Президентът Румен Радев, държавният глава Румен Радев, върховният главнокомандващ Румен Радев поиска референдум за еврото. Искането бе отхвърлено от председателя на парламента Наталия Киселова (БСП), но дали с това темата е приключена!? Много конституционалисти смятат, че с това си действие президентът Радев е нарушил основния закон, а това дава пълно основание да се поиска импийчмънт. И това е пак според основния ни закон.
Импийчмънт – тест или принасяне в жертва
С евентуалното отстраняване от поста на Румен Радев, той става жертва на „системата“. Така той „пада от поста“, но това ще му даде сила да „стъпи“ на политическия терен с партия. Дали тя ще е антиевропейска и проруска… ще видим.
Факт е, че президентът Радев съвсем съзнателно наруши Конституцията на България с предложението си за референдум за еврото. Той много добре знае, че това му действия е противоконституционно. Самият факт, че юридическият му секретар Крум Зарков подаде оставка на това основание, защото не е съгласен с това действие на Радев, е красноречив. Зарков хвърли оставка, а президентът я прие. Само разминавания във възгледите ли… Не, със сигурност има и друго.
Ще припомним, че по време на консултациите за съставяне на правителство в 48-ия парламент, когато Радев прие парламентарната група на „Възраждане“ на 9 ноември 2022 г., държавният глава категорично отказа да свика референдум за еврото, но и много добре се аргументира за това.
Само преди два месеца, на 13 март, на среща със студенти в Пловдивския университет Радев ясно заяви, че не може да наруши Конституцията, подписвайки указ за референдум, и че с подписване на договора за влизане в ЕС сме поели ангажимент да въведем еврото.
На 9 май 2025 година държавният глава направи точно обратното – използва правото си на обръщение към нацията и призова за референдум. Какво се промени във виждането на Румен Радев? Само той си знае, но завой на 180 градуса не се прави случайно.
Ако трябва да сме реалисти, ние можем да се откажем от еврото само и единствено, ако излезем от ЕС.
Президентът много добре знае какви решения има на Конституционния съд по темата, но въпреки това явно съвсем съзнателно наруши Конституцията, предлагайки въпрос за референдум, но за отлагане поне с 1 година, а не до 20 години, както искат от „Възраждане“.
БСП
Ще поска ли някоя партия импийчмънт? Това е въпросът. Дали има основания за импийчмънт – има. Много юристи са единодушни около това. За да мине в парламента един ипийчънт, са необходими 160 гласа в парламента.
Какво показват сметките
ГЕРБ-СДС, ПП-ДБ, „ДПС-Ново начало“, БСП – Обединена левица и „ДПС-ДПС“ правят 169 гласа (това са и партиите, които твърдо искат еврозоната да ни се случи). „Възраждане“, „Величие“ и МЕЧ, както и коалиционният партньор в управлението – ИТН, са категорично за референдума (71 гласа), но те са без значение, ако БСП реши да свали Радев. БСП го издигна, БСП може и да го свали. Социалистите последни излязоха с декларация, че пътят на България е в ЕС, включително и еврозоната. Ще „бутне“ ли БСП Радев с импийчмънт… Остава да видим дали ще има смела партия, или просто „политиците си лаят“ – всеки според силата и възможностите си.
За Радев е изгодно, след като се отхвърли референдума в парламента, да последва импийчмънт, но да видим колко са смели политиците ни…
Ще „бутне“ ли БСП Радев с импийчмънт…
14 Май, 2025 12:52 5 235 195
Ако сме реалисти, ние можем да се откажем от еврото само и единствено, ако излезем от ЕС

Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 88 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #37, #178
12:57 14.05.2025
2 Кой полезен идиот от Брюксел
Коментиран от #12
12:58 14.05.2025
3 Ако има Народ и Държава
Коментиран от #79
12:58 14.05.2025
4 Рускинята от снимката
Генерал Решетников.
13:00 14.05.2025
5 Гражданин
13:00 14.05.2025
6 вече бивш бесепар
13:01 14.05.2025
7 Цък
13:01 14.05.2025
8 Софийски селянин,
Президентска република с умерена диктатура,само по този начин ще има ред и правила!!
Коментиран от #14, #32
13:02 14.05.2025
9 Георги
13:02 14.05.2025
10 Мммм не!
13:02 14.05.2025
11 Коректор
Коментиран от #16
13:02 14.05.2025
12 Хахахаха
До коментар #2 от "Кой полезен идиот от Брюксел":
И аз това се чудя. Трябва да има референдум ЗА и Против България в ЕС и НАТО! ПОИМЕННО! Това което изгуби се изнася за там където е гласувал! Поименно, за да се знае, кой трябва да се изнася. Така, държавата ще се изчисти от ненужна шума. Иначе, няма решение.Коментиран от #15, #58, #131
13:03 14.05.2025
13 !!!!
Коментиран от #21, #81
13:03 14.05.2025
14 Хахахаха
До коментар #8 от "Софийски селянин,":
Така ли? А защо беларусите бягат по Европа да живеят и то при положение, че е доста трудно да се уредят документи?Коментиран от #165
13:05 14.05.2025
15 Да бе , да ! 🤔
До коментар #12 от "Хахахаха":
Те атлантиците ни едвам се върнаха от Възродителната екскурзия , ти сега пак ги пращаш към Анадола ! Недей така !Коментиран от #20
13:06 14.05.2025
16 Хахахаха
До коментар #11 от "Коректор":
Така е написано, защото няма вариант да направи проевропейска партия. Хахахаха.13:07 14.05.2025
17 !!!?
Коментиран от #92
13:07 14.05.2025
18 Аз съм от ссср
13:07 14.05.2025
19 Радю го активираха
13:08 14.05.2025
20 Хахахаха
До коментар #15 от "Да бе , да ! 🤔":
Пускай референдума ПОИМЕННО, да се види, кой ще се изнася. Аз съм сигурен, че за проевропейците няма проблем да се изнасят за Европа. Ама като гледам, копейките доста ви е страх от раша. Дет се вика - любов от разстояние имате към нея!Коментиран от #28, #35
13:08 14.05.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 БАИ ДОБРИ
13:12 14.05.2025
24 Да, веднааг!
13:12 14.05.2025
25 ЦИРК
Просто последната седмица всички си показаха лицата. А отказа на Киселова да допусне до разглеждане в пленатна зала предложението за рефендум, е най яркят дебилен и нагъл факт, как мафията и задкулисието ни управлява. Което автоматично ще направи така, че най-вероятно в следващия парламент ГЕРБ, ДПС ще се поберат общо в 30 места. БСПОЛ и ППДБ са под 4%.
Коментиран от #38, #124
13:12 14.05.2025
26 Колю
13:13 14.05.2025
27 Макробиолог
13:13 14.05.2025
28 Да бе , да ! 🤔
До коментар #20 от "Хахахаха":
Атлантиците заминавате за Турция , на която служите : селското ни стопанство бе унищожени за да ни покриете с турска стока , енергетиката ни бе унищожена за да го има Турски поток и турски АЕЦ и , от които вече купуваме ток...Така че прав ви път !Коментиран от #34, #40
13:16 14.05.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ИМПИЙЧМЪНТ !
13:17 14.05.2025
31 Българин
Коментиран от #33
13:17 14.05.2025
32 Точно
До коментар #8 от "Софийски селянин,":
Пеевски беше гласен да застане начело точно на такъв диктаторски режим в България тип ЛукашенкКоментиран от #36, #39
13:18 14.05.2025
33 къде пише
До коментар #31 от "Българин":
Къде пише черно на бяло, че можеш да отложиш приемането на Еврото?Коментиран от #146
13:18 14.05.2025
34 Хахахаха
До коментар #28 от "Да бе , да ! 🤔":
Копейки, не бутайте България навън от ЕС! Не бутайте България към раша, защото тогава ще останете под милион в България! Мястото на България е в ЕС и там трябва да си остане. България е Европа! Ако не ви харесва, референдум за това, ако загубите се изнасяте в посока раша.Коментиран от #106
13:19 14.05.2025
35 Селянина с колелото
До коментар #20 от "Хахахаха":
Като се изнесеш в Източна Европа или Америка след един месец си умрял от глад. Там вече емигранти не искат и няма кой да плаща "социалки" на такива като теб да стоят без работа. Я виж Факултета, Столипиново, Шекера и другите подобни как се напълниха от средата на миналата година. Всичките гастербайтери масово се връщат. Що ли?Коментиран от #42
13:19 14.05.2025
36 така е
До коментар #32 от "Точно":
Пеевски се беше отказал да се занимава с България, но Спецназ го спукаха от бой в Абу Даби и му показаха, че няма връщшане назад.13:19 14.05.2025
37 Дааа
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Би било голям подарък за Радев и България, един импийчмънт.... Нова голяма партия на Радев, неминуемо ще помете статуквото! Защото единствено той има реалната тежест да се пребори с мафиотският модел на управление!!! Онези 65 процента от българите, които не гласуваме, ще имаме вече реален избор за истинска промяна и спасение на Родината!!!13:20 14.05.2025
38 Факти
До коментар #25 от "ЦИРК":
Мечтай си Промяната да са под 4%. Те вдигат подкрепата и са твърдо втора политическа сила. Възраждане и ДПС на Делян се борят за третото място. ИТН няма да влязат, но БСП ще влязат - те имат твърд електорат, който има още малко живот.Коментиран от #76, #78
13:20 14.05.2025
39 Всъщност
До коментар #32 от "Точно":
Пък и сега си имаме натовско Баце .13:20 14.05.2025
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Някой
Коментиран от #47
13:22 14.05.2025
42 Хахахаха
До коментар #35 от "Селянина с колелото":
Много обясния, не каза нищо. На запад живеят 3 млн българи. На последните парламентарни избори в България, от раша гласуваха 200 българи! 200! На слънчака, ЗИМАТА има повече руснаци!13:22 14.05.2025
43 ежко
13:23 14.05.2025
44 Оня с Рогите-Даниил е мой подчинен
Бай Румене да знаеш от болка се умира
Но Бай Румене знай така ,ще дойдеш при мен най-бързо
Но Не бой се бай Румене ще си
Заобиколен от приятели бай Румене
Айде чакам те
13:23 14.05.2025
45 КОИ Е ПО УМНИЯ ГЕНЕРАЛ
13:24 14.05.2025
46 Макробиолог
До коментар #40 от "Хахахаха":
Полша колко да е пропутинска?13:25 14.05.2025
47 Хахахаха
До коментар #41 от "Някой":
След като еврото трябва да бъде въведено, каква е ползата на Радев, да е след година? Какво ще промени тази година? Защо трябва да е след година, какво ще промени това? Ееееее браво, цял референдум, за една година да имаме още лев? Какво ще промени?Коментиран от #53
13:25 14.05.2025
48 Евро
Коментиран от #54
13:26 14.05.2025
49 ЦЕЦО
13:28 14.05.2025
50 Питам
През януари в 10 държави от ЕС минималната работна заплата е била под 1000 евро на месец: България (551 евро), Унгария (707 евро), Латвия (740 евро), Румъния (814 евро), Словакия (816 евро), Чехия (826 евро), Естония (886 евро), Малта (961 евро), Гърция (968 евро) и Хърватия (970 евро).
Данните са от 10 Apr 2025. Много често се дава за пример Хърватия, но никой не казва, че хърватите влизат ол-ин с минимална заплата от почти €1000! И въпреки това, приемането на еврото не мина без сътресения. Някой може ли да ми обясни, как един пенсионер ще оцелее с тези €250 на месец? Защото скок на цените ще има...И то не малък. С какъв акъл тръгваме към това евро с тези заплати и пенсии?
13:28 14.05.2025
51 хе хе
Πpeз минaлaтa гoдинa cpeднaтa нeтнa зaплaтa в Xъpвaтия e билa 1139 eвpo, oтбeлязвaйĸи 14% yвeличeниe в cpaвнeниe c пpeдxoднaтa гoдинa, cпopeд дaнни нa плaтфopмaтa МојРоѕао в пpoyчвaнe зa тeндeнциитe нa пaзapa нa тpyдa зa 2023 г. Toвa e вoдeщият пopтaл зa тъpceнe нa paбoтa в cтpaнaтa. Cpeднaтa зaплaтa e мaлĸo пo-ниcĸa - 1028 eвpo.
Дaннитe гope дoлy ce пpипoĸpивaт c oфициaлнaтa cтaтиcтиĸa. Cпopeд Xъpвaтcĸoтo cтaтиcтичecĸo бюpo cpeднaтa мeceчнa нeтнa зaплaтa зa юни 2023 г. e 1150 eвpo, ĸoeтo в cpaвнeниe c мaй 2023 г.. Cpeднaтa мeceчнa бpyтнa зaплaтa зa юни 2023 г. e 1 590 eвpo, ĸoeтo в cpaвнeниe c мaй 2023 г. пpeдcтaвлявa нoминaлнo yвeличeниe oт 1,8% и peaлнo yвeличeниe oт 0,9%. Cpeднитe нeтни дoxoди зa юни 2023 г. възлизaт нa 991 eвpo, дoĸaтo cpeднитe бpyтни дoxoди ca 1327 eвpo.
Cпopeд дaннитe нa МојРоѕао имa нaмaлявaнe нa бpoя нa гpaждaнитe, ĸoитo пeчeлят пoд 750 eвpo, дoĸaтo 69% oт гpaждaнитe пeчeлят мeждy 751 и 1500 eвpo.
Πлaтфopмaтa paзглeждa и ĸoи ca нaй-дoбpe плaтeнитe пpoфecии в cтpaнaтa. Bce oщe лиcтaтa ce вoди oт пpoфecии в ИT ceĸтopa. Taĸa нaпpимep oблaчнитe инжeнepи oглaвявaт cпиcъĸa c нaй-ви
13:29 14.05.2025
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Някой
До коментар #47 от "Хахахаха":
Това не е мой избор. Може би пита по принцип, защото така искат да го въведат. Пита дали одобряват това което се опитват да направят. Ако не ни одобрят, може на референдум да се пита. Дали да искаме конвергентен доклад до 2050г. например. Да видят как ще го изкарат противоконституционно? Отделно края на година ще въвеждат дигитално евро. Хубаво е да се види резултата. Разни ги е страх, че някой ще решава дали си заслужил да имаш пари.Коментиран от #62
13:30 14.05.2025
54 Хахахаха
До коментар #48 от "Евро":
Пичага, в много напреднали държави да ти кажа, почти вече не се ползват и банкноти! Хората незнаят как изглеждат даже. Пазаруваш електронно с цифри, дали са левове, крони, евро, леи или каквато и да е, няма значение. Защото ти не ги виждаш. Пазарува се електронно с карти. Какво по-удобно от това? Какво ви бърка (още повече, че казват, че еврото трябва да бъде прието), че да било отложено с година? Какво ще промени тази година?Коментиран от #59
13:30 14.05.2025
55 хе хе
Дaлeч пoд тяx - тeзи c нaй-ниcĸитe зaплaти - ocтaвaт чиcтaчитe (677 eвpo), шивaчитe(673 eвpo).
Дopи и дa paбoтят в cфepитe c нaй-дoбpe зaплaтeни пoзиции, зa xъpвaтитe имa знaчeниe дaли щe ca в poдни ĸoмпaнии или в чyжди. Зaплaтитe в чacтнитe ĸoмпaнии c чyждecтpaннa coбcтвeнocт ca cъc 7% пo-виcoĸи oт cpeднитe и възлизaт нa 1222 eвpo. Дoxoдитe нa cлyжитeлитe в мecтни чacтни ĸoмпaнии ca c 4% пo-ниcĸи oт cpeднитe (1092 eвpo).
Cпopeд дaнни нa Мој Роѕао cpeднитe зaплaти в дъpжaвнитe ĸoмпaнии ce движaт oĸoлo 1088 eвpo (5% пoд cpeднoтo), a мeceчнитe дoxoди нa cлyжитeлитe в пyбличнaтa и мecтнaтa aдминиcтpaция ca 1039 eвpo (9% пo-мaлĸo oт cpeднoтo).
Haй-виcoĸитe зaплaти пpoдължaвaт дa ca в cтoлицaтa Зaгpeб. Haй-ниcĸитe зaплaти ca в oĸpъзитe Bиpoвитишĸo-пoдpaвcĸaтa жyпaния е paзпoлoжeнa в Изтoчнa Xъpвaтия (-19%) и Byĸoвapcĸo-cpeмcĸa (-19%). Haй-виcoĸaтa cpeднa зaплaтa e peгиcтpиpaнa в Зaгpeб: 10% нaд cpeднoтo.
13:30 14.05.2025
56 Ти си
Възраждане искаше да се забрани приемането на еврото а сега Радев иска само да се отложи приемането му във времето !
Претопени пропагандни манджа не ям .....
13:31 14.05.2025
57 ФАКТ
не трябва да се подхлъзват по идеята за
импийчмънт на Радев.Не че,не трябва.
Това парламентарно действие ще изпише
вежди,вместо да извади очите на Радев.
Остава му мало "президентстване" Нека сам
си затъва все по-дълбоко и по-дълбоко.
13:32 14.05.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 аз щи кажа
До коментар #54 от "Хахахаха":
Има много палета с български левове от контрабанда приготвени за покупка гласовете на народа. Ако от 1.1.2026 приемем еврото, никой няма да се продаде за левовете ти. Затова не искат да бързат.Коментиран от #72
13:33 14.05.2025
60 Българин
Коментиран от #66
13:34 14.05.2025
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Хахахаха
До коментар #53 от "Някой":
Пари (хартийки) не е нужно да има,в една работеща държава. Не мислите ли, че всъщност чрез тези хартийки върви много лесно сивия бизнес? Когато всичко е електронно се вижда движението на парите, а когато е с хартийки, никой незнае кой на кой е дал и къде са отишли и защо са там! Вие ако сте честни хора, няма ли да ви харесва да има по-добър контрол на тези неща? Ще намалее корупцията, защото ще има много по-малко пари в брой! Ще намалее сенчестия бизнес, защото няма да има толкова пари в брой.Коментиран от #152
13:35 14.05.2025
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Гечката хвърли кърпата
13:36 14.05.2025
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺
До коментар #61 от "Дебил":
Май проруските отпадъци виете по-силно!Коментиран от #71, #90
13:36 14.05.2025
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 На глупакът ...
Коментиран от #73, #74
13:38 14.05.2025
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Хахахаха
До коментар #59 от "аз щи кажа":
Значи точно съм написал и коментар 62! Едно от решенията за легалния бизнес, справяне с корупцията и т. н. е намаляне ползването и печатането на валута. Всичко трябва да се плаща с карти по електронен път! Всичко да се вижда, къде са парите, къде са отишли и кой ги ползва и така! Или вие обичате да си плащате под масата? Не виждате ли, че тази система вече е остаряла и всъщност допринася за високата корупция в България?13:39 14.05.2025
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Политкоректен
Коментиран от #83
13:43 14.05.2025
76 ЦИРК
До коментар #38 от "Факти":
Явно не комуникирате с Българи смятащи се за турци или с смятащи се с турски произход... ДПС на Пеевски е аут, никой не го брои за нищо. Последните избори по-голямата част от тези хора (които не гледат Българска Телевизи, нито четат и слушат БГ медии), се подведоха и гласуваха за Пеевски. Вече това няма как да се случи. Старото ДПС ще влезе, но по-праволинеините (ако мога да кажа "по-доверчивите") им избиратели сами виждат по селата какво се случва и как самите те страдат (там един дерибей от ДПС властва над цялото село и коли и беси без съд и присъда). След всичките ми наблюдения и разговори (доста пътувам из страната) тези хора по-скоро се ориентират към ИТН.ППДБ при избирателна активност над 50% нямат никакъв шанс за 4%. На последните избори единственно факта че избирателната активност смешните беше 28% ги спаси. В градовете където кметовете са от ПП, цари пълна анархия и проблемите са огромни. А това много пряко засяга и е директно видимо от хората които са гласували за ПП и вече предизвика голямо гражданско недоволство и отлив на избиратели.
ГЕРБ единственно в ромските махали къде на сила къде с пари, ще могат да спечелят електорат. Дори хората от държавната администрация вече не могат да ги понасят (а те бяха най-верните последователи на ГЕРБ-СДС).
Не подценявайте и показната наглост която проявиха управляващите с недопускането на ДВА референдума, и не защото са непротивоконституционни (доводите и обосновката дори на КС е изсмукана от пърст
Коментиран от #88, #176
13:55 14.05.2025
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 ЦИРК
До коментар #38 от "Факти":
... Не подценявайте и показната наглост която проявиха управляващите с недопускането на ДВА референдума, и не защото са непротивоконституционни (доводите и обосновката дори на КС е изсмукана от пърстите - хващат се за думата "required", и я тълкуват като "mandatory"/"obligatory").Коментиран от #82
13:56 14.05.2025
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Мъф Потър
14:00 14.05.2025
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Процедура има
До коментар #75 от "Политкоректен":
Импийчмънтът е процес, чрез който законодателен орган или друг законно учреден съд повдига обвинения срещу длъжностно лице за неправомерно поведение. Чл. 103 от Конституцията регламентира този процес. Името на процедурата, понятно, не е импийчмънт.Коментиран от #91
14:02 14.05.2025
84 САНДО
14:04 14.05.2025
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Хигиенизатор
До коментар #69 от "Му ха ха ха":
Ще го усетиш!14:04 14.05.2025
87 баце
14:05 14.05.2025
88 Майтап
До коментар #76 от "ЦИРК":
Като дойдат изборите да не се скриеш?Коментиран от #105
14:05 14.05.2025
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 баце
До коментар #67 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":
Говорим за закон и демокрация в БГ. Какво общо има Русия или ЕС или САЩ ?14:07 14.05.2025
91 баце
До коментар #83 от "Процедура има":
Обвинения за какво ?14:09 14.05.2025
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 голем смех
Макар статистически това да не е невярно, публикациите не вземат под внимание цялостната картина за икономическото развитие на Хърватия.
Спестява се информацията, че става дума за разлика само от 0,1 процентни пункта спрямо инфлацията на годишна база през февруари.
Не се споменава също, че с изключение на това минимално увеличение през март, инфлацията в Хърватия непрекъснато спада след влизането в еврозоната. Прогнозните данни за април 2024 г. също сочат вероятен нов спад след минималното покачване през март.
Пропуска се фактът, че ръстът на доходите в страната за миналата година е средно 12% на годишна база. А Хърватия е сред трите държави в ЕС с най-висок икономически растеж.
Според Европейската централна банка приемането на еврото има слабо отражение върху потребителските цени в страната.
14:11 14.05.2025
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Хахахаха
Коментиран от #101
14:14 14.05.2025
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Какво е това БСП
14:15 14.05.2025
99 Новите
14:15 14.05.2025
100 как кайш
До коментар #95 от "ЦИРК":
Става дума за класически случай на тенденциозно подбиране на информацията по даден въпрос, така че тя да потвърждава определена теза, като в същото време се игнорира голямо количество други данни, които ѝ противоречат. Този манипулативен похват е известен като чери пикинг (от англ. cherry picking) – заключение на базата на малък брой тенденциозно подбрани доказателства.Коментиран от #150
14:16 14.05.2025
101 така е
До коментар #96 от "Хахахаха":
И днес поредния един милион изтече от джобовете на българския данъкоплатец, през проксито на турския Боташ и замина в ръчичките на Кремъл.14:18 14.05.2025
102 Време е да се разбере
Коментиран от #104
14:19 14.05.2025
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 ой ой ой
До коментар #102 от "Време е да се разбере":
Ай ай как само ни се иска да стане, ай ай ай! Иииих!14:20 14.05.2025
105 ЦИРК
До коментар #88 от "Майтап":
Да се скрия от какво ?Те следващите избори са на хоризонта вече, като приемем еврото от догодина (без мерки които да ви защитават нито вас нито мен, от инфлацията), като изтече срока за регулирания пазар на цените на тока и за битовите абонати, много хора от сегашните плямпала ще се скрият. И ще обърнат плочата, ама ще е късно за каквото и да било. Като почнете да ръфате постна филия с шарена сол за вечеря, защото пари за друго след 12 часа работен ден няма да имате.
Коментиран от #108
14:20 14.05.2025
106 Българин
До коментар #34 от "Хахахаха":
ЕС беше преди двадесет години ти добре ли си с Урсуланците ли искаш да живеешКоментиран от #110
14:20 14.05.2025
107 Мария Атанасова Мисиркова!?
14:22 14.05.2025
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Искам импийчмънт
14:23 14.05.2025
110 Хахахаха
До коментар #106 от "Българин":
Аз не съм казал, че съм за Урсула. Тя все пак няма да е вечно там, ЕС все пак не е раша, където управляват до живот. Мисля също, че е време да се сменя, но това не променя нещата. България трябва да върви с ЕС и това е.Коментиран от #117
14:23 14.05.2025
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Плюнка
14:25 14.05.2025
113 Хахахаха
До коментар #111 от "Абе":
За кое не сме готови? Какво ще стане? Не сме готови, щот трябва първо да пласират палетите с левовете ли? Как реши, че не сме готови?Коментиран от #180
14:26 14.05.2025
114 Глупости
14:26 14.05.2025
115 Осъдиха доживот
Коментиран от #143
14:27 14.05.2025
116 000
14:27 14.05.2025
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Ъхъъъъъ ....
14:29 14.05.2025
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Веднага
Коментиран от #130
14:30 14.05.2025
121 Незабавно
Коментиран от #132
14:31 14.05.2025
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 българин
До коментар #25 от "ЦИРК":
Съгласен съм с вас. От позицията на каква квалификация М.Атанасова разсъждава за действията на Президента и прави извод, че са противоконституционни. Недоумявам как хора, които никога не са чели Конституцията на РБ и законите, имат самочувствието да коментират и да се произнасят като последна инстанция. Хора, спрете с тая злоба, не знам от къде извира тази арогатнтост и наглост да се оплюва всеки и всичко, вместо това четете и не е лошо да имате поне малко институционална култура. Далеч съм от мисълта да защитавам Румен Радев, но не може по този начин да се говори за Президента, който и да е той, необходимо е малко уважение към тази институция. А що се отнася до Киселова, същата по един абсолютно недопустим начин еднолично върна предложението на Президента за провеждане на референдум, тя няма такива правомощия, нито е компетентна да преценява допустимостта на предложението, след като то е подадено от лице, посочено в закона, а следваше да внесе предложението за гласуване в парламента, пък там като искат да не го отхвърлят чрез гласуване против. Нали ни проглушиха ушите, че сме правова държава и управляващите много държат да се спазват законите, но самите те нарушават закона и после крещят като "крадецът вика дръжте крадеца". В случая, Президентът не е нарушил Конституцията на РБ, защото има право да прави предложение за референдум, а Киселова наруши основния ни закон и иззе функциите на Конституционния съд, който е единственият орган, който може да каже даКоментиран от #170
14:33 14.05.2025
125 Импийчмънт за това че
14:35 14.05.2025
126 БЪЛГАРИН 🇧🇬
14:36 14.05.2025
127 Защо?
Коментиран от #134
14:36 14.05.2025
128 Яяяяя
14:37 14.05.2025
129 Отечествен фронт
Няма друг начин.
Коментиран от #186
14:37 14.05.2025
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Ухаааа
До коментар #12 от "Хахахаха":
И направо да искаме да станем руска република.14:38 14.05.2025
132 Няма как да е
До коментар #121 от "Незабавно":
разделител на нацията при условие че е на страната на 85% от хората ..... В случая е точно обединител и се опитва човека втори шанс да даде на побърканите 15% атлантенца, въпреки че те са неспадяем случай14:38 14.05.2025
133 Факти публикува мнения?!
14:40 14.05.2025
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Абе я у лево
14:42 14.05.2025
136 Референдуми не искали
Коментиран от #139
14:45 14.05.2025
137 Малиии
14:46 14.05.2025
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 БЪЛГАРИН 🇧🇬
До коментар #136 от "Референдуми не искали":
2 в 1.14:48 14.05.2025
140 до 126 - и путинист
14:49 14.05.2025
141 Печатница
14:50 14.05.2025
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Четирийсет и две
До коментар #115 от "Осъдиха доживот":
Хиляди лева не 42лв14:54 14.05.2025
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Джоли Роджър ☠☠☠
Коментиран от #167
14:56 14.05.2025
146 Милен
До коментар #33 от "къде пише":
А къде пише, че не можеш?14:56 14.05.2025
147 Чии са тези свободни съчинения?
14:58 14.05.2025
148 Хахахаха
До коментар #123 от "ЦИРК":
От какво беше високата инфлация в цяла Европа и България през 2023 година? Да не би цяла Европа да е минавала на Евро заедно с България? Не, нали? Същата е и причината за инфлацията в Хърватия! А цената на газа се образува от търсенето или предлагането на международния пазар. Няма значение, дали идва от раша или от някъде другаде. Когато доставките от раша бяха блокирани, то цената на международния пазар скочи, за всички не само за Хърватия, а за цяла Европа. От там дойде и високата инфлация. Която съвпадна с приемането на еврото в Хърватия.Коментиран от #156, #158
14:59 14.05.2025
149 Хахахаха
До коментар #117 от "Българин":
Как да си с русия, като русия воюва срещу ЕС?15:01 14.05.2025
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 коментар
15:09 14.05.2025
152 А защо досега
До коментар #62 от "Хахахаха":
няма контрол при толкова служби, създадени за да осъществяват такъв?Ще дам само един пример - постъпваш по спешност в болница, но за да ти обработят кръвните изследвания трябва да ги пуснат през компютъра до лабораторията. Няма ток или системата по някаква причина не функционира - тогава, колкото и да си спешен за обслужване чакаш. Лабораторията не може да работи без баркод.За срива на електрическата система в Испания, Португалия и Франция скоро имаше публикации.Колкото едно нещо е по- модерно се оказва и толкова по-крехко, затова трябва да бъде предвидена и ,, примитивна” алтернатива на системата при срив на модерното, която да функционира паралелно.И всеки да ползва това, което му е удобно.15:12 14.05.2025
153 Червената Биомаса
Значи всичко е Ок.
15:36 14.05.2025
154 Много слаба статия
Институцията е НС.
Не е в правомощията на тази длъжност да преценява законосъобразността на действията на една институция. Президентът пита НС, а не Наталия Киселова. Нарушена е не само Констигуцията, но и т.нар. елементарно право. Другото, по-меко тълкувание е, да се каже, че това действие няма правен смисъл и поради това е нищожно.
Не искам да коментирам и факта, че се нарушава приципа за разделение на властите.
Сега, най-вероятно президентът ще се обърне директно към КС и процедурата по свикване на референдум за въвеждане на € от началото на 2026 г. остава.
Това прави проблема още по-тежък, защото хората в Европейската комисия и ЕП не са чак толкова глупави, колкото нашите т.нар "управляващи"....А и без това няма единство между тях относно приемането ни в Еврозоната.
За мен постъпката на Киселова, под натиска на ГЕРБ-СДС е много елементарна милиционерско-бандитска идея на банкянския умник. Помните ли как направи подсечка на земеделския министър Миро, когато бяха в Япония...Е те такова нещо съ получи !
Коментиран от #160
15:38 14.05.2025
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 ЦИРК
До коментар #148 от "Хахахаха":
Инфлацията се заложи още от действията 2020 (ковида), в световен мащаб. Безконтролното печатане и пускане на пари от ФЕД и ЕЦБ обезцениха Долар и Евро, в същото време се създаде дефицит на стоки на пазара, което неминуемо силно разбалансира равновесието обем стока на пазара / количество пари на пазара, което е ключово за инфлационните процеси.През 2022 (тогава почнаха санкциите), към вече задействалите се процеси (стават бавно), се добавиха и санкциите. Те и тогава разни манипулатори, тролове и хора с тотално грешна лишена от логика гледна точка, пропагандираха, че било по-евтино и по-добре да се оттървем от руските енергоносители. Но то така не става, със забрана без да си създал предварително добри условия за алтернатива, получаваш спекула и още инфлация.
В същото време приемането на Еврото задължително води до инфлация, няма държава приела Еврото, без повишение на цените. Най-малкото има допълниетлни разходи за бизнеса, а бизнес който да не си повиши цените и да компенсира допълнителните разходи, съществува само при държавен комунизъм. Спекула също има и тя ниакак не е малка. Трети основен фактор е пазара на труда, Ако един читав работник в момента го задържаш с 2000 лева заплата, при повишаване на цените в един основен сектор, ще трябва да му повишиш заплатата и ти за да го запазиш при теб, а това ще доведе в повишение на цените в твоя бизнес сектор. Така ще повлечеш и други сектори. И в крайна сметка се завърта един инфлационен циклъл във всичк
15:39 14.05.2025
157 Референдум за. Боташ
Създаден от Радев
Кога ?
15:40 14.05.2025
158 ЦИРК
До коментар #148 от "Хахахаха":
Инфлацията се заложи още от действията 2020 (ковида), в световен мащаб. Безконтролното печатане и пускане на пари от ФЕД и ЕЦБ обезцениха Долар и Евро, в същото време се създаде дефицит на стоки на пазара, което неминуемо силно разбалансира равновесието обем стока на пазара / количество пари на пазара, което е ключово за инфлационните процеси.... Така ще повлечеш и други сектори. И в крайна сметка се завърта един инфлационен циклъл във всички сектори. Четвърти фактор са съседните държави, при по-високи цени в съседна държава в една и съща валута, всеки бизнес ще си вдигне цените за да ги оеднакви, кой е този балък бизнесмен дето ще продава 1 хляб много по-евтино от колегата си в съседния магазин?
Винаги при смяна на валута на дадена държава има по-голяма инфлация. Всички държави в Европа опериращи с Евро имат по-скъпи цени от тези с национални валути (изключение правят скандинавските къде стандарта е космически и там Евро е абсурдно да се приеме).
15:40 14.05.2025
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 ЦИРК
До коментар #154 от "Много слаба статия":
Ние като народ също трябва да се организираме и да заведем едно гражданско дело срещу Киселова, че е нарушила нашите права. Въпросът ми е какъв шанс за успех би имало подобно действие. И не става дума за времевия интервал колко време ще се влачи подобно дело, и какви разходи би имало. Това е без значение, важното е да бъде осъдена и да си изтърпи последствията.Коментиран от #162
15:49 14.05.2025
161 ГАСТРОЕНТЕРОЛОГ ОТ РАЗЛОГ
ПОЛУЧИ ....КИСИЛИНИ ОТ ОТКАЗА
НА КИСЕЛОВА....
15:50 14.05.2025
162 Много слаба статия
До коментар #160 от "ЦИРК":
Действието на Киселова няма правен смизъл и е нищожно. Дело може да се заведе, но не може в съществуващата правна уредба да се намери законово основание за да се мотивира исковата молба и най-вероятно ще остане без последствия...От гледна точка на Президентството, обаче, не е така и те знаят какво да направят.
Коментиран от #168
16:01 14.05.2025
163 Реалист
16:03 14.05.2025
164 Порно
16:21 14.05.2025
165 Напомнящ
До коментар #14 от "Хахахаха":
"Защо беларусите бягат на запад"? Простичкият отговор е даден от поговорката: "Всяко стадо има мърша"! ДА! ЛУКАШЕНКО е един истински достоен, НАЦИОНАЛНО ОТГОВОРЕН лидер,милеещ за НАРОДА и РОДИНАТА си!!!16:30 14.05.2025
166 Не бееее
16:33 14.05.2025
167 да кажем НЕ на фашизма
До коментар #145 от "Джоли Роджър ☠☠☠":
Те са открито профашистка партия.Всеки почтен човек трябва открито да се дистанцира от тези !Коментиран от #173
16:38 14.05.2025
168 ЦИРК
До коментар #162 от "Много слаба статия":
Разбирам... Но ако се разгледат събитията от гледна точка, че от акта на Киселова, произтичат действия нарушаващи нашите (на народа) конституционни права ?Някъде бях чел за подобни казуси в Германия и заведени колективни групови искове за нарушени конституционните права на гражданите отностно решения, след което е произтекло действието, но трябва да се разровя да видя какво беше точно...
Трябва да положим всички сили и да използваме всички средства за да дисциплинираме нашите политици. Ясно вднъж за винаги трябва да разберат че носят отговорност за всички свои дейсвия и бездействия и не може да правят каквото си поискат и да плямпат каквото си поискат.
16:43 14.05.2025
169 Оадев ще им го
16:43 14.05.2025
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 интересно
16:50 14.05.2025
172 Веждю
16:50 14.05.2025
173 да де
До коментар #167 от "да кажем НЕ на фашизма":
Ако говориш за ГЕРБ, ДБ - такива са си!16:53 14.05.2025
174 Сиси
16:54 14.05.2025
175 Напомнящ
16:58 14.05.2025
176 Роко Сифреди
До коментар #76 от "ЦИРК":
Изгубих ценно време, за да прочета поста ти. Искам да ти кажа, че си дълбоко объркан около ППБД и процента гласували. Защото в момента огромното количество гласове са купени, клиентела на ГЕРБ и ДПС, корпоративен вот. ППДБ е градската десница, за нея гласуват свободните, образовани и интелигентни хора. Т.е. огромният процент от негласувалите.17:12 14.05.2025
177 Да гледаме реалистично
17:17 14.05.2025
178 А ти....
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Ще му направиш.... свир...... к@....17:17 14.05.2025
179 Този коментар е премахнат от модератор.
180 Да бе
До коментар #113 от "Хахахаха":
Пионерче, винаги готов си17:27 14.05.2025
181 баце
Коментиран от #183
17:31 14.05.2025
182 Фелдкурат Ото Кац
17:41 14.05.2025
183 Данко Харсъзина
До коментар #181 от "баце":
На изборите точно това правиш. Упълномощаваш едни хора да вземат всякакви решения вместо теб. Това е смисълът на изборите.17:45 14.05.2025
184 мунчо в затвора
17:45 14.05.2025
185 Хи хи
17:57 14.05.2025
186 Ветеран от Протеста
До коментар #129 от "Отечествен фронт":
Гледай да не си забравиш някъде бастуна ,дрОгарю...И си сложи памоерса !!!Коментиран от #193
18:13 14.05.2025
187 ПРИМИТИВИЗМА НА МЕДИИТЕ В
18:20 14.05.2025
188 АЙДЕ БУТНЕТЕ ГО ДЕ, МИ ТОЙ ТОВА И ЧАКА .
20:21 14.05.2025
189 ЧИБА НА ЕВРОТО ЕС И НАТО ОТ БЪЛГАРИЯ !
20:24 14.05.2025
190 ША ГО БУТАТ
20:49 14.05.2025
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 Гей от протеста
До коментар #186 от "Ветеран от Протеста":
Бастуна съм ти го приготвил, не се притеснявай, ще останеш доволен!02:08 15.05.2025
194 Този коментар е премахнат от модератор.
195 Мария Атанасова Мисиркова!?
05:11 22.05.2025