Вчера Институтът за пътна безопасност излезе със становище относно АМ „Тракия”, изготвено на базата на сравнителен анализ на пътнотранспортните произшествия в отсечката от КМ 169-208 между Чирпан - Стара Загора за периода 2015-2020 година. От ФАКТИ се свързахме с д-р инж. Богдан Милчев - председателя на Управителния съвет на Института за пътна безопасност, за да зададем няколко допълнителни въпроса върху становището и относно подобренията, които са необходими в работата на българските институции, за да бъде гарантирана безопасността ни по пътищата на България.
- Д-р Милчев, в становището на Института за пътна безопасност пише, че „непредприемането от страна на Агенция „Пътна инфраструктура“ на адекватни действия още през 2015 г. за споменатата отсечка, отлагането на извършването на ремонт с 5 години довежда до загубата на живот на 16 човека и 87 тежко ранени”. Какви трябваше да са тези действия, според Вас?
- Според мен, още през 2015 година, след като се наблюдава рязък скок на пътнотранспортния травматизъм – още тогава се вижда, че в тази отсечка започват да загиват много хора, АПИ е трябвало да ограничи скоростния режим, а през 2016 година да стартира рехабилитация или ремонт, казано по-просто. Ремонт на споменатата отсечка и на части от тази отсечка. Да не се чака влошаването ѝ, защото тя всяка година пропада все повече и проблемите се задълбочават. АПИ предприема действие с натрупване и три години по-късно. Това показва, че управлението на парите в АПИ не се случва по план за управление на риска, а се случва по политически поръчения. Политически поръчки управляват ремонтите по нашите пътища, а не план за управление на риска. Под политически поръчки имам предвид, че някой депутат се обажда и казва „да се оправи пътя на нашето село, защото това село е изборно”. Това означава, че политиците в България се месят в управлението на това къде да се харчат пари в транспортната ни система.
Политиците трябва да осигуряват нашите пари, а експертите трябва да преценяват - особено когато става въпрос за пътища, по които ние загиваме, къде и какво трябва да се прави. Дали да се строи нов път или тези пари да се заделят за нови мантинели. Наше изследване показва, че 50% от мантинелите в България не отговарят на нормативните изисквания и не са безопасни. Това означава, че всеки втори метър мантинела трябва да бъде подменен. Ние нямаме пари да сменим мантинелите и трябва да се мисли стратегически кое е по-важно – дали да строим безопасни пътища или да строим пътища, за да са повече. Да строим нова магистрала, а по старата да загиват хора, за да развиваме икономиката за сметка на хората. Това е въпрос на философия на разбиране.
Ние, експертите, настояваме нашите пари да се харчат за по-безопасни пътища, а не просто за пътища.
- Малко по-надолу в становището пише, че има десетки участъци, подобни на Чирпан – Стара Загора. Кои са най-нуждаещите се от ремонт пътища?
- Цялата ни пътна инфраструктура има нужда от оценка на риска, която ще ни покаже кои са най-належащите. Не може да се упражняваме по темата „тук е най-опасно” или „там е най-опасно” без да има методология и нормативна база, на която да докаже, че там е най-опасно, защото най-опасното е съвкупност от много фактори - не само къде загиват най-много хора, а и съотношението между тези, които загиват и тези, които преминават, състоянието на пътя. Не винаги там, където загиват много хора, проблемът е в пътя. Може проблемът да е в контрола, в организацията на движението, може много проблеми да има. Затова няма да говорим наизуст – там е опасно, там е безопасно. Трябва да се извърши оценка на риска на транспортната ни система.
Това нещо трябваше да бъде извършено отдавна от Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП), на която принципал е вицепремиерът Томислав Дончев. Тази агенция беше създадена по мое настояване. Настоявах да се създаде, защото това е инструментът, с който може да се управлява рискът. Това, че те не го използват е проблем на цялата ни държава. Затова аз толкова силно настоявам да се извършат структурни и кадрови промени в тази агенция.
- В становището има няколко точки за непредприети действия от страна на ДАБДП. Една от тях е, че не е създадена единна информационна система. Каква е важността на една такава единна система?
- Тази система беше основна задача и трябваше да се създаде още първия месец след създаването на ДАБДП. В момента, според Закона за движение по пътищата, отговорности по пътната безопасност имат 11 институции плюс ДАБДП. Всяка една от тези институции събира някакви данни за дейността, която извършва по пътна безопасност. Тази информация трябва да влезе в едно място, да бъде събрана, да се обобщи и да изглежда като единна информационна система. На базата на тази система трябва да можем всички експерти и журналисти да вадим информация и да стигаме до обосновани заключения и изводи. Тази информационна система ще ни покаже кой не си върши работата.
Тези данни и сега са публични, но трябва да ги събирам от различните министерства. Голяма част от министерствата въобще не ги съхраняват в електронен вид, а на хартия и данните трябва да се изискат по Закона за достъп до обществена информация.
- Една от другите точки в становището е за нов Закон за движението по пътищата. Какви са най-важните промени, които трябва да се случат в този закон?
- През 2015 година започна дебатът и обещанието на тогавашните управляващи в лицето на Румяна Бъчварова – тогавашния министър на вътрешните работи, Лиляна Павлова – тогава министър на регионално развитие и благоустройство, главния прокурор Сотир Цацаров и тогава министър на транспорта Ивайло Московски. През 2015 година в Народното събрание лично пред мен и пред медиите заявиха, че започват работата по нов Закон за движение по пътищата.
Тогава аз бях в Комисията по транспорт и бях поканен да изнеса доклад, че трябва нов Закон за движение по пътищата и защо. Те поеха ангажимент, че още от утре сформират работни групи – това беше през 2015 година. Сега сме 2020 година и закон няма. Това ни показва, че тези хора, които ни управляват не знаят и не разбират защо ни е нужен този нов закон и какво трябва да съдържа.
Новият Закон за движение по пътищата трябва да смени изцяло философията и разбирането за безопасността на нашите пътища. В момента сегашния закон прехвърля цялата отговорност на шофьора. Ние искаме в новия закон цялата отговорност за състоянието на пътната безопасност да бъде върху доставчика на транспортната система – тоест върху държавата, върху тези 11 институции. Създадохме дванайсета, която е ДАБДП и трябва да носи отговорността за тези 11 институции, затова беше създадена.
Трябва ни нов Закон за движение по пътищата, който да има нова философия. Философия, което да третира системния нарушител – в момента сегашния закон не третира системните нарушения, няма специален ред, по който да има отношение към системния нарушител. В момента в България можеш да извършиш множество нарушения, да бъдеш хванат за тях и да продължиш да караш законно.
- Смятате ли, че отсечката на АМ „Тракия” между Чирпан и Стара Загора ще бъде ремонтирана?
- Скептичен съм, че ще започнат да се правят ремонти през септември поради няколко причини. Едната е чисто политическа – в момента не е ясна политическата ситуация, а АПИ доказано в момента харчи пари политически, а не експертно. За ремонта на тази отсечка се заговори едва когато станаха множество катастрофи с обърнати тирове и загинаха много хора. Искам само да напомня, че утре стават 40 дни от смъртта на тези шест човека, които загинаха в катастрофата с турския тир.
Премиерът пое ангажимент, че след тръгване на тол системата ще оправи маркировката на пътищата от първи клас и на магистралите. Деветдесет процента от маркировката не отговаря на нормативните изисквания за нощно виждане, за дъжд и мъгла. Това означава, че в България всяка година загиват по 70 човека, които напускат пътното платно, поради някакви причини и една от тези причини е липсата на маркировка. Липсата на маркировка дезориентира шофьорите.
Ако ние харчим парите си правилно, трябва да кажем кое е по-важно – да ремонтираме тази отсечка или да дадем 50 милиона, за да оправим маркировката, защото нямаме парите и за двете. Ако оправим маркировката, очакваме около 30 души по-малко да загиват на година.
От Института за пътна безопасност предлагаме експертите на база оценка на риска да харчат парите за пътища. Ако останат пари за нови пътища, тогава да се правят, защото ако ние продължаваме да загиваме по сегашните пътища, няма никакъв смисъл. Автомагистрала „Тракия” е може би най-опасната магистрала в целия Европейски съюз. На нея загиват най-много хора от всички магистрали в Европейския съюз и това ни показва, че ние трябва да си помислим дали ще строим нови магистрали, на които хората загиват или ще оправим тези, по които загиват. Трябва да се направи оценка на риска и тя ще покаже дали да строим АМ „Хемус” или първо да оправим АМ „Тракия”. Оценката на риска ще го покаже, а не политически хрумвания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Витиня
Коментиран от #64, #67, #96
15:07 19.08.2020
2 Майна
15:08 19.08.2020
3 Минувач
Коментиран от #66
15:08 19.08.2020
4 дърт шофьор
15:09 19.08.2020
5 Емил
Коментиран от #18, #36, #86, #107
15:09 19.08.2020
6 Анализаторр
15:10 19.08.2020
7 Калитко
15:10 19.08.2020
8 Най опасната магистрала
15:10 19.08.2020
9 Ганя Лимузинити и Джиповити
15:10 19.08.2020
10 Политолог
Попитайте Сергей Станишев, защо тогава той преряза горд лентата?
Коментиран от #37, #63, #78
15:15 19.08.2020
11 Цял институт
Коментиран от #12, #14, #20
15:18 19.08.2020
12 Госあ
До коментар #11 от "Цял институт":
По скъпо излизат магистралите убийци, бацка15:20 19.08.2020
13 Бойку шкафа
15:22 19.08.2020
14 Даже излиза евтино
До коментар #11 от "Цял институт":
ама никой не им обърща внимание на експертизите и мненията, еле па тия от АПИ или КАТ. Но ти сигурно знаеш по-добре.15:23 19.08.2020
15 Бойко
Коментиран от #24
15:27 19.08.2020
16 stefanaki
Коментиран от #30
15:28 19.08.2020
17 Тъпия
15:34 19.08.2020
18 А кои сте тия вие
До коментар #5 от "Емил":
аааа, сетих се, ГЕРБ. А откога сте на власт? Ааа, сетих се, от 11 години. А защо не сте я оправили? Аааа, сетих се, щото едно чекмедже тре да се пълни.Коментиран от #23, #100
15:43 19.08.2020
19 ИМПЕРИАЛИСТ
Коментиран от #47
15:44 19.08.2020
20 Сийка
До коментар #11 от "Цял институт":
Този " институт" всъщност е една частна фирма в която се събират хора махнати от финансовите потоци идващи към този бизнес15:51 19.08.2020
21 Сосо - лосо
15:53 19.08.2020
22 ИВО СИРОМАХОВ
16:11 19.08.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Критик
До коментар #15 от "Бойко":
Дори да е открит при Станишев, дефектите се проявяват при управлението на Борисов и тогава трябваше да заставят изпълнителя да извърши ремонта, а не да чакат да изтече гаранционния срок. Много вероятно е да са взели пари за това. Как иначе ще пълнят шкафчетата.16:42 19.08.2020
25 СТОП
16:47 19.08.2020
26 :D :D :D
16:56 19.08.2020
27 rrrrr
16:57 19.08.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 боят настана
17:00 19.08.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Ван дер Любе
17:02 19.08.2020
32 Каp Морган
17:15 19.08.2020
33 Пижо
Това прозвуча от устата на Борисов в едно от многобройните му изказвания по темата.Д-р Милчев да си прибере статията,а Борисов да хапне филийка с мас на участъка Чирпан Стара Загора.
17:19 19.08.2020
34 Жоро
17:20 19.08.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Гиги
До коментар #10 от "Политолог":
Сега питаме Бойко но феновете му получават запек когато им се каже в очите че са нищо повече от една крадлива банда17:26 19.08.2020
38 чиче
17:29 19.08.2020
39 Путьо
Коментиран от #49
17:32 19.08.2020
40 Умник
Коментиран от #42, #76
17:34 19.08.2020
41 рико
Роската
Плевнелиев тои е виновен тои беше регионаленкрадец
17:42 19.08.2020
42 любопитен
До коментар #40 от "Умник":
И сега от твоя пост магистралата в района на Ст. Загора да не стана по-малко къдрава?17:43 19.08.2020
43 обикновен човек
За 12 години в Китай са построени магистрали, километрите на които се равняват на всички пътища в САЩ и Великобритания взети заедно.
Какво да кажа за моста над Генуа в Италия който вече е в експлуатация.
Тези тука ми се бият в гърдите за всеки мизерен километър.
17:44 19.08.2020
44 Край
Като взема властта ще го правят всички политици от тройната коалиция до сега
С кирки и лопати и с бригадирски колички
Корнелия и Десислава Атанасова ще им носят вода с домаджани а вечер ще им пеят частушки при палатките
Коментиран от #46
17:46 19.08.2020
45 Честито, "докторе"
17:47 19.08.2020
46 Шиши
До коментар #44 от "Край":
Този, а не тоя селендур, паста ЗАХИР има ли? Кажи бе селчо има ли?17:50 19.08.2020
47 обикновен човек
До коментар #19 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Няма да я затворим,но този наглец да каже, че толкова време не я оправят за да се види как се е строяло през еди кое си првителство, е повече от простотия.Излиза,че безопастността е по-маловажна и няма значение.
17:53 19.08.2020
48 Факт
18:03 19.08.2020
49 Бойчо
До коментар #39 от "Путьо":
Тук си абсолютно прав18:09 19.08.2020
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Ха ха
18:18 19.08.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Най-опасната и
18:27 19.08.2020
54 Асен Колев
18:38 19.08.2020
55 Ооо
Защо всичките тия институции само СК прехвърлят отговорност едни на други - защо са ни???
18:44 19.08.2020
56 eeeeee
19:11 19.08.2020
57 Бай Георги
Коментиран от #81
19:15 19.08.2020
58 Само у нас има
19:33 19.08.2020
59 да бе
много бързо забравихте макадама по пътищата при соц-а!
19:40 19.08.2020
60 Шаран БГ
На № 59 " Да бе " Ако сте над 80 годишна възраст, защо не кажете Царска България колко километра асфалтови пътища остани на НРБ . Знаете ли коя година започнахме да внасяме качествения битум на Енвер Ходжа и да правим асфалт ?
С идването на демокрацията, без да бъде променена една крива на някой път, без да се намали по някакъв начин стръмния наклон на отделни отсечки, без да се очисти една канавка и един водосток / кантонерската длъжност бе закрита/ изведнъж разрешената скорост стана 90 км/ч, колите- западни бързоноги и тъй нареченото вече АПИ се движи с 30 години назад от пътните изисквания. В същия момент се строят некачествени аутобани и единствени в Европата имаме 140 км/ч разрешена максимална скорост. Въпреки многото учебни школи, нарастна броя на водачите с "купените книжки" Поне от 15 години ЗДП плаче за кардинална прарабитка и ново издание , но измъчените от работа законодатели нами5рат сили само да променят я някой член, я някой абзац и гробищата са пълни с "ужасно катастрофирали". Инж. Милчев има право във всичко !!
Коментиран от #65
20:15 19.08.2020
61 чиче
20:28 19.08.2020
62 чиче
20:32 19.08.2020
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Става ли за далавера е ок
До коментар #1 от "Витиня":
А бе, не е магистрала, ама за крадене на бюджетни милиарди, за Борисов и Хунтата става перфектно.20:42 19.08.2020
65 смадок бг
До коментар #60 от "Шаран БГ":
Абе шаран,аз съм карал с часове след шкоди мадара,които не отбиват,сега макар и гадно ги заобикалям,мисли,според мен си умен.20:49 19.08.2020
66 дим56
До коментар #3 от "Минувач":
Всички магистрали и пътиша България се правят от наши фирми и усвоените и ПРИСВОЕНИТЕ пари се делят от Управляващи и Изпълнители " ПОД ЗЕМЯТА И ПОД БОЯТА НИЩО НЕ СЕ ВИЖДА"Чуждестрани фирми ще работят по-евтино и качесвенно
21:18 19.08.2020
67 Байо
До коментар #1 от "Витиня":
АПИ е касичка...там се отчитат успелите да вземат поръчка. Такъв соц си е там, че им да ти зайде. ТРЕЙС направи проблемния участък. Гаранцията е 10г. По закон ТРЕЙС трябва да си го оправи...ама как да стане като вече се е отчел в Кеш. Затуй се тупка топката и сега като свърши гаранцията ние ще си ги платиме 89млн. Да е жив и здрав Баце и Фъндъчката и Хидрострой и Шиши...пак ще се облажат. Щото и новия трябва да се отчете ...21:30 19.08.2020
68 тука е така
21:44 19.08.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Електра
Коментиран от #74, #91
22:04 19.08.2020
71 250
22:10 19.08.2020
72 Джеймс
22:29 19.08.2020
73 123
Коментиран от #80, #82
22:39 19.08.2020
74 Илиян
До коментар #70 от "Електра":
Знаеш ли колко години се минаха от както е построена от царя и станишев не защитавам никой ама няма никаква подръжка само винетки, тол сега да може да се краде повече. Сега мога да кажа, че няма да изкара и толкова ако сега я построят.23:00 19.08.2020
75 Цветан
Но ние знаем, че тези хора срам нямат. Те имат само кореми и чекмеджета.
Бездънни кореми и чекмеджета.
Единствената им цел е да тестват нови нива на търпимост на хората към наглостта на мафията.
При никакви обстоятелства предложението за конституция не бива да се обсъжда в подробности.
И все пак от него за пореден път става ясно едно – Борисов и Пеевски са готови на всичко, само да не пуснат хватката си върху прокуратурата и КПКОНПИ. Готови са да жертват цялата държава и народа. Твърде дълго отглеждаха Гешев и Цацаров и те са им прекалено верни.
Единственият отговор, който българският народ трябва да даде, е твърдо искане за безусловна оставка на Гешев и Борисов. Запомнете: еднакво важно е Гешев да замине заедно с Борисов. Ако падне Гешев и се реформира прокуратурата, имаме шанс да се освободим от мафията.
Безконтролният главен прокурор е повече от съд – той сам преценява дали да повдига обвинения и тази преценка не подлежи на никакъв контрол. Ако прокурорът прецени, че не е извършено престъпление, край – нищо не може да се направи. Когато пък прокурорът си реши или кукловодите му наредят да повдигне обвинение, той може да мърля делото
23:20 19.08.2020
76 Обективен
До коментар #40 от "Умник":
Хубав в Афера няма.Те похвалените са в затвора или работят при мутрите23:57 19.08.2020
77 Серго
00:05 20.08.2020
78 Коко
До коментар #10 от "Политолог":
За магистралите знаем кой реже ленти не се прави на луд00:10 20.08.2020
79 ГРАД КОЗЛОДУЙ
00:59 20.08.2020
80 Даааааааааа
До коментар #73 от "123":
Хаха, 23 км открива Станишев,ама тук говорим за 40 км,които строи и реже лента предсрочно Борисов!07:48 20.08.2020
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Ханко Брат
До коментар #73 от "123":
Да ама цялата отсечка е 40 км, кой ли откри останалите.......!?08:43 20.08.2020
83 wew
09:01 20.08.2020
84 Ха ха
09:43 20.08.2020
85 МКостов
Повечето ПТП-та са заради дупки,пропадания и ужасна маркирова или липсата й.Но ченгетата си знаят "Несъобразена скорост и неспазване дистанция!",от комунизма останало.
Дори и в момента се правят ремонти в София и отново само се асфалтира,а не модернизира пътя и маркировката.Пример:бул България-на места се добавя платно за завой и се свиват другите,а на места и както трябва да се направи умно-не.Примери много за некадърност и недалновидност!!
09:43 20.08.2020
86 Тисъна
До коментар #5 от "Емил":
Не е така, тези отсечки са повече от 10 г и искат ремонт и поддръжка на различни периоди: сезонен, три годишен, пет годишен и т.н. Това, че политизира нещатата си е твой акъл, само че политиката не те застрахова от катастрофи.09:43 20.08.2020
87 Българин
09:44 20.08.2020
88 Котарак
Коментиран от #101
09:48 20.08.2020
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Реле прекъсвач
До коментар #70 от "Електра":
Пък при Тиквата ич, ама ич не се краде рийш ли....хи хи напрежение вече кой за спаружените гейберсстки!!!10:00 20.08.2020
92 СтарТИРаджия
10:02 20.08.2020
93 Бай Ху
10:20 20.08.2020
94 Абе
10:24 20.08.2020
95 Петров
10:25 20.08.2020
96 Zodiac
До коментар #1 от "Витиня":
Този негодник изгонен от пътна полиция не спира да ръси глупости.10:27 20.08.2020
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 популисти жадни за власт
10:43 20.08.2020
99 Казуар
11:31 20.08.2020
100 Някой
До коментар #18 от "А кои сте тия вие":
Жалък си !!!!!!!Много удобно прехвърляте някои проблеми и гледате да ви е изгодно само.Да ти напомня ли колко неща направиха те ?Неща за които любимата ти партия не направи нищо.За маг.Люлин да се сещаш или за един мост над Дунав ?Май не ви изнася обаче.11:51 20.08.2020
101 Някой
До коментар #88 от "Котарак":
Виж първо, чия фирма го строи този участък да не се изненадаш .Някои от БСП ще трябва да ти помогне с отговорите май :))))11:55 20.08.2020
102 Ами това е политиката
12:39 20.08.2020
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 123123
13:45 20.08.2020
105 Dimirest
Коментиран от #115, #120
14:40 20.08.2020
106 Бойко
15:29 20.08.2020
107 Томислав Дончев
До коментар #5 от "Емил":
Преди 12 год.фирма трасед построи този участък,ние замазахме положението да свърши гаранционния срок 12 год,и сега 94 мил за ремонта отпускаме ние с Бойко на Шиши,отворени сме,а вие си приказвайте,идва и вашето време,нова конституция,може и монархия да направим с принц шиши,много сте прости, ние ви плюем ,а вие мислите че роса ви роси15:38 20.08.2020
108 Нормален
16:21 20.08.2020
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 СВИДЕТЕЛ
18:49 20.08.2020
111 Запознат
19:48 20.08.2020
112 бай Брадър
21:38 20.08.2020
113 abv
Лошо качество на изпълнение .
Липса на търсене на отговорност от фирмите изпълнители.
Браво на ГЕРБ,но сега е време да си ходят.
Не потърсиха отговорност и за 'къщите за гости'
Мошеническа държава и това си е.
Чакат да мине време и нещата да се потулят.
Ей нещастници бъдещето е на всички и парите един ден ще изчезнат, колкото и невероятно да ви звучи.
22:37 20.08.2020
114 колю
23:11 20.08.2020
115 ваню
До коментар #105 от "Dimirest":
Такава е защото този участък между Чирпан и Стара Загора е единствения е строен от Станишев и БСП.А сега точно комунягите реват ,че бил повреден и некачествен.Коментиран от #118
23:21 20.08.2020
116 Гошо
08:25 21.08.2020
117 ДЪРВАР
08:31 21.08.2020
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 ЛЪОЛЮ
И КАКЪВ ЕКСПЕРТ ДА Е ТОЙ.КАКВО МУ Е ОБРАЗОВАНИЕТО И ДА НЕ БИ ДА Е ЗАВЪРШИЛ НЯКОИ СВЕТОВНО ИЗВЕСТЕН УНИВЕРСИТЕТ Я ЧЕ ДА ГИ ЗНАЕ РАБОТИТЕ.
08:38 21.08.2020
120 МКостов
До коментар #105 от "Dimirest":
Абсолютна хранилка!Като ти е скапан пътя(платното) слагаш знак дясна лента 90км. а лявата си остава 140км.Да,ама що да мислим за доброто на хората,като може само за нашето,нали!Измекяри гадни!09:26 21.08.2020
121 Шаран БГ
Само в " най-хубавата "България е 140 км/ч. !?!?
Да , така е ! Пресичането на Балкана от "Хемус" през Арабаконак /Витиня/ не знае какво е ремонт от пущането си,докато не се откачи някаква желязна релса за осветлението на тунел и не уби човек. И им дойде на акъла, че трябва да се ремонтират,и трасе, и тунели , и виадукти по тази отсечка до Ябланица.
Но и такова чудо да режеш лента на аутобан като готов, а от другия край да почваш ремот .......това едва ли го има другаде по света !?
И г-н Милчев е до болка откровен !! Откакто станахме капиталисти, не смеем даже да споменем думата "ПЛАН", поради асоциацията с "плановото стопанство на социализЪма" А може ли без предварителна сметка, разчети всякакви да управляваш една организация ?? Била тя дори и А П И ??
Тези дни специалист е видял кусури па варненския Аспарухов мос
18:07 25.09.2020