Last news in Fakti

27 Март, 2023 08:54 3 073

Калоян Станчев пред ФАКТИ: Политиката изглежда точно като автомобилно рали, а всяка партия носи своята индивидуалност

  • калоян-
  • станчев-
  • български възход-
  • избори-
  • партия

Стефан Янев е единственият български политик, който не само обеща, но и предприе реални действия и успя да постигне реални резултати по времето, когато беше служебен премиер, казва кандидатът за депутат

Калоян Станчев пред ФАКТИ: Политиката изглежда точно като автомобилно рали, а всяка партия носи своята индивидуалност - 1
Снимка: Личен архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Партиите в следващия парламент дали ще успеят да съставят правителство... За вота на 2 април говорим с Калоян Станчев, който е кандидат за депутат от „Български възход“ - №15 в бюлетината. Той е водач на листата в 24-ти МИР и президент на Българската автомобилна федерация.

- Г-н Станчев, какво ви привлече към „Български възход“. Като президент на Българската автомобилна федерация имате доста задачи и отговорности?
- Стефан Янев е единственият български политик, който не само обеща, но и предприе реални действия и успя да постигне реални резултати по времето, когато беше служебен премиер. В този момент страната ни се нуждае от нова перспектива в политическия ни живот. Осъзнах, че активните граждани, какъвто съм и аз, трябва да поемем отговорност за съдбата на собствената ни нация и държава.

- Политиката на какво състезание бихте я оприличили…
- От моя опит и перспектива, политиката изглежда точно като автомобилно рали, а всяка партия носи своята индивидуалност. В автомобилния спорт има много дисциплини и всяка от тях носи своята индивидуалност. Спортистите и публиката, по един или друг начин, се асоциират с избраната любима дисциплина. Всяка една е важна за този спорт. Същото е и в живота – всяка сфера в обществения ни живот е важна и не трябва да се подценява.

- „Български възход“ се явява самостоятелно този път. Какво ви дава повод, че ще успеете да влезете в парламента?
- Изобщо не разглеждаме друга възможност освен тази, че „Български възход“ ще е част от 49-я парламент. Многобройните ни срещи с хора от цялата страна и тяхната подкрепа ни дават тази увереност.

- ГЕРБ-СДС, ПП-ДБ, „Възраждане“, ДПС и БСП се смятат за сигурни. С коя от изброените партии „Български възход“ се чувства като най-близка…
- Ние винаги сме подчертавали, че търсим диалог и съгласие с всички партии, ако те споделят очертаните от нас национални приоритети. В момента имаме сериозна политическа криза и изходът от нея може да бъде постигнат само ако партиите разговарят помежду си и търсят решения в името на българските граждани. Ние сме готови да търсим широко обединение и съгласие по важните за държавата теми. Нашият апел е с разумни доводи и аргументи да търсим решения за бъдещето на България, защото всеки българин трябва да има яснота за себе си, за децата си, за родителите си.


- Какви са шансовете пред новия парламент за съставяне на кабинет?
- Както и досега, „Български възход“ е твърдо решена да работи в тази посока, в дух на съгласие, дух на здрав разум и дух на търсене на онези приоритети и решения за съставяне на правителство и за управление на България, така че страната ни да тръгне по пътя на развитието. Единственият път за съставяне на стабилна управленска конструкция е на базата на коалиция, разбирателство и национално съгласие по основни национални приоритети. Трябва да се търси диалог и работещи решения в интерес на гражданите.

- Много партии начертаха т.н. „червени линии“. Вие какво не бихте прекрачили, ако се стигне до разговори с вас…
- Нашата червена линия винаги е бил само българският национален интерес.

- Има една тема, която вас - като състезател, няма как да не ви вълнува. Темата за безопасността по пътищата. Защо умираме по пътищата…
- Темата за безопасността по пътищата е приоритетна за мен. Важно е да се анализира подходът за превенция, така че войната по пътищата да спре. Необходима е адекватна нормативна уредба и контрол, внимание и подобряване на пътната инфраструктура, създаване на условия за изграждане на полигони за безопасност, нетърпимост на обществото към нарушителите, превенция, прилагана през всички обществени организации и институции, в това число и автомобилните, мотоциклетните и картинг клубовете у нас.
Друга тема, която превърнах в лична кауза, са проблемите и нуждите на хората с увреждания в България. Те заслужават достоен живот, достъпна среда, право на труд и адекватно здравеопазване, условия за спорт и културен живот. Още от първия ми ден като Народен представител ще се боря за Ратифицирането на Факултативния протокол към Конвенцията за правата на хората с увреждания на ООН и за Законодателни промени за гарантиране на Граждански права на хората с увреждания. Ще работя, за да превърна тези хора във „видими“ за обществото и политиците.

- Основно говорим за пътната инфраструктура, но къде остава културата на шофиране, начинът, по който се вземат книжките…
- През последните няколко години всички процедури по издаване на шофьорски книжки са дигитализирани и стана почти невъзможно да има порочни практики в този процес. Въпросът по-скоро е какво се случва след получаването на книжка. Самото придобиване на право да шофираш е първият етап, там се придобива една обща база от умения. За съжаление, у нас няма нито един полигон по европейски стандарт, на който да надграждаме шофьорските си умения. Автомобилните спортни клубове също подценяват възможността да предоставят на гражданите услуга, с която те да надграждат уменията си. Отново остава въпросът кога и къде ще се изградят тези съоръжения. Възпитанието в тази посока трябва да започне от вкъщи, през училището и обществените организации, след това през курсовете за шофьори, следвани от мерки за надграждане на уменията и придобиване на опит. Също така е важно и адекватното прилагане на закона от контролните органи и тяхната подготвеност. Всички знаем, че българинът е примерен шофьор само извън пределите на България. Ето това трябва да се промени. Проблемът е широкоспектърен и може да се реши от всички нас, без изключение.


Платена публикация

Свързани новини