В София скоро няма да има удобно за гражданите решение на проблема с паркирането. И не защото такова не съществува – напротив, подходящи варианти има. Но не са достатъчно удобни за задкулисните схеми, за каквито ще стане дума в този материал. "Синя" и "Зелена" зона за платено паркиране се оказват изключително добър вариант за определен "бизнес". Затова като нищо "зелената" зона в столицата скоро ще стигне до Околовръстния път във всичките посоки. С удобното оправдание на Столична община, че "гражданите сами го искат". Доста елементарен манипулационен трик - Столична община създава проблем на гражданите и след това с размах им го решава. В конкретния случай, подлудява хората в зоните край границите на "синя" и "зелена" зона и ги принуждава да се примолят за разширяване на "зелената" зона не защото ще им реши проблема, а малко ще го облекчи. Поне е по-малкото зло, че това с безплатното паркиране не се търпи!
Каква обаче е играта на властимащите в Столична община? "Синя" и "Зелена" зона се оказват перфектния канал за отклоняване на средства. А общинското дружество "Център за градска мобилност" ЕАД е най-подходящият инструмент за целта. По принцип ЦГМ има за задача да се грижи за изграждането и поддръжката на маркировката, антипаркинг системите, колчетата, пътната сигнализация, знаци, светофарни уредби и т.н. Градът е разделен на зони и подзони, които трябва да бъдат поддържани. Според източници на ФАКТИ точно през тях е изплетена схемата. Става въпрос за дублиране на поддръжката на отделни зони. От една страна Столична община възлага на ЦГМ чрез обществени поръчки да избере фирми, които да се грижат за поддръжката. От друга страна - Столична община директно сключва договори за същата дейност за същия период, но с други фирми. Схемата се получава, защото контрол на извършената дейност няма нито от страна на ЦГМ, нито от Столична община. По тази причина само в София човек може да види как чисто нови колчета, поставени преди броени седмици, може да бъдат извадени и сменени с още по-нови.
От друга страна договорите, които ЦГМ сключва с избраните след конкурс фирми за поддръжка на определена зона или зони е за 2 години или до изчерпване на средствата. Поръчките обикновено са на стойност между 600 и 800 000 лева. Гаранционният срок е 24 месеца. Според запознати, спечелилите фирми обикновено изчерпват средствата за около 3 месеца. След което ЦГМ обябява нова обществена поръчка, за подобна сума... Никой не знае какво се случва с 24-месечния гаранционен срок. Никой не търси отчети за извършената работа. Никой не осъществява контрол на дейността. Никой не се интересува от това по кои улици, колко колчета са поставени или сменени, къде е поставена или поправена маркировката. Важното е, че е извършена някаква дейност в рамките на спечелената поръчка. Работата е чиста, пито-платено и забравено. Колкото по-бързо, толкова по-добре.
Според запознати, в търговете, организирани от "Център за градска мобилност" ЕАД, единствената участвала фирма, която има предмет на дейност, свързан с предмета на обявената обществена поръчка, е "Трафик и пътна сигнализация". Всички останали фирми, участвали и печелили голяма част от поръчките имат съвсем различен предмет на дейност и са свързани с бившия директор на фирма "ПСТ Груп" Иван Иванов, твърдят запознати със ситуацията. А според други източници, въпросният бизнесмен живее на семейни начала с Цветелина Кондакова, секретарка на заместник-кмета Дончо Барбалов, който след освобождаването на Евгени Крусев пое и направление "Транспорт".
Безспорно е едно - ситуацията с паркирането в София в момента е меко казано сложна. Очевидно "синята" и "зелена" зона са "златна жила" за определен кръг от фирми, свързани с управляващите в Столична община. Интересът и удобството на гражданите в случая отстъпва на други интереси, както твърде често се случва в България. Затова - паркинги скоро няма да има, но пък нови ширини за "зелени" зони във всички посоки все още София предоставя достатъчно.
Казусът с платеното паркиране в града е много сериозен и ФАКТИ ще продължи да следи темата как са използвани парите на данъкоплатеца. Припомняме, че заради подобна схема през 2016 г. премиерът Бойко Борисов поиска и получи оставката на тогавашния зам.-кмет по транспорта Любомир Христов. Подобна съдба последва и за наследника му Евгени Крусев, а по всичко личи тъмни облаци са надвиснали и над главата на сегашния зам.-кмет по транспорта Дончо Барбалов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гарантирано от ГЕРБ
Коментиран от #18
16:39 30.04.2019
2 Госあ
16:44 30.04.2019
3 Явно
Коментиран от #14
16:45 30.04.2019
4 Снайперист
16:45 30.04.2019
5 Мирен преход Да ама НЕ
Коментиран от #27
16:47 30.04.2019
6 дявола
16:48 30.04.2019
7 Citizen
16:50 30.04.2019
8 дявола
16:53 30.04.2019
9 за зоните
Коментиран от #33, #55
17:02 30.04.2019
10 Смотан
17:03 30.04.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Миризлив пор
17:09 30.04.2019
14 ред код
До коментар #3 от "Явно":
Каторга на открито, това заслужават управляващите, в затвора е за по-обикновените престъпници17:17 30.04.2019
15 Гилотината
17:20 30.04.2019
16 чиче
17:22 30.04.2019
17 Сволач руска
17:58 30.04.2019
18 xaxaxa
До коментар #1 от "Гарантирано от ГЕРБ":
А защо това не го разкриха другите партии или просто ли плюеш по заявка?Коментиран от #26
18:07 30.04.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Чичко тревичко
18:18 30.04.2019
21 Citizen X
18:25 30.04.2019
22 Васил
18:28 30.04.2019
23 cirk
18:30 30.04.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Гифон
18:56 30.04.2019
26 ха ха
До коментар #18 от "xaxaxa":
Не е важно, кой ги разкри, а кой ги прави далаверете19:10 30.04.2019
27 гост
До коментар #5 от "Мирен преход Да ама НЕ":
Че то при комунизма по- малко се крадеше! Имаше страх от полиция, от партия, от оф, профсъюзи, страх да не ти излезе лошо име, комшиите да не научат............19:14 30.04.2019
28 Стандарт Герб
19:18 30.04.2019
29 валери
19:19 30.04.2019
30 459
19:22 30.04.2019
31 Batushka
19:49 30.04.2019
32 4oko
Имаш собствен имот от баба ти наследство:
Бедната община взима: Данък сгради,такса смет, за да не обикаляш като безпризорен родния си дом от утре има зелена зона, която е 100 лв. на година за една кола. Около теб само колци и бетон, няма градинка, Иванчева ще лежи 20 г. ще има бетон, колци, значи, глоби, налози...
Роба носи....
20:08 30.04.2019
33 Avasito
До коментар #9 от "за зоните":
Абе...провинциалиста, ти от кое село дойде? И как успя да стигнеш до центъра да живееш? Аз живея в центъра, (и дядо ми и баба ми също живееха в центъра) и за това трябва да платя една минимална работна заплата годишно за да имам правото да паркирам пред нас. А селяндурите които изпълнихте до краен предел спалните на София - Люлин, Обеля, Дружба, Младост да паркират без да плащат, така ли?Коментиран от #37, #43, #48
20:16 30.04.2019
34 Гост
20:32 30.04.2019
35 анализатор
21:08 30.04.2019
36 Мдааа
Не виждате ли,че управляващите не са българи, а крадливо циганско племе?
21:29 30.04.2019
37 Васка
До коментар #33 от "Avasito":
Васе , само за едно си прав - който има кола трябва да е мислил за гараж! Независимо дали в центъра или в Люлин. Като няма гараж или договор за наем - регистриран - трябва да има такса, данък - каквото искаш... в центъра естествено повече , но в крайните квартали - също. Една такса от 50 лв паркинг на месец към общината ще очисти повече трошки от улици, тротоари и градинки от която и да е инициатива и ще освободи движението за още толкова коли, колкото се движат сега! Кой не иска - трамваи и метро вече има навсякъде!21:52 30.04.2019
38 787
22:01 30.04.2019
39 Рико
22:03 30.04.2019
40 Станчо
В цял свят се плаща и престоя в центъра на града и за паркоместо
Коментиран от #47
22:03 30.04.2019
41 Васил
22:20 30.04.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Фернандо Алонсо
До коментар #33 от "Avasito":
Такива като теб са най-нагли!!! Нагли, много нагли! След като ти и баба ти сте живеели в центъра от около 100 години, когато Сф е била 200 хил, как не сте се сетили, че можете да си купите гараж?!? Център на столица, интелигенция, аристократизъм, а няма сиво вещество или пари, да си купи един, два или три гаража. Все пак това са 50, 100 години, как пък на един от "гениалната "ви фамилия не се е серил да си купи гараж. А ако сте от тази интелигенция, която няма късмет да реализира комерсиално възможностите си, то тогава продайте скъпоценния си имот, без паркомясто и с милионите ще може да си купите в "спалните" на Сф и няма да се налага да плащате цяла МРЗ, за да паркирате, ако още не ви дошъл акъла да си купите паркомясто или гараж!Коментиран от #50
22:35 30.04.2019
44 И какво ново
23:51 30.04.2019
45 ЦЕНРЪР ЗА БАЛДЪЗИ И БАДЖАНАЦИ И БАЛЪЦИ
Бе ние сме айдути, сега работиме срещу наши
Ген, навик , наша черта.
00:21 01.05.2019
46 Киро
00:39 01.05.2019
47 929
До коментар #40 от "Станчо":
Пише се 'на който', гражданино!07:46 01.05.2019
48 за зоните
До коментар #33 от "Avasito":
Личи си колко си софиянец, след като не знаеш каква е сумата за паркиране за цяла година в синя зона. Аман от "софиянци". 150лв ти е на година паркирането! Ако нямаш толкова и живееш в центъра може би не ти е там мястото!Коментиран от #56
13:25 01.05.2019
49 Хирург
17:15 03.05.2019
50 Avasito
До коментар #43 от "Фернандо Алонсо":
Груьо, явно не знаеш че в центъра, където са старите сгради няма гаражи! Тези сгради са строени по времето когато колите не са били много.20:43 03.05.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 ТнТ
Още един факт не точно по темата но новата сграда оказва се че понеже всеки гледа да направи максимално парички и бута на куцо и съкато в общината, да на им се "загрозява" предния вид на сградата решиха че е целесъобразно ел. таблото за цялата сграда да не е на самата сграда а на нашата ограта, отпред... И в един момент на 20тина метра сграда и ограда имаме 3 ел. табла, евала на пичовете от ЧЕЗ които се оказва не се интересуват от това какво искат собствениците на сградите а това което искат новите собственици на новата сграда явно срещу рушветче и още нещо. И пак няма на кого да се оплачеш, всичко потъва в небитието. Честито на печелившите.
08:30 06.05.2019
54 Ники
19:56 15.05.2019
55 Наско
До коментар #9 от "за зоните":
Съгласен съм но да няма стикери за живущи а всички да плащат с талони и СМС.Това че живееш близо не те прави собственик на улицата.Сега разни пендели сложили по един стикер и колите им с месеци не мърдат а човек който има работа в района и си плаща не може да намери място.Нека да си плащат по 2 лева на час като са собственици в центъра.Ако не им отърва да си купят гараж или на паркинг.А най правилното решение е да се изградят паркинзи от общината и да няма спрели коли по улиците.16:42 07.06.2019
56 глупости
До коментар #48 от "за зоните":
Да и като 50 кауна си купят стикери цялата улица е задръстена и пак няма места. По конституция всички сме равни така че всички да си плащат по тарифата а не за някои 150 на година а за други 150 на месец.16:49 07.06.2019