОМОБИЛА ДА Е ПРОЙЗВЕДЕН В ЕС И ДА ПОКРИВАТ НАШИ БЪЛГАРСКИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЕКОЛОГИЯ ! ВСЕ ПАК МАРКАТА Е КОМПРОМЕНТИРАНА В ЛЪЖА КЪМ ЕКОНОРМИТЕ КОЕТО ПЪК ОПРАВДАВА ЕВЕНТУАЛНИ ПРОВЕРКИ НА ЕКОНОРМИТЕ НА ВСЕКИ АВТОМОБИЛ ИНДИВИДУАЛНО КОЕТО ЩЕ ОСКЪПИ ВНОСА НА ТАЗИ МАРКА В БЪЛГАРИЯ РЕФЕРЕНТВО ЩЕ ПАДНАТ ПРОДАЖБИТЕ И ВНОСА НА ФОЛКСВАГЕН-АУДИ В БЪЛГАРИЯ!

Коментиран от #14, #16


Оценка:
-2 +16

Че то
14 Отговор

До коментар #13 от "КУРнинов":


и в България е глад и мизерия.

Оценка:
-4 +6

Булгар Дано
15 Отговор
VW ще отвори там където някой ще работи за без пари и има пазар - а бе където ще са на далавера

Оценка:
-0 +8

16
Този коментар е премахнат от модератор
944
17 Отговор
Голяма работа че този боклук няма да се произвежда във България.Това е компанията със наи много проблемни мотори и върнати коли за оправяне поради всякакви проблеми.

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +9

Викаш че искаме бентли да доде
18 Отговор

До коментар #17 от "944":


Че сме много добри😂😂😂😂

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Екатерина Захариева
Външният министър Екатерина Захариева с коментар за казуса НДК
Боршош хвърли едни думи във въздуха за обществените поръчки. Като е казал "а", да каже и "б"."

Още бисери