19 Август, 2020 15:04 34 419 121

Богдан Милчев пред ФАКТИ: АМ „Тракия” е най-опасната магистрала в Европейския съюз

  • ам тракия-
  • ам хемус-
  • апи-
  • институт за пътна безопасност-
  • пътища-
  • богдан милчев

"Политически поръчки управляват ремонтите по нашите пътища, а не план за управление на риска", каза Милчев

Богдан Милчев пред ФАКТИ: АМ „Тракия” е най-опасната магистрала в Европейския съюз - 1
Снимка: БГНЕС/Архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Вчера Институтът за пътна безопасност излезе със становище относно АМ „Тракия”, изготвено на базата на сравнителен анализ на пътнотранспортните произшествия в отсечката от КМ 169-208 между Чирпан - Стара Загора за периода 2015-2020 година. От ФАКТИ се свързахме с д-р инж. Богдан Милчев - председателя на Управителния съвет на Института за пътна безопасност, за да зададем няколко допълнителни въпроса върху становището и относно подобренията, които са необходими в работата на българските институции, за да бъде гарантирана безопасността ни по пътищата на България.

- Д-р Милчев, в становището на Института за пътна безопасност пише, че „непредприемането от страна на Агенция „Пътна инфраструктура“ на адекватни действия още през 2015 г. за споменатата отсечка, отлагането на извършването на ремонт с 5 години довежда до загубата на живот на 16 човека и 87 тежко ранени”. Какви трябваше да са тези действия, според Вас?

- Според мен, още през 2015 година, след като се наблюдава рязък скок на пътнотранспортния травматизъм – още тогава се вижда, че в тази отсечка започват да загиват много хора, АПИ е трябвало да ограничи скоростния режим, а през 2016 година да стартира рехабилитация или ремонт, казано по-просто. Ремонт на споменатата отсечка и на части от тази отсечка. Да не се чака влошаването ѝ, защото тя всяка година пропада все повече и проблемите се задълбочават. АПИ предприема действие с натрупване и три години по-късно. Това показва, че управлението на парите в АПИ не се случва по план за управление на риска, а се случва по политически поръчения. Политически поръчки управляват ремонтите по нашите пътища, а не план за управление на риска. Под политически поръчки имам предвид, че някой депутат се обажда и казва „да се оправи пътя на нашето село, защото това село е изборно”. Това означава, че политиците в България се месят в управлението на това къде да се харчат пари в транспортната ни система.

Политиците трябва да осигуряват нашите пари, а експертите трябва да преценяват - особено когато става въпрос за пътища, по които ние загиваме, къде и какво трябва да се прави. Дали да се строи нов път или тези пари да се заделят за нови мантинели. Наше изследване показва, че 50% от мантинелите в България не отговарят на нормативните изисквания и не са безопасни. Това означава, че всеки втори метър мантинела трябва да бъде подменен. Ние нямаме пари да сменим мантинелите и трябва да се мисли стратегически кое е по-важно – дали да строим безопасни пътища или да строим пътища, за да са повече. Да строим нова магистрала, а по старата да загиват хора, за да развиваме икономиката за сметка на хората. Това е въпрос на философия на разбиране.

Ние, експертите, настояваме нашите пари да се харчат за по-безопасни пътища, а не просто за пътища.

- Малко по-надолу в становището пише, че има десетки участъци, подобни на Чирпан – Стара Загора. Кои са най-нуждаещите се от ремонт пътища?

- Цялата ни пътна инфраструктура има нужда от оценка на риска, която ще ни покаже кои са най-належащите. Не може да се упражняваме по темата „тук е най-опасно” или „там е най-опасно” без да има методология и нормативна база, на която да докаже, че там е най-опасно, защото най-опасното е съвкупност от много фактори - не само къде загиват най-много хора, а и съотношението между тези, които загиват и тези, които преминават, състоянието на пътя. Не винаги там, където загиват много хора, проблемът е в пътя. Може проблемът да е в контрола, в организацията на движението, може много проблеми да има. Затова няма да говорим наизуст – там е опасно, там е безопасно. Трябва да се извърши оценка на риска на транспортната ни система.

Това нещо трябваше да бъде извършено отдавна от Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП), на която принципал е вицепремиерът Томислав Дончев. Тази агенция беше създадена по мое настояване. Настоявах да се създаде, защото това е инструментът, с който може да се управлява рискът. Това, че те не го използват е проблем на цялата ни държава. Затова аз толкова силно настоявам да се извършат структурни и кадрови промени в тази агенция.

- В становището има няколко точки за непредприети действия от страна на ДАБДП. Една от тях е, че не е създадена единна информационна система. Каква е важността на една такава единна система?

- Тази система беше основна задача и трябваше да се създаде още първия месец след създаването на ДАБДП. В момента, според Закона за движение по пътищата, отговорности по пътната безопасност имат 11 институции плюс ДАБДП. Всяка една от тези институции събира някакви данни за дейността, която извършва по пътна безопасност. Тази информация трябва да влезе в едно място, да бъде събрана, да се обобщи и да изглежда като единна информационна система. На базата на тази система трябва да можем всички експерти и журналисти да вадим информация и да стигаме до обосновани заключения и изводи. Тази информационна система ще ни покаже кой не си върши работата.

Тези данни и сега са публични, но трябва да ги събирам от различните министерства. Голяма част от министерствата въобще не ги съхраняват в електронен вид, а на хартия и данните трябва да се изискат по Закона за достъп до обществена информация.

- Една от другите точки в становището е за нов Закон за движението по пътищата. Какви са най-важните промени, които трябва да се случат в този закон?

- През 2015 година започна дебатът и обещанието на тогавашните управляващи в лицето на Румяна Бъчварова – тогавашния министър на вътрешните работи, Лиляна Павлова – тогава министър на регионално развитие и благоустройство, главния прокурор Сотир Цацаров и тогава министър на транспорта Ивайло Московски. През 2015 година в Народното събрание лично пред мен и пред медиите заявиха, че започват работата по нов Закон за движение по пътищата.

Тогава аз бях в Комисията по транспорт и бях поканен да изнеса доклад, че трябва нов Закон за движение по пътищата и защо. Те поеха ангажимент, че още от утре сформират работни групи – това беше през 2015 година. Сега сме 2020 година и закон няма. Това ни показва, че тези хора, които ни управляват не знаят и не разбират защо ни е нужен този нов закон и какво трябва да съдържа.

Новият Закон за движение по пътищата трябва да смени изцяло философията и разбирането за безопасността на нашите пътища. В момента сегашния закон прехвърля цялата отговорност на шофьора. Ние искаме в новия закон цялата отговорност за състоянието на пътната безопасност да бъде върху доставчика на транспортната система – тоест върху държавата, върху тези 11 институции. Създадохме дванайсета, която е ДАБДП и трябва да носи отговорността за тези 11 институции, затова беше създадена.

Трябва ни нов Закон за движение по пътищата, който да има нова философия. Философия, което да третира системния нарушител – в момента сегашния закон не третира системните нарушения, няма специален ред, по който да има отношение към системния нарушител. В момента в България можеш да извършиш множество нарушения, да бъдеш хванат за тях и да продължиш да караш законно.

- Смятате ли, че отсечката на АМ „Тракия” между Чирпан и Стара Загора ще бъде ремонтирана?

- Скептичен съм, че ще започнат да се правят ремонти през септември поради няколко причини. Едната е чисто политическа – в момента не е ясна политическата ситуация, а АПИ доказано в момента харчи пари политически, а не експертно. За ремонта на тази отсечка се заговори едва когато станаха множество катастрофи с обърнати тирове и загинаха много хора. Искам само да напомня, че утре стават 40 дни от смъртта на тези шест човека, които загинаха в катастрофата с турския тир.

Премиерът пое ангажимент, че след тръгване на тол системата ще оправи маркировката на пътищата от първи клас и на магистралите. Деветдесет процента от маркировката не отговаря на нормативните изисквания за нощно виждане, за дъжд и мъгла. Това означава, че в България всяка година загиват по 70 човека, които напускат пътното платно, поради някакви причини и една от тези причини е липсата на маркировка. Липсата на маркировка дезориентира шофьорите.

Ако ние харчим парите си правилно, трябва да кажем кое е по-важно – да ремонтираме тази отсечка или да дадем 50 милиона, за да оправим маркировката, защото нямаме парите и за двете. Ако оправим маркировката, очакваме около 30 души по-малко да загиват на година.

От Института за пътна безопасност предлагаме експертите на база оценка на риска да харчат парите за пътища. Ако останат пари за нови пътища, тогава да се правят, защото ако ние продължаваме да загиваме по сегашните пътища, няма никакъв смисъл. Автомагистрала „Тракия” е може би най-опасната магистрала в целия Европейски съюз. На нея загиват най-много хора от всички магистрали в Европейския съюз и това ни показва, че ние трябва да си помислим дали ще строим нови магистрали, на които хората загиват или ще оправим тези, по които загиват. Трябва да се направи оценка на риска и тя ще покаже дали да строим АМ „Хемус” или първо да оправим АМ „Тракия”. Оценката на риска ще го покаже, а не политически хрумвания.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 118 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Витиня

    252 12 Отговор
    А хемус не е даже магистрала щото на тунелите е една лента от 5 години

    Коментиран от #64, #67, #96

  • 2 Майна

    228 19 Отговор
    НА АФРИКАНЦИ КАТО НАС, ЗА КАКВО НИ СА МАГИСТРАЛИ. АКО НЕ ИЗЛЕЗНЕМ И НЕ ГИ БЛОКИРАМЕ СКОРО ЩЕ НИ ТРЯБВА САМО ПО ЕДНА ПРЕПАСКА, ВЪПРЕКИ ,ЧЕ ЦЯЛ СВЯТ НИ ВИДЯ ..СРАМОТИИТЕ ..
  • 3 Минувач

    296 13 Отговор
    Т.н. "магистрала Тракия" може да е такава само в развинтената фантазия и откровенните лъжи на "батката" Борисов! Тя изобщо неoтговаря на критериите за магистрала! За краденето от магстрали обаче тя надхвърля всички световни критерии!

    Коментиран от #66

  • 4 дърт шофьор

    237 9 Отговор
    Абсолютно вярно е написаното! Ако го отричате, значи е нарочно. Дори не е и от глупост.
  • 5 Емил

    77 146 Отговор
    Сега напишете името на строителя на този участък, министъра на транспорта през този период и Премиера! Не искам да плюя БСП, ама се такива неща ни "завещават"!

    Коментиран от #18, #36, #86, #107

  • 6 Анализаторр

    142 11 Отговор
    Ми много скъпа тази маркировка. Най–скъпата в Европейският съюз. И това са груби инсуниации , че Тракия не е безопасна. Я питайте премиера. Безопасна е като цариградско шосе. Хахахахахахахаха
  • 7 Калитко

    62 20 Отговор
    Гусин Милчев да вземе да каже с какво се занимаваше навремето в Турция.
  • 8 Най опасната магистрала

    113 14 Отговор
    Гарантирана от най-опасния бандит
  • 9 Ганя Лимузинити и Джиповити

    61 11 Отговор
    ОПАСНА Е ВЕЧЕ ЗАРАДИ НАЙ-СКЪПИЯТ "АВТОПАРК" В ЕВРОПА КОЙТО КАРА В ДЯСНАТА ЛЕНТА ЗАЕДНО С "НОРМАЛНИ" АВТОМОБИЛИ
  • 10 Политолог

    84 53 Отговор
    Тази отсечка от 39 км между Чирпан и Стара Загора е отвратителна.
    Попитайте Сергей Станишев, защо тогава той преряза горд лентата?

    Коментиран от #37, #63, #78

  • 11 Цял институт

    43 11 Отговор
    за писане на становища. Не излизате ли много скъпо на държавата,намърда и в меки кресла?

    Коментиран от #12, #14, #20

  • 12 Госあ

    61 8 Отговор

    До коментар #11 от "Цял институт":

    По скъпо излизат магистралите убийци, бацка
  • 13 Бойку шкафа

    89 7 Отговор
    Нищо,сега ще възложим на фирмите на моя господар уважавания г-н пееФски да ги ремонтират отново,даже и неустойка ще му платим.
  • 14 Даже излиза евтино

    34 5 Отговор

    До коментар #11 от "Цял институт":

    ама никой не им обърща внимание на експертизите и мненията, еле па тия от АПИ или КАТ. Но ти сигурно знаеш по-добре.
  • 15 Бойко

    41 35 Отговор
    Освен да строи нови магистрали ремонтира всички виадукти на построените от преди него... А този участък е почнат при царя и пуснат при сатнишката... И е такъв като всичко построено от тях!

    Коментиран от #24

  • 16 stefanaki

    97 5 Отговор
    Цялата магистрала Тракия ,с малко изключение след Пловдив до Старазагорска област е кото третокласен път ,на места няма и маркировка,дупки в аварийната лента , ужас!

    Коментиран от #30

  • 17 Тъпия

    37 0 Отговор
    Мистър Пъпеш 2020 година
  • 18 А кои сте тия вие

    119 18 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    аааа, сетих се, ГЕРБ. А откога сте на власт? Ааа, сетих се, от 11 години. А защо не сте я оправили? Аааа, сетих се, щото едно чекмедже тре да се пълни.

    Коментиран от #23, #100

  • 19 ИМПЕРИАЛИСТ

    32 71 Отговор
    Най-добре да затворим магистралата и да се тараляскаме по стария път.......с БКП към сияйните върхове на ....

    Коментиран от #47

  • 20 Сийка

    47 6 Отговор

    До коментар #11 от "Цял институт":

    Този " институт" всъщност е една частна фирма в която се събират хора махнати от финансовите потоци идващи към този бизнес
  • 21 Сосо - лосо

    67 4 Отговор
    11 агенции отговарящи за пътищата! И не работят, затова правим 12!Ми то пари за пътища как въобще остават! Не може ли да са 6 работещи! Защо усилията не са в тази насока, а се прави нова. Маркировка трябва, но НЯМАМЕ АСФАЛТ, където да я полагат. Май пак слагаме каруцата пред коня.
  • 22 ИВО СИРОМАХОВ

    21 6 Отговор
    ТОЯ ЕРГЕНИН НАЙ-МНОГО РАЗБИРА КОГАТО МОЯ НАЧАЛНИК МУ ДАДЕ НЯКОЙ ЛЕВ, ЗА ДА МУ СВИРИ ПО ГАЙДАТА.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Критик

    72 13 Отговор

    До коментар #15 от "Бойко":

    Дори да е открит при Станишев, дефектите се проявяват при управлението на Борисов и тогава трябваше да заставят изпълнителя да извърши ремонта, а не да чакат да изтече гаранционния срок. Много вероятно е да са взели пари за това. Как иначе ще пълнят шкафчетата.
  • 25 СТОП

    40 2 Отговор
    Значи благодарение на него и липсата на акъл в други създадоха агенция с 36 души персонал при наличието на комисия по безопасност на движението с почти същите функции.Агенцията е с бюджет над2 милиона лв.ЗДВП е написан ужасно от хора които не са юристи практици и такива не разбиращи български език.МВР само с КАТ се занимава и пак убитите не намаляват
  • 26 :D :D :D

    37 6 Отговор
    Този маи не е карал по хемус. Там има нещо като спящи полицаи. И минаваш през тях с над 100 км. Просто е паранормално
  • 27 rrrrr

    13 21 Отговор
    тоя простия милиционер пак се изказва НЕПОДГОТВЕН
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 боят настана

    30 9 Отговор
    ами сега другаря доктор инженер да излезе заедно с всичките си колеги по всички медии и накрая на барикадата при хората стачкуващи и блокиращи пътища и кръстовища. Също всички недоволни медицински кадри , на барикадата, също всички прецакани граждани от правителството на Бойко Вмирисов, ощетени от банки, съдилища и общинари , на барикадата.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Ван дер Любе

    44 6 Отговор
    Борисов с безхаберието си за инфраструктурата, контрол по качеството на изпълнени нови строителства и на ремонтите е виновен за Хитрино, за Своге, за наводненията на различни села и градове и други произшествия. То не е само да се хвалиш, да крадеш и да увърташ.
  • 32 Каp Морган

    30 1 Отговор
    Боци, навсякъде се движи земеделска техника - то са комбайни, то са трактори, пръскачки, ремаркета, нямат ни номера, нито габарити, ни мигачи. Много често за да се разминеш с такъв трябва да влезеш в канавката.
  • 33 Пижо

    46 4 Отговор
    Не мое да обвинявате строител на магистрали номер 1 в света Б.Борисов.На него американските и японските строители му завиждат.
    Това прозвуча от устата на Борисов в едно от многобройните му изказвания по темата.Д-р Милчев да си прибере статията,а Борисов да хапне филийка с мас на участъка Чирпан Стара Загора.
  • 34 Жоро

    55 7 Отговор
    Скоро имаше един фен на ОПГ герб който беше написал че в България се строят 5 магистрали а Сърбите ни имали като запада.... Групировката от ГЕБР освен да крадат друго не могат. В бг има само подобие на магистрали. Толкова милиарди изчезнаха до сега че до всяко село би трябвало да има читав път...
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Гиги

    36 4 Отговор

    До коментар #10 от "Политолог":

    Сега питаме Бойко но феновете му получават запек когато им се каже в очите че са нищо повече от една крадлива банда
  • 38 чиче

    5 29 Отговор
    Тоя говори само празни приказки.Да направи само една магистрала и аз ще открия хиляди дефекти.Беше един прост катаджия на ВИТОШКА
  • 39 Путьо

    13 6 Отговор
    Ако дават титли за кражби и рушвети, да ти си и инженер и доктор по рушветите измислен Институт на изгонени и уволнени отвсякъде некадърници.

    Коментиран от #49

  • 40 Умник

    14 10 Отговор
    Вижте за тоя в Афера преди години. Пълен некадърник и в КАТ София питайте стари служители познати. Влечуго.

    Коментиран от #42, #76

  • 41 рико

    34 6 Отговор
    Магистрала тракия е наи опасната благодарение на
    Роската
    Плевнелиев тои е виновен тои беше регионаленкрадец
  • 42 любопитен

    17 2 Отговор

    До коментар #40 от "Умник":

    И сега от твоя пост магистралата в района на Ст. Загора да не стана по-малко къдрава?
  • 43 обикновен човек

    41 3 Отговор
    Няма да коментирам защото е излишно,но ей така за сравнение ще ви напиша нещо за да си направите извод.
    За 12 години в Китай са построени магистрали, километрите на които се равняват на всички пътища в САЩ и Великобритания взети заедно.
    Какво да кажа за моста над Генуа в Италия който вече е в експлуатация.
    Тези тука ми се бият в гърдите за всеки мизерен километър.
  • 44 Край

    24 6 Отговор
    Тоя очастък от 40 км няма да го барате
    Като взема властта ще го правят всички политици от тройната коалиция до сега
    С кирки и лопати и с бригадирски колички
    Корнелия и Десислава Атанасова ще им носят вода с домаджани а вечер ще им пеят частушки при палатките

    Коментиран от #46

  • 45 Честито, "докторе"

    16 5 Отговор
    Догодина -доцент, до друга -професор...и после с три самосвала л..на не можеш да му затвориш устата. Като го изритаха от кат, отвори уста .
  • 46 Шиши

    4 4 Отговор

    До коментар #44 от "Край":

    Този, а не тоя селендур, паста ЗАХИР има ли? Кажи бе селчо има ли?
  • 47 обикновен човек

    16 2 Отговор

    До коментар #19 от "ИМПЕРИАЛИСТ":

    Няма да я затворим,но този наглец да каже, че толкова време не я оправят за да се види как се е строяло през еди кое си првителство, е повече от простотия.
    Излиза,че безопастността е по-маловажна и няма значение.
  • 48 Факт

    23 5 Отговор
    Тоя чичо явно не е пътувал по Хемус. Откъм София тунелите са зловещи а от Варна има такива завои че ме е страх да вдигна повече от 120 км/ч. Струма около Перник е същата работа с обратни виражи.
  • 49 Бойчо

    5 0 Отговор

    До коментар #39 от "Путьо":

    Тук си абсолютно прав
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Ха ха

    8 0 Отговор
    Ще рине той,ама при бай Ставри.Риначи с опит винаги са добре дошли там.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Най-опасната и

    16 1 Отговор
    най-скъпата . Важното е да сме НАЙ защото "АЗ" Без коментар 👏🤔👍
  • 54 Асен Колев

    6 11 Отговор
    Този не го ли изгониха от администрацията за некадърност.
  • 55 Ооо

    25 1 Отговор
    Ако махнем тия 12 институции, които така или иначе не си вършат работата според господина ... няма ли да имаме най- много пари и за нови и за стари пътища ?
    Защо всичките тия институции само СК прехвърлят отговорност едни на други - защо са ни???
  • 56 eeeeee

    23 1 Отговор
    Що говорите така сега.... Баце каза , че прави хубави магистрали и не краде много от парите за строителство.....Саде 70% от бюджета. Ко толкоз станало?
  • 57 Бай Георги

    6 11 Отговор
    Този ако разбира от пътна безопасност ,аз съм травай.

    Коментиран от #81

  • 58 Само у нас има

    19 1 Отговор
    магистрала с пешеходна пътека по която се разхождат полицаи
  • 59 да бе

    7 19 Отговор
    Често минаваме оттам - това е преувеличено, защото ако спазваш ограниченията в скоростта, проблеми няма! Но за джигитите естествено има - както ще има и на всеки друг път!
    много бързо забравихте макадама по пътищата при соц-а!
  • 60 Шаран БГ

    26 3 Отговор
    През 1985-та година България имаше много добра пътна мрежа, както и много добра мрежа от окръжни и районни пътни служби. Максималната разрешената скорост бе 80 км/ч , а в населените места 60 км/ч.
    На № 59 " Да бе " Ако сте над 80 годишна възраст, защо не кажете Царска България колко километра асфалтови пътища остани на НРБ . Знаете ли коя година започнахме да внасяме качествения битум на Енвер Ходжа и да правим асфалт ?
    С идването на демокрацията, без да бъде променена една крива на някой път, без да се намали по някакъв начин стръмния наклон на отделни отсечки, без да се очисти една канавка и един водосток / кантонерската длъжност бе закрита/ изведнъж разрешената скорост стана 90 км/ч, колите- западни бързоноги и тъй нареченото вече АПИ се движи с 30 години назад от пътните изисквания. В същия момент се строят некачествени аутобани и единствени в Европата имаме 140 км/ч разрешена максимална скорост. Въпреки многото учебни школи, нарастна броя на водачите с "купените книжки" Поне от 15 години ЗДП плаче за кардинална прарабитка и ново издание , но измъчените от работа законодатели нами5рат сили само да променят я някой член, я някой абзац и гробищата са пълни с "ужасно катастрофирали". Инж. Милчев има право във всичко !!

    Коментиран от #65

  • 61 чиче

    3 12 Отговор
    Абе ШАРАН ТАТО защо не построи всички магистрали.Ти си шарана на любимеца ти д-р академик МИЛЧЕВ по празни приказки
  • 62 чиче

    10 6 Отговор
    Някога по пьтищата бяха лади и москвичи.А сега карат мощни коли.какво сравняваш
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Става ли за далавера е ок

    21 2 Отговор

    До коментар #1 от "Витиня":

    А бе, не е магистрала, ама за крадене на бюджетни милиарди, за Борисов и Хунтата става перфектно.
  • 65 смадок бг

    4 12 Отговор

    До коментар #60 от "Шаран БГ":

    Абе шаран,аз съм карал с часове след шкоди мадара,които не отбиват,сега макар и гадно ги заобикалям,мисли,според мен си умен.
  • 66 дим56

    22 1 Отговор

    До коментар #3 от "Минувач":

    Всички магистрали и пътиша България се правят от наши фирми и усвоените и ПРИСВОЕНИТЕ пари се делят от Управляващи и Изпълнители " ПОД ЗЕМЯТА И ПОД БОЯТА НИЩО НЕ СЕ ВИЖДА"
    Чуждестрани фирми ще работят по-евтино и качесвенно
  • 67 Байо

    24 0 Отговор

    До коментар #1 от "Витиня":

    АПИ е касичка...там се отчитат успелите да вземат поръчка. Такъв соц си е там, че им да ти зайде. ТРЕЙС направи проблемния участък. Гаранцията е 10г. По закон ТРЕЙС трябва да си го оправи...ама как да стане като вече се е отчел в Кеш. Затуй се тупка топката и сега като свърши гаранцията ние ще си ги платиме 89млн. Да е жив и здрав Баце и Фъндъчката и Хидрострой и Шиши...пак ще се облажат. Щото и новия трябва да се отчете ...
  • 68 тука е така

    22 3 Отговор
    ГЕРБ води до ГРОБОВЕ в Б-я.Само се чудя как има хора които НЕ го разбират,и това го казва човек който е бил десен винаги,тези са едни обикновени крадци,как не го научихте,но заради това крадене умряха толкова много хора,толкова много невинни хора.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Електра

    15 2 Отговор
    Тоя е много гнусен милиционер. Но е прав за отсечката Чирпан - Ст. Загора, която е построена, по времето на СС Момата. Тогава по времето на тройната коалиция, и батко на братко много се крадеше...

    Коментиран от #74, #91

  • 71 250

    10 3 Отговор
    Не виждам студентите на Института, сбирщина с цел оплювки. Бончо пенсиониран милиционер от БКП. Ура другари.
  • 72 Джеймс

    16 1 Отговор
    Тоз младеж го познавам от Мусагеница и от 8- ма гимназия. Вярвам му, защото и по татово време като такъв беше принципен. ГЕРБ го свалиха щото не цепеще басма на на който и да било! На един велик пияндур му взеха кетапа и Богдан Милчев го уволни един пропадалец, дето е вън от системата вече. Управление- това е!?
  • 73 123

    13 6 Отговор
    5 Октомври 2007, премиера Станишев открива 23-километровото трасе на магистралата свързваща Чирпан и Стара Загора ,отсечката струва 140 милиона лева.Реалната цена на тази магистрала е 4 727 272 лв на Километър или 109 милиона лева за 23 км. Строителя не е вложил материалите необходими за този път, сега с поправката ще струва да пъти повече. Веднъж направена качественно магистралата, подмяна на настилката струва 1 477 271 лв на километър магистрала с 4 ленти. Българска работа,племето много алчно и мързеливо.

    Коментиран от #80, #82

  • 74 Илиян

    12 3 Отговор

    До коментар #70 от "Електра":

    Знаеш ли колко години се минаха от както е построена от царя и станишев не защитавам никой ама няма никаква подръжка само винетки, тол сега да може да се краде повече. Сега мога да кажа, че няма да изкара и толкова ако сега я построят.
  • 75 Цветан

    19 4 Отговор
    Много мои приятели очакват от мен, като юрист, да кажа какво мисля за „новата“ конституция. Мисля, че проектът е неграмотен езиково, юридически и е напълно безотговорен държавнически. Хората, които са го написали и тези, които го предлагат, трябва да потънат вдън земя от срам.


    Но ние знаем, че тези хора срам нямат. Те имат само кореми и чекмеджета.

    Бездънни кореми и чекмеджета.



    Единствената им цел е да тестват нови нива на търпимост на хората към наглостта на мафията.



    При никакви обстоятелства предложението за конституция не бива да се обсъжда в подробности.



    И все пак от него за пореден път става ясно едно – Борисов и Пеевски са готови на всичко, само да не пуснат хватката си върху прокуратурата и КПКОНПИ. Готови са да жертват цялата държава и народа. Твърде дълго отглеждаха Гешев и Цацаров и те са им прекалено верни.



    Единственият отговор, който българският народ трябва да даде, е твърдо искане за безусловна оставка на Гешев и Борисов. Запомнете: еднакво важно е Гешев да замине заедно с Борисов. Ако падне Гешев и се реформира прокуратурата, имаме шанс да се освободим от мафията.



    Безконтролният главен прокурор е повече от съд – той сам преценява дали да повдига обвинения и тази преценка не подлежи на никакъв контрол. Ако прокурорът прецени, че не е извършено престъпление, край – нищо не може да се направи. Когато пък прокурорът си реши или кукловодите му наредят да повдигне обвинение, той може да мърля делото
  • 76 Обективен

    6 0 Отговор

    До коментар #40 от "Умник":

    Хубав в Афера няма.Те похвалените са в затвора или работят при мутрите
  • 77 Серго

    12 0 Отговор
    То лента се реже най-лесно. Гаранцията на трасето е 5 години. Кой гледа тия 5 години а не взе мерки да си оправи бакиите строителя???
  • 78 Коко

    14 1 Отговор

    До коментар #10 от "Политолог":

    За магистралите знаем кой реже ленти не се прави на луд
  • 79 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    14 2 Отговор
    хемус не е магистрала а шосеБОГ да прости всички загинали по пътищата на БЪЛГАРИЯ ми то гроб ще ни довършат
  • 80 Даааааааааа

    16 3 Отговор

    До коментар #73 от "123":

    Хаха, 23 км открива Станишев,ама тук говорим за 40 км,които строи и реже лента предсрочно Борисов!
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Ханко Брат

    11 2 Отговор

    До коментар #73 от "123":

    Да ама цялата отсечка е 40 км, кой ли откри останалите.......!?
  • 83 wew

    14 1 Отговор
    А на никой ли не му прави впечатление, че без значение кой е на власт, едни и същи "строят" магистралите в БГ. Тоест това е надпартийно. Парите са над всички. Няма как да се подобрят нещата и с 20 агенции при тази система.
  • 84 Ха ха

    7 1 Отговор
    Д-р инж."Боби г@за" открил топлата вода, голям смях....
  • 85 МКостов

    9 2 Отговор
    Ще се сетите!На каква цена,обаче?Животи!
    Повечето ПТП-та са заради дупки,пропадания и ужасна маркирова или липсата й.Но ченгетата си знаят "Несъобразена скорост и неспазване дистанция!",от комунизма останало.
    Дори и в момента се правят ремонти в София и отново само се асфалтира,а не модернизира пътя и маркировката.Пример:бул България-на места се добавя платно за завой и се свиват другите,а на места и както трябва да се направи умно-не.Примери много за некадърност и недалновидност!!
  • 86 Тисъна

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Не е така, тези отсечки са повече от 10 г и искат ремонт и поддръжка на различни периоди: сезонен, три годишен, пет годишен и т.н. Това, че политизира нещатата си е твой акъл, само че политиката не те застрахова от катастрофи.
  • 87 Българин

    5 2 Отговор
    Много е прав човека,тръгва се навсякъде с оценка на риска,при всяко едно в което участва човек.
  • 88 Котарак

    17 1 Отговор
    Защо изчакаха да мине гаранцията на участъка от 160 до 200 километър и чак сега започват ремонта? Отговорът е ясен - фирмата строител е на "наши" хора и парата трябва да се измъкне от парите на народа. Да поясня: гаранциятя изтече 2019 година, а неравностите са от 5-6, че и повече години.

    Коментиран от #101

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Реле прекъсвач

    7 1 Отговор

    До коментар #70 от "Електра":

    Пък при Тиквата ич, ама ич не се краде рийш ли....хи хи напрежение вече кой за спаружените гейберсстки!!!
  • 92 СтарТИРаджия

    12 2 Отговор
    Навремето румънците имаха най-кривите пътища в Европа - напукан и тесен бетон. Хванаха се и си оправиха цялата съществуваща пътна мрежа: настилка, маркировки - ама МАРКИРОВКИ, знаци, табели - gps не ти трябва в Румъния! После се отдадоха на магистрално строителство. Турците пък направиха може би най-разумната работа: сдвоиха всичките си съществуващи национални шосета (а и от по-нисък клас) и тогава се отдадоха на магистрално строителство, при това твърдо трилентово в посока, да не говорим за ринга на Анкара и новия обход на Истанбул, които са 4-ри лентови! За 30 год. в България не се намери разумен човек да се реши да сдвои съществуващите 9 републикански пътя по съществуващите трасета, като се изкарат където се налага от населени места. И някои натоварени от по-нисък клас. Защо се хвърлиха и продължават да се хвърлят луди пари за нови магистрали, което е голям разход от - до, които са натоварени по 2 месеца в годината?! Та дори Тракия е "призрачна" от октомври до юни, м/у Ст. Загора и Бургас. Това, което започна да се прави м/у Видин и Ботевград трябваше още преди десетина години да е приключило в цялата страна и сега да се мисли за евентуално нови и по-високопропускливи пътища!
  • 93 Бай Ху

    7 0 Отговор
    Язе си ходим до Каспичан за зеленчук с влака, щото по магистралата ме е много страх, че е опасна.
  • 94 Абе

    7 2 Отговор
    Бре дайте им и на тия да направят една оценка на риска, да земат некой лев, да заведат жената и дацата на море. Така се създават протестъри, седят хората извън софрата, текат им лигите и подсмърчат. Пари за всички има не се стискайте.
  • 95 Петров

    8 0 Отговор
    А пропадналата на втората година АМ Марица (Агромах-Пътища Пловдив) много сигурна ли е?
  • 96 Zodiac

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "Витиня":

    Този негодник изгонен от пътна полиция не спира да ръси глупости.
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 популисти жадни за власт

    5 4 Отговор
    Този фюрер му се размина затвора когато беше шеф на КАТи го уволниха а сега ни омайва с общи сладки приказки.
  • 99 Казуар

    8 0 Отговор
    Боррисов който говори постоянно глупости каза, че като се построят магистралите няма да има катастрофи.
  • 100 Някой

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "А кои сте тия вие":

    Жалък си !!!!!!!Много удобно прехвърляте някои проблеми и гледате да ви е изгодно само.Да ти напомня ли колко неща направиха те ?Неща за които любимата ти партия не направи нищо.За маг.Люлин да се сещаш или за един мост над Дунав ?Май не ви изнася обаче.
  • 101 Някой

    2 2 Отговор

    До коментар #88 от "Котарак":

    Виж първо, чия фирма го строи този участък да не се изненадаш .Някои от БСП ще трябва да ти помогне с отговорите май :))))
  • 102 Ами това е политиката

    7 0 Отговор
    Отсечката от кръговото за Перник до Долна Диканя официално не е част от АМ " Струма" , макар да е перфектно изработена, но...не от Бойко. И аз се чудя как да обясня на гостите си от Германия с какво този участък не е достоен да бъде магистрала!
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 123123

    6 1 Отговор
    ремонтите на Хемус са невиждан позор, като ги завършат, Баце да отиде и да се снима с табела "15г ремонт" и да се хили като тиква, и да вземе с него някоя кърджалийска пу т ка, например, за компания)))
  • 105 Dimirest

    8 0 Отговор
    Да и точно там ме издрънчаха 300 лева щото карам със 137км/час пък то имало ограничение 90! Каква е таз магистрала с ограничение 90 питам аз? Отговора е 2 пъти касичка на правителството, един път кражби от некачествен строеж, после вместо да се оправи по-лесно ограничение и то на дълъг участък, следва юруш на глобите/снимките. Тиквун се хвали какво построил, КАТ отчита превенция на такива хаймани като мене, а моето и ваште чекмеджета празни! Мафия, която засенчви и сицилиянската, там поне хората имат останала някаква чест и морал!

    Коментиран от #115, #120

  • 106 Бойко

    4 3 Отговор
    То освен ремонт, нова маркировка, мантинели и тн на магистрала "Тракия" и трябва намаляване на ограничението на 120км/ч и поставяне на доста стационарни камери, както и камери за средна скорост. Не е нормално в цял ЕС (като изключим Германия) в България пътищата да са най-зле а максимално допустимата скорост на магистрала най-висока...
  • 107 Томислав Дончев

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Преди 12 год.фирма трасед построи този участък,ние замазахме положението да свърши гаранционния срок 12 год,и сега 94 мил за ремонта отпускаме ние с Бойко на Шиши,отворени сме,а вие си приказвайте,идва и вашето време,нова конституция,може и монархия да направим с принц шиши,много сте прости, ние ви плюем ,а вие мислите че роса ви роси
  • 108 Нормален

    3 1 Отговор
    Обаче както сме тръгнали скоро АМ Тракия ще е най-добрата магистрала в Евразийския съюз
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 СВИДЕТЕЛ

    6 2 Отговор
    Пътувах от Бургас за София, когато оня ТИР помете колите на Тракия... В дясното платно карат със скорост от около 80км/ч, а в лявото платно се движат със 140 или повече. Ганьо като е решил да кара точно със 100км/ч и като настигне някой, който се движи с 80км/ч, не му пука, че в ляво изпреварва с 200. Преустроява се и прави предпоставка за ПТП. Поради това пътуването става на колона предимно в лява лента на принципа газ-спирачка. Мутрите с лъскавите коли настигат колоната и започват да мигат с фаровете, за да им направиш път. Или те избутват или те изпреварват от дясно. Стигаме до 30 километровия участък с неравностите. Ограничението е 90км/ч. Старите колите подскачат в дясното платно, карайки с ограничението, а в лявото хвърчат лъскавите. Почти на всяка отбивка КАТ са се скрили като мишки и снимат. Малко преди мен става катастрофата с ТИР-а. Спираме. Тарикатите започват да се бутат в аварийната лента и не им пука, че тя трябва да е свободна за линейките, които да дойдат за пострадалите. Това го направи включително и оня селски образ Динко с черната си Г класа и поръчковия регистрационен номер с повтарящите се букви. Кесиме 2 часа на жегата и най-накрая хора от БГ ТОЛ идват пеша и от кола на кола обявяват, че трябва да обърнем и да караме до най-близкия изход на магистралата...
  • 111 Запознат

    4 1 Отговор
    При тоя работи най-големия лъжец и мошеник в историята на пътното проектиране, инж. Николай Младенов. Най-отявления комунист който историята някога е познавала. Как да му вярваме?
  • 112 бай Брадър

    0 1 Отговор
    По какво си доктор бе, я кажи? Че като ти гледам - за пътен полицай не ставаш.
  • 113 abv

    2 1 Отговор
    Това не е никаква магистрала. Пълен абсурд..
    Лошо качество на изпълнение .
    Липса на търсене на отговорност от фирмите изпълнители.
    Браво на ГЕРБ,но сега е време да си ходят.
    Не потърсиха отговорност и за 'къщите за гости'
    Мошеническа държава и това си е.
    Чакат да мине време и нещата да се потулят.
    Ей нещастници бъдещето е на всички и парите един ден ще изчезнат, колкото и невероятно да ви звучи.
  • 114 колю

    4 1 Отговор
    Какво сте недоволни от Тракия.По-рано се пътуваше цял ден до морето.А по пътя беше пълно с катастрофи и загинали хора ,предимно от челни удари .А колоната от коли беше непрекъсната от Пловдив до Бургас и се движеха с 50-60 км./ч .Ама сега плюете ,защото младите не са го изживявали това пътуване ,ама има още много живи хора ,които го помнят.
  • 115 ваню

    2 0 Отговор

    До коментар #105 от "Dimirest":

    Такава е защото този участък между Чирпан и Стара Загора е единствения е строен от Станишев и БСП.А сега точно комунягите реват ,че бил повреден и некачествен.

    Коментиран от #118

  • 116 Гошо

    2 0 Отговор
    Само в България е възможно да се движат 70 тонни товарни автомобили, само в България след ремонт на магистралата участъка се пуска в експлоатация без пътна маркировка. Само в България има понятието "несъобразена скорост", дори и да е под максимално допустимата.
  • 117 ДЪРВАР

    1 0 Отговор
    ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ.ОГРАНИЧЕНИЯТА СА НАПЪЛНО НЕОСНОВАТЕЛНИ.ЦЕЛТА Е ДА СЕ ПЪЛНИ ОТ ГЛОБИ БЮДЖЕТА.ТОИ ХОДИЛ ЛИ Е НА ОКОЛОВРЪСТНОТО НА БУКУРЕЩ НАПРИМЕР ДА ВИДИ ЗА КАКВО СТАВА ВЪПРОС АМИ РАЗПРАВЯ ПРОСТОТИИ.
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 ЛЪОЛЮ

    1 0 Отговор
    И ТОИ Е ЧАСТ ОТ ШАЙКАТА КОЯТО НИ НАЛАГА РЕПРЕСИЯ И ДИСКРИМИНАЦИЯ С НЕРЕАЛНИ ОГРАНИЧЕНИЯ.ДА СА ПЪЛНИ БЮДЖЕТА С ГЛОБИ И ТЕ ДА ПЛЮСКАТ ДО ПОСИРАНЕ.
    И КАКЪВ ЕКСПЕРТ ДА Е ТОЙ.КАКВО МУ Е ОБРАЗОВАНИЕТО И ДА НЕ БИ ДА Е ЗАВЪРШИЛ НЯКОИ СВЕТОВНО ИЗВЕСТЕН УНИВЕРСИТЕТ Я ЧЕ ДА ГИ ЗНАЕ РАБОТИТЕ.
  • 120 МКостов

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "Dimirest":

    Абсолютна хранилка!Като ти е скапан пътя(платното) слагаш знак дясна лента 90км. а лявата си остава 140км.Да,ама що да мислим за доброто на хората,като може само за нашето,нали!Измекяри гадни!
  • 121 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Скоростта убива !! От една камара държави в Европа единствена Полша има само на отделни отсечки на аутобаните си 140 км/ч разрешена максимална скорост !!! И то в определен сезон от гтодината. Около десетина разрешават 130 км/ч. . Три-четири от тях само на някой аутобани , само през лятото !? Всички останали са от 100 -110-120 км/ч. Германците разчитат на съвестта на съгражданите си. На някои аутобани нямат ограничения на скоростта, НО препоръчителната е ...130 км/ч. Знам какви магистрали направи Испания в последните 15 години и......максимума е 120 км/ч. Защо ли , на южняците с гореща кръв 120 км/ч.
    Само в " най-хубавата "България е 140 км/ч. !?!?
    Да , така е ! Пресичането на Балкана от "Хемус" през Арабаконак /Витиня/ не знае какво е ремонт от пущането си,докато не се откачи някаква желязна релса за осветлението на тунел и не уби човек. И им дойде на акъла, че трябва да се ремонтират,и трасе, и тунели , и виадукти по тази отсечка до Ябланица.
    Но и такова чудо да режеш лента на аутобан като готов, а от другия край да почваш ремот .......това едва ли го има другаде по света !?
    И г-н Милчев е до болка откровен !! Откакто станахме капиталисти, не смеем даже да споменем думата "ПЛАН", поради асоциацията с "плановото стопанство на социализЪма" А може ли без предварителна сметка, разчети всякакви да управляваш една организация ?? Била тя дори и А П И ??
    Тези дни специалист е видял кусури па варненския Аспарухов мос