Last news in Fakti

5 Ноември, 2020 16:39 5 728 23

Ася Георгиева пред ФАКТИ - защо протестират жителите на "Княжево"

  • княжево-
  • софия-
  • трафик-
  • тапи-
  • околовръстен път-
  • ремонт-
  • цар борис трети-
  • никола петков-
  • протест

"Нашият булевард се подготвя да поеме един огромен трафик в близките 10 години, докато се строи Околовръстен път", каза Георгиева

Ася Георгиева пред ФАКТИ - защо протестират жителите на "Княжево" - 1
Снимка: БГНЕС/Архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Втори протест срещу трафика се проведе вчера в столичния квартал „Княжево“. Недоволството на гражданите е породено от автомобилния трафик, който преминава през квартала. Участниците в протеста се обявиха против „планирания ляв завой с тунел от Околовръстен път към булевард „Цар Борис III“ и против „реверсивното движение в жилищен квартал, какъвто е "Княжево“.

Протестът премина под надслов „Княжево не е магистрала“ и се проведе на кръстовището на булевард „Цар Борис III“ и булевард „Никола Петков“.

От ФАКТИ се свързахме с Ася Георгиева, която е активен участник както в този протест, така и в първия протест на жителите на „Княжево“, провел се на 8 юли, за да разберем повече за исканията на протестиращите, за причините за техния протест.

Според Ася, проблемите са много и общата картина е задълбочена. „Конкретно сега в момента има един проекто-проект за включване към разширението на Околовръстен път точно на „Никола Петков“ и „Цар Борис III“. Той е етап от разширението на Околовръстен път. Махнати са старите проекти на арх. Диков, които бяха само с естакади – евтини, бързи, удобни и извеждащи трафика там, където ни бяха обещали, че ще отиде - по магистрала „Люлин“, сегашната „Струма“.

Изведнъж този проект изчезна и се появи нов, в който имаше два тунела в посока от „Младост“ към „Люлин“. Единият тунел се качва отгоре на естакадата – отново има естакада, проектът е много голям и е на две нива, и заминава към „Люлин“, а другият тунел завива и излиза на „Цар Борис III“. Тоест има една бърза връзка за всички транзитно преминаващи и тези, които са за „Цар Борис III“ могат да влизат в този тунел без да влизат в кръстовище. В един момент на това безумие в самото кръстовище са шест ленти. Унищожава се всичко в параметрите на булеварда – не се бутат къщи, нищо не се бута, но се изрязва всичко до къщите и блоковете. Първите 500 метра от кръстовището са първите шест ленти, които излизат заедно с тунела. След това тези шест ленти стават четири и на ул. „Райска градина“ вече влизат в двете ленти с трамвая. Тоест една огромната тапа“, каза тя пред ФАКТИ.

Това обаче е само част от проблема, който виждат жителите на „Княжево“. „От другата страна на булеварда от две години се опитват да въведат едно реверсивно движение, което все още е непостоянно. Тоест сутрин и вечер слагат конусчета, от двете ленти на платното са направени три – намалени са габаритите, за да може да стане реверсивно движението, а за това трябва да има трета лента. Това нещо се оказа, че е незаконно, защото реверсивно движение може да има само когато се извършват ремонтни дейности. Извадиха някакъв проект за трайно реверсивно движение, което значи, че там ще сложат светофари. Върнаха проекта, за да го разглеждат, но имаше питане на депутат от БСП от Перник към министър Аврамова кога започват ремонтът и кога ще се въведе трайното реверсивно движение и тя каза, че догодина започват.

Реално погледнато нашият булевард се подготвя да поеме един огромен трафик в близките 10 години, докато се строи Околовръстен път. След това в общия устройствен план е заложено разширението на „Цар Борис III“, превръщането му в магистрала от градски тип с непрекъснато движение, но за това никой не говори нищо. Ние от 40 години сме с една висяща червена линия, която в един момент е по 10 метра към имотите ни, по 5 метра натам - с всяко едно изменение на общия устройствен план тя варира. Не можеш нито да строиш, нито да ремонтираш, нито да продадеш, защото никой не иска да го купи“, каза още Георгиева.

„Обособеният ни център се унищожава – той просто ще бъде бутнат, защото къщите са на първа линия. Има червена линия, тя цепи и събаря къщите, които пречат, както беше и в проекта за Околовръстен път – тунелът излизаше в олтара на църквата „Свети Пантелеймон“. Когато са питали защо е така – ами, защото по проект не изглежда сякаш е църква. Значи в една къща може, в църква не – „дай сега ще скъсим тунела“, и в момента го преработват да бъде с 90 метра по-къс, за да не излезе в църквата. Някакво безумие“, добави тя.

На въпроса какво би могло да се направи, участничката в протестите каза: „Просто този тунел, който искат да служи за бърза връзка да не съществува, а защо не в този проект за Околовръстен път да няма такава бърза връзка на „Суходол“ – в края на Околовръстния път към магистрала „Люлин“, и да извежда целия този трафик без да го забива в кръговото и всички да се въртят в кръг“.

„Откакто е въведено реверсивното движение, което не е постоянно трафикът на колите се увеличава. В момента по официални данни минават 30 хиляди автомобила на денонощие. Те пъплят по всичките улички на квартала, защото задръстванията са огромни и те няма как да бъдат поети. Технически булевардът не може да ги поеме и тапата, която се получаваше преди във Владайското дефиле сега е преместена – там преминават бързо и в следващия момент вътре в самия ни квартал те се затапват. Няма къде да отидат и всичко започва да ходи по страничките улички, които няма как да ги поемат. Хората действително се възмущават, защото и по „Панорамен път“, и по „Генерал Кутузов“, и по „Войводина могила“ - те навсякъде минават. Няма уличка, която транзитно преминаващите да не знаят“, разказа Ася.

„Кварталът е запушен отвсякъде, а най-лошото е, че това ни очаква в близките десет години. Когато тръгнат да стоят Околовръстен път, тези коли ще трябва отнякъде да минат. Според нас, това удобство с тунела и реверсивното движение го правят, за да могат тези коли да минат оттук. Но нали целта беше този Околовръстен път да стане много отдавна! Преди 15 години г-н Борисов беше кмет на София и стартира магистрала „Люлин“. Обещано ни беше – на нас, княжевци, че там ще се изтегли транзитният трафик, а сега в момента правят всичко възможно да го върнат тук, да направят Околовръстен път, да направят удобства да се минава, защото този път е с 10-12 километра по-кратък от магистралата и хората го предпочитат, но нямаме обща картина, нямаме диалог. Ние не сме наясно какво се случва.

Пуснахме много жалби, становища, съответно не бяха признати. Казаха ни, че не сме собственици, че да претендираме. Има 178 становища, като има такива, които са подписани от повече от един човек – около 350-360 човека са се подписали, но понеже хората не знаят как да се изразяват юридически и са си помагали един на друг от Общинският съвет казват, че били „копи-пейст“ – начинът на вписване бил един и същ, само имената различни. Така тези жалби не са признати с някакви такива основания, че не сме засегнати собственици, че не ни засягат лично имотите“, каза още тя.

В „Княжево“ предстои и да се случат още няколко протеста, като жителите на квартала се надяват на ново обсъждане и диалог. Следващият протест ще бъде в центъра на „Княжево“, след това протестни действия ще има вероятно на „10-ти километър“. „Ние сме в Covid ситуация, не знаем какво ще се случи, все пак трябва да се пазим и ние. Още повече, че обществените обсъждания и времето, в което трябваше да се подават жалби стана по време на предната Covid карантина. По-голямата част от нас случайно разбрахме. Няма никаква прозрачност, а за диалог не може да се говори“, допълни Георгиева.

Тя отбеляза и притесненията на протестиращите относно COVID-19 и обясни, че било целенасочено решение на вчерашния протест да има стотина -по-млади хора. „В тази Covid криза трябва да се пазим“, каза тя. „След като премине Covid ще се съберем, но сега трябва да се съобразяваме с обстановката и да спазваме правилата“. Именно заради това едно обсъждане би било много по-полезно и безопасно за решаването на проблема.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    28 8 Отговор
    та кой ще ги чуе на ХОРАТА ДЪРЖАВАТА е абдикирала от всички и всичко

    Коментиран от #10, #11

  • 2 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    21 9 Отговор
    попитайте САМОКОВСКАТА УЧИТЕЛКА ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА питайте двуличника БОРИСОВ ще ве лъжат омайват със сладки предизборни приказки

    Коментиран от #12

  • 3 Аре ве

    22 23 Отговор
    Княжево е като всички останали крайни квартали, през които минава аналогичен трафик не знам, защо са решили, че са някакви ВИП персони сякаш те като ходят към центъра не минават и не правят задръстване в другите квартали !?!? Заради техните капризи няма да обикаляме половин София и да стават задръствания по другите квартали !

    Коментиран от #13, #15, #17, #20

  • 4 Философ

    13 17 Отговор
    През Княжево трябва да има шест лентов път за да може да извежда движението на всички по бързо!

    Коментиран от #14

  • 5 ББ ГС

    29 1 Отговор
    Нама как цял Перник и пернишка област плюс Дупница и селата около нея да идват на работа в София и да няма задръствания.А хората от тези области пътуват защото няма работни места там.Затвориха и ограбиха заводи и предприятия.
    На ви демокрация.Желю Желев премахна Софийското жилище ,а него го погребаха на село.

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Рррррр

    8 14 Отговор
    Интересно въпросната след като не е собственик за какво протестира и какви интереси преследва. Другата част от столицата също търпеше ограничения при строителството ама нищо не казаха и резултата се вижда. Не виждам, какво някаква група подскача и блокира нещо, което ще е удобство за целия град.Някои хора вече преиграват. Всичките онеправдани и засегнати, че и Ковид намесиха даже.
  • 7 ГруЮ

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "ББ ГС":

    Последното изречение трябва да се сложи в рамка.
  • 8 ГруЮ

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "ББ ГС":

    Но все пак трябва да те коригирам:
    Желю Желев почива в град София на 30 януари 2015 г., на 79 години, малко повече от година след смъртта на съпругата му Мария Желева през декември 2013 г. Обявен е ден за национален траур. Опят е от патриарх Неофит в катедралния храм „Св. Александър Невски“ в София и е погребан с военни почести[12]. Тялото му е положено до гроба на по-малката му дъщеря Йорданка в Боянските гробища.
  • 9 Шуши

    12 5 Отговор
    Княжево има за кмет едно чучело,което само краде пари. Няма кой да защити интересите на Княжево пред голямата община. А всички тези протести са организирани от платени мекерета.

    Коментиран от #16, #22

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Ася Георгиева

    11 0 Отговор

    До коментар #3 от "Аре ве":

    Бул Цар Борис 3 е единствения булевард в София, който е част от републиканската пътна мрежа клас 1-1.Извинете, че сме капризни и желаем транзитния трафик да е насочен по АМ Струма, а не по булеварда , през който минават 30000 автомобила на ден! Бул Цар Борис 3 не е АМ
  • 14 Ася Георгиева

    10 0 Отговор

    До коментар #4 от "Философ":

    Бул Цар Борис 3 е единствения булевард в София част от републиканската пътна мрежа с над 30000 преминаващи автомобила на ден.Напълно сте прав не 6 а 12 ленти трябва да се направят да се заличи този квартал за да могат всички спокойно да влизат и излизат от София!
  • 15 Ася Георгиева

    11 0 Отговор

    До коментар #3 от "Аре ве":

    Въпросната е собственик при следващия етап заложен от близо 40 г и приет ОУП за реконструкция на единствения булевард в София принадлежащ към републиканската пътна мрежа.Преди построяването на АМ СТРУМА беше единствен път.С това мислене на парче, всеки да се интересува само от своята къщичка и на него да му е най удобно, все пак проблема на давещите се е проблем на самите давещи се,когато дойдат и потопят нашата глава, нямаме право да протестираме! ЗАСЛУЖАВАМЕ СИ ГО!
  • 16 Ася Георгиева

    10 0 Отговор

    До коментар #9 от "Шуши":

    Обвинявате районния кмет, че не ни защитава, но той е зависим от СО такава е системата.Затова нашите искания и предложения са насочени към СО с желанието тя да преразгледа решенията си и по най добрия възможен начин да защити здравето,качеството на живот на целия кв Княжево, както в краткосрочен така и в дългосрочен план и в частност на пряко засегнатите собственици,тъй като ние сме жители на гр.София!Ние не очакваме някой да ни плаща за да защитаваме нашия начин на живот! Такава практика не ни е известна!Ако сте участвали в нея , моля дайте пример!
  • 17 ЛИДИЯ

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "Аре ве":

    А вие да не би да сте ВИП персона? Все едно на вас да ви построят магистрала от градски тип точно пред входната врата и да трябва да се оглеждате постоянно заедно с децата ви да не ви замете някой Шумахер, нищо че се води квартал на София...
    Това нормално ли е?
    Ако това е нормално, моля да ми го обясните с факти и документация която не е налична или не е вярна.
  • 18 Геноцид

    8 0 Отговор
    Княжевци нищо не искат освен да ги оставят на мира. Писна ми от тъпи изказвяния:"Не може да ни спрете! Княжево е вход /изход!" и др. подобни. Кой Ви каза, че някой иска да Ви спира? Всички които минават от тук имат искания.. да минават с 100км/ч,да няма светофари, да ни бутнат половината квартал за да е по- широк пътя и какво ли още не! Та какво само ревете, че княжевци искат???

    Коментиран от #21

  • 19 Софиянка

    3 0 Отговор
    Защо АПИ води бул Цар Борис III от ОП за път клас I-1 Е79 ,в същото време АМ Люлин също се води Е79? В крайна сметка Е79 от къде минава, че нещо почнах да се обърквам?
    След като булеварда се води международен път, защо е забранено преминаването на камиони? Защо това е единственият път в Столицата, стопанисван от АПИ, а не от СО ?
  • 20 Рико

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Аре ве":

    Един приятел казваше : не може хем да искаш да си до трамвая,хем да искаш не ти дрънка.
  • 21 Рико

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Геноцид":

    Нека се обсъжда спокойно. Не съм специалист, а и от квартала не съм,но ще си позволя едно предложение : трафикът от магистралата да не навлиза на кръстовището Горнобански път; някъде около "Пушкин" завива на юг; стига до Княжевското; минава в тунел отдолу и излиза някъде след читалището. Нещо такова, става ли?
  • 22 Сев

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Шуши":

    Как не Ви е срам! Смятате, че всичко е платено щом си на протест. То е явно, че Вие освен срещу заплащане не бихте излезнали на протест. То затова сме на това положение!
  • 23 ККК

    3 0 Отговор
    Много добре казано. Подкрепят с две ръце Ася Георгиева.