Миналия месец стана ясно, че в средата на септември ще започне ремонт на 52 километра от АМ „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора. Стана ясно още, че ремонтът на пътя ще струва 89 милиона лева, а средствата вече са осигурени.
В участъка, който предстои да бъде ремонтиран от 2018 година насам е въведено ограничение на скоростта от 90 км/ч в двете посоки. Ограничението се налага „поради състоянието на пътната настилка, която е с неравности, коловози, пропадания, и за повишаване безопасността на движение в 40-километровия участък от 168-ми км до 208-ми км“, казаха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“. Периодът на ограничението на скоростта е удължен до края на 2020 година.
От ФАКТИ изпратихме запитване към председателя на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски кога е изтекъл гаранционния срок на отсечката от АМ „Тракия“, която предстои да бъде ремонтирана, дали в АПИ са получавали сигнали за нужда от ремонт в тази отсечка в рамките на гаранционния ѝ срок, откъде идват средствата от 89 милиона лева за ремонта, които вече са осигурени и ще бъдат ли ремонтирани платната в двете посоки.
Получихме отговор от пресцентъра на АПИ, в който за гаранционния срок се казва:
„Строителството на АМ „Тракия“ в 40-километровия участък Оризово – Стара Загора /от км 168+215 до км 208+181/ е разделен на два подучастъка. Изграждането на първия 16-километров подучастък приключва през 2007 г. и е въведен в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване от 28 март 2007 г. Строителството на втория подучастък, с дължина 24 км, завършва през 2008 г. и е в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване от 14 октомври 2011 г.
Съгласно действащата към датата на издаване на съответните Разрешения за ползване Наредба №2 за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, гаранционните срокове за участъка са 5 години от датата на издаване на Разрешението за ползване. Гаранционните срокове са следните:
- За първия подучастък – до 28 март 2012 г.
- За втория подучастък – до 14 октомври 2016 г.
В периода на гаранцията в участъка от 168-ми км до 208-ми км не са получавани сигнали за необходимост от ремонт. По време на гаранционния срок за сметка на изпълнителя - Сдружение „Рънуей-БГ“, в което участват: „Трейс груп“ АД, „Пи ЕС Ай“ АД, „Холдинг Пътища“ АД, „Мостстрой“ и „Пътища и пътни съоръжения“ АД, са извършвани ремонтни дейности. Изпълнявани са ремонти на проявили се дефекти и неравности в платното за Бургас при 170-ми км, при 172-ри км, при 184-ти км и 185-ти км, както и в активната лента за движение в отсечката между 201-ви и км 207-ми километър, също в посока Бургас“.
„Според експертите, дългогодишната експлоатация на трасето и интензивният тежкотоварен трафик са причина за недоброто му състояние“, казва се в отговора на АПИ. Това е посочено и като причина за ремонта. На въпроса дали през 2018 година, когато е въведено ограничението на скоростта, е било ясно, че пътят има нужда от ремонт от АПИ отговориха: „Наличието на коловози в активната лента наложи да се направи внимателна преценка за избора на технология, по която ще се извърши ремонтът. През 2019 г. 52-километровият участък от АМ „Тракия“ /от км 156+284 до км 208+181/ е обследван и е възложено изготвянето на технологичен проект за ремонт на трасето, който е одобрен от Института по пътища и мостове. Освен директното трасе ще се ремонтират и 7 съоръжения, които са в участъка и са в недобро състояние“.
„Предвижда се ремонтът на 52-километровия участък от АМ „Тракия“ /от км 156+284 до км 208+181/ да стартира поетапно през септември, когато приключва активният летен сезон и се очаква да намалее интензивният трафик. Първо ще бъде ремонтирано платното за Бургас, след което са планирани ремонтни дейности и на платното за София, но това ще стане последователно, за да се запази пропускателната способност на магистралата. Ремонтът ще започне през есента, тъй като преди началото на летния сезон трябваше да завърши обновяването на петте виадукта на на АМ „Тракия“ - при 13-ти км, 15-ти км, 17-ти км, 18-ти км и 20-ти км. Затварянето на големи участъци от автомагистралата за дълъг период от време сериозно затруднява трафика“, е отговорът, който получихме от АПИ на въпроса защо ремонтът ще започне в края на 2020 година.
На питанията ни откъде идват 89 милиона лева, които ще струва ремонтът, дали те ще покрият ремонта само на едното платно и нужни ли са допълнителни средства за ремонта на другото платно от АПИ отговориха:
„Прогнозната стойност на ремонтните дейности на пътното платно на АМ „Тракия“ в посока Бургас в 52-километровия участък е около 70 млн. лв. Дейностите включват ремонт на средната разделителна ивица, на отводняването и на колекторната система в средната разделителна ивица. Още около 4 млн. лв. са предвидени за подмяна на пътните знаци и хоризонталната маркировка в двете платна /за Бургас и за София/ в отсечката. По експертна оценка 15 млн. лв. е прогнозната сума, необходима за подмяна на ограничителните системи за пътища в средната разделителна ивица и в банкета на платното за Бургас. Общата прогнозна стойност за ремонта на платното за Бургас е около 89 млн. лв. Средствата ще са от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“. Ремонтни работи в платното за София се предвиждат през следващата година след осигуряване на необходимия финансов ресурс“.
Напомняме, че миналия месец – на 12 юли, турски тир предизвика катастрофа на 160-тия километър от АМ „Тракия“, която отне живота на петима души. Този километър влиза в участъка, който предстои да бъде ремонтиран – „от км 156+284 до км 208+181“. При въпросната катастрофа беше установено, че не неравностите по пътя са причината за нея, а вероятно заспиване на шофьора. Турският тир тогава премина през мантинелата и се вряза в колите от насрещното движение. Мантинелата, по данни на Илия Златев от Областното пътно управление в Стара Загова, е от 1996 година. И по негови думи била функционираща. Факт е обаче, че мантинелата не удържа турския тир.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Аз тук
14:14 14.08.2020
3 лъжи лъжи
Коментиран от #5, #6
14:14 14.08.2020
4 Лост
Коментиран от #12
14:15 14.08.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Маркиз дьо Отзад
До коментар #3 от "лъжи лъжи":
Това е Истината! Изчакване да изтече гаранцията, за да не вадят "Нашите" фирми от джоба си, а за да може след гаранционния период, ти и аз, ние, да платим за "качественото" строителство, следствие на спестените некачествени материали, резултат от краденето с г@з!! Ай честито, Мат`рял! И да не забравите пак за Тиквоча да гласувате!14:24 14.08.2020
7 Някой си
Коментиран от #8
14:25 14.08.2020
8 Розалия Клатимадейра
До коментар #7 от "Някой си":
Естествено, че второто! Има ли въобще идиоти, които да заложат на първото!?14:30 14.08.2020
9 chi
14:34 14.08.2020
10 Гларус
14:34 14.08.2020
11 Бурканбанк
Вие какво правите изобщо по цял ден? Клатите си краката явно. Някой трябвало да ви светне, че има нужда от ремонт, а вие не правите периодични проверки за състоянието на пътищата. Престъпници!
Коментиран от #14
14:37 14.08.2020
12 Живко
До коментар #4 от "Лост":
И аз това си помислих, какъв е тоя път, дето не е предвиден по него да има трафик....14:41 14.08.2020
13 Е заради
Коментиран от #34
14:43 14.08.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ЖОРО
14:57 14.08.2020
16 Гост
Коментиран от #19
15:03 14.08.2020
17 ОСТВКА
15:06 14.08.2020
18 Как се краде
15:10 14.08.2020
19 Лост
До коментар #16 от "Гост":
Сега ще почнат и Хемус, че на доста участъци са минали по 5 години. Във второто изречение да се чете 89 милиона вече са усвоени.15:16 14.08.2020
20 Тяхната верица гяурска
15:16 14.08.2020
21 bandita
15:19 14.08.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Оня
15:23 14.08.2020
24 Трикстер
15:24 14.08.2020
25 Съдията Дред
Коментиран от #38
15:26 14.08.2020
26 Нямам думи
15:27 14.08.2020
27 Един циганка
А на коня кво ша му слагат , кармазъ ламба и кларинет ли ??
Та и с тая Бойкова магистрала , то основа няма , ама кларинета го надуха при откриването, крадци !!!
15:31 14.08.2020
28 Българина
15:31 14.08.2020
29 Анализаторр
15:34 14.08.2020
30 ПСР
От колко години стои ограничението 90 там???
Нямало било сигнали!
Колко удобно.Колко опасно.
Колко изгодна за КАТ хранилка.
Апропо,участъкът е строен от Батко и Братко,фирма "Биндер"./ сегашни милионери,с над 150 мнл.лева-знайни откраднати.Колко са всъщност-само те си знаят. /
15:40 14.08.2020
31 Жалко
Още администрация не нужна никому и да си плащаме и за нея.
Това трябва да се затвори.
15:48 14.08.2020
32 Факти
Повече са от военните.
15:50 14.08.2020
33 Край
Може да е 5г. на износващия се слой от асфалта НО не и на леглото на пътя. 90млн. лв. са откраднати и никой не е в затвора защо?
Защото са наши хора.
Подписалия този отговор на питането трябва да влезне за 5г. при лек режим за да си опресни знанията по пътно строителство.
15:59 14.08.2020
34 Хак да ни е
До коментар #13 от "Е заради":
Нищо няма да получим - в София всичко живо мрънка, че имало палатки и хората им било неудобно да пътуват за работа. Но не им е неудбоно, че младите си отиват, не им е неудобно , че живеят в мизерия. Но искат да им е удобно зурлата да е в паницата и да си пътувкат за мизерната си 800 лв заплата.16:06 14.08.2020
35 Не са получени
16:28 14.08.2020
36 реалист
17:06 14.08.2020
37 Аз ......
17:23 14.08.2020
38 Случаен
До коментар #25 от "Съдията Дред":
Само една експертиза трябва, че проблема е в земното легло и изпълнителя започва безплатно да отстранява проблема ;). Друг е въпроса ако го направи колко ще е качествено. В нормалните държави такъв изпълнител повече нямаше да получи обществени поръчки. В Боколандия обаче има да се усвояват средства.23:25 14.08.2020
39 Бриго Бичкията
23:33 14.08.2020
40 Гошко
Коментиран от #41
00:01 15.08.2020
41 котаака в чизми
До коментар #40 от "Гошко":
Да нямаш изпредвид братчед груп и пенсионер холдинг. хахахахахахаха............... И качество на пътищата. Здравейте лъвчета!!01:12 15.08.2020
42 Около софрата!
02:41 15.08.2020
43 СЪСЕДЕ
Ще видиш.
06:11 15.08.2020
44 СЪСЕДЕ
КАТО ЧАКАМЕ ДРУГ ДА СЕ ГРИЖИ ЗА НАС ТАКА СТАВА.
сЪСЕДЕ не мрънкай за ремонта на ремонта . Кат си мълчим тъй е.
ПАК ЩЕ ГИ ИЗБЕРЕМ.ТАКА ДА ЗНАЕШ.
06:19 15.08.2020
45 СЪСЕДЕ
Много е ретро. Голям кеф ще е.
Само не знам на кой адрес да го изпратя.
Ще бъдя тогава на спа на луната.
Направил съм си резервация от миналата година.
Са
06:28 15.08.2020
46 Пешо
06:44 15.08.2020
47 Марчела
Лесно е. Както си плащам сметките.
06:47 15.08.2020
48 Колежка
06:49 15.08.2020
49 Hint
21:24 15.08.2020
50 инчхай
22:29 16.08.2020